Dingen die je je afvraagt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

PollyPancake

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 09:40

_sharonnn schreef:
Hoe doen moslima's hun hoofddoek om?

Hoe bedoel je? Ze doen hem gewoon om hun hoofd en maken hem vast? Zullen ze vast wel handig in zijn net zoals je handig wordt in een paardenstaart in je haar maken of je make-up op doen.

Ik vroeg me gisteren ook ineens iets af. Ik denk niet dat iemand daar een antwoord op heeft maar erover discussieren kan ook haha. Ik keek gisteren tv en in die serie overleed een vrouw. Voordat ze overleed hield ze nog een heel verhaal tegen haar dochter waarin ze dingen zei als: het is nu mijn tijd om te gaan enzo.

Ik vroeg me hierdoor af of een mens weet dat hij dood gaat op dat moment (na een ziekbed of als ze ernstig gewond zijn) en hoe weet je dat dan? Ik ben ook wel eens ziek en dan voel ik me soms ook zo ellendig dat ik denk dat ik dood ga, maar natuurlijk weet ik dan dat ik niet echt dood ga op dat moment. Maar hoe weet je nou of je tijd echt is gekomen?

Sommige diersoorten voelen het wel aankomen toch? Zoeken een rustig plekje om dood te gaan bijvoorbeeld. Maar hoe weten ze dan dat ze niet nog 3 dagen op dat rustige plekje liggen voor het gebeurd is? Ik vind het maar vreemd haha.

Sammie

Re: Dingen die je je afvraagt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 09:51

Je keek naar tv, toch? Daar kan iemand ook oneindig schieten met een pistool terwijl irl je max 6 kogels kan vuren. Of de ene keer valt iemand drie meter naar beneden en rent vervolgens nog een halve marathon  de andere keer zijn ze morsdood of zwaargewond.

Maar dieren kunnen de dood vaak wel aanvoelen, in bepaalde omstandigheden. Mensen ook wel, maar zelden bij een griepje. Wij hebben ook nog eens besef, dus als een dokter t zegt weet je het, maar bij ziekte op het uur nul kun je het ook soms aan je lichaam merken.

PrizTwir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 09:52

Hoe het met de bovenstaande vraag precies gaat, weet ik niet. Maar mijn oma zei voordat ze overleed, ik wil naar papa(naar haar man toe). En toen was ze ineens weg. Best wel gek.

Katten gaan inderdaad vaak op een rustig plekje liggen.

PollyPancake

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 11:43

Sammie schreef:
Je keek naar tv, toch? Daar kan iemand ook oneindig schieten met een pistool terwijl irl je max 6 kogels kan vuren. Of de ene keer valt iemand drie meter naar beneden en rent vervolgens nog een halve marathon  de andere keer zijn ze morsdood of zwaargewond.

Haha ja ik begrijp dat dat niet echt is, maar dat riep gewoon ineens deze vraag bij mij op. En omdat dieren dat soms ook kunnen aanvoelen vroeg ik me gewoon af hoe dat bij mensen zit. Zelfs als je weet dat je dood gaat omdat een dokter dat heeft gezegd weet je nog niet het precieze moment natuurlijk.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 11:48

_sharonnn schreef:
Hoe doen moslima's hun hoofddoek om?

Zoals verwacht, zijn er ook van hoofddoeken tutorials, net als van make-up en haarstijlen :)

Deze is ook leuk. Het kapje dat ze onder de hoofddoek dragen wordt door dit meisje ook een "ninja-cap" genoemd :=

LisannePruts

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 11:56

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 12:02

Zaad van kleefkruid?

LisannePruts

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 12:06

Ja maar het is echt zwart en op google is het meer paarsig groen en met twee aan elkaar :=

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 12:07

Mmmm... ik herken die bolletjes wel hoor. Maar weet de naam niet, en ook niet van welke plant ze zijn.
Maar hier ook regelmatig van die dingen in kleding gehad, of in de hond whahaha.

LisannePruts

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 12:09

Ja ik schrok me kapot dacht eerst dat ze helemaal vol teken stond maar toen waren het deze irritante dingen ze zaten vooral op dur buik en poten dus het was ook niet een super hoog plantje..

MurthulJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 12:11

Is zaad van kleefkruid hoor, zitten de katten hier ook helemaal onder in deze tijd.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 12:15

Ja toch wel? Maar dan in eerder stadium denk ik.

MurthulJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 13:53

Of juist een later stadium wellicht, dat ze meer uitgedroogd zijn en daardoor donkerder. Mijn hele bed ligt er ieder jaar vol mee in elk geval, want ze gaan die dingen er natuurlijk rustig op bed uit zitten plukken. :D

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 14:11

mijn stalkatten zitten ook vol met die bolletjes, eraf plukken staat gelijk met een bezoekje aan de SEH, dus ik laat ze maar zitten.
Als ze teken hebben, komen ze wel op schoot zitten om ze eruit te laten halen, heel bizar

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 14:33

Oja dat kan ook nog, een later stadium.

Oke, nu vraag ik mij af Morrie. Wat is SEH? :P

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 14:38

Spoedeisende hulp? :D

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 14:51

Mijn kat zit ook constant onder die bolletjes als hij buiten is geweest, lijkt inderdaad een soort zaadje :)

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 14:52

Esmee_98 schreef:
Spoedeisende hulp? :D

Oja! :')

MurthulJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 14:53

SEH- Spoedeisende Eerste Hulp :))

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 15:12

Suusie22 schreef:
Als je gaat duiken (heeeeeeeeeeel diep) heb je materiaal nodig die de druk kunnen weerstaan zodat je niet implodeerd. In de ruimte heb je materiaal nodig zodat je niet explodeert. Als je zonder beschermend materiaal uit een raket zou stappen dan explodeer je.

Spectaculair idee, maar ik moet je teleurstellen, geen van beide gebeurt.
Als je onbeschermd je ruimteschip verlaat, adem je zeer explosief uit, that´s it. Oh ja, en daarna stik, en bevries je. Je lichaam zal langzaam vriesdrogen, en je prima geconserveerde mummie zal nog héél lang door de ruimte zweven.
Grappig genoeg adem je óók krachtig uit als je uit je onderzeeer stapt, je longen klappen samen. Verder gebert er niets opwindends met je lichaam, je gaat natuurlijk ook dood, je wordt vevolgens geconsumeerd door reuzen pissebedden en lampreien.
Ze hebben wel eens een kustwater kreeft aaan een bathyscaaf gehangen om te zien wat er zou gebueren als dat dier onder grote druk komt te staan; antwoord, niets, overleeft het gewoon, geen longen.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 15:16

Magrathea schreef:
Elke nacht volg je verschillende slaapcycli. Zo'n cyclus duurt ca. 90 minuten, waarna je heel even wakker bent (dit weet je de volgende dag niet meer) en daarna val je weer in slaap. Als je wekker staat 15-30 min na het begin van zo'n cyclus wordt je uit een diepe slaap opgewekt: zombiegevoel dus. Aan het eind of tussen de slaapcycli ben je op je beste punt om wakker te worden.
Het heeft waarschijnlijk daar iets mee te maken. :)

Serieus? Dus als je dat zo uitrekent dat je na zoveel x 90 minuten wakker word sta je dan makkelijker op?

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 17:44

Klopt marjoow :j
Je hebt ook sleep cycle apps die je slaapcycli monitoren en je op het juiste moment, dus tussen twee cycli, wekken :)

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 18:12

Hoe weet zo'n app dat je wakker bent oid?

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 18:18

Magrathea schreef:
Wasmiddel is voor lichte vlekken en het algemeen schoon krijgen van kleding. Dat wordt natuurlijk niet alleen vies van vlekken maar ook van zweet, huidcellen etc. :)

Mja, hier gaan ook de wat stevigere vlekken er gewoon uit met de was zonder extra toevoegingen (en zonder te koken). Ik blijf toch het gevoel houden dat het vooral een marketing dingetje is...

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 18:26

Suusie22 schreef:
Hoe weet zo'n app dat je wakker bent oid?

Geloof dat hij je bewegingen en geluiden bijhoudt (je telefoon moet ook naast je kussen liggen) en kan aan de hand daarvan berekenen in welke slaap je je bevindt