Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 10:43

Marjoow schreef:
Wát een drukte op Amersfoort richting Utrecht vanmorgen zeg :oo
Heb wel het idee dat ze meer materieel hebben op dit traject. Het perron stond letterlijk vol maar toch een zitplekje gehad! :)

Dat is dan beter geregeld dan op het traject Amersfoort-Amsterdam, waar ze gisterochtend tijdens de spits ineens met 4 treinstellen minder reden.

mvdende

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 14:32

Vorig weekend van den haag naar Oude Pekela om een kooi op te halen. Zowel de heenreis als de terugreis niet gecontroleerd. Ze zouden echt vaker moeten controleren.

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 15:03

Je betaald er niet voor om gecontroleerd te worden? :?
Moeten ze dan na elk station iedereen weer controleren?

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 16:26

Nee inderdaad. Ik heb trouwens ook nog nooit iemand gezien die niet ingecheckt heeft en daarop betrapt werd, maar dat zal wel aan mij liggen.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 16:41

Ik wel hoor, een week geleden nog iemand die stiekem op samenreiskorting reisde en een of ander smoesje had. Die kreeg een boete.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 17:01

Ik he het ook meerdere keren gezien :j

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 17:02

Ik geniet daar altijd van. :+

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 18:51

MarlindeRooz schreef:
Ik geniet daar altijd van. :+

Hahahaha ik ook :') dacht even dat de conducteur zijn verhaal geloofde maar toen toch niet, wou me er bijna mee bemoeien

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 20:16

Ik ook, vooral als de gesnapte persoon heisa gaat staan maken. Intens genieten dat _O-
Zolang het natuurlijk zonder geweld gaat ;)

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 20:55

Breekt zo lekker de treinreis :')

Ik had gister zelfs 4 conducteurs op een super korte sprinter... Waarom?? Ga een IC controleren haha. Ik irriteer me er wel aan dat ik altijd vergeet of ik ingecheckt heb, en als er dan 4 conducteurs aankomen wanneer je twijfelgeval heel sterk is, is dat zenuwslopend.

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 23:20

Lijkt me heerlijk om te zien, maar helaas. Ik vergeet dat inderdaad ook altijd Sureido en dan raak ik echt in paniek, want als ik het in Maastricht vergeet kan ik volgens mij nergens op het perron zelf nog even inchecken. Volgens mij kan ik dan pas in Assen weer en dan heeft het niet echt heel veel nut meer mocht ik op saldo reizen. :')

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 23:43

Ik doe het als automatisme dus vergeet het omdat ik het automatisch doe.. In Eindhoven moet je bekant het station uit om weer in te checken _-:( zet gewoon paaltjes op het perron.

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 23:49

In Sittard, Weert, Roermond, Den Bosch, Utrecht, Amersfoort en Zwolle volgens mij ook. Ik vind die poortjes maar vervelende dingen. Hoop dat ze nog lang niet op Groningen komen, want dan kunnen mijn ouders me ook niet uitzwaaien zonder dat ze eerst zo'n eenmalige toegang op hun OV hebben gezet. 8)7
En stel dat er iemand onwel wordt op een perron. Lijkt me echt een enorm gedoe om dan het ambulancepersoneel snel door de poortjes te krijgen.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 23:55

Utrecht staan wel poortjes maar die zijn niet in werking. Amersfoort zijn ze sinds kort in werking en ik vind ze k*t. Voordat ze open gaan, klappen ze eerst een stukje terug, schrik me rot steeds.

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 00:08

In Eindhoven ook niet. Zwolle wel. Ik raak er gestrest van. :') Ben bang dat ze eerder dichtgaan dan dat ik er door ben.

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 00:23

In Leeuwarden staan sindskort ook poortjes. Ze zijn tot nu toe nog niet in werking, maar ik ben benieuwd. Zoals het nu lijkt kan ik nog gewoon zonder in te hoeven checken koffie halen bij de AH (ik reis met de bus, maar hij gaat maar 1 keer in het uur dus ik moet geregeld wachten). Hoop dat 't zo blijft :))

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 01:17

Op Blaak staan ze al megalang (ook dicht trouwens) en op Leiden zijn ze sinds begin dit jaar dicht geloof ik. Kreeg er laatst wel bijna één in m'n gezicht... Was net iemand door dat poortje uit het station gelopen, dus ik check na die man in (dus het station ín) en die deurtjes stonden nog open. Liep er bijna tussen toen ze dicht gingen op de ándere kant op open te gaan. Kon nog net op tijd een stap naar achter doen, anders was het denk ik een pijnlijke aangelegenheid geworden #)

Overigens als er iemand onwel wordt of bij een ander noodgeval zijn die poortjes met een noodknop te openen dacht ik, dus daar zou ik me niet superveel zorgen om maken. Alhoewel ik wel denk, dat áls er eens goede heisa uitbreekt op zo'n station en het hele station in 1x naar buiten moet, er zeker mensen in de verdrukking komen bij die poortjes... Zijn toch smalle dingen. Volgens mij staan er op Leiden wel een soort glazen dingen naast die open kunnen maar dat is bij lang niet elk station het geval.

Vind het op Den Haag CS zo ellendig, kom altijd op perron 1 uit de Sprinter, dan moet je óf in de rij staan voor die 2 die op het perron staan óf eerst helemaal om de trap heen lopen waar ik vervolgens ook weer naar boven moet. Rondje om de trap heen :)) Scheelt echt enorm veel tijd :\ Ik heb dan 5 minuten voor m'n bus als ik over Den Haag CS ga, ik loop niet echt hard dus is soms echt krap.

annikeee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 08:31

Nu in de bus die heel rot rijd. Hele tijd happeringen...

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 08:58

Ik zit dagelijks ergens tussen 6.45 en 8.30 in de sprinter van Zwolle naar Utrecht Centraal. Ik begrijp werkelijk waar niet waarom ze niet zorgen voor grotere treinen. Élke dag is het vanaf Putten al zo druk dat mensen moeten staan, en dan moet je nog een heel eind naar Utrecht. Ik stap eerder in en kan meestal zitten, maar als je elke dag meer dan een half uur moet staan (en daar relatief veel geld voor betaalt) ben je denk ik écht pissig.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 09:30

Nouja ik moet er idd niet aan denken dat er een of andere terroristische aanslag op zo'n station plaats vind... denk dat een hoop mensen dan niet weg kunnen komen...

Maar dat is misschien doemdenken :')

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 09:59

Op Eindhoven komen altijd de treinen omgeveeer op dezelfde tijd aan (drukke ic's) dan. Dan is het zo druk!! Ik ben er ook weer bijna (met 6 min vertraging zie ik nu) en het is super druk.. maar vooral dat nu iedereen hun natte paraplu zowat tegen me aandrukt :\

@PeerAppel in weert staan nog paaltjes op station'

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 11:53

Nederlanders in het buitenland... :=

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 12:05

Het was ook wel mega druk sureido in Eindhoven. Ic er naartoe ook. Moesten eigenlijk in Sittard al staan, maar gelukkig vonden we in Roermond nog een plekje toen er welgeteld 2 mensen in de hele coupe eruit gingen

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 12:07

Dat wist ik niet meer zeker Sureido, thanks.

Trouwens, snapt iemand van jullie hoe het zit met treinvervangend vervoer? Want volgens mij is het de bedoeling dat je ingecheckt blijft, omdat je het stuk met de bus natuurlijk ook moet betalen. Maar hoe moet dat dan als je het station moet verlaten om naar de bussen te gaan, stuk met de bus reist en dan weer een station wilt binnengaan als beide stations poortjes hebben? (en je dus uit en incheckt, waardoor het stuk met de bus in feite niet betaald wordt)

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 12:08

PeerAppel schreef:
Dat wist ik niet meer zeker Sureido, thanks.

Trouwens, snapt iemand van jullie hoe het zit met treinvervangend vervoer? Want volgens mij is het de bedoeling dat je ingecheckt blijft, omdat je het stuk met de bus natuurlijk ook moet betalen. Maar hoe moet dat dan als je het station moet verlaten om naar de bussen te gaan, stuk met de bus reist en dan weer een station wilt binnengaan als beide stations poortjes hebben? (en je dus uit en incheckt, waardoor het stuk met de bus in feite niet betaald wordt)

Meestal staat er bij de bus dan zo'n mobiel in en uitcheck paaltje :)