wimmus schreef:.. en ergens tegenop botsen is te voorkomen, maw; de vrouw gooit bewust iets kapot?
Je hebt niet gezien hoe het gebeurde, ergens achter blijven hangen met je tas is zo gepiept. Ik heb het natuurlijk ook niet gezien, maar zoals het hier staat vind ik het niet terecht dat de vrouw betalen moest. Vooral niet als het maar een prulding is. Dat die vrouw vervolgens niet netjes reageerd is een tweede..
Dan is dat misschien een cultuurverschil, maar hier is het toch echt wel de gewoonte dat je als je iets breekt, of het nu per ongeluk was of niet, je het ook betaald. Het is jouw verantwoordelijkheid wanneer jij besluit met een grote handtas in de winkel te gaan en zo rakelings langs de producten af te schuren. Er was trouwens plaats genoeg in de gang om door te lopen, want mijn tas was twee keer zo groot en ik kon me naar alle kanten toedraaien, mevrouw liep gewoon rakelings langs de spullen af.
En ik zou het trouwens wel gek vinden als ik niet moest betalen wat ik had gebroken. Dan hoefde ik niet zoveel op te passen, kon iedereen lekker eens een glas kapot laten vallen, winkel betaalt toch alles
.