Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Schuur_ schreef:Bij mij is menstruatieondergoed wel echt een saver op de heftige dagen. Is altijd kantje boord of ik de nacht door kom zonder lekken maar met dat ondergoed slaap ik rustig
Polarize schreef:Schuur_ schreef:Bij mij is menstruatieondergoed wel echt een saver op de heftige dagen. Is altijd kantje boord of ik de nacht door kom zonder lekken maar met dat ondergoed slaap ik rustig
Als ik vandaag al niet 3x door menstruatie ondergoed heen was gelekt was dat zeker een optie geweest![]()
Normaal is het wel zwaar, maar echt niet zo extreem. Als het volgende maand ook zo is ga ik naar de huisarts, want als het zo zwaar is durf ik niet naar school te gaan
_San87_ schreef:denisesilver schreef:Dat zeg ik niet, San. Die PCOS zorgt er voor dat ik een spiraaltje moet, omdat ik anders een aantal dagen in de maand compleet ben uitgeschakeld door menstruatiepijn. Maar ik mag eigenlijk helemaal geen hormonen door een cholesterol afwijking.
Okay. Zo kwam het op mij over, excuus.
Waarom denk je in aanmerking te komen voor een hysterectomie?
denisesilver schreef:_San87_ schreef:
Okay. Zo kwam het op mij over, excuus.
Waarom denk je in aanmerking te komen voor een hysterectomie?
Misschien ben ik zo naïef om te denken dat als ik erom vraag dat ik ook "toestemming" krijg van een arts. Maar zoals hier eerder al is gezegd, ik ben helaas geen man. Kleine kans dus dat ik zeggenschap heb over mijn eigen lijf.
Polarize schreef:De reden waarom is vaak meer het ding. Vaak komen vooral de vragen "maar wat als je man nog kinderen wilt?"
Ik dacht dat het overdreven was, maar toen mijn moeder het liet doen vroeg de dokter eerst aan mijn vader of het van hem mocht.
denisesilver schreef:Als iemand er de risico's, gevolgen en herstelduur van begrijpt, zie ik het probleem niet. Wat Polarize zegt stoot me meer tegen het hoofd. Voor mij is het op lange termijn gewoon veiliger om geen baarmoeder (en dus spiraaltje) te hebben.
Ah vanaf je 25ste ga je aftakelen zeggen ze. Ik heb zaterdag mijn heup overbelast
Polarize schreef:De reden waarom is vaak meer het ding. Vaak komen vooral de vragen "maar wat als je man nog kinderen wilt?"
Ik dacht dat het overdreven was, maar toen mijn moeder het liet doen vroeg de dokter eerst aan mijn vader of het van hem mocht.
denisesilver schreef:Ik weet wat een hysterectomie inhoud. Ken meerdere mensen die het vanwege gezondheidsproblemen, of vanwege bijvoorbeeld transitie hebben ondergaan. Het vergelijken met een amputatie slaat volledig te plank mis.
Gelukkig staat vragen aan de arts nog altijd open, en zal die bepalen waar zij in mee- of tegenstemmen. Daar mogen anderen hun mening over hebben, maar daar doe ik verder niks mee.
Polarize schreef:Normaal verlies ik niet zo extreem, dan is het wel veel, maar nog binnen de "gewoon" normen, dus ik hou dit alleen even in de gaten. Als ik volgende maand ook zoveel verlies is het even een afspraak, want ik durf amper mn huis uit door het risico op doorlekken.
Voor de pijn zelf ben ik wel eens eerder naar de huisarts geweest, maar die overtuigen dat het echt erg genoeg is dat ik er verder onderzoek naar wil laten doen is ook nog eens een hele uitdaging