Jouw bruidsjurk

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Jouw bruidsjurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 06:52

Blijf vooral vasthouden aan wat je zelf wilt! Ik wil al snel andere mensen pleasen en vergeet dan dat ik zelf ook een eigen mening heb. Met het uitkiezen van mijn jurk heb ik mezelf steeds voorgehouden dat ze (moeder en schoonmoeder) best hun mening mochten geven, maar dat het uiteindelijk MIJN keus zou worden. Gelukkig weten verkoopsters daar ook meestal wel goed op in te spelen en de bruid voorop te stellen.

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 10:38

Joolien schreef:
Cayenne schreef:
Vind je het niet vervelend dat je echt op de schopstoel zit om gevraagd te worden? Je kunt hem zelf natuurlijk ook vragen :+
Volgens mij zie ik nou al twee jaar lang posts van je voorbij komen met momenten waarop je misschien gevraag word :P

Haha daar hebben we het al eens over gehad, maar dan zegt ie toch nee :P
Pas vanaf dit jaar heb ik echt het idee dat het kan gebeuren en dat het serieus is haha.

Hier precies hetzelfde Joolien, dus weet hoe je je voelt.
Al meer dan 8 jaar zijn wij samen, waar we 7 jaar van samen wonen, eerst een appartementje maar nu 3 jaar een groot huis met 2 doggies :D
2 jaar geleden op de vakantie in Thailand dacht ik dat het ging gebeuren.. Maar het schiet nog steeds niet op.. Eigenlijk tot een beetje frustratie van mij toe.
Maar goed dat laat ik maar niet blijken, want hij zegt, telkens als ik het erover heb duurt het weer een jaar langer :') volgens mij ben ik ondertussen bejaard eer het gaat gebeuren..

Ik mag hem trouwens niet vragen, anders had ik dat allang gedaan -O-

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 10:44

Noek, gefeliciteerd!

Bij ons in het dorp is een verlovingsgolf aan de gang. Paar dagen voordat ik gevraagd werd, werd er al een kennisje van ons gevraagd. Nu achternichtje van vriend. Zullen er vast wel meer volgen, dat is altijd zo in dit mini dorp. :') Ik zat al te geinen tegen vriend dat hij op moest schieten, maar hij had een bepaalde dag/datum in zijn hoofd. Daar is hij wel van af gestapt, maar scheen al weken met die ring te lopen zonder dat ik het wist haha.

Prachtige foto's komen er voorbij zeg! Ik kan niet wachten tot ik mijn jurk weer aan mag, die trouwens totaal niet lijkt op de plaatjes die ik verzameld had van te voren haha

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 11:45

Mijn moeder kan echt een doordrammer zijn en slechtgezind als je haar niet volgt, dus ik moet van tevoren duidelijk zeggen dat ze wel haar mening mag geven, maar niet pissed off moet zijn als ik die blindelings volg niet volg :P Mijn schoonmoeder is super ouderwets en conservatief (ondergoed met kant aan? dat is voor prutsmutsen :P ) en mijn moeder ziet het liefst de hele wereldbol gehuld in een bloemtjespatroon. Dus ik doe m'n eigen ding wel :')

MWM, Dat heb je altijd he :D ik kom nu ineens ook veel mensen tegen die zich verloven. Wij zijn al drie jaar verloofd (kort erna besloten om terug te gaan studeren en het uitgesteld tot na de studie, in juni studeer ik af), maar hebben pas een datum geprikt voor volgend jaar. Wij hebben trouwens samen beslist om te trouwen op vakantie en daar een ring gaan kopen, ik ben helemaal niet romantisch aangelegd en trouwen hoefde ook niet voor ons gevoel op zich. Maar financieel moet het gebeuren ivm de aankoop van een huis dat in de familie zit. En daarnaast wil ik ooit ook wel officieel kunnen zeggen dat het mijn man is en niet mijn vriendje ^^

_Zoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 12:40

Vorige week mocht ik de jurk van m'n tante passen, wat super gaaf zeg! Nu nog een man vinden :') vond dit model opzich wel mooi, maar denk nog steeds dat ik zelf wel een jurk met veel grotere rok zou nemen

Afbeelding

_SantOs_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 13:47

Gefeliciteerd Noek_Bronco!

Ik weet alleen dat ik in 2016 een aanzoek kan verwachten, dat heeft vriendlief verklapt (en op z'n werk gezegd). Voor de rest houd hij t nog mooi geheim. Vorig weekend waren we bij zijn beste vriend die werkt in een juwelier en ik moest maar alvast even rondkijken :')

Hadden jullie van te voren ook al ideeën over de bruiloft zelf? Ik heb echt geen idee en vriendlief boeit het niet zo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 13:52

Jurk staat je goe Zoe. :j

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 13:54

Wel ideeën, maar op dit moment zijn die allemaal geschrapt :') De ene vanwege de prijs, de andere omdat we iets anders tegenkwamen wat gaver was. Vriend vindt het meeste wel best, dus ik ben druk bezig.

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 19:12

Ik niet, ik had er voor er sprake was van een huis kopen nooit over nagedacht omdat trouwen op zich voor mij dus niet zo hoeft. Maar nu zijn we al drie jaar verloofd, zonder plannen, dan kom je soms toch wel eens iets tegen waarvan je denkt : dat moet ik onthouden voor als we eindelijk een datum gaan vastleggen. Dus ik weet ondertussen wel vrij goed wat ik wil :) Financieel vallen de eerste offertes die we al gekregen hebben wat tegen, maar dan worden er maar mensen geschrapt...familie die we eigenlijk nooit zien enzo...we zitten op 230 man als we iedereen uitnodigen (wat schoonouders graag willen, want zo 'hoort' het nu eenmaal opeen trouwfeest)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 10:58

230 man???? Jemig! Never! Hier zouden ooms en tantes niet eens komen! Die zien we nooit tot enkel bij een verjaardag van pa/ma/oma etc. Dus dan blijf je verder ook maar thuis :+

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 14:08

Ja, dat heb ik dus ook..voor mij hoeven die echt niet allemaal te komen. Er zijn een hoop mensen waar ik in die 12 jaar dat mijn vriend en ik samen zijn, nog nooit een woord mee gewisseld heb. Maar mijn schoonouders vinden écht dat wij de hele familie moeten uitnodigen (moeder is met 13 broers en zussen thuis, dus telt snel op). En mijn vriend wilt zijn ouders niet teleurstellen.

We hebben al wel duidelijk gezegd dat als we financieel zouden moeten downgraden omwille van het aantal personen, er mensen geschrapt worden zodat we wel gewoon de dingen kunnen doen die we willen. Ik wil graag een mooie tent en echt goed eten, als dat te duur wordt voor 230 personen, worden er gewoon minder uitgenodigd. Helaas heeft een tante al op eigen initiatief haar kinderen (die ik welgeteld 2 keer gezien heb op 12 jaar tijd) uitgenodigd...we hebben alleen nog maar een save the date doorgegeven aan mensen van wie we zeker willen dat ze komen, maar die gaan er dus automatisch van uit dat iedereen mag komen en geven de datum door...ik weet niet goed hoe ik daarop moet reageren eigenlijk.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 14:32

Nou heel simpel :D Als je weet dat die mensen met hun hele kinderzooi wil of denkt te komen je trouwkaart sturen gericht (eigenlijk had je dit al met je ‘save the date’ moeten aangeven) aan de heer en mevrouw ‘Achternaam’ of voornaam + voornaam ‘Achternaam’. Vervolgens zet je er nog evt. extra bij De heer en mevrouw Achternaam: alleen volwassenen zijn uitgenodigd. Je kan het ook nog speels doen door aan te geven ‘Zorgt u voor oppas?’

Het wordt helemaal makkelijk als die kinderen niet meer thuis wonen, die hebben geen kaart gekregen en komen dus niet. Die stuur je dus verder ook geen kaarten. Ook absoluut niet doen dus.. Wat die tante dan allemaal zelf verzint is haar probleem.

Mijn schoonouders zouden echt pech hebben.. Wiens bruiloft is het nou..? Als zij die mensen erbij willen hebben betalen ze het ook maar lekker zelf.. :=

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 14:33

Ik heb in mei mijn droom jurk uitgezocht. en gisteravond gedroomd dat niemand hem mooi vond (maar in mijn droom had ik een action jurk aan :+ )

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 14:35

Haar kinderen zijn volwassen mensen en wonen alleen, hebben hun eigen gezin..;daar hadden wij dus geen save the date aan doorgegeven, maar dat heeft ze dus op eigen houtje gedaan...maar wat doe je dan als die mensen daar opeens zouden staan :')

Schoonouders geven sowieso wel geld, maar daarmee kunnen we nooit doen wat wij graag willen (en dat is echt niet overdreven, maar iedereen hier weet wel hoe duur het allemaal is als je wat deftig wil doen :P )

lovemario

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 14:37

heerlijk, al die jurken. ben nog niet echt aan het zoeken, maar weet al wel wat ik wil :) strak bovenlijfje, wijd uitlopend, en met een beetje blingbling haha. mn vriend zegt dat hij 2000 euro voor mijn bruidsjurk wil uitgeven :)

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 14:38

Anne_mieke88 schreef:
Ik heb in mei mijn droom jurk uitgezocht. en gisteravond gedroomd dat niemand hem mooi vond (maar in mijn droom had ik een action jurk aan :+ )

Dat had ik gisteren ook, haha!!

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 14:40

Ik heb nog een mooie gevonden, weer niet in europa te krijgen...
Het lijfje is leder.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 14:44

Zinn schreef:
Haar kinderen zijn volwassen mensen en wonen alleen, hebben hun eigen gezin..;daar hadden wij dus geen save the date aan doorgegeven, maar dat heeft ze dus op eigen houtje gedaan...maar wat doe je dan als die mensen daar opeens zouden staan :')
Daar zou ik mij dan eigenlijk niet zo heel druk om maken. Ze zouden wel heel erg uit een ei komen als ze na géén STheD kaart én geen trouwkaart krijgen de hint niet snappen dat zij niet uitgenodigd zijn.. Buiten dat of ze überhaupt wel zitten te wachten of een bruiloft van mensen die zij ook maar 3x in 12 jaar tijd hebben gezien :D En komen ze wel.. dan zou ik ze dus binnen laten dat dan weer wel maar.. het zou mij verbazen als ze op de stoep staan. :=

Ik ben ook niet naar de bruiloft van mn neef geweest. Die had ik al dik tien jaar ofzo niet gezien en z’n vrouw nog nooit. We mochten wel (mee)komen, maar heb zelf gezegd nee bedankt! Daarna heb ik ze allebei nog 1x gezien en dat bij een begraaf. Ik vermoed dat ik ze nogmaals 1, hooguit 3 keer zal zien.. Ook bij een begraaf dan, maar verder niet.

En de koude kant is hier zo groot (met gemiddeld 4 tot 7 kinderen) dat ik de koude rillingen krijg als die allemaal uitgenodigd moeten worden := Die zien we nu alleen bij verjaardag van oma. Dus zodra die overleden is, zie je die ook nooit meer.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 15:43

Laat je schoonouders lekker zelf een feestje geven voor iedereen. :o Kunnen ze doen als ze zelf xx jaar getrouwd zijn. :)*
Wij hadden maar een goede 40 gasten. Alleen de mensen waar we echt wat mee hadden. Vage kennissen werden niet uitgenodigd, familie die je hooguit 1 keer per jaar ziet ook niet. Uiteindelijk is er dus 1 oom en tante uitgenodigd, van mij. Mijn peettante was zwaar teleurgesteld. := Maar ook die zag ik maar 1 keer per jaar op het feestje bij mijn ouders, dus jammer dan. :evaw:
Ons feestje, en wij wilden het klein houden zodat we ook voor al onze gasten tijd hadden.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 15:49

Jeetje Zinn, betalen je schoonouders voor het feest dat ze iedereen willen uitnodigen? Anders zou ik het een enorme kostenpost vinden, zeker wanneer je er zelf niet achter staat. Het moet JULLIE dag worden, en niet die van je schoonouders.
Wij hebben het ook beperkt tot directe familie, ooms en tantes en hele goede vrienden en kennissen. Kinderen hebben we expres niet uitgenodigd (stond ook een nette tekst over op de kaart).

De jurk hierboven vind ik trouwens verschrikkelijk :o maar smaken verschillen gelukkig :D

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 15:57

Ook wij hebben onze gastenlijst beperkt tot directe familie, ooms en tantens en hele goede vrienden en kennissen. Totaal ongeveer 35 man. Wij hebben een super gezellig feest gehad waarbij we met iedereen even een praatje hebben kunnen houden. Vrees dat als je zo'n enorm feest geeft dat je meer dan de helft alleen maar ziet bij het feliciteren. Dat zou ik persoonlijk heel erg jammer vinden.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 16:15

Wij hadden ook een kleine 250 genodigden maar lang niet iedereen komt natuurlijk.

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 17:00

Ja, het ligt nogal moeilijk :) In België is het wel meer de gewoonte dan in NL dat de ouders mee betalen voor het huwelijksfeest denk ik? Schoonouders hebben een deel van het huwelijk betaald voor mijn schoonzus en ze geven ons nu gewoon hetzelfde bedrag. Bij schoonzus hebben ze ook de gehele receptie betaald omdat dat vooral voor vrienden en collega's van schoonouders was, receptie gaan wij sowieso niet houden. Is een mooi bedrag dat ze ons geven, maar daardoor voel ik me ook meer verplicht om die kant van de familie helemaal uit te nodigen. Het is ook niet zo dat ik het kost wat kost niet wil (ik ga er geen ruzie om maken alleszins, maar ze moeten dan ook niet van mij verwachten dat ik iedereen ga handjes schudden en kussen) Maar dan gaat ons feest helemaal anders worden dan ik in gedachten had want dan wordt alles zo duur door het aantal personen en moet ik bv een goedkopere en minder mooie tent nemen, minder mooie aankleding etc...Tot nu toe heeft ook iedereen die we hebben uitgenodigd (alleen de personen die we er sowieso bij willen, ook bij een kleiner feest) al toegezegd.

Cayenne, smaken verschillen gelukkig hé :D ik merk dat de meeste hier toch wel meer voor klassiekere jurken gaan. Ik ben super alternatief op dat vlak, haha, ik schrik er al van dat er überhaupt jurken zijn die ik mooi vind. Ik draag misschien 1 keer per jaar een rokje of jurkje :D op het strand, hahaha

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 17:02

Traditiegetrouw (wat er nog van over is :+ ) betalen de ouders van de bruid de bruiloft. In de praktijk gebeurd dat denk ik nog zelden.. :=

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 17:13

In Belgie is het meestal (al hoor je het wel meer dat het koppel zelf betaalt) de gewoonte van iedere familie (de ouders dus) de helft of elk zijn deel als bv de ene familie veel groter is dan de andere. Wordt er in NL zo nog gesponsord door de ouders? Of is alles op eigen kost?