Welke “unpopular opinions” heb jij? Deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-24 01:10

Nikass schreef:
Marije ik geloof je absoluut hoor. Maar ik ken ook topsporters bij wie dat helemaal niet zo gaat. Dus voor mij is het niet per definitie zo. Ik zie veel problemen in de paardensport, maar in alle lagen.

Palmera: HELEMAAL MEE EENS dat mensen een veel te groot huis willen!! Ook zo irritant dat er zoveel grote huizen gebouwd worden. En dat je op funda alleen kunt aangeven welke minimale woonoppervlakte je wil, en niet de maximale.

Dat kan wel. :+

Afbeelding

Foaly

Re: Welke “unpopular opinions” heb jij? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 09:53

Nieuwe UO: overnight oats is echt ontzettend goor :+

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 10:08

Ja :') Ik heb meerdere manieren geprobeerd om havermout te eten want zou goed zijn. Nope, wordt hem niet.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 10:41

Ja dat dus. Meerdere recepten gemaakt zodat het naar appeltaart/carrot cake/tiramisu zou smaken, maar nope. Het is gewoon een koude, slijmerige bende die in de verste verte nog niet aan appeltaart/carrot cake/tiramisu doet denken _O-

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 11:45

Foaly schreef:
Nieuwe UO: overnight oats is echt ontzettend goor :+

Ohhh. Lekker. Zonder poespas, alleen n snufje zout.

Maar het wordt zo gehyped :j

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 12:14

Kaitlyn schreef:
Nikass schreef:
Marije ik geloof je absoluut hoor. Maar ik ken ook topsporters bij wie dat helemaal niet zo gaat. Dus voor mij is het niet per definitie zo. Ik zie veel problemen in de paardensport, maar in alle lagen.

Palmera: HELEMAAL MEE EENS dat mensen een veel te groot huis willen!! Ook zo irritant dat er zoveel grote huizen gebouwd worden. En dat je op funda alleen kunt aangeven welke minimale woonoppervlakte je wil, en niet de maximale.

Dat kan wel. :+

[ [url=m/5rjr7A.png]Afbeelding[/url] ]

Ook helemaal eens over de grote huizen! Laatst kwam ik ergens een huisje tegen van 36m2, alles erop en eraan, super leuk authentiek, en toen werd het een schoenendoos genoemd. Ja misschien te klein voor een heel gezin, maar in je eentje of met 2 was het daar echt prima.

We zijn gewoon met heel veel, kleiner wonen lost heel veel op.

Een vriendin wilde in haar eentje in Amsterdam liefst ook een huis met 3 kamers. Ja, uiteraard leuk, maar wel best onnodig.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 12:22

Wij hebben ook bewust een huis met 3 slaapkamers + zolder met 2. Dat heeft goede redenen.

Hiervoor jaren alleen op 27m2 gewoond met veel plezier. Maar samen hebben we gewoon beide een eigen kantoor/kamer nodig. :)

Betalen we ook flink voor trouwens. :=

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 13:36

Ik woon ook groot. Maar niet te. Twee slaapkamers. Twee werkkamers.
3 volwassenen. T is maar net wat je wilt. Zelf betaald dus waarom zou ik niet (relatief) groot mogen wonen?

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 13:51

Ik ben toch echt blij als ik in de toekomst groter woon dan 87m2 en er een comfortabele bank in de woonkamer past := 2 slaapkamers als kantoor gebruiken is hier ook absoluut nodig als thuiswerkende IT'ers. Maar misschien ben ik verwend :D

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 13:58

Hier 110 m2 met zijn 2-en. Helemaal prima. Zijn zat gezinnen met 3 of 4 kinderen die daarin moeten leven. Dat lijkt me wel erg krap worden trouwens, maar goed.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 13:59

Ja, uiteraard is groot wonen comfortabel. Maar imo in deze maatschappij niet echt toekomstbestendig en niet nódig-nodig. Natuurlijk ga ik persoonlijk ook geen nee zeggen tegen een groot huis hoor, haha. Maar toch... de algemene trend is wel behoorlijk groot ja.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 14:04

Mijn huis was kleiner voordat wij aanbouwden. Ik denk rond de 80m2 en vroeger was de woonkamer ook nog een winkel. Daar woonden een gezin, ouders en 6 kinderen en later nog partner en baby van 1 van de kinderen.

Dus ja, we zijn veel groter gaan wonen per persoon en soms is dat wat overdreven. Soms ook niet, want thuiswerken js populairder geworden en heb je toch ruimte voor nodig buiten woonruimte om het goed gescheiden te houden. Het is ook nog wat je gewend ben maar ook wat je fijn vindt. Ik heb liever een kleiner huis maar meer tuin, anderen laten een groot huis bouwen en hebben maar 2 meter tuin.

Dat is misschien mijn UO. Als je dan eigen huis gaat laten bouwen vrijstaand, misschien dan niet zo dicht op elkaar en dicht op erfgrens dat je uiteindelijk maar net 2 meter tussen jou en de buren zit. :+

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 14:11

Ons huis is ook 110.
Of daar de niet bruikbare zolder bij gerekend is weet ik niet.
Voor vrijstaand niet heel groot. Maar is uiteraard ook niet echt klein.

Maar ging ons om de ruimte. Niet echt om het huis.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 14:17

Qua ruimte zou ik hier best met 2 kinderen kunnen wonen zonder problemen. Alleen door de domme indeling kan je in slaapkamers geen kledingkasten neerzetten. Zit nog oude ruimte door hele huis waar vroeger pijp van houtkachel doorging. Dus je mist een stuk in de kamers en ze hebben allemaal grote schuine daken waardoor daar ook niks past. Zelfs de grote slaapkamer niet door rare indeling. Te groot voor alleen een bed, maar door de deuren en schuine plafonds kan je nergens kast kwijt. :+

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 14:19

Ons huis is 88m2. Daar is de zolder niet bij meegerekend, dat was bij de vorige bewoners een slaapkamer. Bij ons is het nog een rommelhok :=.

We wonen hier meer dan prima met z'n tweeën en onze twee honden <3.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 14:20

Tsja… ik wou het weiland en de grote schuur voor de stallen. Daar zat dit huis nu eenmaal bij (beneden alleen al is 115m2). En gezien we woningruil gingen doen omdat we ons oude huis niet kwijt raakten, hadden wij niet veel “keuze”. Tijdens de lockdown was het wel heel fijn dat we ook konden kiezen om niet bij elkaar te zitten.
We denken wel eraan om 1 van de slaapkamers boven (4 boven en 1 beneden) te gaan opofferen om de badkamer echt ruimer te maken. Daar kun je dan je kont weer amper keren…

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 14:23

Denk dat t trouwens ook niet per se gaat om bestaande bouw, maar nieuwbouw.

Ik vind de huizen in nieuwboueprojecten over het algemeen ook echt groot.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 14:28

Dat kan idd wel. Hoewel ze hier ze idd groter maken, maar wel heel raar smal waardoor je meer ruimte nodig hebt om spullen kwijt te kunnen. Echt apart, werden er echt niet functioneel van.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 14:28

Ik wil graag kleiner wonen, met iets meer buitenruimte, zodat we een moestuin kunnen aanleggen.

We gebruiken nu 2 slaapkamers alleen als rotzooi opslag en dat is eigenlijk gewoon zonde.

Maar als ik zoek op huizen met de gewenste afmetingen van de tuin, zijn ze (door heel Nederland) bijna allemaal groter dan we nu hebben, terwijl we dat niet willen.
Het lijkt wel of de norm is dat de kavel zo vol mogelijk moet zijn gebouwd met huis, in plaats van dat je een plek hebt om te wonen én buiten te kunnen leven.

Ook bij nieuwbouwprojecten zien we dat...

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 14:30

Ja precies wat ik bedoelde, marije. :j Hier de oudere huizen hebben nog aardig wat tuin, de nieuwbouw echt amper nog.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 14:31

Ja, jammer is dat wel he? Ik zou ook liever een minihuisje met een grote tuin hebben dan andersom. Maar goed, Nederland is best koud, daar ligt het vast aan :P

Ik zit zelf in een hofje.

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 14:33

Ja ik moet zeggen dat de grootte van het huis me geen zak meer uit zou maken als ik buiten de ruimte had :D mag het wel iets minder regenen...

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 14:34

Wij hebben dan weer wel een grote tuin. 35 meter diep en 8 meter breed.

Huis uit eind jaren '30. Toen zag je dat meer :j.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 14:48

Een kamer splitsen om er 2 kantoortjes van te maken is ook een goede optie. Dan heb je geen 2 slaapkamers nodig als thuiskantoren. Uiteindelijk hoeft een thuiswerkplek niet groot te zijn, het hoeft alleen je spullen kwijt te kunnen. Zelfs met 3-delig beeldscherm heb je dan genoeg aan 1.5x3m of eventueel 2x2, hoewel 2x3 wel fijner is, dat snap ik ook (mijn thuiswerkplek is overigens 1.2x1.8 en daar kan ik 2 monitoren kwijt, zou ik dat een toevoeging vinden (maar nu ik niet meer in de it werk, voegt dat voor mij weinig toe en heb ik het zo ingericht dat ik meer boeken kwijt kan).

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 14:49

Op mijn derde studentenkamer kon bijna alleen maar een bed, maar die heb ik toen omhoog gezet en ik had mijn werkplek eronder gemaakt :P. Toen ik het bed-omhoog-plan nog niet had (ik moest het zelf maken want het bed was van de huisbaas en mocht er niet uit) deed ik alles op mijn bed, haha. Dat waren nog eens tijden :P