Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #15

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:41

Ineke2 schreef:
Shenavallie schreef:
Dat hebben wij ooit opgelost door een coolpack onder een handdoek in de reismand te doen en theedoeken over de reismand heen. Dat leek goed te werken, want ze was niet versuft bij aankomst en terugkomst. Misschien dat het voor jouw kat ook helpt?

Dat eerste snap ik, maar theedoeken over de mand zelf heen niet? Dan haal je compleet de ventilatie weg.

Ga je er met de auto met airco heen? Dan valt het wel mee. Bij de dierenarts binnen is er ook airco binnen.

Niet aan de voor- en achterkant, alleen over het midden en zijkant tegen de zon en om het wat donkerder te maken in de reismand.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:42

Ik ging daar echt op auto-pilot..
Eerst huisartsenpost gebeld.
Maar hij raakte bewustzijn kwijt van de pijn als we niet tegen m bleven praten.
Of we niet zelf met m in de auto naar t ziekenhuis konden rijden. Want mijn man kon hem toch op schoot nemen en ik dan rijden? :roll:
Hij was niet te verplaatsen zonder fixatie, met een kind dat weg valt ga je niet zelf rijden..
Ik was te rustig aan de telefoon dus hij hoorde de ernst niet.
Boos opgehangen en 112 gebeld, die kwamen gelukkig wel meteen.

Kwamen ouders naar mij toe ‘wat ben jij rustig zeg, ik zou niet weten waar ik t zoeken moest’
Ik zei; nou dat komt later nog wel hoor, en dat is nu ook t geval.
Eerst zorgen, rest volgt later.

Op foto bleek 2 botbreuken bij elleboog en 2 bij de pols.
Maar voordat ie geopereerd kon worden, moest ie nog wel een hoofd ct krijgen, want hij had 2 verschillende pupillen (wat ie anders nooit heeft)

Pff.. uiteindelijk mocht ie wel dezelfde avond nog mee naar huis, dat was wel heel fijn!

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:44

Je hebt goed gehandeld door 112 te bellen. Hoe gaat het nu met je zoon?

Jolliegirl

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #15

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:54

Goed gehandeld!
Zou later de huisartsen post nog even nabellen met tijd en datum en het verzoek volgende keer beter te handelen. Maar als daar geen behoefte aan is, niet doen. Met kritiek word vaak wel wat gedaan binnen het team weet ik uit ervaring.

Je hebt het goed gedaan zeg!
Rust is zo belangrijk in zulke situaties.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:55

Wat ellendig Nancy. Wat goed dat je zo kon rustig kon blijven. Bizar weer van die HAP. Fijn dat 112 snel kwam. Is de operatie goed gegaan?

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:03

Operatie is goed gegaan en hij is ook wel lekker aan t spelen, moet af en toe geremd worden zelfs. Ander moment heeft ie veel pijn en is ie heel moe.
Hij slaapt goed, dus dat is fijn!

@jolliegirl, oh ik wist niet dat dat kon joh.
Heb zelf de behoefte niet echt hoor, hij ging waarschijnlijk ook z’n standaard vragenlijstje af en hoorde mijn veel te rustige stem en hij kan ook niet door de telefoon heen kijken.
Maar met de woorden ‘hij valt weg als we niet tegen m praten’ hadden voldoende moeten zijn..
Ach ja, daarna alsnog de nodige zorg gehad.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:05

Wat fijn dat de operatie goed is gegaan, Nancy. En dat je zoon zich al wat beter voelt. Dat is uiteindelijk het belangrijkste.

Hopelijk genezen de breuken goed :j.

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:05

fjordjes schreef:
paddington schreef:
Dat ik gisteren nieuwe garnalen had gekocht voor in mijn kraamkamer aquarium en ze nu al het loodje hebben gelegd.

Water is getest en die was prima..

Allemaal? En waarmee had je het water getest?

Met een strip en voor de zekerheid nog met druppels.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:06

Juist zo iemand moet getraind zijn en weten dat rust bewaren zo belangrijk is, en zou moeten kunnen inschatten dat die rust ook wel eens door anderen aan de lijn bewaard kan blijven.

Maar doe je nu niets meer aan en idd je hebt de hulp gehad die nodig was.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:09

Nancy wat een horror.
Sterkte voor je zoon en ook voor jezelf.

Buren die gisteren een vuurkorf aan hadden.
Hele slaapkmer stonk. Was behoorlijk misselijk van de geur.
Raam dicht is met deze warmte geen optie.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:10

Wat een nare ervaring voor zowel jullie als je zoon Nancy. Goed dat jullie 112 gebeld hebben erna. Hopelijk geneest alles nu goed en trekt de pijn snel weg voor 'm. Kan me goed voorstellen dat je dit telkens herbeleeft in je dromen nu. Beterschap voor hem!

--

Ik ben echt zwaar geïrriteerd door de weersvoorspelling deze en volgende week. Ben echt zooooo klaar met deze temperaturen en de zomer. En ja, er is al een apart klaag topic voor, maar vond het het ook echt een ergernis-topic opmerking waard - zo 'hoog' zit het me := *nog even doorbijten en dan gaan we gelukkig echt richting de herfst.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:13

Uitgevers die niet duidelijk op een boek zetten dat het deel 2/3/4 in een serie is. Nu al de derde keer in korte tijd dat ik per ongeluk een deel 2 te pakken heb in de veronderstelling dat het een op zichzelf staand boek is :7

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 10:14

Beterschap en sterkte Nancy voor zowel jou als je zoon!
Wat heb je sterk gehandeld, knap hoor. Goed dat je alsnog 112 gebeld hebt, je wil idd een wegvallend kind met uiteindelijk complexe botbreuken niet zelf op schoot vervoeren. Super onveilig ook, stel dat jij ook nog een ongeluk krijgt onderweg terwijl hij op schoot zit.. brr, moet er niet aan denken.

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:15

Foaly schreef:
Uitgevers die niet duidelijk op een boek zetten dat het deel 2/3/4 in een serie is. Nu al de derde keer in korte tijd dat ik per ongeluk een deel 2 te pakken heb in de veronderstelling dat het een op zichzelf staand boek is :7

Ook als lezer van de boeken een ergernis. :+

Beterschap voor je zoon Nancy, wat een akelig gebeuren!

TheNovelist

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:18

Ineke2 schreef:
Shenavallie schreef:
Dat hebben wij ooit opgelost door een coolpack onder een handdoek in de reismand te doen en theedoeken over de reismand heen. Dat leek goed te werken, want ze was niet versuft bij aankomst en terugkomst. Misschien dat het voor jouw kat ook helpt?

Dat eerste snap ik, maar theedoeken over de mand zelf heen niet? Dan haal je compleet de ventilatie weg.

Ga je er met de auto met airco heen? Dan valt het wel mee. Bij de dierenarts binnen is er ook airco binnen.

Gaan inderdaad met de auto die gelukkig airco heeft dus de reis moet goed komen! :j Vind het alleen zo sneu voor de kat haha, die vind het mandje al helemaal niks. Hopelijk is het ook koel bij de dierenarts want we zitten er wel een half uurtje.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:18

Goed gehandeld, Nancy. Spoedhulp is echt een ramp. Van het jaar al drie keer gehad dat ze beide ouders gewoon door hadden laten gaan als we niet hadden aangedrongen. Fijn om te horen dat het goed gaat!

Ik heb dus door het raar afdraaien van mijn been gisteren geen pijn gehad aan de voorkant van mijn enkel, waar ik eerst last van had en dacht dat het door het gips kwam, dus nu weet ik niet of ik alsnog moet bellen voor opnieuw aanbrengen of niet. Misschien heb ik eraan moeten wennen, of hebben ze te fors aan de voet getrokken. Maar even aankijken of het zo goed blijft.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:24

Foaly schreef:

Dat is idd ook wel echt een ergernis ja. Ik heb daarom altijd mijn Goodreads app bij de hand en sta in een winkel bv dus ook een boek op te zoeken in de app om dit te checken :') :j

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:24

Kookaburra schreef:
Kast verplaatst... Maar 1 van de poten trekt scheef als ik duw. De poot staat er weer recht onder, maar de laatste 50cm van verplaatsen heb ik niet gered. Grrm! -O-

Ik scroll, lees 'kat verplaatst, maar 1 poot trekt scheef...' scroll terug omhoog. Oh gelukkig!! KaSt en geen kat := Alsnog wel vervelend :(:)

@ nancy wat naar zeg. Sterkte en beterschap met je zoon!

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:25

Tancreda4 schreef:
Kookaburra schreef:
Kast verplaatst... Maar 1 van de poten trekt scheef als ik duw. De poot staat er weer recht onder, maar de laatste 50cm van verplaatsen heb ik niet gered. Grrm! -O-

Ik scroll, lees 'kat verplaatst, maar 1 poot trekt scheef...' scroll terug omhoog. Oh gelukkig!! KaSt en geen kat := Alsnog wel vervelend :(:)

Dit las ik dus ook _O-

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:26

Beterschap Nancy en Denise

Hier een paard met een verstopping, gisterenavond DA geweest, vanmorgen weer. Nu gespoeld met paraffine en de rest moet hij zelf doen. Pff zo veel zorgen

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:27

_Nancy schreef:
Ik ging daar echt op auto-pilot..
Eerst huisartsenpost gebeld.
Maar hij raakte bewustzijn kwijt van de pijn als we niet tegen m bleven praten.
Of we niet zelf met m in de auto naar t ziekenhuis konden rijden. Want mijn man kon hem toch op schoot nemen en ik dan rijden? :roll:
Hij was niet te verplaatsen zonder fixatie, met een kind dat weg valt ga je niet zelf rijden..
Ik was te rustig aan de telefoon dus hij hoorde de ernst niet.
Boos opgehangen en 112 gebeld, die kwamen gelukkig wel meteen.

Kwamen ouders naar mij toe ‘wat ben jij rustig zeg, ik zou niet weten waar ik t zoeken moest’
Ik zei; nou dat komt later nog wel hoor, en dat is nu ook t geval.
Eerst zorgen, rest volgt later.

Op foto bleek 2 botbreuken bij elleboog en 2 bij de pols.
Maar voordat ie geopereerd kon worden, moest ie nog wel een hoofd ct krijgen, want hij had 2 verschillende pupillen (wat ie anders nooit heeft)

Pff.. uiteindelijk mocht ie wel dezelfde avond nog mee naar huis, dat was wel heel fijn!

Wat erg dat ze de situatie dan niet serieus nemen zeg!
Ik ben zelf ook altijd heel rustig in acute situaties en bij mij komt het dan daarna pas.
Ik zou ook bellen hoor dat ze de situatie totaal verkeerd ingeschat hebben, ook goed voor je eigen verwerking.

cocktailtime

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:38

Dit hele weekend vergaan van de tandpijn.
Is mijn tandarts wegens vakantie gesloten.
Bel je de spoed tandarts, kan je woensdag avond pas terecht. In de tussentijd verga ik van de kies pijn (waarschijnlijk verstandkies) ik kan na veel bellen uiteindelijk zometeen terecht hij een andere tandarts hier in de buurt.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:07

Caira schreef:
Beterschap Nancy en Denise

Hier een paard met een verstopping, gisterenavond DA geweest, vanmorgen weer. Nu gespoeld met paraffine en de rest moet hij zelf doen. Pff zo veel zorgen

Ik duim met je mee dat het opgelost is zo :(:)

Ze hebben hier op het werk echt een tik om me precies te bellen net voordat ik mijn rustmoment wil pakken. Nou ja, kan ik in ieder geval proberen wat er wel en niet gaat qua lengte achter elkaar schermstaren :')

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:12

_Nancy schreef:
Mijn zoon is zaterdag heel naar uit een klimrek gevallen, ik stond daar naast en zag het gebeuren.
Arm op 2 plaatsen gebroken en met ambulance naar ziekenhuis, geopereerd en al. Veel pijn.

Ik zie m nu steeds in mijn dromen op allerlei manieren naar beneden vallen :(

:knuffel:

Mijn vriend: ik heb gelijk met jou vakantie. Ook mijn vriend: ik ga vandaag grasmaaien, doei!. Waarom had ik ook alweer een relatie met een boer.. :')

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:15

Nancy: je zou misschien nog wel alsnog een melding kunnen doen bij de HAP met het verslag van de SEH erbij, inclusief de CT voor hersenletsel en verschil in reactie van pupillen. Want er was dus echt wel iets aan de hand met zijn hoofd. Hartstikke fijn dat dat mee bleek te vallen, maar volgens mij is dat echt ruimschoots binnen de richtlijnen voor ambulances en niet voor zelf hannessen.