Yellowfish heeft leukemie..[update:Leukemievrij en thuis!]

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Keet

Re: Yellowfish heeft leukemie..

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 15:36

zal even voor je kijken, momentje

*edit: vrijdag is ie om 16.20 uitgezonden, in het uur van 1500 tot 1600 niet
dus je moet even geduld hebben denk ik
Laatst bijgewerkt door Keet op 24-09-07 15:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 15:36

Oeh wat een positieve berichten allemaal!
Geweldig Yellowfish!

Go jij! Go jij!

Junip

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 15:41

Wat een ontsettende domper dat je niet naar buiten mag Yellowfish, ook voor jou splash...
Nou maar rustig afwachten dan...
Maar blijf denken aan al het andere positieve nieuws! Lachen
Succes meiss

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 15:55

Splash_ schreef:
Wat lief allemaal Lachen Helaas heeft de weekendarts een fout gemaakt en mag Yellowfish pas woensdag op z'n vroegst naar buiten. Woensdag heb ik ochtenddienst, en daarna een meeting dus woensdag wordt het niks. Donderdag kan ik wel meteen heen na mijn vroege dienst.

Romaan baalt als een stekker, en dat is echt te begrijpen als die artsen zo allemaal langs elkaar heenwerken, de een zegt dit, en de ander weer dat.....

Super gaaf die screen, heb mijn tv nu weer aan op net5, heb het gewoon nog steeds niet gezien.

Wat een ei is die arts zeg, arme Yellowfish een dikke Ach gut voor jou en ook voor Splash_

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 15:57

Oh krijg net een sms dat als het meezit dat ze wel gewoon donderdag naar huis mag. Dat vind ik persoonlijk wel weer vreemd, woensdag voor het eerst naar buiten, en dan donderdag alweer naar huis...... Scheve mond

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 15:57

*Waar is dat ding met die hamer?* Wat een kluns die arts zeg!!
Woensdag of nog wat later dus, zal ik dan nog even melden dat het hier ook inmiddels regent? Ach gut
Nog een paar dagen Romaan (en moeder en Samantha) !

Edit: hing het niet van die granulocyten af of ze naar buiten mocht dan? (omdat het nu ineens woensdag is terwijkl de bloedwaardes als ik het zo leesnetjes blijven stijgen?)
Laatst bijgewerkt door highwaykind op 24-09-07 16:00, in het totaal 2 keer bewerkt

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 15:58

tjeeetje, gaat het dan niet allemaal een beetje snel?

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 16:03

Ik snap er zelf weinig meer van, en Romaan is ook niet in opperbeste stemming, volgens mij... Nagelbijten / Gniffelen

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 16:07

Wat balen zeg! Erg raar dat zo'n zaak bij de artsen langs elkaar loopt, handig is t niet Clown

Kan me voorstellen dat haar humeur weer flink daalt...

Kom op Romaan, die paar daagies houd je ook nog wel vol!!

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 16:14

Ik heb éindelijk de promo op net5 gezien!!!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 16:16

jeeeeeeeeeeeeeeeeej, dus toch rond de tijd dat ik dacht Knipoog

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 16:17

Splash_ schreef:
Ik heb éindelijk de promo op net5 gezien!!!

Goedzo!

Wat een tegenvaller dat Yellowfish toch nog niet daar buiten mag door een foutje van een van de artsen. Ik kan me voorstellen dat ze zich er erg op verheugd had en jij ook natuurlijk. Kop op Yellowfish, hopelijk is het snel woensdag/donderdag!

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 16:19

Die eerste arts kan zicht dus maar beter even schuil houden voorlopig?
(Promo nog niet gezien, zal zo de TV aanzetten)

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 17:07

Hmm ik snap er ook niet zo veel meer van Splash. Ik hoop in iedergeval dat ze toch snel buiten kan en naar huis mag. Het is mooi geweest zo in dat ziekenhuis. Lachen

Yellowfish

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 17:40

Weer even een berichtje van mij! Eerst maar even reacties Ja

@ beantsje ; Tja, dat is dus een beetje een 'grijs vlak'. De ene arts zegt het een, de ander het ander. Er wordt wat dat betreft hier nog een beetje langs elkaar heen gewerkt. In de eerste instantie was het de bedoeling dat hij zou blijven zitten tot de dag dat ik naar huis mocht, maar een andere arts was het daar niet mee eens en vond dat hij er met gemak uitkon (mij hoor je niet klagen *LOL* ) en dat is dus wat gebeurd is. Wat beter is; ik weet het niet Lachen ik heb geen last van G-v-H dus daar hoeft hij niet voor te blijven zitten en ik eet zelf regelmatig genoeg om mijn darmen goed op gang te houden dus tot nu toe gaat het super. Ik ga er ook vanuit dat dat zo blijft gaan, ik verwacht geen problemen

Ik zal het verhaal rondom het naar buiten mogen/naar huis gaan nog even toelichten, ik snap dat mensen er momenteel even niets meer van begrijpen *LOL* Ik lig hier in principe momenteel alleen nog te wachten tot ik uit aplasie ben. Hier geld, dat je uit aplasie bent als je granulo's (een onderdeel van de leuco's) 3 dagen boven de 0,5 zijn. Wanneer ik uit aplasie ben, mag ik weer naar buiten en in principe ook gewoon naar huis. De reden dat er vaak nog een paar dagen tussen het naar buiten gaan en het naar huis gaan zitten zijn het omzetten van de medicijnen naar oraal en het verwijderen van de hickman. Afgelopen Zaterdag was er bij mij bloed afgenomen en waren mijn granulo's 0,37 ; te laag dus. De arts die er die dag was zei echter dat hij een bepaalde rekensom had gedaan (vraag me niet hoe en wat) en dat het gewoon in orde was en dat ik maandag naar buiten kon, mits ze dan 0,5 zouden zijn. Nu bleek dus dat er hele andere afspraken zijn gemaakt en dat ze écht 3 dagen 0,5 moeten zijn.

Vandaag is er dus opnieuw bloed afgenomen, mijn leuco's zijn 0,2 en mijn granulo's 0,63. Vandaag is dus dag 1 dat ik uit aplasie ben, nog 2 te gaan Knipoog er wordt nu woensdag weer bloed afgenomen en ik ga er een beetje vanuit dat het dan wel in orde is Ja mijn bloed stijgt nu enkel nog maar en ik mag hopen dat dat doorzet Schijnheilig

Verder staat helaas pas voor donderdag op de planning om mijn Hickman eruit te halen; ik had eerder gehoopt want het scheelt me een dag in naar huis gaan, maar het is niet anders. Meneer de Chirurg zijn schema zit natuurlijk ook propvol Lachen Donderdag wordt mijn laatste vaste lijn er dus uitgehaald en dan moet ik een aantal uur plat liggen met drukverband om bloedingen te voorkomen. Dat willen ze dan een nachtje in de gaten houden en dan mag ik vrijdag naar huis! Dan lekker het weekend thuis en maandag alweer hierheen voor een poli-afspraak maar dat blijft de komende maanden 2 x per week zo dus daar kan ik maar beter alvast aan wennen!

Het was best even een tegenvaller vanmorgen, en Sam had inderdaad gelijk toen ze plaatste dat ik niet in opperbest humeur was; dat heeft de dokter geweten ook. Ik vind het niet kunnen dat ze zo langs elkaar heen werken, want dit is niet het eerste dat zich voordoet, en dat heb ik dus ook maar eens gezegd. Ze was het er helemaal mee eens en is er ook gelijk mee aan de slag gegaan, dus het is wel goed opgepakt Lachen

Tja, wat verder.. ik heb niet veel gedaan vandaag. Ik kreeg een trombocyten-transfusie waar ik een beetje allergisch op reageerde (benauwdheid); can happen. Moest even een uurtje aan de monitor ter controle maar het trok al vrij snel weer weg Lachen heb verder nog even liggen slapen en toen samen met mijn moeder alvast de eerste dingen weer ingepakt die ik de komende dagen toch niet nodig ga hebben zodat haar vriend die alvast mee kan nemen Haha! heerlijk gevoel om in te pakken moet ik zeggen! Echt zo van 'BIJNA!'. Nog maar 4 nachtjes en dan kan ik weer lekker in mijn eigen bedje neerploffen. Het is zelfs zo erg dat mijn nieuwe bed er nog niet is en ik het nog even met mijn oude moet doen, maar dat is ook niet zo'n ramp Lachen mijn nieuwe komt volgende week Dinsdag namelijk pas, iedereen was er tenslotte vanuit gegaan dat ik pas over een paar weken naar huis zou mogen!

Nou, ik hou het weer voor gezien Lachen

Liefs,
Yellowfish

Junip

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 19:22

Dus aan je bed kan je zien hoeveel sneller alles is gegaan dan jullie dachten! haha
Nou, het lijkt erop dat je het nog wel even volhoud...
Hoe eerder hoe liever natuurlijk, maar je red het wel Lachen

Zet hem op meis!

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 19:29

Haha je gaat dus sneller als iedereen gedacht had, super Haha!
Wat een gedoe altijd in ziekenhuizen, wel een teken dat het beter met je gaat, want ze houden je dus minder extreem in de gaten, dat ze zo langs elkaar heen gaan.
Heerlijk he dat inpakken, ik hoop voor je dat je van het weekend echt thuis bent en ach ja dat bed komt dan wel Lachen

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 20:58

Fijn dat je zo vooruit gaat. Vraagje aan je: wat is een Hickman?

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 21:54

Wat fijn dat het allemaal goed blijft gaan en dat je zelfs al snel naar huis mag, echt super!!! OK dan!

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 10:33

Denk maar zo Romaan, nu is het vrij kl*te at je dag weer dara moet doorbrengen ipv anders verwacht..maar je kan beter in het ziekenhuis zijn, dan thuiskomen en weer terug moeten als alles anders bleek..dat zou echt de afknapper van de eeuw zijn..
Nog even een paar daagjes doorbijten, maar dan, wauw, dan ben je echt thuis Lachen

Yellowfish

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 14:05

@ Joke20 ; dat is al een aantal keer uitgelegd, maar nog eens dan Haha! een hickman/broviac is een vast infuus in de borst met twee lijnen waar dus medicijnen over kunnen lopen Lachen

Verder; Helaas heb ik lichte verhoging. Het is even afwachten hoe dat zich verder gaat ontwikkelen, hopelijk is het vanavond gewoon weggetrokken en komt het dus doordat we aan het afbouwen zijn met de paracetamol. Ik voel me verder prima, hooguit een beetje hangerig.

Morgenochtend wordt er weer bloed afgenomen en afhankelijk van de uitslagen daarvan én dus de verhoging mag ik naar buiten of niet.

Donderdag aan het eind van de ochtend hebben we een afsluitend gesprek met mijn behandelend arts en donderdag aan het eind van de middag gaan ze mijn Hickman/Broviac eruit halen. Dit gebeurd gewoon op mijn kamer onder plaatselijke verdoving. Voordeel hiervan is dat er geen OK-tijd gereserveerd hoeft te worden, wat vaak misloopt. Het enige risico dat er nog aankleeft is dat mijn onderhuidse hechtingen niet goed genoeg zijn opgelost en hij hem er dus toch niet uitkrijgt zonder het open te maken. Als dat zo is zal er alsnog OK-tijd geregeld moeten worden en dat gaat dan zeker niet meer voor de volgende week lukken, dus het is allemaal nog best spannend Lachen

Verder heb ik niets! Ik ga er een DVD'tje ingooien en proberen me niet zo zenuwachtig te maken over alles want dat werkt ook niet mee Nagelbijten / Gniffelen

Liefs,
Yellowfish

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 14:11

sterkte met de laatste dingetjes !
ik hoop voor je dat de koorts inderdaad gewoon wegzakt
en dat ze je hickman/broviac er gewoon netjes uit kunnen halen !

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 14:11

Hey meissie,

Jammer dat naar buitengaan en Sam mis gingen.
Maar de countdown is nu toch echt begonnen!
Leef met je mee!

Hopelijk ben je een leuk filmpje aan het kijken nu, gaat alles zoals gepland en nog een paar daagjes en dan misschien wel naar huis...
Wat een heerlijk gevoel zal dat zijn en ook dan geniet ik lekker een beetje met je mee!

Heel veel liefs!

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 14:40

Balen van je verhoging Yellowfish

Junip

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 15:55

Ik zag je net 5 seconde geleden op tv Yellowfish!!
Kreeg kippevel van het voorstukje, en ga het zeker volgen!

Ik hoop dat je verhoging niet doorzet...
Nog ffies doorzetten meis! Lachen