Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
MarlindeRooz schreef:Tot ze je geliefde doodrijden omdat ze per se (onder invloed) 50 te hard moeten rijden.
Als ik bij iemand in de auto zit die zo rijdt dan stap ik uit. Ik zet mijn leven niet op het spel. De meeste types die zo hard rijden zijn al niet mijn type mens. Dat scheelt.
Shenavallie schreef:Als een bezopen vrachtwagenchauffer een heel gezin doodrijdt of een vader en zoon die een wedstrijdje met de auto in een woonwijk doen en daarmee een meisje van het leven beroven, dan wens ik die gasten niet direct een ongeluk toe (daar belast je de hulpdiensten alleen maar weer mee), maar wel een torenhoge straf (levenslang vind ik wel wat). Ik vind het alleen zo sneu dat het altijd een boom moet zijn waar tegenaan geknald wordt. Vandaar dat ik een betonnen paaltje noemde. In Duitsland hebben ze een mooi bordje van een automobilist die tussen de bomen door rijdt en daarbij de tekst dat bomen niet opzij kunnen stappen. Oftewel: let op je snelheid.
En wat MarlindeRooz zegt, kan ik beamen: als iemand een slok op heeft (al is het maar een letterlijk slokje), dan rij ik niet met diegene mee in de auto en zoek ik wel een andere manier om veilig ergens te komen. Als iemand asociaal rijgedrag heeft, dan vraag ik de auto te stoppen en stap ik uit.
MarlindeRooz schreef:Ik wel, ze hoeven er niks aan over te houden hoor. Je gewoon rot schrikken is al voldoende.