Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #14

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Schuur_

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-25 22:59

Bij mij is menstruatieondergoed wel echt een saver op de heftige dagen. Is altijd kantje boord of ik de nacht door kom zonder lekken maar met dat ondergoed slaap ik rustig

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-25 23:09

Schuur_ schreef:
Bij mij is menstruatieondergoed wel echt een saver op de heftige dagen. Is altijd kantje boord of ik de nacht door kom zonder lekken maar met dat ondergoed slaap ik rustig

Als ik vandaag al niet 3x door menstruatie ondergoed heen was gelekt was dat zeker een optie geweest _O-
Normaal is het wel zwaar, maar echt niet zo extreem. Als het volgende maand ook zo is ga ik naar de huisarts, want als het zo zwaar is durf ik niet naar school te gaan

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-25 23:13

Polarize schreef:
Schuur_ schreef:

Als ik vandaag al niet 3x door menstruatie ondergoed heen was gelekt was dat zeker een optie geweest _O-
Normaal is het wel zwaar, maar echt niet zo extreem. Als het volgende maand ook zo is ga ik naar de huisarts, want als het zo zwaar is durf ik niet naar school te gaan

Wat raar ook dat je huisarts dan zegt "zo veel pijn is niet normaal" maar dan niet doorverwijst..

Soms denk ik dat huisartsen allergisch zijn voor doorverwijzingen ofzo, heel vreemd :')

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-25 23:17

Ik moest vooral minder pijnstillers gaan slikken, want zo veel was niet gezond :j

Het was toen ook een invallende huisarts omdat mijn eigen op vakantie was, daarna ben ik ook niet weer bij mijn eigen gegaan met dat probleem. Alleen voor de pijn heb ik ook gewoon niet veel zin om heen te gaan. Ik heb een drukke opleiding en de pijn valt te managen met pijnstilling. Alleen zo hevig bloedverlies kan ik niet mee naar school toe, dus binnenkort maar een afspraak maken :')

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-25 02:22

Dat weten ook weer en laten we volgende keer bij de voedselbank voor iemand anders. :+

Bloemetje75

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-25 03:39

Wakker…. Ik sliep de afgelopen twee/drie weken zo lekker door. Nu is het al weer nacht 3 met spoken.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-25 07:06

Je kan ook een vleesboom(pje) hebben waardoor het zo heftig is.

En geloof me... die overgang wil je ook niet... dan liever ongesteld.

flintstones

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-25 07:06

al heel het weekend ziek en vanmorgen om 6 uur moeten bellen naar werk om te zeggen dat ik niet kom werken ivm ziek zijn...
kan ik nu niet meer in slaap geraken...

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-25 07:08

Muizen op zolder :\

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-25 09:20

_San87_ schreef:
denisesilver schreef:
Dat zeg ik niet, San. Die PCOS zorgt er voor dat ik een spiraaltje moet, omdat ik anders een aantal dagen in de maand compleet ben uitgeschakeld door menstruatiepijn. Maar ik mag eigenlijk helemaal geen hormonen door een cholesterol afwijking.

Okay. Zo kwam het op mij over, excuus.

Waarom denk je in aanmerking te komen voor een hysterectomie?

Misschien ben ik zo naïef om te denken dat als ik erom vraag dat ik ook "toestemming" krijg van een arts. Maar zoals hier eerder al is gezegd, ik ben helaas geen man. Kleine kans dus dat ik zeggenschap heb over mijn eigen lijf.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-25 09:33

denisesilver schreef:
_San87_ schreef:

Okay. Zo kwam het op mij over, excuus.

Waarom denk je in aanmerking te komen voor een hysterectomie?

Misschien ben ik zo naïef om te denken dat als ik erom vraag dat ik ook "toestemming" krijg van een arts. Maar zoals hier eerder al is gezegd, ik ben helaas geen man. Kleine kans dus dat ik zeggenschap heb over mijn eigen lijf.

Nou ja, een baarmoeder eruit halen is nogal een zware operatie, dus dat dat niet zomaar gedaan wordt is toch logisch?

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-25 09:44

De reden waarom is vaak meer het ding. Vaak komen vooral de vragen "maar wat als je man nog kinderen wilt?"
Ik dacht dat het overdreven was, maar toen mijn moeder het liet doen vroeg de dokter eerst aan mijn vader of het van hem mocht.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-25 09:49

Als iemand er de risico's, gevolgen en herstelduur van begrijpt, zie ik het probleem niet. Wat Polarize zegt stoot me meer tegen het hoofd. Voor mij is het op lange termijn gewoon veiliger om geen baarmoeder (en dus spiraaltje) te hebben.

Ah vanaf je 25ste ga je aftakelen zeggen ze. Ik heb zaterdag mijn heup overbelast :+

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-25 10:25

Polarize schreef:
De reden waarom is vaak meer het ding. Vaak komen vooral de vragen "maar wat als je man nog kinderen wilt?"
Ik dacht dat het overdreven was, maar toen mijn moeder het liet doen vroeg de dokter eerst aan mijn vader of het van hem mocht.

ik was 42 en net bevallen van mijn 4e kindje... maar sterilisatie raadde de huisarts toch af, ze wilde mijn opties openhouden, want stel dat ze alle 4 zouden overlijden... :? bizarre opmerking vond ik dat toen. Uiteindelijk de heftige bloedingen onder controle met mirena spiraal.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-25 10:28

Je stelt je aan.

Tot eigenlijk zaterdag opstond na bezig geweest te zijn met een kastje voor mijn ouders. En mijn rug en knieën klonken als een roestig knarsend tandwiel. :+

MoniekJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-25 10:31

Nog steeds ziek en had eigenlijk sollicitaties en heb het al een keer moeten afzeggen wegens ziek zijn -O-

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-25 10:38

denisesilver schreef:
Als iemand er de risico's, gevolgen en herstelduur van begrijpt, zie ik het probleem niet. Wat Polarize zegt stoot me meer tegen het hoofd. Voor mij is het op lange termijn gewoon veiliger om geen baarmoeder (en dus spiraaltje) te hebben.

Ah vanaf je 25ste ga je aftakelen zeggen ze. Ik heb zaterdag mijn heup overbelast :+

In het geval van een sterilisatie, akkoord. Maar een hysterectomie is een operatie van een heel andere orde. Die valt in de categorie zware operaties met langere hersteltijd en kansen op complicaties.

Dat je baarmoeder niet zomaar omdat jij het wil eruit gehaald wordt, kan ik prima begrijpen. Ze amputeren ook niet meteen je arm omdat ie zeer doet.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-25 10:54

Ik weet wat een hysterectomie inhoud. Ken meerdere mensen die het vanwege gezondheidsproblemen, of vanwege bijvoorbeeld transitie hebben ondergaan. Het vergelijken met een amputatie slaat volledig de plank mis.

Gelukkig staat vragen aan de arts nog altijd open, en zal die bepalen waar zij in mee- of tegenstemmen. Daar mogen anderen hun mening over hebben, maar daar doe ik verder niks mee.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-25 10:55

Polarize schreef:

Dat dat een ergernis is, is heel terecht natuurlijk. Dat een man daar überhaupt wat over te zeggen moet hebben is bizar. Een sterilisatie moet imo gewoon kunnen zonder tegenspraak.

Maar staat imo los van het moeten krijgen van een hysterectomie 'omdat ik dat wil'.

denisesilver schreef:
Ik weet wat een hysterectomie inhoud. Ken meerdere mensen die het vanwege gezondheidsproblemen, of vanwege bijvoorbeeld transitie hebben ondergaan. Het vergelijken met een amputatie slaat volledig te plank mis.

Gelukkig staat vragen aan de arts nog altijd open, en zal die bepalen waar zij in mee- of tegenstemmen. Daar mogen anderen hun mening over hebben, maar daar doe ik verder niks mee.

Ja, vanwege gezondheidsproblemen. En dan gaat het meestal om tumoren, vleesbomen of heftige bloedingen die op andere manieren niet opgelost kunnen worden.

Maar inderdaad, vragen staat vrij en moet je ook zeker doen als je dat wil. Zou alleen wel rekening houden met een nee.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-25 10:59

Joh... :')

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-25 11:07

Polarize schreef:
Normaal verlies ik niet zo extreem, dan is het wel veel, maar nog binnen de "gewoon" normen, dus ik hou dit alleen even in de gaten. Als ik volgende maand ook zoveel verlies is het even een afspraak, want ik durf amper mn huis uit door het risico op doorlekken.
Voor de pijn zelf ben ik wel eens eerder naar de huisarts geweest, maar die overtuigen dat het echt erg genoeg is dat ik er verder onderzoek naar wil laten doen is ook nog eens een hele uitdaging :')

Je kunt medicijnen krijgen tegen het erge bloeden. Ook een tip om incontinentiemateriaal te kopen voor de ergste momenten. En sws 2 tampons(Super plus) naast elkaar, dan kun je er meestal wel een paar uurtjes op uit.
Daarnaast de combi naproxen en paracetamol, die haalt de scherpste randjes er vanaf.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-25 11:19

Pil is geen optie schreef je?

Ik was vroeger ook enorm ongesteld en zulke buikpijn dat ik een paar keer flauw ben gevallen.
Was toen 14 of zo. Ben van begin 11 ongesteld, maar die enorme klachten kwamen toen.
Ik ben toen op aanraden van de HA een de pil gegaan en dat was een hele verademing.

Tussentijds een tijdje gestopt of mijn migraine daarvan zou minderen en dat was niet het geval, maar ook weer zo'n bloedbad.

Heb het verder nooit laten onderzoeken, pil was hier een fijne optie.

Nu ondertussen een paar maanden niet meer ongesteld geworden.
Wel een paar keer buikpijn dat ik denk het komt weer...maar toch niet.
Laten we het hopen, ben over een paar weken 51, het is wel genoeg geweest.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-25 12:40

Mensen die een babyshower organiseren en dan niet even kijken of hun locatie een beetje te doen is met het OV. Hallo, niet iedereen heeft een auto en rijdt zo in een halfuur naar Schubbekutteveen :+

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-25 12:47

Ik ging dwars door de pil heen elke maand, en bloedde dan in die 'stopweek' harder dan zonder pil -O- Verschillende geprobeerd, was allemaal ellende. Los van het totale gebrek aan libido, zwart humeur.. Ik voel me echt 100% beter zonder pil :j

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-25 13:12

Voor mij waren de bijwerkingen erger dan de ongesteldheid zelf, het was echt extreem. Dus ga dat ook niet weer proberen :')

Vandaag lijkt het weer normaal te zijn dus geen idee wat dat gister was dat het zo extreem ging