Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Joolien schreef:Cayenne schreef:Vind je het niet vervelend dat je echt op de schopstoel zit om gevraagd te worden? Je kunt hem zelf natuurlijk ook vragen
Volgens mij zie ik nou al twee jaar lang posts van je voorbij komen met momenten waarop je misschien gevraag word
Haha daar hebben we het al eens over gehad, maar dan zegt ie toch nee![]()
Pas vanaf dit jaar heb ik echt het idee dat het kan gebeuren en dat het serieus is haha.

volgens mij ben ik ondertussen bejaard eer het gaat gebeuren..
Ik zat al te geinen tegen vriend dat hij op moest schieten, maar hij had een bepaalde dag/datum in zijn hoofd. Daar is hij wel van af gestapt, maar scheen al weken met die ring te lopen zonder dat ik het wist haha.
Mijn schoonmoeder is super ouderwets en conservatief (ondergoed met kant aan? dat is voor prutsmutsen
) en mijn moeder ziet het liefst de hele wereldbol gehuld in een bloemtjespatroon. Dus ik doe m'n eigen ding wel
ik kom nu ineens ook veel mensen tegen die zich verloven. Wij zijn al drie jaar verloofd (kort erna besloten om terug te gaan studeren en het uitgesteld tot na de studie, in juni studeer ik af), maar hebben pas een datum geprikt voor volgend jaar. Wij hebben trouwens samen beslist om te trouwen op vakantie en daar een ring gaan kopen, ik ben helemaal niet romantisch aangelegd en trouwen hoefde ook niet voor ons gevoel op zich. Maar financieel moet het gebeuren ivm de aankoop van een huis dat in de familie zit. En daarnaast wil ik ooit ook wel officieel kunnen zeggen dat het mijn man is en niet mijn vriendje ^^
De ene vanwege de prijs, de andere omdat we iets anders tegenkwamen wat gaver was. Vriend vindt het meeste wel best, dus ik ben druk bezig.
Financieel vallen de eerste offertes die we al gekregen hebben wat tegen, maar dan worden er maar mensen geschrapt...familie die we eigenlijk nooit zien enzo...we zitten op 230 man als we iedereen uitnodigen (wat schoonouders graag willen, want zo 'hoort' het nu eenmaal opeen trouwfeest)
Als je weet dat die mensen met hun hele kinderzooi wil of denkt te komen je trouwkaart sturen gericht (eigenlijk had je dit al met je ‘save the date’ moeten aangeven) aan de heer en mevrouw ‘Achternaam’ of voornaam + voornaam ‘Achternaam’. Vervolgens zet je er nog evt. extra bij De heer en mevrouw Achternaam: alleen volwassenen zijn uitgenodigd. Je kan het ook nog speels doen door aan te geven ‘Zorgt u voor oppas?’
) Zinn schreef:Daar zou ik mij dan eigenlijk niet zo heel druk om maken. Ze zouden wel heel erg uit een ei komen als ze na géén STheD kaart én geen trouwkaart krijgen de hint niet snappen dat zij niet uitgenodigd zijn.. Buiten dat of ze überhaupt wel zitten te wachten of een bruiloft van mensen die zij ook maar 3x in 12 jaar tijd hebben gezienHaar kinderen zijn volwassen mensen en wonen alleen, hebben hun eigen gezin..;daar hadden wij dus geen save the date aan doorgegeven, maar dat heeft ze dus op eigen houtje gedaan...maar wat doe je dan als die mensen daar opeens zouden staan
En komen ze wel.. dan zou ik ze dus binnen laten dat dan weer wel maar.. het zou mij verbazen als ze op de stoep staan. 
Die zien we nu alleen bij verjaardag van oma. Dus zodra die overleden is, zie je die ook nooit meer.
Kunnen ze doen als ze zelf xx jaar getrouwd zijn.
Maar ook die zag ik maar 1 keer per jaar op het feestje bij mijn ouders, dus jammer dan.
maar smaken verschillen gelukkig
In België is het wel meer de gewoonte dan in NL dat de ouders mee betalen voor het huwelijksfeest denk ik? Schoonouders hebben een deel van het huwelijk betaald voor mijn schoonzus en ze geven ons nu gewoon hetzelfde bedrag. Bij schoonzus hebben ze ook de gehele receptie betaald omdat dat vooral voor vrienden en collega's van schoonouders was, receptie gaan wij sowieso niet houden. Is een mooi bedrag dat ze ons geven, maar daardoor voel ik me ook meer verplicht om die kant van de familie helemaal uit te nodigen. Het is ook niet zo dat ik het kost wat kost niet wil (ik ga er geen ruzie om maken alleszins, maar ze moeten dan ook niet van mij verwachten dat ik iedereen ga handjes schudden en kussen) Maar dan gaat ons feest helemaal anders worden dan ik in gedachten had want dan wordt alles zo duur door het aantal personen en moet ik bv een goedkopere en minder mooie tent nemen, minder mooie aankleding etc...Tot nu toe heeft ook iedereen die we hebben uitgenodigd (alleen de personen die we er sowieso bij willen, ook bij een kleiner feest) al toegezegd.
ik merk dat de meeste hier toch wel meer voor klassiekere jurken gaan. Ik ben super alternatief op dat vlak, haha, ik schrik er al van dat er überhaupt jurken zijn die ik mooi vind. Ik draag misschien 1 keer per jaar een rokje of jurkje
op het strand, hahaha
) betalen de ouders van de bruid de bruiloft. In de praktijk gebeurd dat denk ik nog zelden..