Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Mizora schreef:Ik verwacht eigenlijk dat het hetzelfde blijft. Dat is het advies ook van het OMT en de cijfers zijn op het moment dalende. Omicron is wel in Nederland, maar nog geen grote vlucht aan het nemen. Zodra de besmettingscijfers weer stijgen wordt het een ander verhaal, maar voor nu verwacht ik dat ze deze koers doorzetten. En ja, dat betekent weer een sobere kerst.
Shadow0 schreef:Eleeke schreef:Rode hond, nope dat doen we grotendeels om te voorkomen dat zwangere vrouwen het krijgen.
Als vrouw kun je dat vaccin ( voor jezelf) ook pas nemen als je... Noem eens wat.... bv 18 bent.
Nee dus, zo werkt het niet, wat jij blijkbaar doet is de bovenste van de ernstige gevolgen nemen en dan denken dat dat het enige is dat relevant is.
Dat is niet zo. Hoewel schade voor een ongeboren kind bij iemand die zwanger is een van de meestvoorkomende ingrijpende gevolgen is, zijn die andere gevolgen ook. Als je rode hond gewoon door laat gaan in de bevolking, dan zijn er nog steeds veel kinderen die de gevolgen dragen, van bijvoorbeeld hersenvliesontsteking, of blindheid. Daarnaast stel je iedereen bloot aan extra risico's van een doormuterend virus en herhaalde blootstelling, en blootstelling bij mensen met een (al dan niet tijdelijk) verzwakt of onderdrukt immuunsysteem: vaccins zijn nuttig maar bij alle besmettelijke ziektes is het omlaagbrengen van de blootstelling aan het virus erg belangrijk.Citaat:Bof zit er beetje tussenin maar is vooral een probleem voor jongens
Dit is dus dezelfde redenatiefout: je neemt het bovenste aan ernstige gevolgen, maar denkt dan dat de rest niet ernstig is. Maar dat is het wel, als je een virus door laat gaan. "Meestal onschuldig" betekent nog steeds heel veel kinderen die nodeloos ziek worden met mogelijk blijvende schade, als je het over alle kinderen in Nederland hebt.
pien_2010 schreef:Zullen we er geen algemeen vaccinatie topic van maken? Want dat is er al op Bokt! Dus graag ontopic over covid.
ruitje schreef:Ik ben zo blij dat ik het onderwijs uit ben... Lijkt mij als docent vreselijk schakelen binnen een beroep waar de werkdruk al mega hoog is
Shadow0 schreef:Leraren in Actie, waar een boel actieve docenten zich verenigd hebben, willen wel eerder vakantie, want het is niet meer te doen op veel scholen. Heel veel leerkrachten en leerlingen ziek of in quarantaine, en iedereen raakt (eh, is) uitgeput.
Eleeke: je argument klopte alleen dus niet.
Sheran schreef:Ik vroeg me overigens iets af over die zelftesten, die nu ineens weer minder betrouwbaar zijn zonder klachten. Heeft dat misschien ook met besmettelujkheid te maken? Dat hij vooral besmettelijkheid oppikt? Of is dit een onzinnig idee?
MyWishMax schreef:Bij neefjes ook een nieuw gebouw, maar wel alle klassen thuis geweest behalve groep 7 en 8. En het zijn per groep ook 2 klassen, dus eigenlijk qua aantallen 2 scholen.
Maar wel de bedoeling dat ouders de kinderen thuis zouden helpen met online school. Ook als de kinderen positief waren en ziekig. Alleen bij echt ziek niet. Dat was echt ellendig, iets doen waar je niet voor geleerd hebt, met kinderen in verschillende groepen die ook ziek warenen dan zelf ook nog moete werken of ziek zijn.
Was niet helemaal over nagedacht vond ik. Zij zijn ook voor een sluiting voor de kerst, maar ook voor strenge maatregelen qua testen enzovoorts bij de kinderen. Die besmettingen begonnen op de bso, waar kinderen van meerdere scholen komen
djinnie schreef:Maar als ze toch de scholen een week eerder dicht willen gooien, hadden ze dat wel iets eerder mogen bedenken.
MyWishMax schreef:ruitje schreef:Ik ben zo blij dat ik het onderwijs uit ben... Lijkt mij als docent vreselijk schakelen binnen een beroep waar de werkdruk al mega hoog is
Dat ook. En helemaal in deze feestdagen tijd waar het altijd al hectisch is. En nu dus telkens kinderen thuis, collega's ziek, online les geven, toch weer normaal, oh weer besmettingen
Pandora2 schreef:Nu hoor ik net op de radio dat het echt storm loopt voor de reizen naar de zon in die week... buiten seizoen dus vliegen aan heel goedkoop tarief![]()