Welke "unpopular opinions" heb jij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 22:10

Aranel schreef:
Oh ja, nog eentje.

Ik vind een zwaar Brabants of Limburgs accent echt een spraakgebrek.

Gut nou. Dat heb ik met de accentjes van boven de rivieren :+

Pantykous

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 22:21

Das goed, mijn zus heeft ook altijd wel emmertjes keta.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 22:32

Nog een unpopular opinion: mensen die vrijwillig zijn vertrokken als syriestrijder daar laten en niet repatrieren.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 23:03

Schuur_ schreef:
Nog een unpopular opinion: mensen die vrijwillig zijn vertrokken als syriestrijder daar laten en niet repatrieren.

Volgens mij niet echt unpopular.

Ben inmiddels wel benieuwd naar die poolvos!

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 23:10

Ik spreek hem in ieder geval niet hardop uit uit angst voor problemen.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 23:18

Ja kom es voor de draad met die poolvossen!
Ben ook benieuwd :P

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 23:21

Schuur_ schreef:

Echt? Ik ben behoorlijk links maar ik spreek dit gewoon uit hoor, ik ken ook niemand die het er niet mee eens is.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 23:23

Ik vind dat een beetje af hangen van de situatie. Genoeg jongens meisjes van 16 die zich laten meeslepen door dit soort idealen. Moet je dan ook bijvoorbeeld meisjes die in handen komen van Loverboys maar niet helpen? Want die kiezen ook zelf er voor om bij dat soort mannen te blijven.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 23:24

Ik vind een (gedwongen) sekswerker niet te vergelijken met een geradicaliseerde terrorist.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 23:25

Giolli schreef:
Niet iedereen kiest voor kinderen en dat is prima. (Bedankt, je redt de wereld) maar het zijn niet alleen ‘onze kinderen’ maar het is ook de volgende generatie. Waarom boeit dat zo weinig?

Als we de klimaathysterici moeten geloven gaat de wereld in een vrij rap tempo naar de klote dus waarom zou je uberhaupt een volgende generatie op de wereld zetten en hen met dat probleem opzadelen?

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 23:26

Betreft de poolvossen, dat zal wel een onpopulaire mening in IJsland zijn sinds ze daar al eeuwenlang jagen op poolvossen, en zij is het daar niet mee eens?

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 23:27

Schuur_ schreef:

Volgens mij is voor die mening juist veel draagvlak. Ben het er ook volledig mee eens.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 23:27

MarcoBorsato schreef:
Ik vind een (gedwongen) sekswerker niet te vergelijken met een geradicaliseerde terrorist.

Nee natuurlijk niet. Maar radicalisering is iets wat niet zo heel lastig is. Kijk maar naar WO2 waar duizenden al dan niet miljoenen mensen opeens radicaal voor raszuivering was. Als je omstandigheden maar rottig genoeg zijn dan is alles beter. Dus ik vind dat het niet zo zwart/wit is.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 23:28

Schuur_ schreef:

Problemen met wie?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 23:29

MarlindeRooz schreef:
MarcoBorsato schreef:

Nee natuurlijk niet. Maar radicalisering is iets wat niet zo heel lastig is. Kijk maar naar WO2 waar duizenden al dan niet miljoenen mensen opeens radicaal voor raszuivering was. Als je omstandigheden maar rottig genoeg zijn dan is alles beter. Dus ik vind dat het niet zo zwart/wit is.

Nee, ik vind niet dat je die vergelijking kunt trekken. Depressie van de jaren 30 VS nu. Nee.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 23:34

Maar radicaliseren heeft ook een hoog "sekte-gehalte". Er zijn gewoon technieken om mensen te brainwashen en die worden ingezet.

Feitelijk zijn weinig dingen zwart/wit en meestal dekt een label de lading ook niet.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 23:42

MarcoBorsato schreef:

Beschouw je een 16 jarige sekswerker an als een jeugdzonde/act van een onvolwassen brein, maar een 16 jarige die z'n 20 jaar oudere 'vriend' volgt naar syrie niet?

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 23:47

Unpopular: alle nijlganzen in Nederland moeten dood!
Misselijke rotvogels

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 23:50

Veulen84 schreef:
MarcoBorsato schreef:

Beschouw je een 16 jarige sekswerker an als een jeugdzonde/act van een onvolwassen brein, maar een 16 jarige die z'n 20 jaar oudere 'vriend' volgt naar syrie niet?

Nee. Slachtoffers van loverboys zijn verre van dat.

Het verschil zit 'm in dat de ene met kalasjnikovs speelt en de ander met piemels.

Ik maak onderscheid tussen slachtoffers en terroristen, ja.

Ik vind je vraag trouwens te stompzinnig voor woorden.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 00:12

MarcoBorsato schreef:
Nee. Slachtoffers van loverboys zijn verre van dat.

Het verschil zit 'm in dat de ene met kalasjnikovs speelt en de ander met piemels.

Ik maak onderscheid tussen slachtoffers en terroristen, ja.

Ik vind je vraag trouwens te stompzinnig voor woorden.

Persoonlijk beschouw ik beide als een feit dat je nog niet weet wat wel en niet kan in de wereld. Het morele kompas van mensen wordt toch het meest gevormd door de mensen om je heen. Op die leeftijd heb je nog niet alle vergelijkingsmateriaal. Als mensen om je heen blijkbaar geen probleem hebben met dat gene wat je doet (of het nu sex of geweld is), hoe moet jij dan weten dat het niet kan. Zeker in deze tijd met social media komen mensen makkelijk in een bubbel van domheid te zitten.

Wat betreft je laatste opmerking... Om me te beledigen, moet ik eerst je mening waarderen. Dus de volgende keer kun je de energie besparen en dat soort teksten achterwegen laten. :(:)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 00:20

Geronseld worden door een pooier heeft niks met je morele kompas te maken. Het zijn 2 totaal verschillende dingen die je 0,0 kunt vergelijken. Makkelijker kan ik het niet maken voor je.

Als je mijn mening niet waardeert, vraag me er dan niet om :)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 00:54

Pantykous schreef:
Ik vind dat opvang gratis moet idd, om het voor beide ouders interessant te maken om te gaan/blijven werken. Nu gebeurt het vaak dat het niet loont om te gaan werken en dat vind ik krom.

Kinderen dumpen vind ik erg lelijk om te zeggen. Nou gaat die van mij niet 5 dagen naar de opvang maar ik vind werken wel belangrijk, ook als je het makkelijk van 1 salaris redt. Wat ga je anders doen als je man omdondert of oprot? Je moet toch eten en wonen.

Ben ik niet met je eens. Jij kiest ervoor om kinderen op de wereld te zetten.
Of je moet het zo doen dat je dan al je toeslagen kwijt raakt met betrekking tot je kinderen.

Unpopular opinion. Ik mag Greta niet zo

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 01:03

Whale schreef:
Betreft de poolvossen, dat zal wel een onpopulaire mening in IJsland zijn sinds ze daar al eeuwenlang jagen op poolvossen, en zij is het daar niet mee eens?

Zij is een hij, maar verder heb je gelijk.
Ik woon op het ijslandse platteland waar iedereen het er over eens is, poolvossen doden lammeren, en moeten verdelgd worden. Het is onzin, ze eten aas, en kunnen schapen aanvreten die op hun rug liggen (op het hoogland gaan die sowieso dood, raven/vossen verkorten dat lijden hoogstens). Er heeft nog niemand een aanval van een poolvos op een gezond lam gefilmd. Maar het is hier gospel...

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 06:45

Ik heb gewone vossen in mijn bos in Nederland, telt dat ook? Ze hebben 3 kippen opgegeten. Toch mogen ze blijven.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 07:12

Ik ben voor het zelfbeschikkingsrecht van de mens. Voltooid leven zou ook voor jongere mensen moeten gelden. Bij een goede screening heb je betere hulp en minder treinspringers. Scheelt weer getraumatiseerde mensen. Heb wat zelfmoordpogingen van dichtbij of dichterbij meegemaakt, maar als dan poging 6 en voor de trein eindelijk de gewenste rust geeft dan hadden hulpverleners eerder voor voltooid leven en hulp bij euthenasie moeten kiezen.