Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

witenbruin

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 16:18

Een dag ziekenhuis kost 400 euro minimaal, dus prik is een stuk goedkoper
zoals bigone opmerkt

dit dus zeker

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 16:23

We betalen ook best wat aan onze ziektekosten verzekeringen....

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 17:18

Pandora2 schreef:
Niwla schreef:
Ik zou er eerder voor zijn om die derde prikken naar landen te sturen waar nog niemand een prik gehad heeft.

Ik denk dat dit ook het opzet zal zijn. De WHO heeft ook al aangedrongen om de armere landen eerst van de nodige vaccins te voorzien.
Daarom ook dat hier niet alle ouderen een 3e prik zullen krijgen, maar dus enkel die beperkte groep met bewezen lage afweer.

Dat meldde ik een paar weken terug al.

Wat is er nú met die ´sociale verplichting naar de anderen´??? Dat was toch een zwaarwegende reden om je te moeten laten vaccineren? Zijn we nu ineens niet sociaal?!

Wat betreft die opmerking over studenten en wetenschap; dat is een stupide simplistische opmerking. Juist een wetenschapper zet geen oogkleppen op; weet dat er altijd méér is. Eerder een brevet van onvermogen van de docent/professor.

Al met al wéér een zielig voorbeeld van verkapte entverplichting.
Ja, vaccineren is goedkoper dan ziekenhuisopname: Dat is het belang van de staat. Niet noodzakelijkerwijze van joú. Als je normaal gezond, jong met weerstand bent, heb je waarschijnlijker last van de 2e injectie dan van Covid. Ook dát is wetenschap :P

Ik vind het meer en meer een onformatie klucht worden.
Wat mij betreft is het inmiddels een gepasseerd probleem; een ziekte erbíj. Pas het aantal ICs er DÚS!!! bij aan en leef door.
Dat hypocriete van beperking hier en daarnaast niet is te gek voor woorden. Gewoon belachelijk. Contraproductie; zo neemt (op de imo bange poeperds na )niemand wat dan ook meer serieus.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 17:23

@hc: met die soort geblaat maak je vooral dat niemand jou meer serieus neemt.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 17:25

https://www.ad.nl/politiek/rivm-alle-1- ... ~af6a1517/

Alle niet-gevaccineerden komen vroeg of laat in aanraking met het coronavirus.

Dat riep ik vorig jaar ook al. Je kan het niet meer stoppen. Leer ermee leven, accepteer het dat het er is. Bescherm jezelf met een vaccin als je dat wilt en verder gewoon gaan met die banaan, leven.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 17:32

Suzanne F. schreef:
https://www.ad.nl/politiek/rivm-alle-1- ... ~af6a1517/

Alle niet-gevaccineerden komen vroeg of laat in aanraking met het coronavirus.

Dat riep ik vorig jaar ook al. Je kan het niet meer stoppen. Leer ermee leven, accepteer het dat het er is. Bescherm jezelf met een vaccin als je dat wilt en verder gewoon gaan met die banaan, leven.

Eens :) en liever nu, dan verder in het najaar, om te voorkomen dat Corona en griep tegelijk pieken

https://www.nrc.nl/nieuws/2021/08/13/de ... FVbG_LIQ_Y

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 17:50

Ja hier pleitten een aantal professoren ook voor deze optie nu opengooien terwijl er nog best veel capaciteit is en niet wachten tot de herfst
Maar een aantal virologen gingen weer steigeren bij dit idee :+

Mjelleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 18:21

Ze weten ook nog heel veel niet. Maar de gedachte nu is dat iedereen die niet beschermd is vroeg of laat corona gaat krijgen.

"Dat kan volgens RIVM-berekeningen leiden tot 16.000 tot 22.000 ziekenhuisopnames en 2200 tot 3400 IC-opnames in de komende tijd. Van Dissel kan niet zeggen over welke periode dit gaat. "Het kan binnen een maand of over een periode van twee jaar, de berekening daarover is nu nog te complex"."

Het gaat om best nog grote aantallen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 18:29

Wanneer 1 % in het ziekenhuis beland zijn dat er dus 20.000. Dat is niet direct het probleem, probleem is dat een percentage van die 1 % op de IC komt en daar langere tijd de boel bezet houd. En daar hebben heel veel andere mensen, die gevaccineerd zijn en in bijna alle gevallen niet in het ziekenhuis komen, wel last van. De nieuwe heup, welke geplande operatie dan ook, belt u volgend jaar december maar eens terug.
Dus wat je ook doet, weinig versoepeling, hebben veel mensen last van, alles versoepelen, krijgen ook veel mensen last van. Daarom is dat vaccineren zo belangrijk want het mag dan niet volledig voorkomen dat je Corona krijgt, uit onderzoek blijkt dat in ieder geval Pfizer voor 95 % biedt tegen opname, mocht je het als gevaccineerde al oplopen.
En je kunt tegen een vaccinatieplicht zijn, ik ook, maar het is wel zo dat die anderhalf miljoen niet prikkers de rest in de tang hebben wat betreft versoepelingen.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 18:34

Ik krijg net een mail binnen dat de obstakelruns weer van start gaan. Hoeft niet te testen of te vaccineren want ze kunnen 1,5 meter garanderen. Nou ik moet de eerste obstakelrun nog tegenkomen waarbij je dat kunt garanderen. Mensen helpen elkaar met hindernissen, lopen over smalle paadjes naast elkaar. Echt schiet mij maar lek.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 18:35

Vind ik ook bigone.
En de gewone zorg heeft al zoveel achterstand. Om daar meer achterstand bij te gaan maken voor eigenwijze die om wat voor reden dan ook corona niet serieus genoeg vinden, nou nee niet kloppend voor mijn gevoel. Laat die maar achteraan sluiten, bel volgend jaar maar terug, maar dat gaat helaas niet.

En dan heb ik het niet eens over versoepelingen van dingen mogen doen.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 18:52

bigone schreef:
Wanneer 1 % in het ziekenhuis beland zijn dat er dus 20.000. Dat is niet direct het probleem, probleem is dat een percentage van die 1 % op de IC komt en daar langere tijd de boel bezet houd. En daar hebben heel veel andere mensen, die gevaccineerd zijn en in bijna alle gevallen niet in het ziekenhuis komen, wel last van. De nieuwe heup, welke geplande operatie dan ook, belt u volgend jaar december maar eens terug.
Dus wat je ook doet, weinig versoepeling, hebben veel mensen last van, alles versoepelen, krijgen ook veel mensen last van. Daarom is dat vaccineren zo belangrijk want het mag dan niet volledig voorkomen dat je Corona krijgt, uit onderzoek blijkt dat in ieder geval Pfizer voor 95 % biedt tegen opname, mocht je het als gevaccineerde al oplopen.
En je kunt tegen een vaccinatieplicht zijn, ik ook, maar het is wel zo dat die anderhalf miljoen niet prikkers de rest in de tang hebben wat betreft versoepelingen.

Mijn moeder met aangeboren hart afwijking heeft ook “last” van mensen die door een ongezonde levensstijl hart- en vaatziekten ontwikkeld hebben. Mogen die ook geen bed bezet houden? Omdat zij daar last van heeft? Zij moet immers ook langer wachten op haar hartoperatie door hen.

En je laatste statement klopt simpelweg niet. Feit is dat gevaccineerden nog steeds besmet worden en dus ook besmettelijk zijn. Zelfs bij een vaccinatiegraad van 100% ben je niet van Corona en de bijhorende opnames af

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 18:57

Achterom schreef:
@hc: met die soort geblaat maak je vooral dat niemand jou meer serieus neemt.

En met een dergelijk waardeoordeel lijk je vaxer-evangelisch :D

Mjelleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 19:04

996981 schreef:
Feit is dat gevaccineerden nog steeds besmet worden en dus ook besmettelijk zijn. Zelfs bij een vaccinatiegraad van 100% ben je niet van Corona en de bijhorende opnames af

Natuurlijk ben je er dan niet helemaal vanaf, maar het scheelt wel enorm in de ziekenhuisopnames. Vaccinatie beschermt voor iets van 95% tegen ziekenhuisopname, dat maakt wel veel verschil.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 19:08

996981 schreef:
Mijn moeder met aangeboren hart afwijking heeft ook “last” van mensen die door een ongezonde levensstijl hart- en vaatziekten ontwikkeld hebben. Mogen die ook geen bed bezet houden? Omdat zij daar last van heeft? Zij moet immers ook langer wachten op haar hartoperatie door hen.

Rokers? Is een groot, chronisch basisprobleem waar direct/indirect veel bedden door bezet zijn.
Zet de omvang dáárvan, van die basiszorg, maar eens af tegen Covid19 opnames.

Covid19 is volledig uit alle perspectief gerukt door onformatie vanuit officiële bronnen.

Ik ´blaat´het nog wel een keer; Covid19 is een ´normale´ ziekte erbij. Een blijver en is deel van de basiszorg.

Vaccineer je wel of niet en klaar. Verder met leven. Zónder het hypocriete geneuzel van vreemde beperking van evenementen, uitgaan, buitenlandse vakanties e.d. zonder enige logische samenhang. Vergeet die entbewijzen/test cultuur.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 19:10

996981 schreef:
bigone schreef:

En je laatste statement klopt simpelweg niet. Feit is dat gevaccineerden nog steeds besmet worden en dus ook besmettelijk zijn. Zelfs bij een vaccinatiegraad van 100% ben je niet van Corona en de bijhorende opnames af

Ik zeg nergens dat je niet meer besmet kunt worden. Alleen word je, wanneer je volledig gevaccineerd bent minder snel besmet en heb je, mocht je toch besmet worden vele malen minder kans om in het ziekenhuis te belanden.
Indien het zo zou zijn wat jij zegt denk je dan niet dat het aantal besmettingen nu op 20.000 per dag zou liggen ipv 2500?
Wanneer je als gevaccineerde zo gemakkelijk besmet raakt en anderen besmet dan is 2500 per dag peanuts aangezien delta ook nog eens min. 4 tot 6 keer besmettelijker is.
En jouw moeder heeft nog veel meer last van Corona patiënten dan van mensen die hartproblemen hebben door eigen gedrag.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 19:29

bigone schreef:
996981 schreef:

Ik zeg nergens dat je niet meer besmet kunt worden. Alleen word je, wanneer je volledig gevaccineerd bent minder snel besmet en heb je, mocht je toch besmet worden vele malen minder kans om in het ziekenhuis te belanden.
Indien het zo zou zijn wat jij zegt denk je dan niet dat het aantal besmettingen nu op 20.000 per dag zou liggen ipv 2500?
Wanneer je als gevaccineerde zo gemakkelijk besmet raakt en anderen besmet dan is 2500 per dag peanuts aangezien delta ook nog eens min. 4 tot 6 keer besmettelijker is.
En jouw moeder heeft nog veel meer last van Corona patiënten dan van mensen die hartproblemen hebben door eigen gedrag.

We weten niet hoe het zou zijn als iedereen gevaccineerd was. Immers hebben we nu ook maatregelen die besmettingen en opnames tegenhouden.

In 2010 moest mijn moeder ook al wachten op operaties ;) dus nee, ze heeft niet meer last can Coronapatienten dan van mensen met een ongezonde levensstijl

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 19:30

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 19:32

Mjelleke schreef:
996981 schreef:
Feit is dat gevaccineerden nog steeds besmet worden en dus ook besmettelijk zijn. Zelfs bij een vaccinatiegraad van 100% ben je niet van Corona en de bijhorende opnames af

Natuurlijk ben je er dan niet helemaal vanaf, maar het scheelt wel enorm in de ziekenhuisopnames. Vaccinatie beschermt voor iets van 95% tegen ziekenhuisopname, dat maakt wel veel verschil.

Verschil ten opzichte van wat? Volgens mij zijn de meesten die zich niet laten vaccineren jongeren, zonder onderliggend lijden. Hoe groot is de kans dat zij in het ziekenhuis komen, ook zonder vaccinatie? Nihil

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 19:35

Overigens heeft in NL een half miljoen mensen een ´stoornis´ in het afweersysteem; bv door een transplantatie.
Die vallen buiten de boot van de vaccinaties.
Afgezien van het persoonlijke drama hiervan voor hen en hun directe families is een half miljoen meer dan genoeg om de cijfers van de vaccinatie te beinvloeden: Tel ze mee als niet gevaccineerd of verminder de te vaccineren bevolking. Tis maar wat je het volk wíl laten zien :)*

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 19:36

DuoPenotti schreef:
https://www.msn.com/nl-nl/gezondheid/me ... d=msedgntp

Long-covid onstaat mogelijk door Epstein-Barr-virus.

Veel mensen knappen nooit echt op van Pfeiffer, zou dat nu ook een oorzaak zijn? Datzelfde virus?

Volgens mij is het logisch dat bij een verzwakt immuunsysteem andere, latent aanwezigen virussen ook weer aan kunnen wakkeren? :) maar ik ben geen medicus dus durf het niet met zekerheid te zeggen.

Maar krijgen we dan nu eindelijk ook meer aandacht voor andere virussen die rest verschijnselen kunnen vertonen zoals Pfeiffer en influenza? Of blijft t Corona voor en na?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 19:39

996981 schreef:
Volgens mij is het logisch dat bij een verzwakt immuunsysteem andere, latent aanwezigen virussen ook weer aan kunnen wakkeren? :) maar ik ben geen medicus dus durf het niet met zekerheid te zeggen.

Maar krijgen we dan nu eindelijk ook meer aandacht voor andere virussen die rest verschijnselen kunnen vertonen zoals Pfeiffer en influenza? Of blijft t Corona voor en na?

Long-griep ook dan ;)

Covid is volstrekt uit elk perspectief gerukt.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 19:42

Mensen met een verzwakt immuunsysteem kunnen ook van Griep ernstig ziek worden dus tja. In hoeverre is dit meer een risico dan voorheen?

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 19:45

Suzanne F. schreef:
Mensen met een verzwakt immuunsysteem kunnen ook van Griep ernstig ziek worden dus tja. In hoeverre is dit meer een risico dan voorheen?

Het geeft nu misschien eindelijk eens aandacht aan chronisch zieken die na pfeiffer ernstig ziek zijn gebleven.
Die worden nu aan de kant gezet als aanstellers.
Vast ook wel met andere ziektes die nooit erkent zijn wat dat betreft.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 20:41

Mjelleke schreef:
996981 schreef:

Dat niet alleen, de kans om besmet te raken is veel lager en het risico om anderen te besmetten is veel lager als je gevaccineerd bent. Met vaccineren breng je dus het reproductiegetal omlaag en de hoge reproductie was nou net het grote probleem bij corona.