Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Citaat:Barcelona presenteert Afellay vrijdag
Uitgegeven: 22 december 2010 19:18
Laatst gewijzigd: 22 december 2010 19:18
BARCELONA - Ibrahim Afellay wordt vrijdagmiddag gepresenteerd als nieuwe speler van FC Barcelona.
De Spaanse kampioen publiceerde woensdag op de website het draaiboek voor de presentatie van de 24-jarige middenvelder. Barcelona bereikte twee maanden geleden al een akkoord met PSV over een afkoopsom voor Afellay.
De international vliegt donderdagochtend met zaakwaarnemer Rob Jansen naar Barcelona, om de laatste details van zijn contract te bespreken. Afellay ondergaat 's avonds de medische keuring.
Als daar geen problemen aan het licht komen, tekent hij vrijdag in het kantoor van voorzitter Sandro Rosell rond het middaguur zijn contract.
Na een fotosessie staat de officiële presentatie op het programma, waarbij Afellay zijn eerste Barça-shirt krijgt uitgereikt.
Bron: http://www.nusport.nl/voetbal/2408380/b ... ijdag.html
Citaat:AZ zonder Schaars naar Ajax
Uitgegeven: 22 december 2010 17:12
Laatst gewijzigd: 22 december 2010 18:16
ALKMAAR - Trainer Gertjan Verbeek van AZ kan donderdag in de bekerwedstrijd tegen Ajax niet beschikken over aanvoerder Stijn Schaars. De middenvelder heeft te veel last van zijn knie. Erik Falkenburg zal hem waarschijnlijk vervangen.
De Mexicaanse verdediger Hector Moreno en de IJslandse aanvaller Johann Berg Gudmundsson zijn geschorst voor de achtste finale van de KNVB-beker.
Beide spelers mochten van AZ al naar hun geboorteland vertrekken voor de kerstdagen. Datzelfde geldt voor Celso Ortiz die met een teenblessure in Paraguay verblijft.
Nick van der Velden is niet fit genoeg voor het duel met Ajax en Joey Didulica heeft een kwetsuur aan zijn nek.
Overmacht
Verbeek twijfelt of de wedstrijd kan doorgaan. ''Ik heb op de buienradar gekeken en zag dat er nog een behoorlijk pak sneeuw deze kant op komt'', aldus de coach op de website van AZ.
''Als Ajax zijnde zou ik met mijn handen in het haar zitten. Alle instanties zullen hun stinkende best doen om de wedstrijd door te laten gaan, maar soms heb je met overmacht te maken.''
Kerst
De trainer is niet blij met de speeldatum. Wat Verbeek betreft moet iedereen met kerst thuis kunnen vieren. ''Dat we deze bekerwedstrijd op donderdag spelen, vind ik star gedrag van de KNVB'', zegt hij.
''Ze tonen weinig begrip voor de globalisering van het voetbal. Kerstavond is iets van de familie. De buitenlandse jongens zijn het hele jaar al van huis en zijn nu slachtoffer van de commercie.''
Bron: http://www.nusport.nl/voetbal/2408280/a ... -ajax.html