Dingen die je je af vraagt deel 4!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 19:39

Urbanus schreef:
Urbanus schreef:
[ [url=m/3ncGzX.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heeft deze tomaat neusrot? Het is een zwarte soort maar eerste keer dat ik dit ras teel.

Oké alle tomaten van dit ras worden dus zwart maar hoe zie ik dan of ze rijp zijn?

Gewoon proeven. Niet te ingewikkeld maken :D

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 21:15

Onze vlucht is een tijd geleden geannuleerde. Hiervoor hebben wij een schadeclaim ingediend en een vergoeding van 250 euro gekregen zoals hoort bij het annuleren. Ik dacht dat deze vergoeding per persoon was maar kan het nergens duidelijk vinden. Kan iemand mij hierbij helpen

AniaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 12:20

Amber_anne schreef:
Onze vlucht is een tijd geleden geannuleerde. Hiervoor hebben wij een schadeclaim ingediend en een vergoeding van 250 euro gekregen zoals hoort bij het annuleren. Ik dacht dat deze vergoeding per persoon was maar kan het nergens duidelijk vinden. Kan iemand mij hierbij helpen

per ticket, maar ook per claim. Je moet dus een claim per ticket indienen.

https://www.aviclaim.nl/regelgeving/?gc ... VUQAvD_BwE
Laatst bijgewerkt door Ania op 19-07-22 12:32, in het totaal 1 keer bewerkt

hagelslag

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 12:26

Waarom gaan mensen extra met dit weer even lekker fietsen of wandelen of wat dan ook...
En als het 25 graden is, zie je ze nergens want oeh het is zo koud...

Ik snap dat echt niet..

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 12:27

Tja, ik heb er niet zo’n last van blijkbaar. Wandelen helemaal niet. Werken (schoonmaak) is wel pittig zeker wanneer er ergens geen airco is. Maar ook gewoon te doen.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 12:30

hagelslag schreef:
Waarom gaan mensen extra met dit weer even lekker fietsen of wandelen of wat dan ook...

Ik snap dat echt niet..

Ik ben zo iemand :)) Ik vind rond de 30 een lekkere temperatuur, 25 inderdaad nog frisjes. Al zou ik dan nog best gaan wandelen hoor. Gewoon niet zo'n last van de hitte, wel van de kou :)

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 12:36

mijn man zei net: waarom gaan we niet even lekker fietsen..... hij vindt het nu net lekker, ik lig al met 20 graden op apegapen.
Ik heb het maar op de aangekondigde smog gegooid, ik heb copd, dus ik mag niet naar buiten vandaag.... pfffffiewwww ben ik er mooi onderuit gekomen _/-\o_

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 12:48

hagelslag schreef:

Ik snap dat echt niet..

:D

Hier in de buurt zijn het vooral de ouderen. Bij 25 graden zie je ze niet buiten want is het te warm.
Vandaag zijn ze al wezen fietsen in de voormiddag en deze namiddag gaan ze lekker een terrasje doen... :')

_Roxanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 12:49

marley93 schreef:
Waarom hebben de trainingsshirts bij paardrijden bijna allemaal een hoge hals? Dat valt me best op eigenlijk in vergelijking met trainingsshirts voor andere sporten; is het puur voor het mooie of heeft het ook een functie?

Zal dat niet zijn om de vriendinnen netjes binnen te houden? :+ Tijdens het rijden wil je ze netjes binnenhouden maar ook rondom op stal, met poetsen etc wil je dat de boel een beetje netjes blijft als je bukt.

Ik denk met fietsshirts hetzelfde principe. Als je op je trappers staat wil je het tegemoetkomend verkeer niet teveel afleiden :D

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 13:01

Ania schreef:
Amber_anne schreef:

per ticket, maar ook per claim. Je moet dus een claim per ticket indienen.

https://www.aviclaim.nl/regelgeving/?gc ... VUQAvD_BwE

Thank you, ik ga maar is contact met ze opnemen. Maar dan weet ik iig dat het de moeite waard is

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 13:21

_Roxanne schreef:
marley93 schreef:
Waarom hebben de trainingsshirts bij paardrijden bijna allemaal een hoge hals? Dat valt me best op eigenlijk in vergelijking met trainingsshirts voor andere sporten; is het puur voor het mooie of heeft het ook een functie?

Zal dat niet zijn om de vriendinnen netjes binnen te houden? :+ Tijdens het rijden wil je ze netjes binnenhouden maar ook rondom op stal, met poetsen etc wil je dat de boel een beetje netjes blijft als je bukt.

Ik denk met fietsshirts hetzelfde principe. Als je op je trappers staat wil je het tegemoetkomend verkeer niet teveel afleiden :D

Ik heb genoeg shirts met ronde hals waar je niets ziet.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 13:24

Bovendien heb je daar met een sportbh toch geen last van?

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 13:58

_Roxanne schreef:
marley93 schreef:

Ik denk eerder dat het is om te voorkomen dat er ongewenste dingen naar binnen vliegen. Herenshirts hebben ook een hoge hals en die hebben geen "vriendinnen" (hoewel bij sommige een BH niet zou misstaan.....).

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 14:11

Is het ook niet traditioneel? Aangezien paardensport nogal stijf is (zacht uitgedrukt) qua uniformen voor competitie?

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 14:12

Help je een hond met dit weer met n ventilator? Of werkt dat zo niet bij n hond?
Qua afkoeling bedoel ik dus.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 14:45

rien10 schreef:
Help je een hond met dit weer met n ventilator? Of werkt dat zo niet bij n hond?
Qua afkoeling bedoel ik dus.

Die van mij gaat er uit zichzelf voor liggen dus ze zal het wel fijn vinden. Het zal vast wel wat helpen.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 15:47

Bestaan er nog nette, aansluitende dames blouses? In gewoon een neutrale kleur, gemêleerd, neutraal streepje oid? Of zijn het echt alleen nog maar hobbezakken? -O-

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 18:14

Zoiets Lalidan? https://www.bonprix.nl/product/stretch- ... Z8QAvD_BwE

En bijv. merken zoals Marc O'polo hebben ook altijd wel zulke blouses in de collectie. Ik vind ze normaal te duur, maar Rinsma in Gorredijk heeft ze nu wel in de sale voor 50% zie ik (dan is het net te doen :+ ).

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 18:25

Nee, niet 'zoiets', dát. Gewoon, exact, dat. Waarom vind jij dat nou wel en ik niet? -O- Maar thanks, ik ga een blouse bestellen!

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 09:02

Zag gisteren een nieuwsitem over de hitte in Londen. In de metro ‘central line’ welke 100 meter onder de grond ligt was het werkelijk bloedheet, wel 35+. Ik vraag me dan af, hoe kan dat? Het is toch altijd heel koel onder de grond? Ga maar eens een grot in.
( nou ja, als je een paar duizend meter afdaalt wordt het natuurlijk wél erg warm :) )

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 09:23

Ik denk een combi van Veel mensen. Motoren van metro stellen. Winkeltjes op t perron die warme airco lucht uitblazen. Warmte die door de treinen mee gezogen wordt het buizenstelsel in.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 09:24

truus1957 schreef:
Zag gisteren een nieuwsitem over de hitte in Londen. In de metro ‘central line’ welke 100 meter onder de grond ligt was het werkelijk bloedheet, wel 35+. Ik vraag me dan af, hoe kan dat? Het is toch altijd heel koel onder de grond? Ga maar eens een grot in.
( nou ja, als je een paar duizend meter afdaalt wordt het natuurlijk wél erg warm :) )

In een grot heb je geen elektriciteit, maar in de tube heb je de treinen en ontzettend veel mensen. Dat genereert ontzettend veel hitte.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 09:24

En de warmte kan niet makkelijk weg.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-22 09:36

Lalidan schreef:
Bestaan er nog nette, aansluitende dames blouses? In gewoon een neutrale kleur, gemêleerd, neutraal streepje oid? Of zijn het echt alleen nog maar hobbezakken? -O-

Als je op wehkamp getailleerde blouse in typt komen er best wat naar boven.
Maar de hoeveelheid vierkante blouses zijn inderdaad wel meer aanwezig tegenwoordig.
Ik draag die ook niet, want door grotere cupmaat en slanke taille lijk ik dan vierkant :+
Ik heb er laatst een van Morgan en Esprit kunnen vinden.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 10:15

Als ik met die term op Wehkamp zoek krijg ik er welgeteld 1, in knaloranje :+ Dat wordt hem niet. Mango en Esprit kan ik nog even naar kijken, in elk geval bedankt voor het meedenken!