Stom

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-25 15:45

Selina schreef:
Auto’s die in je kont drukken terwijl je al 120 km rijdt waar je 100 mag.

Dat vind ik nou stom. 120 rijden waar je 100 mag -:(-

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-25 15:49

Tot ze je geliefde doodrijden omdat ze per se (onder invloed) 50 te hard moeten rijden.

Als ik bij iemand in de auto zit die zo rijdt dan stap ik uit. Ik zet mijn leven niet op het spel. De meeste types die zo hard rijden zijn al niet mijn type mens. Dat scheelt.

Esmee_RS

Re: Stom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-25 18:07

Eenpanspasta’s

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-25 18:20

MarlindeRooz schreef:
Tot ze je geliefde doodrijden omdat ze per se (onder invloed) 50 te hard moeten rijden.

Als ik bij iemand in de auto zit die zo rijdt dan stap ik uit. Ik zet mijn leven niet op het spel. De meeste types die zo hard rijden zijn al niet mijn type mens. Dat scheelt.

Zelfs dan.
Helaas meermaals meegemaakt in de familie. Maar nog steeds wens ik iemand niet een ongeluk toe want ook die zijn iemands naasten en geliefden en je straft daar die geliefden nog het meeste mee en net omdat ik weet hoe dat voelt als geliefde, wens ik het hen niet toe

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-25 18:22

Ik wel, ze hoeven er niks aan over te houden hoor. Je gewoon rot schrikken is al voldoende.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-25 18:28

Als een bezopen vrachtwagenchauffer een heel gezin doodrijdt of een vader en zoon die een wedstrijdje met de auto in een woonwijk doen en daarmee een meisje van het leven beroven, dan wens ik die gasten niet direct een ongeluk toe (daar belast je de hulpdiensten alleen maar weer mee), maar wel een torenhoge straf (levenslang vind ik wel wat). Ik vind het alleen zo sneu dat het altijd een boom moet zijn waar tegenaan geknald wordt. Vandaar dat ik een betonnen paaltje noemde. In Duitsland hebben ze een mooi bordje van een automobilist die tussen de bomen door rijdt en daarbij de tekst dat bomen niet opzij kunnen stappen. Oftewel: let op je snelheid.

En wat MarlindeRooz zegt, kan ik beamen: als iemand een slok op heeft (al is het maar een letterlijk slokje), dan rij ik niet met diegene mee in de auto en zoek ik wel een andere manier om veilig ergens te komen. Als iemand asociaal rijgedrag heeft, dan vraag ik de auto te stoppen en stap ik uit.

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-25 18:40

Shenavallie schreef:
Als een bezopen vrachtwagenchauffer een heel gezin doodrijdt of een vader en zoon die een wedstrijdje met de auto in een woonwijk doen en daarmee een meisje van het leven beroven, dan wens ik die gasten niet direct een ongeluk toe (daar belast je de hulpdiensten alleen maar weer mee), maar wel een torenhoge straf (levenslang vind ik wel wat). Ik vind het alleen zo sneu dat het altijd een boom moet zijn waar tegenaan geknald wordt. Vandaar dat ik een betonnen paaltje noemde. In Duitsland hebben ze een mooi bordje van een automobilist die tussen de bomen door rijdt en daarbij de tekst dat bomen niet opzij kunnen stappen. Oftewel: let op je snelheid.

En wat MarlindeRooz zegt, kan ik beamen: als iemand een slok op heeft (al is het maar een letterlijk slokje), dan rij ik niet met diegene mee in de auto en zoek ik wel een andere manier om veilig ergens te komen. Als iemand asociaal rijgedrag heeft, dan vraag ik de auto te stoppen en stap ik uit.

Gelukkig zijn de vader en zoon goed bestraft, kom met regelmaat langs het gedenkteken voor Fleur.
En agree, ik zou ook uit stappen.
Stom, duim eerst verbranden aan gesmolten koord en dan nog een keer aan hete tomatensoep.. Lekker gympie dat ik ben.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-25 18:58

MarlindeRooz schreef:
Ik wel, ze hoeven er niks aan over te houden hoor. Je gewoon rot schrikken is al voldoende.

Dus als zij een ongeluk krijgen is het niet erg maar als iemand door hun een ongeluk krijgt wel.

Bijzonder.

Stom: een dier stom vinden.
Ook stom: blij zijn als het overlijdt (verdrinkt in dit geval).
Maar dat heb ik nou eenmaal met muggen :Y)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-25 19:01

Ja als je door je eigen bizarre gedrag een ongeluk krijgt heb ik weinig medelijden. Je hoeft niet gewond of dood te zijn hè.

Misschien leert zo iemand er van. Voordat diegene iemand anders doodrijdt.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-25 20:28

Marlinde heeft denk ik al twee of drie keer genoemd dat ze iemand geen fysieke schade toewenst? :Y)

En als iemand de berm een keer inschuift en met de schrik er vanaf komt, wat resulteert in voorzichtiger rijden: ja dan ben ik ook voor.

Lijkt me vreselijk om iemand door een ongeval te verliezen. En ook al ben je wel schuldig en ondervind je lichamelijk schade, of overlijd je, dan zijn er alsnog alleen maar verliezers.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-25 08:01

Ik moet nog 2 weken werken tot ik vakantie heb en dat vind ik stom. :Y)

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-25 08:21

Bellatrix schreef:
Ik moet nog 2 weken werken tot ik vakantie heb en dat vind ik stom. :Y)

Ik heb mijn eerste werkdag na de vakantie vandaag. :(

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-25 08:21

Oh, dat is helemaal zuur. :(:)

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-25 08:35

Stom: Dat ik weer eens minder tolerant ben vandaag. En ik vraag me af waarom..

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-25 09:02

Bellatrix schreef:
Oh, dat is helemaal zuur. :(:)

Mwah. In de zomer heb ik het nooit druk. Ik ben ZZP-er, deel zelf m’n tijd in. Dus ‘s morgens werken, ‘s middags leuke dingen doen.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-25 09:05

Oh dat is dan goed geregeld. :D

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-25 09:06

Yavanna schreef:
Stom: Dat ik weer eens minder tolerant ben vandaag. En ik vraag me af waarom..

Welkom in mijn wereld.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-25 16:18

Dat de buurman zijn tuin totaal niet onderhouden is, zijn omheining schots en scheef staat en ligt (op mijn stroomdraad |o ) en ik al 2 jaar creatief ben door met prikpaaltjes te trachten mijn omheining meer naar binnen te halen zodat ik niet teveel stroomverlies oploop.

Maar hij zonet kwam klagen bij mij dat hij het strookje tussen onze beide omheiningen (hij heeft zijn omheining tuindraad op 60 CM van mijn omheining betonnen palen met stroomdraad geplaatst) niet kan onderhouden (terwijl zijn ganse tuin een oerwoud is maar dat strookje is blijkbaar belangrijk _O- ).

Ik denk dat ik hem eerst aankeek alsof ik geen hersens bezit qua uitdrukking want ik snapte echt niet waarom dat strookje belangrijk is als je ganse tuin onkruid is maar goed _O-

En daarna toen ik vroeg van hoe kan dat nou, uw omheining is 80 CM hoog, u kan toch prima over de omheining met de bosmaaier en die zo af doen?

Pas dan kwam het hoge woord eruit _O-

Blijkbaar krijgt hij continu stroomstoten als hij zijn tuindraad aanraakt _O-

Ja beste buurman, dat komt ervan hé als u al ruim een jaar uw omheining laat platliggen op mijn stroomdraden, dan krijg ik verliesstroom en dan krijg jij de schokken _O-

Soms worden mensen toch nog zelf gestraft _O- Leedvermaak ten top momenteel _O-

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-25 17:15

Mega dikke vloggers die rondhopsen op een paard en daar onder “ohhhh, mooi” en “prachtig” als commentaar krijgen.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-25 17:17

Vind ik ook ontzettend stom. Het andere uiterste van anti body(fat)shaming is het resultaat dat nu ook obesitas te paard positief onthaald moet worden..

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-25 17:18

Little_Gift schreef:
Vind ik ook ontzettend stom. Het andere uiterste van anti body(fat)shaming is het resultaat dat nu ook obesitas te paard positief onthaald moet worden..

En dat is mega woke stom.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-25 17:29

Vind het niet eens met woke te maken hebben. Maar meer het idee hebben dat jouw gevoelens alles overstijgen en iedereen maar op eierschalen moet lopen. Hele vervelende ontwikkeling vind ik dat.

Net zoals dat alles maar met een "trigger warning" moet komen. Ik vind dit soms heel ver gaan. Ik heb ook dingen gemaakt die niet leuk zijn (wie niet?). En soms maak ik dingen mee die oude emoties naar boven brengen. Maar het is mijn verantwoordelijkheid hiermee om te gaan, niet die van mijn omgeving. Ik neem niemand daarin iets kwalijk, that's life. En ik ga niet mijn angsten op anderen projecteren omdat ik ze niet onder ogen wil komen. Wil niet zeggen dat ik geen empathie heb voor mensen die iets naars hebben meegemaakt. Maar het moment dat ze mij in een wurggreep houden ben ik er klaar mee.

Voel me echt een boomer terwijl ik dit typ :')

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-25 18:15

Met trigger warnings is t vrij simpel - is het bedoelt voor een groter publiek en zit er een vaak voorkomende trigger in, dan een waarschuwing. Verder gaan is eigen risico. Dat komt eigenlijk al vaak in de vorm van dingen zoals kijkwijzer op tv, waar ik toevallig laatst weer een reclame van zag.

Maar hou op met vragen om een triggerwarning voor gaten _-:(

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-25 18:51

Ja kijkinformatie lijkt me heel nuttig en hoeft zeker niet minder te worden. Je wilt bijvoorbeeld niet met een kleuter van 4 een film kijken waarin iemand in stukken wordt gezaagd. En zo zijn er vast meer voorbeelden

Schoot me zojuist weer te binnen waar ik denk dat het doorslaat. Ik luisterde voorheen een true crime podcast. Een hele nette podcast, in de beschrijving staat dat ze het slachtoffers en nabestaanden willen eren. Ze zeggen dus soms wel wat er gebeurd is, maar gaan niet tot extreem detail. Ze zeggen soms wel aan het begin dat het slachtoffer een kind is, of dat seksueel geweld voorkomt. Vind ik heel netjes allemaal. Ze zeggen bijvoorbeeld dat [slachtoffer naam] misbruikt werd door [dader]. Dat is een beetje het niveau waarop het beschreven wordt, en hoe dat heeft kunnen gebeuren indien dat relevant is.
Op instagram wordt soms beeldmateriaal getoond. Denk aan: foto's van het slachtoffer of de dader of andere opmerkelijke zaken.
Ik las eens een comment van iemand die vond dat er teveel geweld besproken werd en of het niet wat minder kon. Ze vond dat allemaal te triggerend voor haar.

Ja meid :+ misschien geen true crime luisteren?

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-25 21:08

Sommige mensen denken dat dat niet op hun slaat :')

Stom, al die programma’s die afgekort worden, TVOH, EOTB, BZV, KZK en noem maar op. God, geef het programma dan gewoon geen naam. Alleen daarom kijk ik er al niet naar.