friendly schreef:Nou...ik vind het eigenlijk niet meer dan logisch dat JIJ betaald voor iets wat JIJ breekt. Vooral als je het had kunnen voorkomen...
Vond ik ook.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
friendly schreef:Nou...ik vind het eigenlijk niet meer dan logisch dat JIJ betaald voor iets wat JIJ breekt. Vooral als je het had kunnen voorkomen...
Elan schreef:Als ik per ongeluk iets omstoot, ga ik daar ook niet voor betalen hoor. Moet je eens kijken hoe vol en krap sommige winkeltjes ingedeeld zijn. Ik doe het niet express en ik vraag me af of zij er verzekerd voor zijn?
Elegant schreef:Niet echt raar maar gewoon de eeuwige; ''Heb je de korting er wel vanaf gehaald!?'' ....zucht.... (je smile er weer op;) ''Ja hoor mevrouw, die gaat er automatisch van af.''
Citaat:ik werk in de lingerie en regelmatig komen er klanten binnen die hun eigen confectie maat niet weten. nouja ik bedoel , de meesten onder ons weten toch wel of ze 36-38 dragen of 40-42 bedoel dat is toch niet zo'n moelijke vraag.
wimmus schreef:.. en ergens tegenop botsen is te voorkomen, maw; de vrouw gooit bewust iets kapot?
Je hebt niet gezien hoe het gebeurde, ergens achter blijven hangen met je tas is zo gepiept. Ik heb het natuurlijk ook niet gezien, maar zoals het hier staat vind ik het niet terecht dat de vrouw betalen moest. Vooral niet als het maar een prulding is. Dat die vrouw vervolgens niet netjes reageerd is een tweede..
Elegant schreef:Vandaag kwam er een wat oudere man in de winkel en die had ongeveer een kwartier aan uitleg over kattenvoeding gekregen, maakte uiteindelijk een keus en zette de zak op de kassabalie.
''Zo'' zei hij. ''Nu heb ik eindelijk het juiste voer voor mijn cavia...''
Was geen grapje, de man was enigzins warrig, wel grappig en zielig tegelijk. Hoop dat -welk beest hij dan ook thuis uiteindelijk mag hebben- het voer te eten vindt.
Judith_ schreef:Citaat:ik werk in de lingerie en regelmatig komen er klanten binnen die hun eigen confectie maat niet weten. nouja ik bedoel , de meesten onder ons weten toch wel of ze 36-38 dragen of 40-42 bedoel dat is toch niet zo'n moelijke vraag.
Nu weet ik dat dus serieus niet. Er is zo ontzettend veel verschil in maten dat ik werkelijk niet weet wat ik nu aan moet. Meestal pak ik maar wat en pas ik het een gezien de ene 32 wel past, de volgende 32 veel te krap is en de 32 daarna veel te groot is.
Het zal ongetwijfelt vervelend zijn als mensen hun eigen maat niet weten, maar begrijp heel goed dat mensen door de bomen het bos niet meer zien.
Als iemand hier iets breekt dan hoeven ze het trouwens niet te betalen, hoe wel ik eigenlijk vind dat zoiets niet altijd terecht is. Mensen die niet kijken waar ze rijden en hun winkelwagentje zo in de eieren parkeren. Kinderen die overal aan zitten en de pindkaas potten naar beneden trekken. Of kinderen die als een idioot met de karretjes rondracen en onderweg een ravage achter laten....
Majo: large.nl
xKatleentjex schreef:wimmus schreef:.. en ergens tegenop botsen is te voorkomen, maw; de vrouw gooit bewust iets kapot?
Je hebt niet gezien hoe het gebeurde, ergens achter blijven hangen met je tas is zo gepiept. Ik heb het natuurlijk ook niet gezien, maar zoals het hier staat vind ik het niet terecht dat de vrouw betalen moest. Vooral niet als het maar een prulding is. Dat die vrouw vervolgens niet netjes reageerd is een tweede..
Dan is dat misschien een cultuurverschil, maar hier is het toch echt wel de gewoonte dat je als je iets breekt, of het nu per ongeluk was of niet, je het ook betaald. Het is jouw verantwoordelijkheid wanneer jij besluit met een grote handtas in de winkel te gaan en zo rakelings langs de producten af te schuren. Er was trouwens plaats genoeg in de gang om door te lopen, want mijn tas was twee keer zo groot en ik kon me naar alle kanten toedraaien, mevrouw liep gewoon rakelings langs de spullen af.
En ik zou het trouwens wel gek vinden als ik niet moest betalen wat ik had gebroken. Dan hoefde ik niet zoveel op te passen, kon iedereen lekker eens een glas kapot laten vallen, winkel betaalt toch alles.
Majo schreef:In NL ruimt men het over het algemeen op en hoef je er niet voor te betalen. Goed om dit te weten, kijk in in BE voortaan wat beter uit
xKatleentjex schreef:Broeken en schoenenprobleem ken ik ook.
Bij broeken neem ik gewoon altijd eerst de grootste maat die ik normaal heb. Want dan kan ik achteraf nog glimlachend naar buiten komen en me een maat kleiner kopen. Dat is psychisch veel gezonder dan je reet in een strakke broek proberen te wurmen en erachter komen dat je de rits niet eens halverwege toekrijgt, zodat je een maat groter moet gaan halen.
Cchanny schreef:Echt? Noord-Holland is net BelgieMajo schreef:In NL ruimt men het over het algemeen op en hoef je er niet voor te betalen. Goed om dit te weten, kijk in in BE voortaan wat beter uit
Nou ik weet niet waar dat in NL is ..
Maar de winkels hier in Noord-holland waar ik kom, moet ik allemaal voor betalen hoor als ik iets breek. Ook al gaat het perongeluk. Gewoon beter kijken de volgende keer.
Lady_Kelly schreef:Bij ons ( Makro Nuth dus Zuid-Limburg) hoeven ze het ook niet te betalen als ze iets kapot laten vallen. Baal ik soms best wel van, vooral als mensen een hele doos wijn laten vallen.Vorige week had ik een klant en die liet (nadat ze had afgerekend) een fles drank in de winkel vallen, maar die kreeg wel (zonder te betalen) een nieuwe fles van ons. Dat moeten wij doen om de klanten te laten merken "Hoe vriendelijk wij bij de makro zijn
".
Ik had gisteren ook nog een grappige klant. Er kwam een meisje naar me toe (schat ongeveer van mijn leeftijd dus 22/23).
Klant: Mevrouw, volgens mij klopt er iets niet want wij moeten heel erg veel betalen!
Ik: Wat meent u dan dat er niet klopt? Is er iets niet correct?
Klant: Nee, alles klopt. Maar het is gewoon zo veel!Dan moet je niet zoveel kopen...