Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Lienepien95

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 08:39

De voorspelling is dat we er anderhalf tot twee en een half jaar kunnen wonen! Tegen die tijd zullen we ook veel meer kans maken op een woning via de sociale huur. Op het moment is de helft van de bewoners tussen de 18 en de 26 en de andere helft is 70+. Over een aantal maanden zullen alle ouderen overgeplaatst worden en wordt het een soort groot studentencomplex met ongeveer 100 appartementen.

Afbeelding

RoosG

Re: Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 13:37

Mooie ruimte Lien, keuken ziet er heel netjes uit!

Zojuist een bed gekocht, tweedehands een hoogslaper voor 2 personen. Weet nog niet zeker of ik hem wel ga gebruiken, maar voor dat geld kon ik hem niet laten staan. Kostte nu 50 euro en normaal 150. Heb hem pas in augustus nodig, maar kan tot die tijd wel in de schuur staan.

Vind het zo spannend, wil eigenlijk zo veel mogelijk budget doen. Zit al dagen youtube filmpjes te kijken haha. Alleen het tapijt wil ik wel nieuw denk ik, maar dat is niet iets wat ik gelijk nodig heb.

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 13:48

Je kan via facebook groepen en dergelijke veel low budget krijgen hoor! :-) dus dat moet vast mogelijk zijn.

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 17:21

http://i61.tinypic.com/2vae4yd.jpg

Een klein inkijkje in hoe mijn plekje tot nu toe geworden is :), er moeten nog wel wat dingen gebeuren (en opgeruimd/aangekleed worden), maar het meeste staat er.

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 17:29

Oh super schattig! <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 19:04

idd <3 , leuk snoezig plekje

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 20:39

Idd heel erg leuk! :j :)

Woning waar ik op had gereageerd is ingetrokken! ;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 20:43

:(:)

Ruimtes aan het schrobben , maandag of dinsdag inspectie van woningbouw en het is niet bepaald inspecteerbaar nu _O- . Berging gedaan , nu de konijnen gedaan en overmorgen voor het raam even leeg en kaal . Als pap me morgen thuis brengt even wat zooi inladen := . Kan dat mooi naar ouders toe

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 22:49

Lig ik net bijna in bed, nog even de laatste dingetjes te checken op iPhone, hangt er weer een of andere gek aan de bel. Vind dat best eng zeg maar. Schrok me ook rot. Zal wel weer een dronken iemand zijn die heb ik hier ook rondlopen.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 22:55

Dat is vervelend! :\ Zou me daar ook niet zo veilig bij voelen.

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 23:38

Wat een leuke plek Sunrise! Ik vind je stoel met schapenvachtje heel leuk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 14:41

Mag ik me hier ook melden? :D

Ik lees al een tijdje mee, en vanaf 1 juli heb ik een studio in Groningen, ongeveer 35m2 met een aparte slaapkamer.

Ik zit nu al in de stress haha, het wordt helemaal gerenoveerd, dus ik kan er straks zo in! :)
Maar al die spullen die ik moet hebben en verder weg wonen van paard, lastig!

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 20:41

Hoe doen de alleenstaande mensen met paard het qua kosten? Ik vind het nog best lastig per maand goed uit te komen, paard heeft toch een hoop 'onverziene' kosten. Ik raak straks werkloos en ik zie echt niet in hoe ik het voor elkaar ga krijgen dan rond te komen...... Ik heb nog wel een aantal maanden recht op WW wat heel fijn is, maar bv dit jaar zit ik met wat ik heb verdiend en de ww die ik ga krijgen net boven de grens om bv huurtoeslag en zorgtoeslag te ontvangen....

Maandag eens naar mijn energieleverancier bellen. Ze hebben zo'n leuke 'voorschot check' op de site zodat je je voorschot ook wat kan aanpassen indien nodig, maar hij pakt mijn meterstanden op een of andere vage manier niet. Ik ben eigenlijk wel benieuwd of dat niet al naar beneden kan per maand, scheelt weer iets...

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 21:19

Ik heb mijn paard verkocht voordat ik op mezelf ging. Heilig ontzag voor mensen die het wel redden dus! Ik ben ook wel benieuwd hoe die het doen.

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 21:42

Wauw sunrise! Mooie kleuren, dat groen op de muur en roze dingetjes... heel erg leuk!!

Ooh purny ongewenste belgasten.. ik snap best dat je even stijf in bed lag.

Ik heb gisteren zo'n mooie gordijnen gekocht!! Ben helemaal in love.. terwijl ik er best tegenop zag. Lichtbeige in de woonkamer, en dezelfde maar dan lichtgrijs op de slaapkamers.
De vloer vandaag is wat moeizamer. Ik heb een zwarte keuken besteld... maar een donkere vloer vind ik ook heel mooi. Maar wordt dat dan weer niet te donker?! En de prijs.. zucht.. wordt vervolgd.

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 06:39

Ik vond de vloer ook 1 van de lastigste dingen :j Ik denk dat een donkere keuken en donkere vloer juist heel gaaf gaat staan! Ik heb uiteindelijk gekozen voor een heeeeele lichte vloer. Ook mooi!

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 08:12

Ik was al zover dat t donker of gewoon naturel eiken wordt... ik probeer het steeds voor me te zien.

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 09:38

Hier wel alleenstaand (qua huis dan, ik heb wel een relatie) maar geen paard en ook niet meer actief in de paardensport.
Ik denk dat het ook erg afhankelijk is van wat je verdiend, wat je vaste lasten zijn en wat je zelf nog uitgeeft. Ik kan nog een hoop sparen!

Vloer.. Ook zoiets lastigs. Hier lag de vloer er al in en die heb ik overgenomen. Het zag er wel prima uit toen. Nu vind ik t lelijk (Veel gaten erin geboord, scheef gelegd, op vloerbedekking gelegd etc). Daarnaast is het vrij ligt laminaat. Je ziet dus alles..... vreselijk! (En ik trok de plinten in de woonkamer weg toen we zo goed als klaar waren met alles en daar zaten de beesten op. En niet eentje... Zo ranzig! Ik wil niet weten wat er onder de vloer ligt.....)

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 10:36

renskep schreef:
Ik was al zover dat t donker of gewoon naturel eiken wordt... ik probeer het steeds voor me te zien.

Ik kreeg bij de laminaatboer 'testplanken' mee. Ideaal was dat!

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 11:45

Of neem een keukendeurtje mee!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 13:50

Ik denk dat die mensen op water en brood leven. Niet op vakantie gaan en van het minimum leven. Ik kan geen paard onderhouden, niet eens leasen. Hoe graag ik het ook zou willen

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 15:36

Tancreda4 schreef:
Hoe doen de alleenstaande mensen met paard het qua kosten? Ik vind het nog best lastig per maand goed uit te komen, paard heeft toch een hoop 'onverziene' kosten. Ik raak straks werkloos en ik zie echt niet in hoe ik het voor elkaar ga krijgen dan rond te komen...... Ik heb nog wel een aantal maanden recht op WW wat heel fijn is, maar bv dit jaar zit ik met wat ik heb verdiend en de ww die ik ga krijgen net boven de grens om bv huurtoeslag en zorgtoeslag te ontvangen....

Maandag eens naar mijn energieleverancier bellen. Ze hebben zo'n leuke 'voorschot check' op de site zodat je je voorschot ook wat kan aanpassen indien nodig, maar hij pakt mijn meterstanden op een of andere vage manier niet. Ik ben eigenlijk wel benieuwd of dat niet al naar beneden kan per maand, scheelt weer iets...

Ik heb er nu 3 en 4 waarschijnlijk op komst. Dus dat betekent idd dat ik waarschijnlijk op termijn er maar ik kan houden. Financieel is het gewoon niet haalbaar om ze allemaal te houden, hoe moeilijk ook. Anderzijds merk ik ook dat ik minder interesse krijg in de paarden, dus wellicht gaat alles weg. Hoef ik ook geen keuze te maken wie te houden.

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 07:27

milatje schreef:
Of neem een keukendeurtje mee!

Dat is dus een nadeel van nieuwbouw. Mijn keuken is er nog niet en aan een testplank heb ik ook niet zo veel :o ik had de staaltjes van de verf wel bij me en daar staat de donkere wel heel mooi bij!

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 07:55

Ooooh je hebt nieuwbouw. Ja dan gaat dat niet inderdaad!

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 08:35

purny schreef:
Ik denk dat die mensen op water en brood leven. Niet op vakantie gaan en van het minimum leven. Ik kan geen paard onderhouden, niet eens leasen. Hoe graag ik het ook zou willen

Hihi, positieve instelling :') Hoop toch dat ik niet perse op een houtje hoef te gaan bijten, maar bezuinigen waar kan zal wel moeten...
Blijkbaar weinig mensen hier in het topic die wel nog hun paard ergens in pension hebben staan?
Paard de deur uit ga ik echt niet aan beginnen, ik zou niet zonder kunnen :)