[HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shaggy09

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 20:05

Ik probeer wel meestal vervelende kinderen die slecht opgevoed zijn te zien als iets wat door de ouders is ontstaan.

Neemt niet weg dat het enorm irritant is.

Ik was altijd de jongste in de familie dus baby's of kinderen zijn er gelukkig nooit. Mijn nicht is vorig jaar bevallen maar heeft een super lief kindje. En ze wonen in Amerika sinds kort dus daar krijg je sowieso nooit last van :')

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 20:34

lieveli schreef:
Ja echt zo. Blij dat mijn partner dat milieu is ontgroeid, pfoe.

Ja snap ik, gefeliciteerd trouwens met de zwangerschap! :*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 20:52

Proficiat lieveli *\o/*
Inderdaad asociaal zeg, zulk bijzonder nieuws laat je toch aan de toekomstige ouders zelf om bekend te maken?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 21:07

Het zijn dan ook, op z'n Vlaams, marginale mensen. Anti-maatschappij etc. En dank :*

Mijn schoonvader is tijdens het oppassen op zijn 4jarige kleindochter beboet voor wildplassen 10 meter bij z'n huis vandaan. Niet te filmen :')

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 21:09

Mijn god :')

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 21:11

Kerst met kinderen, dat houdt in dat je een hele lunch moet toekijken hoe volwassen mensen praten met een kind van 20 maanden alsof ze zelf 20 maanden zijn. En als ze dan al met elkaar praten dan moet het over een kind van 20 maanden gaan.

Wanneer ik een keer op mijn neefje wil passen... Nou, niet! Wanneer ik dat dan wel zou willen. Nou, wanneer het niets stuk meer kan maken in mijn huis, zelfs mijn tafels kunnen niet tegen vocht := . Ik gok dat het nog wel een paar jaar kan duren en dan evalueren we mijn gevoel nog wel eens. Waarom is ‘niet’ niet goed genoeg?

Schoonmoeder snapt het gelukkig wel, maar is er van overtuigd dat wanneer mijn vriend met iemand was geweest dat hij dan wel kinderen had gehad. Ik weet nog altijd niet hoe die opmerkingen te moeten interpreteren.

Kortom, het mijnenveld dat kerstmis heet hebben we weer overleefd. Volgend jaar denk ik dat ik of op vakantie ben, of dat ik alle kerstdiensten draai.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 21:59

Heel vervelend. Gewoon bedanken voor de eer en wat met vrienden gaan doen geen optie?

Lisette0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 22:24

Hier ook weer overleefd. :P
En geen vier kinderen maar drie, waarvan eentje al 14 is, dat wist ik niet. :+ Dus prima.
Maar pff, weet weer goed waarom ik veel liever bij mijn familie ben.. zo saai. :O
En het eten? Er was chinees gehaald... Tja...

Lieveli, sorry maar om jouw posts moest ik grinniken. :')
Lijkt me oprecht vervelend als je niet met je schoonfamilie overweg kan omdat ze zo anders zijn.
Laatst bijgewerkt door Lisette0 op 26-12-18 22:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 22:27

Gefeliciteerd Lee! *\o/* :*

Ik heb de hele middag + begin van de avond doorgebracht met twee kinderen, zijn nichtjes. Zijn bijna 6 en bijna 3. De oudste was eerst wel knap irritant, maar draaide na een wandeling door het centrum wel bij. Daarna hebben we nog een hele tijd Nijntje kwartet gedaan. En toen we naar huis gingen kreeg ik een kus en hij niet :') Lieve meisjes die echt wel goed opgevoed worden. Maar wat is het dan héérlijk om in je eigen kindvrije huis thuis te komen :D en wat is het héérlijk om uit te kunnen spreken dat hij echt lieve nichtjes heeft, maar dat ik ze voor mezelf écht niet hoef.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 22:27

Hier al jarenlang familie- en dus ook kinderloze feestdagen. Ouders zijn aan beide zijden overleden, ik heb geen broers en zussen, en de enige naaste familie (zwager) die wel kinderen heeft hebben we geen contact mee. Waarbij ik me afvraag of die zwager z'n eigen kinderen eigenlijk ook wel ziet.
Maar helemaal prima dus.

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 00:07

Wij hadden net met de familie de late zitting bij een all-you-can-eat restaurant, van 19:30-22:00. Onder andere om de kleine kinderen te vermijden, maar we zaten er alsnog naast :Y) Die ging ook krijsen van vermoeidheid na een tijdje, maar dat duurde maar even gelukkig. En er vlogen 2 keer papiertjes naar onze tafel. Maar viel verder het mee.

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 01:10

Van harte lieveli! :D

Ik heb een groot deel van vanavond doorgebracht met, jawel, een vers gebakken baby op mijn arm :+
Maar die was diep in slaap en echt nog te jong om vervelend te zijn. Tot de honger en de vieze broek hun intrede deden, in elk geval :=
Produceert aardig wat decibels zeg!

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 07:31

Eilish schreef:
Wij hadden net met de familie de late zitting bij een all-you-can-eat restaurant, van 19:30-22:00. Onder andere om de kleine kinderen te vermijden, maar we zaten er alsnog naast :Y) Die ging ook krijsen van vermoeidheid na een tijdje, maar dat duurde maar even gelukkig. En er vlogen 2 keer papiertjes naar onze tafel. Maar viel verder het mee.

Dat had ik paar jaar terug ook. Vast vanwege kerst ddat er geen plek meer was eerder op de dag en men toch graag wil eten

Op een paar rennende kinderen na viel het bij mij mee. Ja opwegen na de weg stond de kinder speelplaats op wat ontwijken na van rennende kinderen kwam je daar ook veilig

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 08:28

lieveli schreef:
Heel vervelend. Gewoon bedanken voor de eer en wat met vrienden gaan doen geen optie?

Mooi zandstrand, 30 graden, palmboom en cocktails. Kerel en ik hebben het al helemaal bedacht! :D

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 13:08

Omdat hier laatst een discussie was over dit onderwerp: nee, acuut geboortebeperking invoeren in ontwikkelingslanden levert weinig op voor de overbevolking https://www.volkskrant.nl/kijkverder/20 ... bevolking/
Edit: ik ben zeker wel voor het verstrekken van anticonceptie in zulke landen, maar meer vanuit het oogpunt van zelfbeschikking van de vrouwen aldaar.

Gisteren kwamen we in de auto onderweg naar een kerstetentje erachter dat de leuke mensen er niet zouden zijn en wel twee kleine kinderen :\ Fuuuuuuuck. Gelukkig zaten die kinderen aan hun tablet gelijmd en waren er toch wel een paar andere leuke mensen, dus uiteindelijk een geslaagde avond gehad :D

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 14:05

Mijn kerst was zeer geslaagd :D

Kerstavond met vrienden thuis gegeten. 1e kerstdag heerlijk met zijn 2en naar de sauna. 2e kerstdag honden mee, lunch met opa en oma's, daarna met de honden naar het strand en restaurant om wat te drinken, en compliment gekregen over de opvoeding van onze honden :P

De enige keer dat er koters in de buurt waren was toen ik even naar de AH was en ze voor mijn voeten liepen waarop ik ze duidelijk heb verteld dat ze moesten opzouten.

Wij hebben een zeer prettige kerst gehad dit jaar :D

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 14:29

Hier alleen gister wat narrige pubers, maar die zijn tenminste juist stil :')

Kerstavond gekookt voor mijn moeder en beste vriend. 1e kerstdag met mijn schoonzusjes pizzarette gedaan en gisteren naar mijn vader geweest waar mijn zussen + gezin waren. Dikke prima wmb

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 15:31

Ik heb 1 keer pizzarette gedaan en het was de beste avond van mijn leven!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 15:40

Hier ook kindvrije kerst heerlijk! Vooral bij mn eigen familie vind ik t altijd erg geslaagd.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 16:34

lieveli schreef:
Ik heb 1 keer pizzarette gedaan en het was de beste avond van mijn leven!

Ik wil dat ook een keer doen ja lijkt me echt leuk.

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 17:57

Wat houd pizarette in?

Brainfail

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 18:38

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 18:49

Maar het duurt laaaaaannnngggggg, en dan heb je 2 happen eten. Het is nog trager dan gourmetten! Ik heb het nu eens meegemaakt en ik ben tevreden, want het was op zich wel leuk. Net als dat ik eens een nieuwjaarsduik heb gedaan en dat nu ook niet meer hoeft voor mij :')

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 23:58

Nee was ie wel goed heet? In mijn herinnering was het zo klaar... Ah man hongerrrr nu!

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 00:04

Ja volgens mij wel, goed lang voorverwarmd. Misschien zijn er meerdere merken?