Dingen die je je af vraagt deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 19:37

Emmaa_ schreef:
Ja dat lijkt me wel. Ff je zintuigen gebruiken, als ze niet meuren als je de verpakking opentrekt (of de verpakking moet al super bol staan) zit je denk ik wel goed.

Thanks! Ze zitten in een zakje. Komt goed!

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 19:42

Waarom broodroosters maar zelden groot genoeg zijn om een hele boterham in te stoppen?

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 20:01

Amandavd schreef:
Hoe lang zijn worstdnbroodjes van de bakker houdbaar? Heb ze zaterdag uit de vriezer bij de bakker gekocht en sindsdien liggen ze in de koelkast. Kan ik die morgen nog eten?

Kan opzich prima. Nadeel is wel dat ze snel droog worden!

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 22:48

Hoe lang kun je een aangesneden fuet in de koelkast bewaren?
Buiten de koelkast kan het lees ik, alleen droogt het verder uit. Ik kan alleen niks vinden over koelkast...

Volgens mij ligt ie er al twee weken. Hij smaakt trouwens prima :+

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 01:08

Zo Lang er geen schimmel op zit moet dat lang goed gaan :j Buiten de koelkast zeker inderdaad, daar is het oorspronkelijk op gemaakt geloof ik.

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 22:09

Mijn rubberen kruik is lek op de naad (een van de bovenhoeken), het is maar een minuscuul gaatje. Kan ik hem repareren, zo ja hoe? Of moet ik een nieuwe kopen?

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 22:10

Mijn eerste idee zou dan zijn om het met het zelfde spul te repareren als je je fietsband plakt, maar of dat houd met heet water?

Boterbloem90

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 22:22

Steeph schreef:
Mijn rubberen kruik is lek op de naad (een van de bovenhoeken), het is maar een minuscuul gaatje. Kan ik hem repareren, zo ja hoe? Of moet ik een nieuwe kopen?

Ik zou een nieuwe kopen. Als hij verder scheurt en er komt water uit wordt je niet vrolijk -O-

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 22:27

Nederlanders die al jaren in het buitenland wonen en dus ook die taal goed spreken.Zouden die nederlanders in het bv engels denken of toch gewoon in het nederlands?

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 22:31

Daar heb ik een vak over gedaan, vaak denken ze zeker in het begin gewoon Nederlands, daarna wordt het vaak een kwestie van hoevaak gebruiken ze de andere taal. Gebruiken ze die alleen buitenshuis voor bijv werk dingen, denken ze vaak werkgerelateerd in het Engels, maar thuis in het Nederlands. gebruiken ze overal Engels voor, verschuift dit steeds meer van Nederlands met een paar Engelse woorden naar Engels met wat Nederlands

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 22:45

Precies wat Theodora zegt! Als ze bijvoorbeeld thuis nog Arabisch praten en op school Nederlands leren, dan kan het zijn dat ze in het Arabisch denken over hun gezin en in het Nederlands over school.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 23:40

Bij mij is op het werk Engels mijn meest gebruikte taal en ik denk en schrijf ook meest in het Engels daar.

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 23:44

Ik woon inmiddels > 1 jaar in Ierland en heb hier eerder ook 3 jaar gewoond en denk en droom nog steeds in het Nederlands. Ook in de tussenliggende jaren een baan gehad die grotendeels Engelssprekend was, dus ben toen veel in het Engels blijven doen en mijn partner spreekt ook alleen Engels.
Ik spreek alleen Nederlands met mensen in/uit Nederland, al mijn contacten hier zijn in het Engels....

Edit; in aanvulling op poes, op mijn werk toch ook veel in het Nederlands of Nederlands met sommige Engelse zelfstandige naamwoorden omdat ik bijv het Nederlandse equivalent niet ken.
Maar betrap mezelf er nog steeds op dat, ook als ik cursus sta te geven oid dat ik alleen in het Engels ken, ik nog geregeld in het Nederlands denk.

Mijn engels is qua nivo zo ong native, dus het is ook niet dat ik een soort van Louis v Gaal II ben haha

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 23:54

Britta31 schreef:
Nederlanders die al jaren in het buitenland wonen en dus ook die taal goed spreken.Zouden die nederlanders in het bv engels denken of toch gewoon in het nederlands?

Dat is per persoon verschillend. Doe mij 3 weken in Engelstalig gebied en ik denk en droom Engels. Ik kan dan al moeilijk op sommige Nederlandse woorden komen. Langer heb ik nooit geprobeerd maar vrees dat ik steeds meer zal verengelsen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 00:43

Ik woon nu 1 jaar in de VS en ik denk in het Engels. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 13:23

Toen ik als klein kind in Kenia woonde praatte ik zelfs Engels in mijn slaap, terwijl er thuis gewoon Nederlands gesproken werd en Engels alleen op het kleuterschooltje waar ik (ochtenden) heen ging.
Nu nog steeds denk ik sommige dingen in het Engels. Kan wel zijn dat het extra invloed heeft gehad door mijn leeftijd, omdat dan je taal ook echt ontwikkeld.

Gracezellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 14:01

Het is idd afhankelijk van de context. Mn moedertaal is Fries, maar denken is vaak Nederlands of Engels. Ik heb ook moeite me uit te drukken in t Nederlands over onderwerpen die ik normaal in het Engels bespreek, zoals werk en onderzoek. Maar in het algemeen gaat switchen tussen talen wel gemakkelijk. Ik kan een gesprek met een Nederlander voeren en zodra er een buitenlander bij komt, gelijk overschakelen naar het Engels, halverwege de zin. Ik droom alleen in beelden geloof ik. Ben me nooit bewust van een taal daar.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 21:23

Na een maand met alleen maar Engels pratende om me heen, droomde ik al Engels :+ ik dacht wel continu in beide talen. ligt net aan het onderwerp inderdaad, werk ging in het Engels maar was ik even met m'n moeder aan het appen, ging het meteen weer in het Nederlands. Best gek als je het halverwege opmerkt :+

Ik vraag me af hoe het is afgelopen met de paard in België dat vermist was? Ruiter gevallen op vakantie en paard pleite in een groot natuurgebied.

Oh en hoe in een permanent marker van een White board krijg := met een gewone marker er over werkt maar half, krijg veel vlekken en die stift is nu ook redelijk verpest. Met deo durf ik niet zo goed aan..

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 21:25

Wij deden dat met afwasmiddel als de stift er niet meer af ging.
Maar durf niet te zeggen of dat heel goed is voor het bord :=

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 21:27

Gewoon met een uitwisbare stift over de permanent marker en dan schoonmaken met zo'n schoonmaak spray werkt toch het beste.
Daar hebben we op school al heel wat schoolborden weer mee schoon gekregen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 21:30

casperzazoe schreef:
Na een maand met alleen maar Engels pratende om me heen, droomde ik al Engels :+ ik dacht wel continu in beide talen. ligt net aan het onderwerp inderdaad, werk ging in het Engels maar was ik even met m'n moeder aan het appen, ging het meteen weer in het Nederlands. Best gek als je het halverwege opmerkt :+

Ik vraag me af hoe het is afgelopen met de paard in België dat vermist was? Ruiter gevallen op vakantie en paard pleite in een groot natuurgebied.

Oh en hoe in een permanent marker van een White board krijg := met een gewone marker er over werkt maar half, krijg veel vlekken en die stift is nu ook redelijk verpest. Met deo durf ik niet zo goed aan..

Terpentine? Dat is de basis van de gewone marker als ik me niet vergis...
Was ik mijn handen ook altijd mee na het verven, samen met een druppie dreft en daarna wat handcreme of lotion.

Overigens denk ik ook regelmatig in het Engels en ik hoef op mijn werk geen Engels te praten. Schakel ook heel makkelijk. En ik heb echt géén talenknobbel.
Engels is gewoon een mooiere taal, waarin je veel betere uitdrukkingen hebt voor je gevoel ofzo.

Hoe kan het dat een brandwond zo anders hersteld dan een gewone wond?
Ik heb laatst mijn been gebrand aan mijn onkruidbrander :')
Kort daarop een fikse schram door een roestige schroef die ergens uit stak... En die geneest veel mooier, geen roodheid (de roodheid komt niet door ontsteking!).
Dat intrigeert me enorm... :+
Ook was de huid onder de brandwond eerst helemaal wit. Waar de gewone wond meteen weer die bruine kleur krijgt of juist wit herstelt waar de wond wat dieper was.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 22:23

casperzazoe schreef:

Dat paard is nog steeds vermist... Vreselijk triest voor de eigenaresse en haar ouders vind ik. Er wordt nog wel getwijfeld of het echt wel dat natuurgebied in is gegaan of dat het is opgevangen door iemand en doorverkocht...

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-19 12:33

Morgen is er in Groesbeek de Groesbeeks gruwelijkste.Een mountainebike wedstrijd.Maar zouden ze ook door het Reichswald bij Kranenburg komen? We hebben morgenvroeg een buitenrit gepland,maar ik wil natuurlijk geen stoet mountainbikers tegen komen op het pad.Weet iemand dat misschien?
Laatst bijgewerkt door Britta31 op 14-09-19 12:43, in het totaal 1 keer bewerkt

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-19 12:38

Ik heb morgen een bruilofts-receptie, van mensen die ik 1x eerder heb gezien. Ik ben niet echt een jurkjespersoon, kan ik in een zwart/grijze strakke jeans aankomen met een nette blouse?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-19 12:41

Jazeker! Al zou ik persoonlijk niet gaan naar mensen die ik maar 1x eerder heb gezien haha :+