paasei

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-24 13:11

daantjuhhh schreef:
Overigens laat ik mij niet wegjagen omdat er een paar mensen niet tegen kunnen dat er iemand tussen zit die blij reageert.

Het is niet mijn probleem dat jij daar niet tegen kan

Het is gewoon irritant gedrag, bovendien zeer off topic om in paasei te gaan zeggen hoe blij je met de hitte bent.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-24 13:13

daantjuhhh schreef:
<3

Kom je een beetje aandacht tekort ofzo? :')

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-24 13:13

Ik heb mijn cavia's vh weekend naar de achterkamer verplaatst ivm een bezoekende hond die ze graag wil proeven en omdat het daar koeler is zitten ze daar t/m morgen eind vd dag.
Wat extra komkommer en sla, fles oed bijgevuld en ze zitten daar prima.
De honden komen overdag hooguit in de tuin nu, wandelen doen we 's avonds, 's nachts en/of 's ochtends vroeg.
Voor hen heb ik een extra bak water neergezet.
Gordijnen aan de voorkant zitten dicht, ik heb een oud dekbed buiten voor de voordeur hangen zodat de gang ook een stuk koeler blijft en we liggen op bed als een stel zeesterren voor de ventilatoren te chillen, dutjes te doen en vooral zo min mogelijk te bewegen.
Vanavond eet ik een kant en klare boerensalade en ik bak later op de avond evt een pistoletje af met oude kaas en schouderham, kruidenroomkaas of brie en komkommer.
Ik heb wat vitaminwater en sportdrank in de koelkast gelegd en wat flessen water, altijd lekker met dit weer. :9
De ors staat ook klaar voor de zekerheid en ik heb een zak zwartwitjes liggen.

Sinds zaterdag heb ik een sodastream, gekregen voor mijn verjaardag. :D
Hoef nu de deur niet uit voor spa en kan zelf de hoeveelheid bubbels bepalen. *\o/*

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-24 13:14

De temperatuur loopt hier wel op zeg.
Ik dacht dat jullie daar z’n hekel aan hadden?

Jullie kunnen mij ook gewoon op Foei zetten.
Of temmen.

Of gewoon niet reageren.

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-24 13:15

Oh ik ben heel blij om te lezen dat ik niet de enige ben. Dit is al een grote ergenis in het echte leven die ik hier had gehoopt niet tegen te komen. :') Anyway, op de foei zetten helpt. :D Mijn gok is dat ze toch wel blijft reageren want ze wilt immers mensen laten lachen, wat een mooi mens, chapeau.

Ah ja de diertjes vind ik ook zielig met dit weer. Mijn hond is inmiddels wat ouder en krijgt er ook echt gezondheidsklachten van. Dus dat is ook nog een extra spanning met dit weer. -O-

Edit; 2x inmiddels getypt. Het is te warm.

Elisa2

Re: paasei

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-24 13:23

Van mij mag Daantjuh gewoon reageren hoor, je hoeft er toch niet op te reageren? Gewoon overheen lezen als je het niet wilt lezen.

Anyway, ik vond het vanmorgen nog meevallen. Er stond nog een lekker koel windje, ben benieuwd hoe het straks is. Morgen zal inderdaad wel vies benauwd worden.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-24 13:27

Mevrouw is inmiddels gefoeit hier.
Prima als een hittefan meepost maar inmiddels is ze gewoon aan het treiteren en uitlokken en steaks natuurlijk de vermoorde onschuld uithangen als er een modje waarschuwingen komt uitdelen.
Leer mij dat volk kennen. :roll:

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-24 13:32

Dames, het is echt veel te heet om verhitte discussies te gaan houden. :D Ik heb er geen probleem mee als Daantjuh hier reageert. Iedere gek zijn eigen gebrek. ;) Straks is de zomer voorbij en breekt er een periode met kou, wind, regen en andere natte zooi aan en dan ben ik als dorpsgek weer in mijn nopjes.

Jolien (dacht ik) veel sterkte met je tweelingbuik. Pff met die hitte…

Hier staan de cavia’s in een airco gekoelde ruimte. De oudste beer is het daar absoluut niet mee eens. Da’s zo’n subtropische idioot die pas lekker gaat bij 28 graden maar dat vinden wij toch écht te warm voor hem. En zijn baby vriendje ligt bij 25 al op apengapen dus hij heeft gewoon pech.

Ik heb mijn zwembad opgezet. Lees: ik heb manlief met een paar manga ogen aangekeken en hem vers gebakken chocolate chip cookies beloofd als hij hem zou opzetten :j Omkoping blijkt succesvol, de liefde van een man gaat door de maag. :')
Hij is gevuld met steenkoud water. Fles water met ijs erbij en een mooi boek en zo is het best vol te houden. Kan goed zijn dat ik op deze uitspraak terugkom zodra de zon er vol op komt te staan. Voor nu zit ik in de schaduw met een briesje erbij.

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-24 13:36

Nu.nl heeft zelfs een liveblog voor de hitte. Mijn voordeur klemt ook alweer flink dus dan weet ik dat het serieus warm is. :+

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-24 13:37

Tazzey schreef:
Dames, het is echt veel te heet om verhitte discussies te gaan houden. :D Ik heb er geen probleem mee als Daantjuh hier reageert. Iedere gek zijn eigen gebrek. ;) Straks is de zomer voorbij en breekt er een periode met kou, wind, regen en andere natte zooi aan en dan ben ik als dorpsgek weer in mijn nopjes.

En dan ga ik weer heel erg klagen. En mogen jullie allemaal blij zijn. :j
Over het algemeen denk ik dat er meer dagen zijn van onder de 20 dan boven de 20. _O-

Groetjes van het volk. Hahaha.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-24 13:39

daantjuhhh heeft echt wel last van de hitte hoor. Herken haar zo helemaal niet als dram viool.
Integendeel zelfs.
Dus lekker laten gaan, die zonnesteek daar gaat ook wel weer over :P

Zwanger zijn lijkt me altijd verschrikkelijk, maar met dit weer helemaal ja.

Hier is de poort nu open omdat ze het hooi op rug aan het leggen zijn.
Dan zet ik de paarden binnen.
Dat doe ik nu zo:

Afbeelding

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-24 13:42

Daantjuh is dus eigenlijk een hitte zeikerd in ontkenning :') Die functioneert net zo poedersuiker als wij allemaal met deze temperaturen. :j

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-24 13:43

Hahahahaha.
Stttt…. Don’t blow my cover O:)

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-24 13:45

Ik vindt het altijd knap als mensen nog functioneren met dit weer, ik wordt er altijd zo moe en sloom van.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-24 13:46

Elisa2 schreef:
Ik vindt het altijd knap als mensen nog functioneren met dit weer, ik wordt er altijd zo moe en sloom van.

Dat heb ik andersom dus.

Ik vind het altijd super knap dat mensen vrolijk kunnen blijven en actief kunnen blijven als het grijs of koud is.
Respect!!

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-24 13:48

Ja heel gek, als ik nu actief ben raak ik oververhit en als het koud is krijg ik het lekker warm.

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-24 13:49

Elisa2 schreef:

Ik ook, daarom heb ik gisteravond uiteindelijk nog staan stofzuigen, dweilen, wasje draaien etc. Had ik totaal geen zin in, maar ben nu heel blij dat ik het toch gedaan heb en vandaag en morgen even niks in huis hoef te doen :=

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-24 13:49

Jolien87 schreef:
Nou, dweil mij maar op.
Normaal ga ik wel goed op warme zomerdagen maar met een zwangere tweelingbuik is het leuke er echt wel af.
Ik pas alleen mijn badslippers nog maar net door het vocht en mijn handen voelen als twee waterballonnen.

Normaal zou ik een zwembadje opzetten in de tuin maar momenteel doe ik niets anders dan als een hoopje ellende voor de ventilator hangen.
Om het nog maar niet over de plakkerige nachten te hebben. :(

Oh pff dat lijkt me idd momenteel echt extra heftig, zwanger zijn.
In de nachten kan het gebruik van natte handdoeken ook nog wel eens helpen, dat al geprobeerd?

Ik leef momenteel echt als een kluizenaar, hele huis zit potdicht en airco staat aan. Mag met mijn huidige antibiotica kuur het liefst sowieso niet in de zon komen, maar ook zonder die kuur zou je me er niet in vinden haha. Ik slaap nog steeds beneden in de woonkamer, omdat we boven geen airco hebben en dat overleef ik anders echt niet :')

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-24 13:50

Hee ik was jullie kwijt. En dat op zo’n paasei hete dag als vandaag. Dat kan natuurlijk niet.
Ik ben expres vandaag naar kantoor gegaan want hier is het koel. Zal wel tegenvallen als ik straks in de auto naar huis ga.
Laatst bijgewerkt door Suzanne F. op 12-08-24 13:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-24 13:50

Ik functioneer ook echt niet meer hoor. Ik word er erg snel vermoeid en echt beroerd van maar dat zal grotendeels door mijn medicijnen komen.
Ik moet drie keer per week sporten om mijn gezondheid te houden zoals het nu is maar ik kan echt de energie er niet voor opbrengen.
Ik heb lang geleden al geaccepteerd dat dit is wat het is. Dus ben ik op deze dagen dus een soort lui varken.

Ik doe het echt veel beter op kou. Heerlijk! Ik zou echt goed gedijen op Svalbard met z’n tropische zomers van een graadje of tien.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-24 13:57

Ik ben gezegend met een huis wat goed koel blijft, luiken voor de ramen en 's avonds waait het altijd wat door met de ramen open
Maar ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe bizar warm het wordt bij sommige in huis?

Miepmiept

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-24 13:59

Ik word er ook altijd wat somber van, zit je binnen met alles potdicht. Ik moet echt met de honden op pad kunnen en dat kan met dit weer gewoon niet.

Mijn oude hond vanmorgen naar mijn ouders gebracht, daar is het koeler dan de 29 hier. Zijn Librela ook laten verzetten, want zag het écht niet zitten om midden op de dag met hem te moeten gaan sjouwen.

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-24 14:02

Ik heb net een raam afgeplakt met radiatorfolie. Daar staat vol de zon op, de hitte komt via een lichtkoepel naar binnen daar. Dit had ik veel eerder moeten doen want het scheelt enorm in de warmte. En met de wind erbij is het zelfs nog lekker in huis. Straks naar buiten, dat wordt wel afzien.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-24 14:03

Vorige keer dat het zo warm was rond de 25°c binnenshuis.
Dit was dan in de warmste ruimte, waar de zon vól op staat te branden tussen 14 en 21u ongeveer. :)
Met de verduisterde gordijnen consequent dicht doen voor 14u en weer open na 21u wordt het niet veel warmer dan dat.
Wanneer we spreken over weken van 25°c of warmer hang ik aan de buitenkant nog een schaduwdoek op, dat scheelt nog veel meer omdat het raam niet opwarmt maar dat ophangen is zo'n rotklus dat ik het niet voor een paar dagen ga doen. :')

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-24 14:04

Nyaleti schreef:
Ik ben gezegend met een huis wat goed koel blijft, luiken voor de ramen en 's avonds waait het altijd wat door met de ramen open
Maar ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe bizar warm het wordt bij sommige in huis?

Hier beneden valt wel mee, vaak 24 in de keuken en 26 in de huiskamer.
Wel dan alles dicht met rolluiken.
Maar het word dan vooral ook klef bedompt of zo.

Boven gaat wel richting de 29.

Maar goed we spelen nu vals want zowel boven als onder nu airco. En dat is echt heel fijn.
Niet dat het hier nu een diepvries is, kamer 23 en keuken 21. Maar het voelt echt anders.

Maar baal wel dat je niks kunt.
Heb al veel dagen dat ik binnen zit doordat ik ziek ben, vandaag ben ik fit maar zit ik alsnog binnen.
Maar goed, komt ook weer goed :D