Dingen die je je afvraagt deel 2!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 20:24

Froukje schreef:
Tuurlijk niet! Anders had je toch door alle aderen inkt lopen?

Maar muggen prikken ook niet in je aderen.

Froukje
Forever young

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 20:38

Nee, maar wel in een huid waar bloed uit komt. Toegevoerd door je aderen. Als je jezelf op je tattoo snijd komt er toch ook geen inkt uit? Dan raak je vaak ook geen aderen.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 20:40

Tsja het was maar een vraag hoor :')

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 20:49

Anoniem schreef:
Waarom heb ik er zo veel moeite mee om mijn bekken te kantelen? Heb van mezelf een ontzéttend holle rug en tijdens het paardrijden wordt dit nog eens versterkt. Theoretisch gezien weet ik precies hoe het werkt, het toepassen op een stoel gaat ook nog goed maar op het paard lukt het ineens niet meer. Inmiddels ben ik er achter dat ik vééél meer op m'n zitbeenknobbels moet gaan zitten. Tijdens het rijden probeer ik het altijd in de gaten te houden maar het zit zo verschrikkelijk oncomfortabel voor mij dat ik het niet goed kan volhouden... Resultaat: ik ben ontzettend teleurgesteld in mezelf en zie met lede ogen de filmpjes terug, waarop het steeds maar niet lukt en ik als een debiel met een rug als een kommetje aan het rijden ben. Ben me ervan bewust dat lessen de oplossing is maar door een blessure van m'n verzorgpaard heb ik afgelopen jaar maar twee keer gelest en ook niet vaak serieus gedressuurd. In de bak zijn geen spiegels dus ik kan mezelf niet controleren. Vanmorgen ben ik dus op het paard van een vriendin gestapt en voor mijn gevoel ging het best lekker, paard liep fijn en ik zat er ook redelijk comfortabel op. Totdat ik de filmpjes terugzie en meteen die holle rug me opvalt. Het ziet er gewoon zo gek uit... Bij andere mensen lijkt het moeiteloos of automatisch te gaan en ik kan niet eens m'n rug een beetje recht houden... In draf js het het ergste, stap lukt het prima eigenlijk en galop ook. Vooral met lichtrijden krijg ik een hele holle rug. Lessen gaat nu helaas niet omdat paardlief stilstaat maar ik word er gewoon zo ongelukkig van!

Heb je misschien heel goed getrainde rugspieren en amper buikspieren?

Je rug werkt voor de holling in je rug en je buik voor de bolling. Als je meer je buikspieren gaat trainen, word je rug uiteindelijk iets boller (iets minder hol). Hierdoor word t het ook makkelijker om je bekken te kantelen.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 21:46

Waarom gaat mijn ruin met zijn lijf in de droge stal staan en met zijn hoofd in de regen?

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 21:48

Lekker gevoel van regen op zn gezicht maar dan toch warm en droog blijven?

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 21:50

Het geluid van het regen op het dak klinkt dan niet zo hard in zijn oren maar hij blijft toch grotendeels droog?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 21:52

iirrssjjee schreef:
[naam] schreef:
Waarom heb ik er zo veel moeite mee om mijn bekken te kantelen? Heb van mezelf een ontzéttend holle rug en tijdens het paardrijden wordt dit nog eens versterkt. Theoretisch gezien weet ik precies hoe het werkt, het toepassen op een stoel gaat ook nog goed maar op het paard lukt het ineens niet meer. Inmiddels ben ik er achter dat ik vééél meer op m'n zitbeenknobbels moet gaan zitten. Tijdens het rijden probeer ik het altijd in de gaten te houden maar het zit zo verschrikkelijk oncomfortabel voor mij dat ik het niet goed kan volhouden... Resultaat: ik ben ontzettend teleurgesteld in mezelf en zie met lede ogen de filmpjes terug, waarop het steeds maar niet lukt en ik als een debiel met een rug als een kommetje aan het rijden ben. Ben me ervan bewust dat lessen de oplossing is maar door een blessure van m'n verzorgpaard heb ik afgelopen jaar maar twee keer gelest en ook niet vaak serieus gedressuurd. In de bak zijn geen spiegels dus ik kan mezelf niet controleren. Vanmorgen ben ik dus op het paard van een vriendin gestapt en voor mijn gevoel ging het best lekker, paard liep fijn en ik zat er ook redelijk comfortabel op. Totdat ik de filmpjes terugzie en meteen die holle rug me opvalt. Het ziet er gewoon zo gek uit... Bij andere mensen lijkt het moeiteloos of automatisch te gaan en ik kan niet eens m'n rug een beetje recht houden... In draf js het het ergste, stap lukt het prima eigenlijk en galop ook. Vooral met lichtrijden krijg ik een hele holle rug. Lessen gaat nu helaas niet omdat paardlief stilstaat maar ik word er gewoon zo ongelukkig van!

Heb je misschien heel goed getrainde rugspieren en amper buikspieren?

Je rug werkt voor de holling in je rug en je buik voor de bolling. Als je meer je buikspieren gaat trainen, word je rug uiteindelijk iets boller (iets minder hol). Hierdoor word t het ook makkelijker om je bekken te kantelen.

Nee amper buikspieren is het niet, als ik aanspan zie je precies 6 blokjes op m'n buik zitten dus denk niet dat het daardoor komt.

Ik bedacht me net wel dat ik vroeger geturnd heb en daar moest ik juist een holle rug hebben. Misschien dat ik zo mijn holle rug extra heb versterkt en daarna nooit meer verbeterd heb? In mijn 7 jaar aan paardrijles heeft niemand er ooit wat over gezegd maar het valt me echt heel erg op nu.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 22:44

Anoniem schreef:
Nee amper buikspieren is het niet, als ik aanspan zie je precies 6 blokjes op m'n buik zitten dus denk niet dat het daardoor komt.

Ik bedacht me net wel dat ik vroeger geturnd heb en daar moest ik juist een holle rug hebben. Misschien dat ik zo mijn holle rug extra heb versterkt en daarna nooit meer verbeterd heb? In mijn 7 jaar aan paardrijles heeft niemand er ooit wat over gezegd maar het valt me echt heel erg op nu.

...ja, stom is dat, he.
Die 6 blokjes, dat heet de rechte buikspieren, het is de buitenste 'laag', het kan geen kwaad als ze sterk zijn (...bodybuilders zijn er dol op...) maar om paard te rijden zijn ze minder handig. De spieren die dieper liggen werken beter.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 23:06

Janneke2 schreef:
Anoniem schreef:

...ja, stom is dat, he.
Die 6 blokjes, dat heet de rechte buikspieren, het is de buitenste 'laag', het kan geen kwaad als ze sterk zijn (...bodybuilders zijn er dol op...) maar om paard te rijden zijn ze minder handig. De spieren die dieper liggen werken beter.

Wilde ik ook zeggen ja... die 6 blokjes zijn echt niet je enige buikspieren. Er zijn er nog veel meer!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 23:25

Bedankt dames! Wilde sowieso weer beginnen met buikspieren trainen maar dit is dan een extra goede motivatie!

Had trouwens even filmpjes en foto's van 'vroeger' (lees: max 3 jaar geleden) terug gezocht want ik ben er echt serieus mee bezig, het ziet er gewoon zo lame uit met die kromme rug, en ik heb gezien dat ik op een filmpje waarop ik zonder zadel reed (2,5 maand terug was dat, dus vrij recent) een super nette rechte rug had! Kon m'n ogen bijna niet geloven maar het zag er best oké uit! Op een andere foto reed ik in een veelzijdigheidszadel op een pony en daar was m'n rug ook netjes recht, zou het dan eventueel aan het zadel kunnen liggen, dat ik daar gewoon niet lekker in pas? Ik heb vrij lange benen en kan die niet altijd kwijt. Misschien is dat een van de (mede)oorzaken?

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 23:27

Oh dat kan zeker. Dressuurzadels met een geronde zit of diepe zit kunnen een hole rug veroorzaken of versterken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 23:43

Nu zie ik weer een ander filmpje terug van vorig kaar en ook daar zat in netjes, dit keer wel in een dressuurzweep maar met een gedwongen zit en dat werkte erg fijn, was ook echt fan van het zadel. Nu een ander bijrijdpaard en die heeft een ijslanderzadel, heel ander type dus, daar zal het denk ik ook een beetje aan liggen. Neemt niet weg dat ik zelf ook gewoon aan de bak moet!

Maar goed ik zal er over ophouden, het hele topic raakt vervuild met mijn gezwets.

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 00:13

Je hebt een vraag, dus die kun je gewoon stellen :)

Kun je een geit onzichtbaar merken? Bijvoorbeeld met bolus en tatoo?

Zo niet; hoe groot zijn die merkjes nu, en hoe groot is het risico dat ze er ergens in vast komen te zitten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 00:15

khirshanta schreef:

Zo niet; hoe groot zijn die merkjes nu, en hoe groot is het risico dat ze er ergens in vast komen te zitten?

Wat bedoel je precies met geit? Het dier? Dan heb ik echt geen idee namelijk, snap de vraag niet helemaal haha.

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 00:20

Anoniem schreef:
khirshanta schreef:

Wat bedoel je precies met geit? Het dier? Dan heb ik echt geen idee namelijk, snap de vraag niet helemaal haha.

ja, het dier :)
je bent verplicht een geit 2 merken te geven- ofwel 2 groene oormerken (electronisch), ofwel 2 gele met ubn, of een chip en een grijs oormerk...maar ik had gehoord dat het met bolus en tatoeage ook mocht (mits de geit niet de grens over gaat?)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 00:27

Voor mij is dat echt een hele aparte vraag.. _O-
Een geit onzichtbaar maken.. :')
Met een bolus ( ken ik alleen als drol of als lekkernij) of tattoo (ken ik als lichaamsversiering).. :+

Ofwel kan je een geit verbergen door hem in te smeren met poep of door hem onherkenbaar te tatooeren :Y)

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 00:35

Shanna schreef:
Voor mij is dat echt een hele aparte vraag.. _O-
Een geit onzichtbaar maken.. :')
Met een bolus ( ken ik alleen als drol of als lekkernij) of tattoo (ken ik als lichaamsversiering).. :+

Ofwel kan je een geit verbergen door hem in te smeren met poep of door hem onherkenbaar te tatooeren :Y)

Hahaha ja als geiten-leek was dat ook mijn gedachten :+ soort van hele gore invisibility cloak :')

Free2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 02:06

Hilli schreef:
Free2, dat vliegtuig van laatst is niet gered door de grondradar (want onzichtbaar op die plek!) maar door adequaat handelen van de crews aan boord van de vliegtuigen aan de grond...

Klopt ja, dat weet ik, maar mijn voorbeeld refereerde niet per se aan de grondradar. Het was meer een voorbeeld van hoe snel dingen kunnen mislopen als je niet goed oplet in de cockpit:)

Gracezellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 06:19

Ik vind de geiten vraag helemaal niet raar haha. Ze vraagt om onzichtbare MERKEN. Nu krijgen geiten oorflappen, net als koeien. Uit ervaring weet ik dat koeien nogal eens ergens achter blijven hangen en die flappen dan uitscheuren. Zal vast bij geiten ook wel gebeuren. Een tattoo lijkt me teveel tijd kosten. De gemiddelde geit zal niet rustig blijven staan. Ik zat nog te denken aan een chip, wat opzich een prima optie is voor registratie. Alleen kan een boer dan niet meer gemakkelijk zijn geiten herkennen. Dan is er alsnog een halsband met een nummer nodig. (Of een brandmerk, maar daar zijn we gelukkig al vanaf gestapt).

diesel83

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 07:53

xSCWx schreef:
Waarom zijn slavenarmbanden rond, terwijl je pols "ovaal" is. Ronde armbanden zitten toch minder lekker dan ovale (aan de pols aangepaste) armbanden, lijkt me?

Er zijn gewoon ovale...zo heb ik er 1 van Ti Sento en heb ik er 1 van Pandora (open bangle).

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 07:54

diesel83

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 07:55

SavannahNx schreef:
Als een mug je prikt in je tattoo, slurpt ie dan niet je inkt op ipv alleen maar bloed? :+

:') die vind ik grappig. Denk het niet omdat een tattoo dieper gezet is dan dat de mug prikt..en inkt droogt in.

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 08:06

Is het normaal om een onderkin/bol hoofd te hebben als je ondergewicht heb?

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 10:12

Mizora schreef:

Dank je!
Er leek eerst sprake van te zijn dat het níet zou mogen zonder oormerken (dit werd op verschillende sites aangegeven), maar maagbolus en tatoeage mag dus nogsteeds.

Ter info, voor degenen die het zich afvragen... nee, je gaat niet met je geit naar een tattoo shop, het duurt ook maar een paar tellen. Ze hebben daar een soort 'tang' voor.(twee plaatjes met pinnen)

Even snel hop en het is al gebeurd