Model worden/hoe? #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

OutOfTheWood

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 20:17

Volgens mij heb ik hier nooit gezegd dat ik een professioneel model ben ;)
En als men tips heeft wat beter kan neem ik deze graag aan aangezien ik van mening ben dat iedereen kan leren hoe ver je ook bent.
Ik ben niet ver, zeg ik ook nergens...ik doe wat er van me gevraagd word en als het verkeerd is dan hoor ik dit, passen de fotograaf en ik het aan en doen het opnieuw.
Het is niet "even" een shoot zoals sommigen misschien denken...Voor elke shoot reis ik meer als 6 uur en dan ben je een hele dag druk bezig met alles wat erbij komt kijken.
Het lijkt overigens alsof ik shoot na shoot doe maar sommige foto's komen uit Maart / April / Mei & Juni dus zijn al een tijd geleden geschoten en komen nu langzaam binnen, serie na serie.

Maar als er hier commentaar komt op foto's die in een Frans blad verschenen zijn dan maak je mij niet wijs dat het verkeerd is.
Sommige mensen denken misschien dat dit allemaal lolletjes zijn, maar ik neem het zeer serieus en was ik zo een fout model zonder blik dan waren de dingen die ik heb mogen doen niet gebeurd ( O.a. show, shoot...cover ) en meer in het vooruitzicht.

Gianti

Re: Model worden/hoe? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 20:19

Je komt elke keer mee met hoe hard je aan de weg timmert.. ook in je laatste noem je enkel keer weer wat jij wel niet allemaal mag doen... stoot mensen beetje voor het hoofd en dat schept verwachtingen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 20:21

Martin, je zegt misschien niet direct dat je een professioneel bent maar lees je eigen onderste alinea eens even kritisch door. 'Jullie commentaar slaat eigenlijk nergens op want anders zou het niet in een Frans blad komen te staan'. Je ventileert constant dat je eigenlijk in alles hoger staat dan iedereen in dit topic, je hebt een arrogante houding naar de rest en dan ga je nu ook nog eens zeuren omdat je commentaar op je foto's krijgt, terwijl dat de hele bedoeling is van dit topic. Sorry hoor maar ik zie de logica niet meer :')

Niemand veroordeelt jouw modellenwerk, niemand zegt dat het lelijke foto's zijn, en je bent niet de enige die kritiek krijgt. Ik zie hier zelfs vrij regelmatig kritiek op foto's, vaak op het fototechnische. Dat je dan met een professionele fotograaf staat te shooten kan mij niet bijster veel schelen eigenlijk.

Edit: Sorry hoor, ik zal hierna ophouden want ik wil je verder niet afzeiken, maar kijk even wat je nou allemaal zegt. 'Ik ben voor elke shoot wel 6 uur onderweg en ik ben de hele dag super druk'. Dat verheven gedrag schiet gewoon bij veel mensen niet goed. En ik denk dat het niet alleen voor de gemoedelijke sfeer in dit topic maar voor jou in het algemeen best een leerpuntje zou kunnen zijn om na te denken voordat je dingen zegt, en dat je wat meer uit gaat kijken voor hoe je uit de hoek komt.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 10-08-15 20:22, in het totaal 1 keer bewerkt

OutOfTheWood

Gianti schreef:
Je komt elke keer mee met hoe hard je aan de weg timmert.. ook in je laatste noem je enkel keer weer wat jij wel niet allemaal mag doen... stoot mensen beetje voor het hoofd en dat schept verwachtingen

Ik lieg er niet over dat het goed gaat want dat is zo.
Kan moeilijk gaan doen alsof het zo slecht gaat terwijl dat niet zo is.

Nayomie

Er wordt ook niet gezegd dat het verkeerd is, er wordt gezegd dat het niet hun smaak is. Kijk net tussen de foto's van Cara Delevingne, zie ik een foto dat ze daar in de humpiedumpie zit. Dat is absoluut niet mijn smaak maar betekent het dan dat het slecht is? Nee, ik zou er alleen niet snel naar kijken. Ik zie mooiere foto's van haar.
Het probleem is dat je te snel een lijntje trekt, want er is niemand die de foto als slecht heeft gemarkeerd.

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 20:22

OutOfTheWood schreef:
En als men tips heeft wat beter kan neem ik deze graag aan aangezien ik van mening ben dat iedereen kan leren hoe ver je ook bent.
Ik ben niet ver, zeg ik ook nergens...ik doe wat er van me gevraagd word en als het verkeerd is dan hoor ik dit, passen de fotograaf en ik het aan en doen het opnieuw.
Het is niet "even" een shoot zoals sommigen misschien denken...Voor elke shoot reis ik meer als 6 uur en dan ben je een hele dag druk bezig met alles wat erbij komt kijken.
Het lijkt overigens alsof ik shoot na shoot doe maar sommige foto's komen uit Maart / April / Mei & Juni dus zijn al een tijd geleden geschoten en komen nu langzaam binnen, serie na serie.

Maar als er hier commentaar komt op foto's die in een Frans blad verschenen zijn dan maak je mij niet wijs dat het verkeerd is.
Sommige mensen denken misschien dat dit allemaal lolletjes zijn, maar ik neem het zeer serieus en was ik zo een fout model zonder blik dan waren de dingen die ik heb mogen doen niet gebeurd ( O.a. show, shoot...cover ) en meer in het vooruitzicht.

De zin die ik eruit heb gepikt in je quote, dat is een voorbeeld waarbij je het misschien niet zo goed begrijpt. Iedereen hier geeft meningen en jij gaat er vanuit dat zij het uiten als een feit.

Een Frans blad kan nog zulke goede en professionele foto's maken, alsnog kan ik het lelijk of niet mijn smaak vinden. Dat is mijn goed recht, evenals dat jij het mooi en goed mag vinden. Dat is het mooie aan kunst en foto's, iedereen heeft een andere perceptie en ziet het daarmee anders, vooral als een andere smaak erbij betrokken is.

Om terug te komen op die zin, het Franse blad kan vinden dat ze het bij het rechte eind hebben, en wij mogen vinden van niet. Geen probleem, wij zijn niet Frans en misschien houden we gewoon van andere dingen :') Maar je toont nogal wat koppigheid door ons met die zin in feite te dwingen om het mooi te vinden. En zulke zinnen gebruik je vaker, en dat is soms een beetje irritant. Wellicht had je het helemaal niet door, niet erg!!

Editje: Gianti, wat een gave foto's!
Laatst bijgewerkt door Jennifuur op 10-08-15 20:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 20:23

OutOfTheWood schreef:
Gianti schreef:

Ik lieg er niet over dat het goed gaat want dat is zo.
Kan moeilijk gaan doen alsof het zo slecht gaat terwijl dat niet zo is.

Niemand zegt dat je erom moet liegen maar nu loop je er te koop mee

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 20:24

Willl65 schreef:
Dewie ik vind jouw foto ook mooi alleen als ik een puntje van positieve kritiek mag geven, ik vind je mond te ver open staan. Maar echt verder heel mooi en bedankt voor het compliment.

Bedankt voor je positieve kritiek en leuke reactie, maar ik ben het met je eens hoor. Ik vind mijn mond sowieso lastig, want ik kan slecht mijn lippen op elkaar houden.

Een tijdje terug heb ik ook deze mooie foto nog ontvangen;

Afbeelding
Copyright http://www.ch-shots.com

Hier heb ik mijn mond wel dichter.

En om even terug te komen op dikke wenkbrauwen, ik heb ze ook haha :). Maar ik vind ze juist heel mooi.

Onwijs toffe foto's Gianti! Past ook erg bij je, denk ik? Je hebt er in ieder geval een top figuur voor!

Vind jouw foto ook erg mooi courses, knappe meid ook inderdaad.

De 'discussie' met Martin ga ik me niet mee bemoeien.

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 20:27

Waauw Dewi, wat komen je ogen hier prachtig uit.

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 20:37

Mijn dochter heeft in vele internationale bladen gestaan maar dat zegt niets.
Vooral Amerika is dol op haar.
En niet de minste bladen. Het is keihard werken en voornamelijk zwaar.
Ook mijn dochter, die nu anderhalf jaar als model staat leert iedere keer weer bij.
Wat het belangrijkste is, respecteer iemand's mening ook als deze niet de jouwe is.
Iedere fotograaf heeft zo zijn of haar idee bij hun werk. Een foto, show etc is TEAM werk.
Niet alleen model en fotograaf maar ook visagie, haar en stylist werken er keihard aan mee.

Weet je er zijn foto's die mijn dochter spuglelijk vind van haar werk die ontvangen worden als prachtig en veel positieve kritiek krijgen. Andersom gebeurt ook.
So what??? Als het eind. Product is wat het team voor ogen had dan is het werk goed gedaan.

Wees trots maar wees humble.
En vooral... Blijf je bewust dat beauty in the eye of the beholder.
Mijn dochter en ik hebben de tijd van ons leven maar gunnen het ieder ander ook.
Ja ik schep soms op. Ben ik mij bewust van. Mijn dochter daarentegen hoor je nooit.
Kortom, neem de dingen zoals ze zijn en leer.
Als ik foto's laat zien hier heb ik ook wel eens commentaar gehad maar altijd eerlijk.
Was ook met een coverfoto. Jammer dan.
Smaak valt nu eenmaal niet over te twisten.

Courses prachtige foto!
Algemeen;
Ik heb nog meer leuke foto's gezien. Hee en als je geen fashion / beauty model type ben kun je altijd nogcommercieel model worden. Zit ook veel meer geld in.
Lekker doen wat je leuk vind.

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 20:40

DewiRox schreef:
Willl65 schreef:
Dewie ik vind jouw foto ook mooi alleen als ik een puntje van positieve kritiek mag geven, ik vind je mond te ver open staan. Maar echt verder heel mooi en bedankt voor het compliment.

Bedankt voor je positieve kritiek en leuke reactie, maar ik ben het met je eens hoor. Ik vind mijn mond sowieso lastig, want ik kan slecht mijn lippen op elkaar houden.

Een tijdje terug heb ik ook deze mooie foto nog ontvangen;

[ [url=m/ghsndr.png]Afbeelding[/url] ]
Copyright http://www.ch-shots.com

Hier heb ik mijn mond wel dichter.

En om even terug te komen op dikke wenkbrauwen, ik heb ze ook haha :). Maar ik vind ze juist heel mooi.

Onwijs toffe foto's Gianti! Past ook erg bij je, denk ik? Je hebt er in ieder geval een top figuur voor!

Vind jouw foto ook erg mooi courses, knappe meid ook inderdaad.

De 'discussie' met Martin ga ik me niet mee bemoeien.

Mond helemaal dicht is zelden op fashionfoto's . Als je je tong op je gehemelte leg ontspan je mond al veel meer. Maar je bent een mooie meid hoor, ik heb zelf totaal geen verstand van. Ik krijg alleen mee wat ik op de set zie en hoor.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 20:41

Heel mooi verwoord!! Willl65

Ludique96

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 20:42

Willl65 Wat een mooie dochter heb je. Erg gave foto's! :)

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-15 21:04

Het enigste wat mij opvalt is dat je geregeld enkel en alleen jou foto's tussendoor gooit of een egopost ertussen zet zonder ook maar enigsinds op andere mensen te reageren Martin. Daar kan ik me wel nogal aan ergeren :)

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 21:05

Outofthewoods: Ik vind je nu ook wel verschrikkelijk arrogant reageren. Ik heb de vorige keren altijd eerlijk gezegd wat ik er van vond, en dat was positieve commentaar. Zeker die van dat Franse blad, dat is portfolio materiaal ja! Goede fotograaf. Maar deze laatste foto's zijn technisch en qua locatie keuze gewoon niet oké. Je moet zelf toch ook een wereld van verschil zien met de vorige foto's? En dat is niet slecht bedoeld, maar dat is een tip. Als ik als fotograaf op zoek ga naar een model zou ik je minder snel kiezen op basis van je laatste foto's, dan op basis van de andere, waar ze je veel beter hebben geportretteerd.

Je moet je niet zo snel aangevallen voelen, mensen geven eerlijke mening, en dat ga je in de modellenwereld altijd hebben! Als je het verder schopt dan wordt dat alleen maar erger. Daar kan je maar best nu al mee leren omgaan, en er iets mee doen!

Gianti: je hebt een onwijs mooi figuur, ik vind deze foto's te veel motor en te weinig meisje. Ik zie jou nog wel dingen als badpak/bikini model doen! Als je dat zelf ziet zitten natuurlijk. Volgens mij heb je ook een veel fijner gezicht om iets vrolijker / natuurlijker te kijken dan deze blikken. Deze zijn zeker niet verkeerd maar mij komt het wat geforceerd over.

Dewirox: Hele mooie ogen! Misschien is het tof om eens op een facebook groep een goede visagiste te zoeken? Met de juiste make up krijgt jou gezicht nog een veel sterkere uitstraling, je hebt nu al een beste kaaklijn, dit kan met make up allemaal nog veel harder worden uitgespeeld!

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 21:47

Bedankt Will, Jen en k_m! Ik vind het erg leuk om op deze manier model te staan en ben ook best wel trots op de resultaten. Doet mijn 'zelfvertrouwen' ook goed, dat het toch best knappe foto's zijn.

K_m, dat lijkt mij inderdaad wel eens gaaf ja! Heb jij een idee wat voor groep dan? Ik ben zelf helemaal niet handig met make-up, dus hou het ook altijd maar simpel. Op deze foto's had ik alleen mascara op. Maar desondanks lijkt het me gaaf om een keer wat meer 'uit te pakken', precies om de rede die jij noemt.

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 22:08

Gianti schreef:
Heel mooi verwoord!! Willl65

Ik was beetje bang warrig te zijn maar thanks.

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 22:08

DewiRox schreef:
Bedankt Will, Jen en k_m! Ik vind het erg leuk om op deze manier model te staan en ben ook best wel trots op de resultaten. Doet mijn 'zelfvertrouwen' ook goed, dat het toch best knappe foto's zijn.

K_m, dat lijkt mij inderdaad wel eens gaaf ja! Heb jij een idee wat voor groep dan? Ik ben zelf helemaal niet handig met make-up, dus hou het ook altijd maar simpel. Op deze foto's had ik alleen mascara op. Maar desondanks lijkt het me gaaf om een keer wat meer 'uit te pakken', precies om de rede die jij noemt.

Je mag er ook best trots op zijn hoor! Toppie

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 22:09

Ludique96 schreef:
Willl65 Wat een mooie dochter heb je. Erg gave foto's! :)

Ahh lief dank je.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 22:27

@Martin

Ook ik vind je erg arrogant overkomen, en dat terwijl ik de meeste van je foto's echt heel mooi vindt! Dat is zonde, je hebt in de modellenwereld namelijk niet alleen je uiterlijk nodig; wat bijna nog belangrijker is, is je karakter. Je bent vast een hele lieve en aardige jongen, maar als je elke keer zo met kritiek (die vaak niet eens op jou, maar op de nabewerking oid is gericht) omgaat, krijgen de mensen waarmee je werkt daar last van, maar vooral ook jijzelf. Als je net wat aan je attitude veranderd, denk ik dat jij er helemaal kan komen! Je hebt er de kop en de uitstraling voor, dus als je net een iets andere instelling krijgt, komt het helemaal goed. :)

OutOfTheWood

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 22:45

Misschien lijkt het dat ik erg arrogant over kom omdat ik gewoon heel erg enthousiast ben over alles wat ik momenteel meemaak, waar ik nooit aan had gedacht.
Het is niet mijn intentie te doen alsof ik alleen mezelf leuk vind want dat is niet zo, ik vind vele andere modellen veel mooier dan mezelf en ook de mensen die hier in het topic foto's posten vind ik een mooi of bijzondere uitstraling hebben.

Daarnaast kan ik goed omgaan met kritiek en tips en wil ik graag ook bijleren om beter te worden.
Maar er zijn hier mensen die alleen maar kunnen herhalen wat andere mensen al gezegd hebben en verder niets waardig toevoegen, en daar kan ik niet tegen.
Anderen geven hun mening en dan is het prima, iedereen mag zichzelf zijn en zijn mening hebben tegenover een foto.
Als je kritiek wilt leveren of je mening kan je dit prima zelf ben ik van mening maar voor sommigen hier is dat moeilijk.
Een onnozele post met "ja dat is zo, daar ben ik het mee eens" voegt niets toe en hoeft ook helemaal niet gepost te worden.

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 22:50

Maar, dit klinkt misschien heel dom hoor, als mensen een foto mooi vinden en dus ook meerdere mensen achter elkaar zeggen 'Wauw, mooie foto' 'Ben het met mijn voorgangers eens, mooi!', dan is dit dus ook niet goed? Want daar hoor ik je niet over klagen, alleen op de negatieve feedback, terwijl je zegt goed met kritiek om te kunnen gaan. Geloof me, als je al over de kritiek hier op Bokt valt, ga je het nog zwaar krijgen in de rest van het modellenwereldje. Probeer er daarom het beste van te maken en hier iets van te leren, hier kan je juist er mee oefenen om er goed op in te kunnen gaan of mee om te kunnen gaan.

Onnozel is trouwens een woord wat niet erg zorgvuldig is gekozen..
Laatst bijgewerkt door Jennifuur op 10-08-15 22:51, in het totaal 1 keer bewerkt

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 22:51

DewiRox schreef:

Je hebt op facebook bijvoorbeeld: Modellen, fotografen en Visagisten.
Hier kan je een oproepje zetten voor een tfp shoot (Time For Picture), en eventueel ook oproepjes van fotografen en visagistes beantwoorden! Zo kan je lekker oefenen op gratis basis :)

OutOfTheWood

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 22:52

Nee want zelf zeggen dat je iets leuk vind is heel anders dan een Quote doen met een andermans tekst en daaronder zetten dat het wel zo zal zijn.
Dan ben je net een olifantje die zijn moeder aan de staart volgt ;)

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-15 22:54

OutOfTheWood schreef:
Tja er valt altijd wel wat te klagen natuurlijk... _O-

Als mijn bureau mij laat werken met een fotograaf en de foto's vervolgens in mijn portfolio map komen dan zijn deze echt wel goed genoeg om gebruikt te worden, een lelijke of niet geschikte foto zo niet eens online komen omdat de reputatie van het model / het bureau dan omlaag zou kunnen gaan.

Het enige wat ik hier na elke foto sessie hoor is commentaar dat ik te boos kijk, dat de foto's iemand niet aanspreken, ze niet mooi nabewerkt zijn en niet geschikt zijn als materiaal, of weer wat anders.
Nee ik ben niet perfect maar als met vraagt of ik zo wil kijken, zo wil staan, iets aan wil dan sta ik daarachter en dan is het mijn bewuste keuze. :))

Al dat gezeur komt me echt de keel uit.
Heb me lang ingehouden om er niet op in te gaan maar dat ga ik nu niet meer doen.
Vraag me echt af waarom er zo een "pik " op me word gelegd terwijl er op anderen wel leuk gereageerd kan worden.

Heb er zo ook geen zin meer in hier te babbelen en foto's te posten die ik en de fotograaf heel erg leuk vinden om vervolgens lekker afgekraakt te worden op alles wat ik ook maar post met goeie bedoelingen. :=

~~

Op de andere foto's zijn verschillende schaduwen verwerkt van takken, bladeren en bomen.
Vandaar de naam, maar goed...

Je kan het ook gewoon zien als opbouwende kritiek :) Wat hier gezegd word is echt nog netjes, de modellenwereld is keihard. Iemand anders zijn mening is zijn of haar mening, maar verre van 'gezeur'. Ik vind het dan ook vrij onvolwassen om op die manier je rug toe te keren naar mensen. Zoals ik hierboven al aangaf zie ik genoeg ego posts vanaf jou kant voorbij komen waarbij je niet reageert op andere mensen en wij maar super enthousiast over jou verhalen moeten zijn. Sorry maar een fashion show van de WDKA is echt niet een huge big deal, maar als jij het schrijft lijkt het bijna alsof je bij de Paris Fashion Week gestaan hebt. Dat kan voor sommige mensen inderdaad nogal raar overkomen :)

Ik heb ook genoeg commentaar gehad, tot dusver nog steeds, maar dat is nou eenmaal omdat dit een grote wereld is. Als er controversiële dingen gemaakt worden kun je daarvan niet verwachten dat iedereen klakkeloos maar jou/jullie visie en mening deelt. Daar zul je altijd voor/tegen standers in vinden.

Gianti schreef:
tsja op iedereen wordt volgens mij even eerlijk gereageerd :Y)

ik heb op verzoek nog paar foto's gekregen, waarop wel meer te zien was dan silouhette..

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

ik irriteer mij eraan dat mijn mond maar 2 manieren heeft van hoe het staat _O- das echt een werk punt. bij de zwart witte vind ik zonde van de veeg/schaduw op mijn linker wang

Vind dit persoonlijk iets mindere foto's, mede vanwege de enorm harde schaduwen en de ietwat grauwe nabewerking in de kleuren :) Oogt niet zo strak als wat ermee had kunnen zijn denk ik :) Wellicht dat het op die manier in de serie gezet is hoor! Maar zo los oogt het wat somber terwijl het juist een wat 'stoerder' beeld is en dan mag het juist wel wat spannender qua kleuren/contrasten! :)

OutOfTheWood schreef:

En dit is dus echt iets wat met leeftijd & visie te maken heeft. Commentaar betekent niet dat er iets 'niet goed', 'verkeerd' of 'fout' is. Iedereen heeft een eigen mening, visie en inzicht op wat 'mooi' en 'lelijk' is. Daarom heb ik ook absoluut niks aan 'mooi' of 'lelijk' als feedback op foto's, net zo min als dat iedereen daar wat aan heeft. Wat ik mooi vind kan Mark (van Velsen) weer ontzettend lelijk vinden en dat krijg ik dan ook echt niet zachtjes tegen me verteld. Juist doordat ik zoveel fotografen ken krijg ik genoeg feedback/commentaar (ongezouten) op m'n bord, tuurlijk is dat echt niet altijd leuk maar je word er wel extreem kritisch van naar jezelf toe. Wees altijd eerlijk naar jezelf, je hoeft echt niet altijd verbeter punten te willen benoemen maar neem niet genoegen met 'minder'. Dat jij het nu als 'fout' ziet is echt een stukje onvolwassenheid. Dat is geen probleem vanwege je leeftijd maar voor ons is het continue aanhoren dat het 'niet leuk is om te horen' ook wel een beetje vermoeiend. Daarbij gooi je bij elk stukje commentaar wel heeeele verhalen online als tegen argument waarom 'dit of dat wel of niet zo is'. Dat hoeft helemaal niet. Onze mening is onze mening en met verhalen van 6 pagina's lang zullen die echt niet veranderen :)