Rare opmerkingen van klanten!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 01:16

friendly schreef:
Nou...ik vind het eigenlijk niet meer dan logisch dat JIJ betaald voor iets wat JIJ breekt. Vooral als je het had kunnen voorkomen...

Vond ik ook. :') Maar toen ik thuis kwam en verontwaardig aan mijn ouders vertelde dat een meneer die iets kapot had gemaakt ons gewoon liet betalen en ook nog vond dat wij het moesten opruimen, zeiden ze dat het gebruikelijk is in een winkel. En heb dat toen nog eens nagevraagd op het werk en dat schijnt inderdaad gebruikelijk te zijn.

F_Orumster

Berichten: 15663
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 01:18

Als ik per ongeluk iets omstoot, ga ik daar ook niet voor betalen hoor. Moet je eens kijken hoe vol en krap sommige winkeltjes ingedeeld zijn. Ik doe het niet express en ik vraag me af of zij er verzekerd voor zijn?

friendly
Berichten: 8457
Geregistreerd: 13-01-06
Woonplaats: Alkmaar

Re: Rare opmerkingen van klanten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 01:25

Daar heb je ook wel weer een punt alleen komt het in dat stukje op mij over alsof het niet helemaal per ongeluk gebeurde en ze heel arrogant zich snel uit de voeten maakte toen het woord betalen viel... Dat is gewoonweg asociaal. En ja...als je ergens bent waar glas is let je toch 10x zo hard op?

Princesspres

Berichten: 789
Geregistreerd: 01-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 01:25

ik werk in de lingerie en regelmatig komen er klanten binnen die hun eigen confectie maat niet weten. nouja ik bedoel , de meesten onder ons weten toch wel of ze 36-38 dragen of 40-42 bedoel dat is toch niet zo'n moelijke vraag.
meestal kijken ze dan naar beneden doen hun armen wijd en zeggen;
ja ik weet et niet , wat denkt u ? :O

daar ben je dus 30 voor geworden ,dat je niet eens je eigen maat kan onthouden.
oke, ik snap dat het bij het ene merk anders is dan bij het andere maar het verschil tussen 36 en 46 moet toch wel duidelijk zijn.

of de eeuwige discussie (waarvan ik heb besloten dat ik hem niet meer voer) stringetjes vallen vaak nu eenmaal smaller.
meestal draag ik maat 36 van stringetjes neem ik maat 40 , dat zit mooier dat tekent niet.
maar 38 had ook gekunt...
de meeste stringetjes beginnen bij ons dus ook gewoon bij 38 omdat ze zo smal vallen.
komt er een meisje , met van boven absoluut 36 dat zal ik nooit ontkennen.
maar de onderkant is echt duidelijk GEEN 36 (eerder 40 confectie) . maakt niet uit , ik leg uit dat ze zo smal vallen , de maten bij 38 beginnen hierdoor, maar neee , mevrouw draagt altijd 36 en neemt niet de moeite om het te passen.....



oook goed..




mevrouw komt naar me toe met een nachthemd voor haar dochter.
ja mijn dochter draagt maat 40-42 , *laat nachthemd maat 42 zien* denkt u dat mijn dochter dit past ?
ik: ja hoor mevrouw , zeker van nachtkleding wil men niet dat het te krap zit
mevrouw tegen mij ( eerder al ik draag ong. maat 36): past u deze???
ik: ehmmm , ehhhh nou mevrouw ( bedoel hoe reageer je daar nou op) daar pas ik wel in ja .... maar ik draag ook geen maat 40-42
mevrouw: ooooooo, echt niet ?!?! elke maat dan wel ?

nou sorrie je kon me opvegen.
ik ga natuurlijk niet zo mijn maat staan bespreken of dat wel of niet waar is....
heeerlijk die klantjes :P


edit:typo's

Princesspres

Berichten: 789
Geregistreerd: 01-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 01:29

Elan schreef:
Als ik per ongeluk iets omstoot, ga ik daar ook niet voor betalen hoor. Moet je eens kijken hoe vol en krap sommige winkeltjes ingedeeld zijn. Ik doe het niet express en ik vraag me af of zij er verzekerd voor zijn?



als je in een winkel loopt en redelijk onvoorzichtig met je tas loopt te draaien en je stoot iets om en het gata kapot , dan vind ik ook dat je het moet vergoeden.
en als je het dan te volgepropt vind in zo'n winkeltje dan ga je lekker naar een grote winkel waar alles uitgebreid uitgestald is.
betaal je meestal ook meteen 1/3 meer omdat pandjes tegenwoordig ook niet goedkoop meer zijn...

Princesspres

Berichten: 789
Geregistreerd: 01-09-09

Re: Rare opmerkingen van klanten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 01:33

o weet je wta ik ook zo erg vind als klanten binnen komen en vragen wat heeft u aan badgoed?

o verschrikkelijk!!
o nee wat lelijk!!
nee veeel te ordinair , nee niets voor mij
getver wat een vieze kleur!!

( het liefst met zo'n aardappel in hun keel)
maar ze vergeten wel dat ze in 'jouw'winkel staan , dat er iemand heel veel moeite heeft gedaan om dit in te kopen, dat er mensen zijn die dat wel mooi vinden en dat je misschien wel al je tijd en spaar centjes erin hebt gestopt om zo je winkel te kunnen vullen...

zacht uitgedrukt , niet netjes.
net als etend binnenkomen , overal zooi achterlaten. vlekken van make up op spullen. gillende kinderen.
en altijd iets onmogelijks zoeken.
een laag uitgesneden bh bijvoorbeeld voor een h cup.
ja ze bestaan inderdaad, maar zit het mooi?

hoofdstel2

Berichten: 909
Geregistreerd: 21-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 09:48

Elegant schreef:
Niet echt raar maar gewoon de eeuwige; ''Heb je de korting er wel vanaf gehaald!?'' ....zucht.... (je smile er weer op;) ''Ja hoor mevrouw, die gaat er automatisch van af.''


Oeh, inderdaad érg irritant! Ben ik alles aan het scannen hoor je de hele tijd ´Ja! Daar moet nog korting af he mevrouw? Oh, en daar ook. En hier ook...' Terwijl het onder het product meteen duidelijk komt te staan dat de korting eraf is, laat je het zien op het scherm zitten ze vijf minuten raar te kijken waar het nou eigenlijk precies vanaf is gehaald... En vaak komen die mensen ook nog een keer terug met het bonnetje of de korting er wel écht af is gehaald. Geen probleem hoor, laat ook altijd nog even zien waar de korting er precies vanaf is gehaald, maar is af en toe wel heel erg vervelend.

Net zoals de mensen die in hun eentje veel boodschappen gaan doen, alles op de band leggen, dan rustig mee gaan kijken hoe ik het precies doe en aansla, heel de band ligt ondertussen vol ik kan er amper meer spullen bij leggen en dan alsnog blijven kijken. En dan als ze hebben afgerekend langzaam alles gaan inpakken. Daar krijg je toch een bonnetje voor? Kan je naderhand rustig nakijken of alles klopt.
Want als er een prijs niet klopt die bijvoorbeeld verkeerd in de computer staat moeten de klanten sowieso naar de servicebalie om het daar na te laten kijken en het verschil terug te geven...

Esgaroth

Berichten: 5250
Geregistreerd: 13-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 09:54

Judith_ schreef:
Afbeelding
Dit is werkelijk waar een MEESTERLIJK bordje!! Waar heb je die gevonden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 10:00

Citaat:
ik werk in de lingerie en regelmatig komen er klanten binnen die hun eigen confectie maat niet weten. nouja ik bedoel , de meesten onder ons weten toch wel of ze 36-38 dragen of 40-42 bedoel dat is toch niet zo'n moelijke vraag.


Nu weet ik dat dus serieus niet. Er is zo ontzettend veel verschil in maten dat ik werkelijk niet weet wat ik nu aan moet. Meestal pak ik maar wat en pas ik het een gezien de ene 32 wel past, de volgende 32 veel te krap is en de 32 daarna veel te groot is.

Het zal ongetwijfelt vervelend zijn als mensen hun eigen maat niet weten, maar begrijp heel goed dat mensen door de bomen het bos niet meer zien. :=

Als iemand hier iets breekt dan hoeven ze het trouwens niet te betalen, hoe wel ik eigenlijk vind dat zoiets niet altijd terecht is. Mensen die niet kijken waar ze rijden en hun winkelwagentje zo in de eieren parkeren. Kinderen die overal aan zitten en de pindkaas potten naar beneden trekken. Of kinderen die als een idioot met de karretjes rondracen en onderweg een ravage achter laten....

Majo: large.nl

Vjestagirl

Berichten: 26945
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 10:03

Ik had er in Amerika 1 gezien: unattended children will be geven candy and a free puppy.

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 11:32

wimmus schreef:
.. en ergens tegenop botsen is te voorkomen, maw; de vrouw gooit bewust iets kapot?

Je hebt niet gezien hoe het gebeurde, ergens achter blijven hangen met je tas is zo gepiept. Ik heb het natuurlijk ook niet gezien, maar zoals het hier staat vind ik het niet terecht dat de vrouw betalen moest. Vooral niet als het maar een prulding is. Dat die vrouw vervolgens niet netjes reageerd is een tweede..

Dan is dat misschien een cultuurverschil, maar hier is het toch echt wel de gewoonte dat je als je iets breekt, of het nu per ongeluk was of niet, je het ook betaald. Het is jouw verantwoordelijkheid wanneer jij besluit met een grote handtas in de winkel te gaan en zo rakelings langs de producten af te schuren. Er was trouwens plaats genoeg in de gang om door te lopen, want mijn tas was twee keer zo groot en ik kon me naar alle kanten toedraaien, mevrouw liep gewoon rakelings langs de spullen af.
En ik zou het trouwens wel gek vinden als ik niet moest betalen wat ik had gebroken. Dan hoefde ik niet zoveel op te passen, kon iedereen lekker eens een glas kapot laten vallen, winkel betaalt toch alles := .

Esgaroth

Berichten: 5250
Geregistreerd: 13-02-04

Re: Rare opmerkingen van klanten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 13:39

In NL ruimt men het over het algemeen op en hoef je er niet voor te betalen. Goed om dit te weten, kijk in in BE voortaan wat beter uit ;)

BlackEyed

Berichten: 1029
Geregistreerd: 02-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 15:25

Elegant schreef:
Vandaag kwam er een wat oudere man in de winkel en die had ongeveer een kwartier aan uitleg over kattenvoeding gekregen, maakte uiteindelijk een keus en zette de zak op de kassabalie.
''Zo'' zei hij. ''Nu heb ik eindelijk het juiste voer voor mijn cavia...''
Was geen grapje, de man was enigzins warrig, wel grappig en zielig tegelijk. Hoop dat -welk beest hij dan ook thuis uiteindelijk mag hebben- het voer te eten vindt. :D



Arme cavia :')

BlackEyed

Berichten: 1029
Geregistreerd: 02-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 15:26

Judith_ schreef:
Citaat:
ik werk in de lingerie en regelmatig komen er klanten binnen die hun eigen confectie maat niet weten. nouja ik bedoel , de meesten onder ons weten toch wel of ze 36-38 dragen of 40-42 bedoel dat is toch niet zo'n moelijke vraag.


Nu weet ik dat dus serieus niet. Er is zo ontzettend veel verschil in maten dat ik werkelijk niet weet wat ik nu aan moet. Meestal pak ik maar wat en pas ik het een gezien de ene 32 wel past, de volgende 32 veel te krap is en de 32 daarna veel te groot is.

Het zal ongetwijfelt vervelend zijn als mensen hun eigen maat niet weten, maar begrijp heel goed dat mensen door de bomen het bos niet meer zien. :=

Als iemand hier iets breekt dan hoeven ze het trouwens niet te betalen, hoe wel ik eigenlijk vind dat zoiets niet altijd terecht is. Mensen die niet kijken waar ze rijden en hun winkelwagentje zo in de eieren parkeren. Kinderen die overal aan zitten en de pindkaas potten naar beneden trekken. Of kinderen die als een idioot met de karretjes rondracen en onderweg een ravage achter laten....

Majo: large.nl


Ik weet eigenlijk niet eens welke schoenenmaat ik heb (natuurlijk wel ongeveer).
Het verschilt onderling zo ontzettend welke maat ik heb.
Bij sommige schoenen had ik zelfs maat 40 en bij andere maat 37.

Esgaroth

Berichten: 5250
Geregistreerd: 13-02-04

Re: Rare opmerkingen van klanten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 15:28

Hihi dat heb ik ook met broeken. De ene keer pas ik een 36, maar moest laatst gewoon een 40 kopen!
Mijn moeder heeft normaal 40, en die kwam hier dus echt van zijn lang zal ze leven niet in :D

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 15:32

Broeken en schoenenprobleem ken ik ook.

Bij broeken neem ik gewoon altijd eerst de grootste maat die ik normaal heb. Want dan kan ik achteraf nog glimlachend naar buiten komen en me een maat kleiner kopen. Dat is psychisch veel gezonder dan je reet in een strakke broek proberen te wurmen en erachter komen dat je de rits niet eens halverwege toekrijgt, zodat je een maat groter moet gaan halen. :')

Mayflower_

Berichten: 13721
Geregistreerd: 11-05-05
Woonplaats: Het noorden

Re: Rare opmerkingen van klanten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 15:45

Ik heb ook wel meegemaakt dat mensen gaan bieden op spullen in de winkel. Dan staan ze aan de kassa en dan bieden ze 80 cent op een brood terwijl die 1 euro is ofzo. En dan menen ze het ook nog serieus. :+

poes

Berichten: 25753
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 15:57

xKatleentjex schreef:
wimmus schreef:
.. en ergens tegenop botsen is te voorkomen, maw; de vrouw gooit bewust iets kapot?

Je hebt niet gezien hoe het gebeurde, ergens achter blijven hangen met je tas is zo gepiept. Ik heb het natuurlijk ook niet gezien, maar zoals het hier staat vind ik het niet terecht dat de vrouw betalen moest. Vooral niet als het maar een prulding is. Dat die vrouw vervolgens niet netjes reageerd is een tweede..

Dan is dat misschien een cultuurverschil, maar hier is het toch echt wel de gewoonte dat je als je iets breekt, of het nu per ongeluk was of niet, je het ook betaald. Het is jouw verantwoordelijkheid wanneer jij besluit met een grote handtas in de winkel te gaan en zo rakelings langs de producten af te schuren. Er was trouwens plaats genoeg in de gang om door te lopen, want mijn tas was twee keer zo groot en ik kon me naar alle kanten toedraaien, mevrouw liep gewoon rakelings langs de spullen af.
En ik zou het trouwens wel gek vinden als ik niet moest betalen wat ik had gebroken. Dan hoefde ik niet zoveel op te passen, kon iedereen lekker eens een glas kapot laten vallen, winkel betaalt toch alles := .

Wettelijk kun je nochtans niemand verplichten zi...

Bij ons wordt ook wel eens wat gebroken (potje verf van 2.5l van levis is nou ook niet goedkoop...) maar nog nooit in mijn hoofd gehaald om een klant te doen betalen hiervoor zi, zelfs als het overduidelijk onvoorzichtigheid is...

Cchanny

Berichten: 9393
Geregistreerd: 21-09-09
Woonplaats: Noord-Holland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 16:15

Majo schreef:
In NL ruimt men het over het algemeen op en hoef je er niet voor te betalen. Goed om dit te weten, kijk in in BE voortaan wat beter uit ;)



Nou ik weet niet waar dat in NL is ..
Maar de winkels hier in Noord-holland waar ik kom, moet ik allemaal voor betalen hoor als ik iets breek. Ook al gaat het perongeluk. Gewoon beter kijken de volgende keer.

xdniesje
Berichten: 2064
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 16:17

xKatleentjex schreef:
Broeken en schoenenprobleem ken ik ook.

Bij broeken neem ik gewoon altijd eerst de grootste maat die ik normaal heb. Want dan kan ik achteraf nog glimlachend naar buiten komen en me een maat kleiner kopen. Dat is psychisch veel gezonder dan je reet in een strakke broek proberen te wurmen en erachter komen dat je de rits niet eens halverwege toekrijgt, zodat je een maat groter moet gaan halen. :')


Dat ik er nog nooit zelf op ben gekomen.... :+

Esgaroth

Berichten: 5250
Geregistreerd: 13-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 16:23

Cchanny schreef:
Majo schreef:
In NL ruimt men het over het algemeen op en hoef je er niet voor te betalen. Goed om dit te weten, kijk in in BE voortaan wat beter uit ;)



Nou ik weet niet waar dat in NL is ..
Maar de winkels hier in Noord-holland waar ik kom, moet ik allemaal voor betalen hoor als ik iets breek. Ook al gaat het perongeluk. Gewoon beter kijken de volgende keer.
Echt? Noord-Holland is net Belgie ;) Nee serieus, als je per ongeluk iets ergens vanaf stoot hoef je hier (hier=regio Gelderland, Noord-Limburg en Zuid-Noord-Brabant) echt niet te betalen. Je doet het toch niet expres?Kijk als je er echt mee gaat staan gooien, dan zal het een ander verhaal zijn :)

Lady_Kelly
Berichten: 204
Geregistreerd: 16-10-09
Woonplaats: Hoensbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 18:53

Bij ons ( Makro Nuth dus Zuid-Limburg) hoeven ze het ook niet te betalen als ze iets kapot laten vallen. Baal ik soms best wel van, vooral als mensen een hele doos wijn laten vallen. :( Vorige week had ik een klant en die liet (nadat ze had afgerekend) een fles drank in de winkel vallen, maar die kreeg wel (zonder te betalen) een nieuwe fles van ons. Dat moeten wij doen om de klanten te laten merken "Hoe vriendelijk wij bij de makro zijn :') ".


Ik had gisteren ook nog een grappige klant. Er kwam een meisje naar me toe (schat ongeveer van mijn leeftijd dus 22/23).
Klant: Mevrouw, volgens mij klopt er iets niet want wij moeten heel erg veel betalen!
Ik: Wat meent u dan dat er niet klopt? Is er iets niet correct?
Klant: Nee, alles klopt. Maar het is gewoon zo veel!

:') Dan moet je niet zoveel kopen...

Flying_Angel

Berichten: 16181
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: ¡uɐɐɯ ǝp ɹǝpuo

Re: Rare opmerkingen van klanten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 16:05

Vandaag was er ook een schattig jongentje op mijn werk ( McDonald's ).
Hij was ongeveer 5 jaar.
Hij was aan het spelen en ik liep langs, hij praatte wat over piraten en vroeg toen aan mij:
'Woon jij hier?'
Ik zo nee ik woon hier niet. Waarop hij een heel serieus gezicht trekt en heel eigenwijs zegt: 'Oooh, dit is je werk'. Maar kom je hier dan met de boot?

Hihi! Te schattig :+:

Debbie

Berichten: 4297
Geregistreerd: 20-01-09
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 16:42

Bij ons hoeven mensen ook niet te betalen nee. En wij ruimen het ook gewoon voor ze op.
Vind het wel zo netjes als mensen naar je toe komen; '' Ik heb achter iets laten vallen en nu is het gebroken.''
Die mensen bedank je dan haast.. er zijn zoveel mensen die iets laten vallen en dan snel de winkel uitlopen.
We bijten niet ofzo hoor.. :o

Lynn_Nikita

Berichten: 26279
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 16:47

Lady_Kelly schreef:
Bij ons ( Makro Nuth dus Zuid-Limburg) hoeven ze het ook niet te betalen als ze iets kapot laten vallen. Baal ik soms best wel van, vooral als mensen een hele doos wijn laten vallen. :( Vorige week had ik een klant en die liet (nadat ze had afgerekend) een fles drank in de winkel vallen, maar die kreeg wel (zonder te betalen) een nieuwe fles van ons. Dat moeten wij doen om de klanten te laten merken "Hoe vriendelijk wij bij de makro zijn :') ".


Ik had gisteren ook nog een grappige klant. Er kwam een meisje naar me toe (schat ongeveer van mijn leeftijd dus 22/23).
Klant: Mevrouw, volgens mij klopt er iets niet want wij moeten heel erg veel betalen!
Ik: Wat meent u dan dat er niet klopt? Is er iets niet correct?
Klant: Nee, alles klopt. Maar het is gewoon zo veel!

:') Dan moet je niet zoveel kopen...



de prijzen staan heel groot excl btw afgebeeld en heel klein ernaast incl btw
veel mensen vergissen zich daar in bij de makro