Dingen waarbij 'het muntje' wel heel erg laat viel..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 19:02

Jolien87 schreef:
Is het dan niet de bedoeling dat je het zakje er gewoon in laat zitten?

Zou kunnen, maar mijn Engelse vrienden halen het er gewoon met een lepel uit. Ik ook trouwens,ik hou niet van sterke thee (eigenlijk drink ik alleen kruidenthee, zwarte thee krijg ik echt niet weg)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 19:14

Ik laat eigenlijk altijd het theezakje erin, behalve bij groene thee. Zwarte thee drink ik ook niet, is me veel te sterk.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 08:28

Vroegâh had je daar gewoon theezeefje (zeeteefje) voor. Mijn opa en oma dronken altijd losse thee.

Jolien87

Re: Dingen waarbij 'het muntje' wel heel erg laat viel..

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 08:40

Die hebben we ook ooit eens in een opwelling gekocht ja. :D
Maar we kwamen er al gauw achter dat we te lui zijn om dat ding telkens af te wassen wanneer we thee willen. :')

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 10:58

O wacht, is dat zo'n klein zeefje? :') vroeg mij al af waarvoor die was, zat bij ons erfenis pakket in van oma :') vond het al zo klein voor saus oid en ja ik heb het geprobeerd :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 13:01

Oooh is dat daarvoor? Ken het inderdaad ook. Gebruikte het om poedersuiker over gebak te strooien/zeven als decoratie :')

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 13:05

Die zeefjes zijn een aantal jaar geleden heel erg hip geweest. Evenals de theezakjesschaaltjes :))

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 13:09

Net in de keuken, dit muntje viel echt heel hard.
Ik was met een huisgenoot aan het praten en we hadden het over oud Grieks en modern Grieks en toen zei hij: "Het woord alfabet is een samenstelling van de woorden Alpha en Beta", oftewel: de eerste 2 letters van het (oud)Griekse alfabet.
Ik was echt helemaal verbaasd dat ik dat nooit eerder had bedacht. :')

Ierpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 13:16

Ooh over dode talen gesproken: "Habitat" betekent gewoon "hij woont" in het Latijn en is dus van oorsprong een werkwoord, en geen zelfstandig naamwoord. :')

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 13:23

Ierpier schreef:
Ooh over dode talen gesproken: "Habitat" betekent gewoon "hij woont" in het Latijn en is dus van oorsprong een werkwoord, en geen zelfstandig naamwoord. :')

Klopt: dat kun je in een tabel zetten. "Leeft: daar en daar."

Ierpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 13:28

musiqolog schreef:
Ierpier schreef:

Klopt: dat kun je in een tabel zetten. "Leeft: daar en daar."

Toen ik daar achter kwam tijdens mijn les Latijn, viel dat muntje ook vrij hard :') .

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 13:49

leintje_ schreef:
Ik was met een huisgenoot aan het praten en we hadden het over oud Grieks en modern Grieks en toen zei hij: "Het woord alfabet is een samenstelling van de woorden Alpha en Beta", oftewel: de eerste 2 letters van het (oud)Griekse alfabet.

*Ploink*

je bent niet de enige (helaas)

Kanto

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 13:55

leintje_ schreef:

Hier kwam ik laatst tijdens les Grieks ook achter :')

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 18:46

Hier in de buurt staat een wegwijzerbord waar op staat 'roofviswinkel'. Ik vond het fantastisch cool dat er iemand een winkel had in roofvissen en zag in gedachten al aquaria met piranha's en dergelijke. Toen ik een keer tijd had ben ik er naartoe gegaan om al die pracht toch eens te gaan bekijken en wat bleek. Was het winkel waar je spullen kan kopen om op roofvissen te vissen. Gewoon wat hengels en netten dus. Was echt de teleurstelling van het weekend

Pferdchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 19:02

Wat een teleurstelling als je mooie vissen denkt te zien :D

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 21:49

Jolien87 schreef:
Ik laat eigenlijk altijd het theezakje erin, behalve bij groene thee. Zwarte thee drink ik ook niet, is me veel te sterk.

dan moet je het theezakje er ook niet in laten hangen :')

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 22:57

Dat Whoopi Goldberg geen wenkbrauwen heeft. Viel nu pas op bij het zien van Sister Act. En ik heb al zoveel films van haar gezien.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 23:06

Die heeft ze wel, maar die scheert ze af.

Pferdchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 23:18

Heb gelijk wat plaatjes van Whoopi opgezocht... Nooit opgemerkt! Haar gezicht heeft zoveel expressie dat ik ze kennelijk nooit heb gemist :D

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 23:31

Snap dat je dat mist inderdaad! Zelf ook nooit opgevallen al heb ik haar ook niet echt veel gezien ofzo.
Ze heeft in haar gezicht hele natuurlijke plooien en natuurlijke schaduwen waardoor je ze ook niet echt mist

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 00:18

Mizora schreef:
Tegenwoordig heeft "onze" turk ook een kapsalon. Dus werkelijk, ik denk een familielid, heeft ook een kapsalon geopend onder dezelfde naam. Ilayda Turks eethuis en Ilayda Hairdesign, zitten slechts een paar huizen uit elkaar.

Heeee jij woont in de buurt :')

Gracezellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 08:15

xSannee schreef:
Mizora schreef:
Tegenwoordig heeft "onze" turk ook een kapsalon. Dus werkelijk, ik denk een familielid, heeft ook een kapsalon geopend onder dezelfde naam. Ilayda Turks eethuis en Ilayda Hairdesign, zitten slechts een paar huizen uit elkaar.

Heeee jij woont in de buurt :')

Ik weet ook precies waar je het over hebt :)

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 09:46

Schuur_ schreef:
Hier in de buurt staat een wegwijzerbord waar op staat 'roofviswinkel'. Ik vond het fantastisch cool dat er iemand een winkel had in roofvissen en zag in gedachten al aquaria met piranha's en dergelijke. Toen ik een keer tijd had ben ik er naartoe gegaan om al die pracht toch eens te gaan bekijken en wat bleek. Was het winkel waar je spullen kan kopen om op roofvissen te vissen. Gewoon wat hengels en netten dus. Was echt de teleurstelling van het weekend

Oh haha, dat is inderdaad best een teleurstelling! Hoewel ik je kan vertellen dat pirhana's best saai zijn als ze niets aanvallen :o Misschien een soort troost.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 09:53

elenaMM77 schreef:
Jolien87 schreef:

dan moet je het theezakje er ook niet in laten hangen :')

Ooooh had dat eerder gezegd. :')
Zonder gekkigheid, mijn kaken trekken er altijd strak van, of het zakje er nu 5 tellen of 5 minuten in heeft gehangen.

En die wenkbrauwen van Whoopie Goldberg zijn me nooit opgevallen. :=

M_ariskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 11:00

Ik ben er pas sinds gisteren achter gekomen wat plafonddienst betekent, toen ik aan iemand vertelde dat ik niet kon slapen (en ben inmiddels 21). Ik heb altijd schilders voor me gezien die het plafond moesten witten ofzo. :')