Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 11:56

Bijna klaar! Het zou toch eens zomaar zonder slag of stoot gaan :+ We kwamen erachter dat we precies 1 tegel te kort kwamen. Deze besteld en kwam een dag later binnen. Dat was wel fijn maar de verzendkosten van 30 euro waren wat minder prettig. Daarnaast past de douche wand niet, zucht. Het goede nieuws is dat ik wel al heerlijk in bad heb gelegen!

Beetje jammer dit
Afbeelding

<3
Afbeelding

Hier deed ik het voor *\o/*
Afbeelding

De laatste dingen worden hopelijk deze week gedaan. Zal blij zijn als het er op zit. Ben de zooi goed beu.

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 13:34

Ik volg (ook voor inspiratie) wij gaan dit jaar ook de badkamer verbouwen. Als ik tijd heb straks zal ik eens foto’s maken van de huidige situatie :')

Danache

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 15:34

Leuk om mee te lezen! Binnenkort krijgen we de sleutels van ons nieuwe huis, waar we o.a. de badkamer gaan verbouwen. Ben dus wel benieuwd en dacht ik doe hier wat inspiratie op!

In het huis zit nog een oude granito vloer in de badkamer. ik denk echt wel 10 cm dik? Heeft iemand ervaring met zo'n vloer eruit halen/slopen? Ik zie daar nogal tegen op. Het is overigens geen mooie granito vloer, dus we zien het niet zitten om het te restaureren.

En kennen jullie andere topics rondom verbouwen? Vind het wel leuk om meer over te lezen en andere ervaringen te zien! Tijdens het zoeken kwam ik niet zo snel iets (actiefs) tegen...

Tsplendid

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-24 12:32

Wij zijn nog bezig maar ben al blij met de tegels:D

Afbeelding

Sarah_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-24 22:00

Hi allemaal, ik heb wat meegelezen de laatste tijd. Leuk om inspiratie op te doen! Mocht iemand een aannemer/bouwbedrijf in omgeving Apeldoorn aanbevelen, dan hoor ik dat graag. We hopen binnenkort ook de badkamer te kunnen aanpakken.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-24 09:47

Wij (uit Deventer) zijn erg tevreden over Mäkel

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-24 12:44

Ik zou dolgraag een nieuwe badkamer willen maar ik wil ooit verhuizen en alles is zo duur geworden en dat haal ik er nooit uit bij verkoop. Ik ben hem nu iets aan het opknappen dus nieuw meubel erin en er komt een nieuwe douchecabine. Ik ga de voegen weer netjes maken en dan kan hij wel weer even. Dan is in ieder geval alles weer netjes, ook al is het niet mijn smaak. En dan hoop ik over een tijdje in een nieuw huis echt een badkamer helemaal naar mijn zin te hebben.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-24 14:16

Wij krijgen dit weekend een offerte voor de wc en hebben een gesprek bij de hypotheker aangevraagd om te kijken voor een bouwdepot. Geen idee wat er mogelijk is.

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 17:10

Iemand ervaring met een inloop douche?
Ik hoor hier en daar verhalen dat het wat koud kan zijn en er snel warmte ontsnapt. Zou zonde zijn van de stook kosten. Maar mijn vriend zou het erg graag willen. Onze meningen zijn er wat over verdeeld :+

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 17:20

Ik vind een inloopdouche vreselijk om precies de reden die jij schets. Daarbij spetter je ook altijd water en kan je nadien dweilen. Dit zal wel afhankelijk zijn van hoe diep je douche is. Ik hoef het iig nooit meer.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 17:49

Ik heb er spijt van dat wij onze douche niet hebben afgesloten. Er ontsnapt voor mij teveel warmte.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 17:53

Hier een inloopdouche, geen last van kou of teveel spatwater. Wel de optie om op termijn er alsnog een deur in te zetten indien gewenst.
Afbeelding

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 17:59

Ja dat is wel anders dan bij ons. Wij hebben een douchewand waar de warmte overheen weg kan.

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 18:07

Bedankt voor jullie meningen! De verhitte discussies hier over de badkamer gaat nog even door. Zo waren we samen het snel eens over de keuken woonkamer en slaapkamer, richt de nieuwe badkamer nog net geen scheiding aan :+

Overigens wordt de wc ook aangepakt :')
De wc van nu :')
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Hieperdi op 10-06-24 18:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 18:11

Earth schreef:
Ik heb er spijt van dat wij onze douche niet hebben afgesloten. Er ontsnapt voor mij teveel warmte.

Ik heb daarom weer voor een douchecabine gekozen. Is misschien ouderwets maar ik vind het heerlijk en makkelijk.

Marieke1495

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 18:17

Wij hebben een inloopdouche met wand tot het plafond. Ook geen last van kou. :)

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 18:21

De discussie schuifdeur of normale deur is ook alweer van start. Met een normale deur zouden we met de radiator niet helemaal lekker uitkomen als je hem helemaal open zou doen. Maar wel mooier dan een schuifdeur denk ik. Het is even puzzelen :+

Dit is de nieuwe badkamer van me pa.
Ik dacht ik post hem gewoon even.
De kasten naast de douche heb je onderin soort bakken waar je vuile was in kan doen en bovenin de handdoeken
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Hieperdi op 10-06-24 18:27, in het totaal 2 keer bewerkt

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 18:26

Wij nemen ook gewoon een deur erin maar verder wel alles gelijk aan de grond zeg maar.

De offerte voor de wc is echt een eitje gelukkig. Zaterdag gaan we naar een zaak voor de badkamer en met die offertes vragen we weer een bouwdepot aan. Super veel zin in.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 18:29

Hieperdi schreef:
De discussie schuifdeur of normale deur is ook alweer van start. Met een normale deur zouden we met de radiator niet helemaal lekker uitkomen als je hem helemaal open zou doen. Maar wel mooier dan een schuifdeur denk ik. Het is even puzzelen :+

De kasten naast de douche heb je onderin soort bakken waar je vuile was in kan doen en bovenin de handdoeken
[ [url=m/wYcdfS.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mooi zeg!

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 19:00

Leuk, hele tijd geleden zag ik dit topic al eens en heb vele mooie badkamers bekeken.

Wij hebben sinds een week of 3 een nieuwe badkamer. We hebben het slopen zelf gedaan en daarna heeft de aannemer alles gedaan.
We hebben een dakkapel laten maken om vervolgens de badkamer erin te laten zetten.
De indeling is compleet anders, we hebben zoveel meer ruimte en licht gekregen door het dakkapel.
Ook met vloerverwarming en een verwarmde spiegel.
Alle kranen zijn soort messing kleur.
De tegels grijs met bruine gloed, wat met elk soort licht weer anders toont.
In de douche hebben we op de achterwand soort goudkleurige tegel en dit ook als achterwand in de nis van de douchewand.

Oh en in de kozijnen zit geïsoleerd glas wat ook warmte werend is. En de luxaflex zit in het glas verwerkt, dus je heb ook nooit last van stof op de lamellen

De oude situatie (nog van vorige eigenaar, maar wel al 20 jaar oud en wij hebben er nog bijna 6 jaar mee gedaan)
Afbeelding

En hoe het nu is
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De verbouwing heeft ruim 6 weken geduurd, maar het was het helemaal waard. De aannemer is ook echt een vakman en werkt ontzettend netjes waardoor ik ook weinig last had van stof en puin in huis.

En hij zorgde voor een tijdelijke doucheruimte in de garage:

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door josewoos op 10-06-24 19:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 19:03

Oh wauw! Prachtig geworden. Dat zal wel duur grapje zijn geweest. Heel mooi. En netjes ook dat je kon douchen in de garage. Door een aannemer laten doen dus?

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 19:09

Suzanne F. schreef:
Oh wauw! Prachtig geworden. Dat zal wel duur grapje zijn geweest. Heel mooi. En netjes ook dat je kon douchen in de garage. Door een aannemer laten doen dus?

Ja alles door 1 aannemer laten doen. Die man hebben we 2 jaar geleden al geboekt, eerder had hij gewoon geen tijd. Maar dat komt gewoon omdat hij zo goed is, daar wil je wel op wachten.
En dan konden we nog verder sparen want het was inderdaad erg duur.
We wouden ook echt een badkamer helemaal naar ons zin zonder op de prijs te letten.
Dus ja, alles bij elkaar incl dakkapel zitten we tussen de 30K en 35K :=
Maar we hebben er zoveel plezier van!

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 19:10

Hieperdi schreef:

Ik gooi m dr ff in, vouwdeur. Wij hadden geen ruimte voor een gewone deur en een schuifdeur wilde ik niet vanwege schoonmaken. Toen kwam de installateur met een vouwdeur. Echt ideaal!

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 19:11

Suzanne F. schreef:
Hieperdi schreef:

Mooi zeg!

Ja zeker! Alleen voor mijn smaak net even iets te scandinavisch achtig :+

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 19:11

Siers83 schreef:
Hieperdi schreef:

Ik gooi m dr ff in, vouwdeur. Wij hadden geen ruimte voor een gewone deur en een schuifdeur wilde ik niet vanwege schoonmaken. Toen kwam de installateur met een vouwdeur. Echt ideaal!

Heb je er een foto van :o