Froukje schreef:Tuurlijk niet! Anders had je toch door alle aderen inkt lopen?
Maar muggen prikken ook niet in je aderen.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Anoniem schreef:Waarom heb ik er zo veel moeite mee om mijn bekken te kantelen? Heb van mezelf een ontzéttend holle rug en tijdens het paardrijden wordt dit nog eens versterkt. Theoretisch gezien weet ik precies hoe het werkt, het toepassen op een stoel gaat ook nog goed maar op het paard lukt het ineens niet meer. Inmiddels ben ik er achter dat ik vééél meer op m'n zitbeenknobbels moet gaan zitten. Tijdens het rijden probeer ik het altijd in de gaten te houden maar het zit zo verschrikkelijk oncomfortabel voor mij dat ik het niet goed kan volhouden... Resultaat: ik ben ontzettend teleurgesteld in mezelf en zie met lede ogen de filmpjes terug, waarop het steeds maar niet lukt en ik als een debiel met een rug als een kommetje aan het rijden ben. Ben me ervan bewust dat lessen de oplossing is maar door een blessure van m'n verzorgpaard heb ik afgelopen jaar maar twee keer gelest en ook niet vaak serieus gedressuurd. In de bak zijn geen spiegels dus ik kan mezelf niet controleren. Vanmorgen ben ik dus op het paard van een vriendin gestapt en voor mijn gevoel ging het best lekker, paard liep fijn en ik zat er ook redelijk comfortabel op. Totdat ik de filmpjes terugzie en meteen die holle rug me opvalt. Het ziet er gewoon zo gek uit... Bij andere mensen lijkt het moeiteloos of automatisch te gaan en ik kan niet eens m'n rug een beetje recht houden... In draf js het het ergste, stap lukt het prima eigenlijk en galop ook. Vooral met lichtrijden krijg ik een hele holle rug. Lessen gaat nu helaas niet omdat paardlief stilstaat maar ik word er gewoon zo ongelukkig van!
iirrssjjee schreef:[naam] schreef:Waarom heb ik er zo veel moeite mee om mijn bekken te kantelen? Heb van mezelf een ontzéttend holle rug en tijdens het paardrijden wordt dit nog eens versterkt. Theoretisch gezien weet ik precies hoe het werkt, het toepassen op een stoel gaat ook nog goed maar op het paard lukt het ineens niet meer. Inmiddels ben ik er achter dat ik vééél meer op m'n zitbeenknobbels moet gaan zitten. Tijdens het rijden probeer ik het altijd in de gaten te houden maar het zit zo verschrikkelijk oncomfortabel voor mij dat ik het niet goed kan volhouden... Resultaat: ik ben ontzettend teleurgesteld in mezelf en zie met lede ogen de filmpjes terug, waarop het steeds maar niet lukt en ik als een debiel met een rug als een kommetje aan het rijden ben. Ben me ervan bewust dat lessen de oplossing is maar door een blessure van m'n verzorgpaard heb ik afgelopen jaar maar twee keer gelest en ook niet vaak serieus gedressuurd. In de bak zijn geen spiegels dus ik kan mezelf niet controleren. Vanmorgen ben ik dus op het paard van een vriendin gestapt en voor mijn gevoel ging het best lekker, paard liep fijn en ik zat er ook redelijk comfortabel op. Totdat ik de filmpjes terugzie en meteen die holle rug me opvalt. Het ziet er gewoon zo gek uit... Bij andere mensen lijkt het moeiteloos of automatisch te gaan en ik kan niet eens m'n rug een beetje recht houden... In draf js het het ergste, stap lukt het prima eigenlijk en galop ook. Vooral met lichtrijden krijg ik een hele holle rug. Lessen gaat nu helaas niet omdat paardlief stilstaat maar ik word er gewoon zo ongelukkig van!
Heb je misschien heel goed getrainde rugspieren en amper buikspieren?
Je rug werkt voor de holling in je rug en je buik voor de bolling. Als je meer je buikspieren gaat trainen, word je rug uiteindelijk iets boller (iets minder hol). Hierdoor word t het ook makkelijker om je bekken te kantelen.
Anoniem schreef:Nee amper buikspieren is het niet, als ik aanspan zie je precies 6 blokjes op m'n buik zitten dus denk niet dat het daardoor komt.
Ik bedacht me net wel dat ik vroeger geturnd heb en daar moest ik juist een holle rug hebben. Misschien dat ik zo mijn holle rug extra heb versterkt en daarna nooit meer verbeterd heb? In mijn 7 jaar aan paardrijles heeft niemand er ooit wat over gezegd maar het valt me echt heel erg op nu.
Janneke2 schreef:Anoniem schreef:Nee amper buikspieren is het niet, als ik aanspan zie je precies 6 blokjes op m'n buik zitten dus denk niet dat het daardoor komt.
Ik bedacht me net wel dat ik vroeger geturnd heb en daar moest ik juist een holle rug hebben. Misschien dat ik zo mijn holle rug extra heb versterkt en daarna nooit meer verbeterd heb? In mijn 7 jaar aan paardrijles heeft niemand er ooit wat over gezegd maar het valt me echt heel erg op nu.
...ja, stom is dat, he.
Die 6 blokjes, dat heet de rechte buikspieren, het is de buitenste 'laag', het kan geen kwaad als ze sterk zijn (...bodybuilders zijn er dol op...) maar om paard te rijden zijn ze minder handig. De spieren die dieper liggen werken beter.
khirshanta schreef:Je hebt een vraag, dus die kun je gewoon stellen![]()
Kun je een geit onzichtbaar merken? Bijvoorbeeld met bolus en tatoo?
Zo niet; hoe groot zijn die merkjes nu, en hoe groot is het risico dat ze er ergens in vast komen te zitten?
Anoniem schreef:khirshanta schreef:Je hebt een vraag, dus die kun je gewoon stellen![]()
Kun je een geit onzichtbaar merken? Bijvoorbeeld met bolus en tatoo?
Zo niet; hoe groot zijn die merkjes nu, en hoe groot is het risico dat ze er ergens in vast komen te zitten?
Wat bedoel je precies met geit? Het dier? Dan heb ik echt geen idee namelijk, snap de vraag niet helemaal haha.
Shanna schreef:Voor mij is dat echt een hele aparte vraag..![]()
Een geit onzichtbaar maken..
Met een bolus ( ken ik alleen als drol of als lekkernij) of tattoo (ken ik als lichaamsversiering)..
Ofwel kan je een geit verbergen door hem in te smeren met poep of door hem onherkenbaar te tatooeren
Hilli schreef:Free2, dat vliegtuig van laatst is niet gered door de grondradar (want onzichtbaar op die plek!) maar door adequaat handelen van de crews aan boord van de vliegtuigen aan de grond...
Mizora schreef: