Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 20:06

anjali schreef:
Bij uitgaan met vrienden moet ieder zijn eigen deel betalen vind ik. Maar als het om een romantische date gaat hoort de man te betalen.Althans,als het een hetero date is.....

Als het om een romantische date gaat dan opeens wel? :') Ik heb laatst "romantisch" in een leuk jurkje, met mijn haar omhoog en een make-upje op tegenover mijn vlam gezeten, die zich net uit zijn motorpak geschud had en in een projecttrui tegenover me een kipsaté naar binnen zat te slobberen. We hebben ons allebei kostelijk vermaakt en het was voor ons allebei romantisch. En toch betaalde ik de rekening aan het einde. (Ik, vrouw, hetero)

En ja, hij heeft veel meer gegeten en gedronken dan ik. Ik had het prima gevonden als hij betaalde, ik had het prima gevonden als hij had gezegd: Chiave, we splitten en ik vond dit ook prima. Echter was ik als eerste bij de kassa en was mijn pinpas als eerste in het apparaat. Volgende keer is het misschien anders. We daten al iets langer, misschien helpt dat ook.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 20:10

anjali schreef:
Bij uitgaan met vrienden moet ieder zijn eigen deel betalen vind ik. Maar als het om een romantische date gaat hoort de man te betalen.Althans,als het een hetero date is.....

En dan trouwen, hij fulltime werken en vrouw op de kinderen passen en het huishouden doen?
Sorry, maar dit is behoorlijk ouderwets imo.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 20:27

anjali schreef:

Waarom hoort een man te betalen dan? :')

En waarom alleen bij hetero stellen? _O-

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 20:28

Shaggy09 schreef:
Maanlicht schreef:
Ik weet niet, ik vind splitten op een date echt een dooddoener. Dat je dan onder de loep gaat leggen wie wat betaalt, tenzij het echt om een groot bedrag gaat. Was het voor herhaling vatbaar? Dan betaalt de ander de volgende keer.

En als het niet voor herhaling vatbaar was? :)

Ik ben serieus eens op een tweede date gegaan terwijl ik al na de eerste wist dat het niks was. Maar hij had diner en drankjes alles betaald en ook al had hij daar heel erg op aangedrongen om dat te doen, toch bleef het bij mij wringen. Dus huppakee, nog een keer uit en dit keer op mijn kosten, en toen was ik zen en kon ik hem vertellen dat het toch niets zou worden. Arme jongen. Niet mijn meest intelligente of trotse moment. :D

Tiggs

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 20:31

Hahaha Gini, maar wel sympathiek van je!

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 20:33

Shaggy09 schreef:

Omdat er anders niet een 'de' man is, denk ik?

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 20:39

Correct me if I'm wrong maar ook in niet hetero stellen heb je vaak een iemand die de (meest) mannelijke rol aanneemt.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 20:52

Bij homostellen moet de man sowieso betalen van mij :P

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 20:56

_O-

Ik heb ook wel eens een grapjas gehad die toen ik geen tweede date wilde kwam met “Maar ik heb een pizza voor je betaald!”
Ik had de drankjes betaald, maar goed. Ik ben naar de site van Domino’s gegaan en heb een willekeurige pizza bij hem laten bezorgen.
Kom op joh, droeftoeter.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 20:59

watchthesky schreef:
_O-

Ik heb ook wel eens een grapjas gehad die toen ik geen tweede date wilde kwam met “Maar ik heb een pizza voor je betaald!”
Ik had de drankjes betaald, maar goed. Ik ben naar de site van Domino’s gegaan en heb een willekeurige pizza bij hem laten bezorgen.
Kom op joh, droeftoeter.

:') :') :')

Ik hoor nu zo'n heel zielig stemmetje: "maar ik heb pizza voor je betaald!"
Owh ja nee nu ga ik met je mee naar huis hoor, een hele pizza voor mij, zullen we anders gelijk trouwen?

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 21:05

Shaggy09 schreef:
anjali schreef:

Omdat andere stellen niet binnen haar geloof passen denk ik :x

Op mijn eerste date heb ik voor ons betaald, gingen wandelen in het park en daarna een ijsje halen en hij had geen contant geld bij zich :+ Dates daarna heeft hij betaald en nu in een relatie wisselen we af.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 21:34

Dan is het toch hel en verdoemenis dus maakt het niet uit wie er betaalt :D

xU_Blinghx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 21:40

Shaggy09 schreef:
watchthesky schreef:
_O-

Kom op joh, droeftoeter.

:') :') :')

Ik hoor nu zo'n heel zielig stemmetje: "maar ik heb pizza voor je betaald!"
Owh ja nee nu ga ik met je mee naar huis hoor, een hele pizza voor mij, zullen we anders gelijk trouwen?

_/-\o_

Zou erg zijn als hij dan ook echt wilt trouwen :')

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 22:02

anjali schreef:

_O- Lekker trollen. Toch? -O-

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 22:06

Bloodymary schreef:
anjali schreef:

maar wat nou als je denkt dat ie hetero is, en later blijkt hij homo te zijn? Moet je hem dan terugbetalen?

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 22:24

watchthesky schreef:
_O-

Kom op joh, droeftoeter.

Oke dit is echt geniaal :')

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 22:58

LoveBodin schreef:
Bloodymary schreef:

maar wat nou als je denkt dat ie hetero is, en later blijkt hij homo te zijn? Moet je hem dan terugbetalen?

Ja, natuurlijk. Wat dacht je anders? :roll:

:+

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 23:16

Destination schreef:
Shaggy09 schreef:

Omdat andere stellen niet binnen haar geloof passen denk ik :x

Op mijn eerste date heb ik voor ons betaald, gingen wandelen in het park en daarna een ijsje halen en hij had geen contant geld bij zich :+ Dates daarna heeft hij betaald en nu in een relatie wisselen we af.

Flauw om haar geloof er weer bij te halen.

Ik vermoed dat het vooral is omdat bij homo stellen geen onderscheid in sekse gemaakt kan worden :o

Ik ben geëmancipeerd en betaal graag mee of voor mijn vriend, mijn vriend denkt hier echter anders over. Hij vind dat hij de man is dus dat hij met date avond moet betalen. Hij is ook echt niet blij als ik dan betaal :n.
Maar, dat hebben we opgelost doordat hij nu gewoon betaald vanaf de gezamelijke rekening, dit geeft hem het gevoel dat hij aan zijn verplichting voldoet (zoals zijn opvoeding hem geleerd heeft) en geeft mij het gevoel dat hij niet alles betaald maar dat ik ook mijn steentje bijdraag :) :j

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 23:49

Ik had een eerste date waarbij ik iets ging drinken. We komen binnen en hij gaat gelijk aan een tafeltje zitten, terwijl je eerst moet bestellen en betalen aan de kassa. Oké, er was weinig plek, maar vervolgens stond ik dus ineens aan de kassa, mij afvragend wat er nu gebeurd was en waarom ik aan het betalen was. Zonder overleg en geen voorstel tot splitten. Later zei hij dat hij alles op de 2e date zou betalen en toen dacht ik had je dat niet eerder kunnen zeggen, voordat ik moest betalen? Of even kunnen overleggen. Misschien komt er helemaal geen 2e date. En ik heb liever alles splitten in plaats van om en om trakteren.

Er is nog een 2e date geweest, waar hij op een drankje heeft getrakteerd en dat was het. Daarna besloot ik dat ik hem niet leuk vond :+

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 00:07

Eilish schreef:
Ik had een eerste date waarbij ik iets ging drinken. We komen binnen en hij gaat gelijk aan een tafeltje zitten, terwijl je eerst moet bestellen en betalen aan de kassa. Oké, er was weinig plek, maar vervolgens stond ik dus ineens aan de kassa, mij afvragend wat er nu gebeurd was en waarom ik aan het betalen was. Zonder overleg en geen voorstel tot splitten. Later zei hij dat hij alles op de 2e date zou betalen en toen dacht ik had je dat niet eerder kunnen zeggen, voordat ik moest betalen? Of even kunnen overleggen. Misschien komt er helemaal geen 2e date. En ik heb liever alles splitten in plaats van om en om trakteren.

Er is nog een 2e date geweest, waar hij op een drankje heeft getrakteerd en dat was het. Daarna besloot ik dat ik hem niet leuk vond :+

Dat is niet echt netjes van hem, maar waarom zeg je op dat moment niet iets in de trant van ´hey, we moeten eerst bestellen voordat we ergens kunnen gaan zitten´ vraag ik me af :o
Mannen zijn slecht in signalen dat weten we ondertussen :D Soms moet je gewoon duidelijk zijn, ik geloof niet dat veel mannen echt gierig zijn ingesteld bij eerste dates.

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 00:28

Omdat ik erdoor overvallen werd. Ik was verbaasd dat ik ineens in mijn eentje bij de kassa stond en dat hij mij liet betalen zonder iets te zeggen.
En gierig of niet, hij had het duidelijk van te voren bedacht, gezien hij later vertelde dat hij de 2e date alles zou betalen.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 00:30

Eilish schreef:
Omdat ik erdoor overvallen werd. Ik was verbaasd dat ik ineens in mijn eentje bij de kassa stond en dat hij mij liet betalen zonder iets te zeggen.
En gierig of niet, hij had het duidelijk van te voren bedacht, gezien hij later vertelde dat hij de 2e date alles zou betalen.

Ja dat is best apart van hem. Op zo´n moment wil jij natuurlijk ook geen stennis schoppen.
Maar ik vind het wel grappig om te zien dat vrouwen het over het algemeen zo abnormaal vinden dat zij trakteren op een first date. :') (Ik zou daar overigens ook nogal not amused van zijn hoor)

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 11:11

Eilish schreef:

Dat is vast dezelfde als die van het tikkie van 6 euro toen er geen 2e date inzat... Die dacht... Dat gebeurt me niet nog een keer :) :)

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 11:40

Dank voor het oordelen zonder te weten hoe dat profiteerverhaal zit! Top!
Dat verhaal ging om een dame die heel bewust aanpapte met allerlei mannen, om er werkelijk enkel van te profiteren.
Lees: gebruiken, uitbuiten, hotelovernachtingen vragen onder t mom ik heb geen geld mee etc.
En als de mannen dat doorkregen smeerde ze hem, de man honderden euro's lichter gemaakt.
Echt heel apart.
Deze gozer was niet armlastig, maar deze gozer was gewoon gierig en dat was aan meerdere dingen te merken.
Ik ben dat alles behalve, en vind splitten op een eerste date gewoon niet netjes.
In relaties ben ik juist vaak degene die spontaan wat regelt, en dus ook betaald.
Nou dikke doei als je na een lange date met vervolg wil splitten.
Vooral als je een vliegtuig onder je reet hebt, en daar voor je lol rondjes mee vliegt wat fors geld kost.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 11:41

Ik vind splitten op een date echt niet gierig, zou het zelf ook niet als afknapper zien.