Mode 'blunders'

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 15:14

Sheran schreef:
Ik vind dat tweede mermaid hair best mooi, maar helaas heb ik het nog nooit zo subtiel gezien. Meestal ziet het eruit alsof er een My Little Pony overheen heeft gepoept.

Moet heel eerlijk zeggen dat ik beide linkjes wel wat op eenhoornpoep vind lijken. Dat zijn toch geen kleurtjes die je als keurige volwassene in je haar doet?

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 15:23

oomens schreef:
Sheran schreef:
Ik vind dat tweede mermaid hair best mooi, maar helaas heb ik het nog nooit zo subtiel gezien. Meestal ziet het eruit alsof er een My Little Pony overheen heeft gepoept.

Moet heel eerlijk zeggen dat ik beide linkjes wel wat op eenhoornpoep vind lijken. Dat zijn toch geen kleurtjes die je als keurige volwassene in je haar doet?

Keurige volwassenen :')
Niet iedereen is het zelfde laat mensen hun keuzes maken. Ik vind het wel tof zou het niet doen omdat ik dan extreem moet ontkleuren. Maar als ik blond was zou ik echt nog 10x extremer gaan met mijn haar.
Jij bent graag keurig, de ander is extremer. So be it, die mensen zijn ook gewoon verzorgd en netjes. En gaan netjes naar hun werk of opleiding. En worden misschien wel ceo's, dokters, secretaresses, receptionistes of kunstenaars. Of misschien zijn ze dit al weet jij veel. De wereld zou zo saai en kleurloos zijn als iedereen een "keurige volwassene is".

Anoniem

Re: Mode 'blunders'

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 16:38

Nou ja, ik vind zulk haar als CEO, dokter, secretaresse of receptioniste niet bepaald representatief. Afhankelijk van het bedrijf natuurlijk.

Koia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 17:07

Ik ga er van uit dat als een arts of secretaresse (bijvoorbeeld) werk heeft in zijn/haar functie, diegene daar ook bekwaam genoeg in is ongeacht de haarkleur/piercings/tats die diegene heeft. Ik zou het erger vinden als iemand gewoon niet netjes verzorgd is qua persoonlijke hygiëne. Uitgroei in wat voor haarkleur dan ook, afgebladderde nagellak, ongepoetste tanden..dat soort dingen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 17:10

Ik zou ook geen problemen hebben met een arts/whatever met tattoos, maar dat komt voor een groot deel toch ook wel omdat ik ze zelf ook heb en er dus op een andere manier naar kijk. Ik vind zelf dat ik hele neutrale tattoos heb (diertjes en bloemetjes) maar ik zou het me op zich best voor kunnen stellen als iemand me daardoor minder representatief vindt. Ik heb er zelf voor gekozen en als ik voor een baan word afgewezen omdat ik tattoos heb of er van me word gevraagd ze te bedekken dan zal ik daar ook gewoon vrede mee hebben.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 17:15

Hier werkt een meid als teamleider in de AH en elke week heeft ze wel een ander kapsel of kleurtje. Laatst helemaal kort geschoren en nu heeft ze lekker flashy pruiken op of gewoon een heel kort koppie. Btw ook piercings

Ze is enorm vriendelijk en ik ben altijd blij als ik door haar geholpen wordt. Zo iemand is representatief voor hun winkel. In tegenstelling tot de trieste blik en bleke cassière die wel in het plaatje past volgens sommige.

Ikzelf ben totaal niet creatief in mode of mijn uiterlijk en ben enorm doorsnee maar als ik zie dat iemand dat wel kan zijn op een verzorgde manier, daar word ik blij van!

Ook in onze zaak waar er klantencontact is weren we niemand om zijn/haar haar, tattoo's of piercings. Enkel als ze aanstootgevend zijn (en dan niet die halfnaakte zeemeermin maar wel f*CK the police toestanden). Juist leuk al die diversiteit. Komen ze gewoon standaard naar een sollicitatie, ook prima!

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 17:31

Eulogy schreef:
Nou ja, ik vind zulk haar als CEO, dokter, secretaresse of receptioniste niet bepaald representatief. Afhankelijk van het bedrijf natuurlijk.

En hoezo is het niet representatief? Omdat het kleurtjes zijn? Als ze goed bijgehouden worden en er geen uitgroei is is het prima representatief.
Zoals boven mij al vaker word vermeld, kunde en klantvriendelijkheid is veel belangrijker. We zouden eens meer naar de persoon moeten kijken en niet naar het uiterlijk.
Mij maakt het niet uit hoor als iemand paars haar heeft als die persoon mij prima helpt vind ik het goed.
Net zoals met tattoos als die persoon helemaal onder zit met tattoos prima. Klantvriendelijkheid zou belangrijker moeten zijn als in het vierkantje passen.

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 17:33

Ik denk dat het een oneindige discussie is. Het topic gaat over modeblunders en iedereen mag aangeven wat diegene een modeblunder vind. Dat je het er niet mee eens bent is goed en dat mag je ook zeggen, maar een hele discussie hoeft volgens mij niet.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 17:43

oomens schreef:
Santigo_ schreef:
Ehm sorry hoor, tatoeages en stretches horen alleen bijeen rebelse fase?? Ooit erbij nagedacht dat iemand het mooi vind, net zoals iemand anders bepaalde andere oorbellen mooi vind. Als jij mijn oren ziet geloof je niet dat ik er plugs in heb. En tatoeages, ik dacht we in 2017 die toch hopelijk wel geaccepteerd hadden. Kom op zeg... Hoe kortzichtig

Oké tatoeages horen niet alléén bij een rebelse fase. Als je matroos of (motor)bendelid bent, of een profvoetballer die meer met zijn likes en reclamewerk bezig is dan met voetballen en daarom maar gelijk zijn hele armen volledig vol laat tekenen, dán kan een tatoeage ook prima.*
Voor al de rest lijkt het mij iets wat je, áls je het al doet, liefst klein maar bovenal discreet houdt.

Prima als je de naam van je goudvis op je lichaam vereeuwigt, maar doe het dan op een plaats die eenvoudig te bedekken is zodat klanten of opdrachtgevers het niet hoeven te zien.

*Toevoeging: eventueel wordt het binnen wat over is van de krakersbeweging ook geaccepteerd, maar dat laat zich ook niet heel erg rijmen met een representatieve baan.

Wow... :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 23:20

Lau schreef:
Eulogy schreef:

En hoezo is het niet representatief? Omdat het kleurtjes zijn? Als ze goed bijgehouden worden en er geen uitgroei is is het prima representatief.
Zoals boven mij al vaker word vermeld, kunde en klantvriendelijkheid is veel belangrijker. We zouden eens meer naar de persoon moeten kijken en niet naar het uiterlijk.
Mij maakt het niet uit hoor als iemand paars haar heeft als die persoon mij prima helpt vind ik het goed.
Net zoals met tattoos als die persoon helemaal onder zit met tattoos prima. Klantvriendelijkheid zou belangrijker moeten zijn als in het vierkantje passen.

Het is een mening. Ik vind het nou eenmaal niet gepast en ik heb er een bepaald beeld bij. Prima als jij het daar niet mee eens bent, maar ik vind het niet verrassend als dit niet op prijs gesteld wordt en snap dan ook niet waarom je dat risico per se zou willen lopen als je je carrière serieus neemt.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 23:27

oomens schreef:
Sheran schreef:

Kleurige volwassenen wel :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 23:45

Ik vind het gaaaaaf!!! :oo
Zelf heb ik nu aubergine paars haar wat aan de onderkant meer pastel-roze is. Vind ik ook leuk! :D

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 23:57

Sommige mensen kunnen gekleurd haar heel goed hebben en dan vind ik het ook niet storend. Helaas ziet het er bij de meeste mensen gewoon puberaal uit en doet het totaal niks voor ze.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 08:31

Eulogy schreef:
Lau schreef:

Het is een mening. Ik vind het nou eenmaal niet gepast en ik heb er een bepaald beeld bij. Prima als jij het daar niet mee eens bent, maar ik vind het niet verrassend als dit niet op prijs gesteld wordt en snap dan ook niet waarom je dat risico per se zou willen lopen als je je carrière serieus neemt.

Kijk dat is het jij hebt er een bepaald beeld bij. Misschien moet je daar iets aan doen. Er zijn mensen die hun carrière serieus nemen en gekleurd haar hebben. Dat staat allemaal los van elkaar. Kleurtjes in je haar betekent niet dat je niks serieus neemt. Of dat je rebels bent zoals velen oordelen. Dat jij daar gelijk een oordeel over hebt zegt meer over jou als over de persoon met gekleurd haar.

Net toch wel een blunder gezien. Van die Adidas achtige slippers met bont en sokken.

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 08:31

Snap niet waarom merk slippers (ook puma heeft ze) voor 100 euro worden verkocht

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 08:41

Ik heb er geen last van hoor, Lau, dus ik hoef nergens iets aan te doen :+ Ik zeg alleen dat je dan ook niet moet klagen als je er bepaalde reacties op krijgt. De kleding die ik naar kantoor draag is ook niet mijn eerste keuze.

Ontopic: van die soort plastic slippers inderdaad, echt vreselijk. Weet niet of het vooral in de UK is maar je hebt ze hier ook met van dat bont erop -O- En dan vaak ook nog gecombineerd met zo'n joggingpak oid.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 08:43

Trui schreef:
Snap niet waarom merk slippers (ook puma heeft ze) voor 100 euro worden verkocht

Omdat het merk is en er gekken zijn die het er voor neer leggen. Want Rihanna of Beyoncé heeft ze ook :')

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 08:44

Eulogy schreef:
Ik heb er geen last van hoor, Lau, dus ik hoef nergens iets aan te doen :+ Ik zeg alleen dat je dan ook niet moet klagen als je er bepaalde reacties op krijgt. De kleding die ik naar kantoor draag is ook niet mijn eerste keuze.

Ontopic: van die soort plastic slippers inderdaad, echt vreselijk. Weet niet of het vooral in de UK is maar je hebt ze hier ook met van dat bont erop -O- En dan vaak ook nog gecombineerd met zo'n joggingpak oid.

Precies die combi zag ik in de trein ik dacht echt wtf. En ik lees dus net dat die krengen 100 euro kosten. Had even een nog groter wtf moment.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 09:41

Die slippers met bont inderdaad... Waarom? Die snap ik dan weer niet...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 09:45

oomens schreef:
Sheran schreef:

Als jij het voorbeeld van de keurige volwassene bent in dit geval, ben ik liever zo kinderachtig als de pest. :Y)

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 13:52

Dit shirt slaat compleet de plank mis. Alle teksten die enkel al niet kunnen nu samengevat op een shirt.
Afbeelding

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 13:57

Huh :') so random :=
Be-live? _O-

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 13:59

Warboel schreef:
Huh :') so random :=
Be-live? _O-

Ja de discussie werd weer aangewakkerd dus ik dacht ik gooi er even wat in. Ja Be-live die moest ik even 3 keer lezen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 13:59

Ik vind sowieso shirts met teksten echt afgrijselijk. Laatst zag ik er ook eentje met 'cute but psycho' ofzo. Waarom zou je daar trots op zijn? :+ Kan daar echt niet zo goed bij met m'n hoofd.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 14:00

Emmaa_ schreef:
Ik vind sowieso shirts met teksten echt afgrijselijk. Laatst zag ik er ook eentje met 'cute but psycho' ofzo. Waarom zou je daar trots op zijn? :+ Kan daar echt niet zo goed bij met m'n hoofd.

Had jij ook niet een shirt met tekst :')