Secret Santa 2022

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

EedihcrO

Re: Secret Santa 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 09:43

Oh, dat hadden wij vroeger ook thuis. Wist niet eens dat het nog bestond.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 09:47

M_D_H schreef:
Matheno schreef:
Een flessenlikker? Wat is dat ?

Een soort halve maan aan een steeltje, waar mee je de potten en flessen uit kan schrapen :j

Ooo, wij noemen dat pannenlikker, en ik zie ook echt niet hoe je daar flessen mee kan uitschrapen :')

Ze zijn wel handig overigens, al gebruik ik ze vooral als extra spatel of opscheplepel :D .

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 09:53

Nee t is geen spatel, t is echt eentje voor in een fles.

Zo eentje:
Afbeelding

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 09:57

Menino schreef:
Ooo, wij noemen dat pannenlikker, en ik zie ook echt niet hoe je daar flessen mee kan uitschrapen :')

Ze zijn wel handig overigens, al gebruik ik ze vooral als extra spatel of opscheplepel :D .

Nee het is echt iets anders dan een pannenlikker.
Mijn oma had vroeger altijd een flessenlikker voor de pudding die toen nog in glazen flessen zat. Nostalgie <3
En ik vind het altijd zonde als ik de laatste restjes moes/pudding/yoghurt/saus niet uit een fles of pak krijg, en met een gewone pannenlikker inderdaad ook niet. Een tijdje geleden zag ik dat flessenlikkers nog altijd te koop zijn bij sommige kookwinkeltjes en speciaalzaken.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 09:59

Oh een flessenlikker kan ik ook wel gebruiken! :D

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 10:04

Bestaan die dingen nog?! Werd altijd als iets typisch Nederlands gezien omdat Nederlanders de naam hebben zuinig te zijn.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 10:07

Jazeker, hier in de boerderijwinkel verkopen ze ze nog. We hebben er zelf ook een omdat die plastic flessen met vla (van de boerderijwinkel) anders niet goed leeg gaan.

Misschien zuinig, maar ook vooral geen voedselverspilling, anders gooi je toch best wat weg en dat is zonde.

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 10:19

fohadie schreef:
Bestaan die dingen nog?! Werd altijd als iets typisch Nederlands gezien omdat Nederlanders de naam hebben zuinig te zijn.

De Hema noemt ze flessenschraper en verkoopt ze voor €2

Ik heb er ook een hier thuis. Ideaal ding

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 10:21

Oh die had mijn vader altijd om de vla eruit te schrapen hahaha

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 10:29

Secret Santa Week Vraag

Wat is iets dat je altijd al interessant vond en zou willen proberen, maar nooit aan toe komt?

Ik ben gek op chocolade, dus het lijkt me zo gaaf om een bedrijfje te hebben die iets met chocola maakt. Brownies, repen in gekke smaken en kleuren. Maarja, waar moet ik het kwijt in ons kleine flatje en hoe begin je zoiets? Ik ben nou niet bepaald een keuken wonder. :=

En waar kom je juist wel aan toe, maar zou je eigenlijk wat minder aandacht aan mogen geven?
Zoals ik hier al vaker in het topic lees; minder op mijn telefoon zitten, doelloos scrollen. En ook minder op Youtube doelloos scrollen.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 10:49

Een flessenlikker, pottenlikker, pannenschraper of hoe dat ding heet, heb ik in huis. Echt een topding. :D

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 11:01

Wat is iets dat je altijd al interessant vond en zou willen proberen, maar nooit aan toe komt?
Een muziek instrument leren spelen (drum of gitaar) en ik wil nog eens leren surfen.
In het dagelijks leven meer lezen en knutselen, en mijn BJ beter bijhouden

En waar kom je juist wel aan toe, maar zou je eigenlijk wat minder aandacht aan mogen geven?
Tv kijken en Social media. Het laatste heb ik wel redelijk onder controle, tv besteed ik meer aan. Is makkelijker als een boek pakken of knutselen, maar dat laatste ontspant eigenlijk veel meer.

EedihcrO

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 11:02

Een rondje Google leert mij dat ze zelfs bij de AH te koop zijn. Dan kunnen ze gewoon mee komen met de boodschappen.
Tis idd voor voedselverspilling ook. Want als spatel in een pan lijken ze me dan weer minder handig.

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 11:05

M_D_H schreef:
Matheno schreef:

Een soort halve maan aan een steeltje, waar mee je de potten en flessen uit kan schrapen :j

Ja die mis ik ook wel eigenlijk...

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 11:25

Als mijn lootje er eentje wilt mag die hem zo hebben gebruik hem nooit vind het meer onnodige lade vulling :=

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 12:19

EedihcrO schreef:
Een rondje Google leert mij dat ze zelfs bij de AH te koop zijn. Dan kunnen ze gewoon mee komen met de boodschappen.
Tis idd voor voedselverspilling ook. Want als spatel in een pan lijken ze me dan weer minder handig.

De gewone pannenlikker bedoel je dan?
Die vind ik reuze handig :D Alle jus komt mooi uit de pan, zelfgemaakte pudding komt allemaal uit de kom (om in kleine potjes te gieten), enz. Heel handig :j

CharxHebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 13:21

M_D_H schreef:
Matheno schreef:

Die had ik bij mijn ouders thuis! Zo'n fijn ding die mis ik heel erg sinds ik op mezelf woon :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 13:39

miccamaaike schreef:

Zo eentje:
[ Afbeelding ]

dit is idd heel iets anders! :)) Thanks, anders had ik wellicht zomaar een bokker met een niet-gevraagde pannenlikker opgezadeld :+ Die van ons heeft toevallig ook een halve cirkel als spatel, maar op een totaal andere manier :')

EedihcrO

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 13:51

LWDaisy schreef:
EedihcrO schreef:

De gewone pannenlikker bedoel je dan?
Die vind ik reuze handig :D Alle jus komt mooi uit de pan, zelfgemaakte pudding komt allemaal uit de kom (om in kleine potjes te gieten), enz. Heel handig :j

Ja, een gewone pannenlikkerij heb ik wel ja. 4 stuks en ik gebruik ze veel. Maar zo’n half maantje lijkt me daar niet handig voor. Dat bedoelde ik.

Roulette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 13:53

miccamaaike schreef:

Zo eentje:
[ Afbeelding ]

Nostalgie, die hadden wij vroeger thuis ook! Vind het best een handig ding eigenlijk (net weer met een lange lepel onhandig zitten doen om een pot leeg te maken), er mag er best een deze kant op in mijn pakket.

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 20:53

Toffe vraag van de week! Ik had nog niet de tijd genomen om te reageren.

Ik zou wel gitaar willen spelen, paal kunnen dansen, een mudrun oid (kunnen) doen (en dus ook overleven), een echte escape room (ik krijg nooit iemand mee :( ).Oh en een eigen bedrijfje, maar daar heb ik de moed niet voor _O- vind mijn zekerheid en huidige baan ook gewoon leuk :D

Social media echt minder. Ik heb periodes dat ik instagram gewoon even van mijn telefoon verwijder. Minder onzinprogrammas kijken misschien ook wel, daar verdoe je echt tijd mee haha.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 21:16

oeh flessenlikker hadden wij vroeger ook voor de vla enzo!

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 21:22

Heel bokt straks aan de flessenlikkers. _O-

Ik kan wel een miniversie gebruiken voor de sambalpot. O:)

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 21:45

Ik herken de pannenlikker ook van vroeger, specifiek voor de flessen vd melkboer idd :j

Ik zou ook wat minder op telefoon mogen doorbrengen, geen selfiestick voor mij oid dus ;-)

Wenslijst staat nog wel een keer paaldansen proberen ofzo hier. En wat meer bewegen sowieso :')

MaNdiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 22:48

Oh ja handig de flessenlikker. Doet mij denken aan mijn opa en oma.