Algemeen coronatopic #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 12:16

Huertecilla schreef:
SusanH schreef:
Ik hoorde gisteren weer op nieuwsuur dat mannen boven de 50 met een BMI boven de 25 enten 44% IC opnames scheelt. Dan denk ik, ent die meteen als eerste nu. Dat geeft lucht in de zorg.

Hoppa en weer een recht op de vuilstort in het algemeen belang. Nú ineens geen baas over eigen lijf?!

En nee, heb geen overgewicht :P

Hoezo? Ze mogen toch alsnog zelf kiezen of ze wel of geen prik willen? Dat mag ik als zorgmedewerker ook.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 12:18

Huertecilla schreef:
SusanH schreef:
Ik hoorde gisteren weer op nieuwsuur dat mannen boven de 50 met een BMI boven de 25 enten 44% IC opnames scheelt. Dan denk ik, ent die meteen als eerste nu. Dat geeft lucht in de zorg.

Hoppa en weer een recht op de vuilstort in het algemeen belang. Nú ineens geen baas over eigen lijf?!

Want SusanH is de baas over alle mannen van boven de 50 met overwicht en heeft met dit bericht besloten dat zij zich verplicht moeten vaccineren? :')
Volgens mij staat dat er niet.

secricible

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 12:28

Bovendien enten we al vanaf het begin eerst de groep met het hoogste risico. Als mannen boven de 50 met een hoog BMI nu oververtegenwoordigd zijn op de IC zijn zij blijkbaar een forse risicogroep.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 12:30

Ik hoop inderdaad dat ze die groep snel prikken, mijn vader komt al maanden de deur niet meer uit (65+ en zwaar overgewicht) wat voor het overgewicht ook niet bepaald help.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 12:43

Sizzle schreef:
Ik hoop inderdaad dat ze die groep snel prikken, mijn vader komt al maanden de deur niet meer uit (65+ en zwaar overgewicht) wat voor het overgewicht ook niet bepaald help.

Gezonder leven, gezonder eten?
Minder fabrieksvoer, meer slow food?
Nee, quasi verplicht spuit erin.

We zitten al meer dan een jáár met Covid, niet echt een verrassing meer. Ook de risicos niet.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 12:44

Jessix schreef:
Huertecilla schreef:
SusanH schreef:

Want SusanH is de baas over alle mannen van boven de 50 met overwicht en heeft met dit bericht besloten dat zij zich verplicht moeten vaccineren? :')
Volgens mij staat dat er niet.

Haha ik heb er zelf 1 thuis, net 50, licht overgewicht, maar die mag toch ook echt zelf bepalen of hij gevaccineerd wil worden of niet.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 12:52

Als ik zie wat er op de ic ligt is het 45+ met obesitas en vaak ook suikerziekte
45 plus longaandoeningen zoals COPD, ernstig astma

Geen 75 plus, die zijn er vast in de cohort maar niet in de IC.

Meestal man, maar een enkele keer vrouw.

Wil je de IC ontlasten is/was het enten van de verpleeghuisbewoners geen prio.
Die begrijp ik in die zin ook nog steeds niet.
En dat inderdaad bovenstaande niet snel is opgepakt met prikken.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 13:01

BMI boven 30 ( man of vrouw )valt hier bij ons onder de risicogroepen want ik kreeg laatst een mail van de HA dat je je moest melden bij o.a. een te hoog BMI.
Dan krijg je dus voorrang.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 13:04

Pandora2 schreef:
BMI boven 30 ( man of vrouw )valt hier bij ons onder de risicogroepen want ik kreeg laatst een mail van de HA dat je je moest melden bij o.a. een te hoog BMI.

Ik heb ook een bmi van boven de 30.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 13:06

In nl boven de 40 volgens mij.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 13:06

Femke_Tweety schreef:
In nl boven de 40 volgens mij.

Klopt. Maar hoe spoor je deze mensen op?

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 13:07

purny schreef:
Pandora2 schreef:

Ik heb ook een bmi van boven de 30.

Dan zou je bij ons dus sneller aan de beurt zijn.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 13:07

Huertecilla schreef:
Sizzle schreef:

Gezonder leven, gezonder eten?
Minder fabrieksvoer, meer slow food?
Nee, quasi verplicht spuit erin.

We zitten al meer dan een jáár met Covid, niet echt een verrassing meer. Ook de risicos niet.

Gelukkig mag hij net als jij zelf zijn leven inrichten ;)
Hij wil namelijk graag die prik. Wat jij doet mag jij weten.

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 13:10

We mogen de komende 2 maanden nog niet op versoepelingen rekenen...

Nog even volhouden, samen moeten we het doen, er is licht aan het einde van de tunnel.

De menselijke maat is volledig weg. We worden volledig beheerst door virologen die het liefste iedereen achter de voordeur opsluiten..

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 13:12

Waar ik heel geirriteerd ban raak is dat onze media steeds maar blijft fingerpointen dat de mensen die niet willen enten dadelijk de schuld zijn dan we nog in lock-down zijn terwijl er nu niet eens genoeg is voor mensen die wel willen. Als daar nou eens vaart achter zou zitten dan kunnen we dat koffiedik kijken nog even afwezig laten.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 13:14

robert45 schreef:

Nog even volhouden, samen moeten we het doen, er is licht aan het einde van de tunnel.

De menselijke maat is volledig weg. We worden volledig beheerst door virologen die het liefste iedereen achter de voordeur opsluiten..

Hoelang is die tunnel?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 13:15

2 maanden, dat gaan mensen niet doen..... niet meer.
Als het zonnig word houden mensen zich niet meer aan de regels.
Kan de regering negeren, maar ik denk dat het dom is. Regels overtreden dan is het al snel nergens rekening meer mee houden.
Dan kunnen ze beter met verstand versoepelen.

Beetje als afgelopen zomer.
Alles weer open maar maximaal 1 persoon per ? m2 oppervlakte.
In een kleine winkel kunnen misschien maar 10 mensen, in een grote winkel wel 50.
In een klein restaurant kunnen misschien maar 3 tafels staan, in zo'n grote vreetschuur misschien wel 20.
Gooi alles, echt alles, met beleid terug open.
Over 2 weken met pasen, anders gaan mensen thuis met veel meer mensen van alles doen, wat niet gehandhaafd kan worden.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 13:18

Er waren in heel Europa gisteren protesten met honderden tot duizenden mensen.
Dat staat op een gegeven moment ook niet meer in verhouding tot 2 mensen die krampachtig proberen afstand te houden in de achtertuin.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 13:18

Ik zag het gisteren al met het mooie weer. Giga druk buiten.
Zodra het echt lente wordt houdt niemand zich meer aan de regels. Iedereen gaat erop uit. Dan kan Rutte nog honderd keer zeggen dat we binnen moeten blijven.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 13:20

Het grootste probleem wat hier zich afspeelt zijn regeltjes. Kijk naar andere landen, hoe het daar gaat. Veel landen zijn zelfs al bijna klaar met vaccineren.
Ik dacht dat Nederland zo'n welvarend land was... maar we gaan achteruit

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 13:20

SusanH schreef:

Ja maar staan mensen geregistreerd ergens dan als zijnde ,,over gewicht,,
Als je nooit bij een dokter komt dan weet toch niemand dat je over gewicht hebt?

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 13:23

Popstra schreef:
SusanH schreef:

Ja maar staan mensen geregistreerd ergens dan als zijnde ,,over gewicht,,
Als je nooit bij een dokter komt dan weet toch niemand dat je over gewicht hebt?

In Nederland werd opgeroepen je bij je huisarts te melden.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 13:28

Suzanne F. schreef:
Vayo schreef:
En aan de andere kant is het wel waarschijnlijk dat iedere gevaccineerde meehelpt aan het niet verder verspreiden van het virus. Dus ieder gevaccineerd iemand is meegenomen. Ook als het iemand is die vaak naar het buitenland gaat en Nederland terug inreist. Misschien juist dan met het oog op het meenemen van andere varianten.

Nou niet dus. Je kan het nog net zo verspreiden helaas. Dat is in ieder geval wat ik gelezen heb.

Is dat zo? Ik dacht dat er juist aanwijzingen waren dat gevaccineerden niet meer of veel minder besmettelijk zouden zijn.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 13:33

robert45 schreef:

Ik ben het ook echt schijtzat allemaal! Ik vind mijn leven compleet doelloos zo.
Echt zo zonde van mn tijd dit. Ik wil nog zo veel.
Niet alleen maar thuis werken en de boel verzorgen. Ik wil leven. Er uit!! Mn vrienden en kennisen zien. Lol hebben met elkaar. Weer eens ouderwets goed lachen. Mis iedereen zo! Mis het showen en alles daaromheen. MIJN sociale leven.

Merk desedan laatste tijd dat ik er steeds meer last van krijg. Voel me steeds vaker useless en verdrietig ook al heb ik een schat van een partner, woon ik prachtig en heb ik alles wat mn hartje begeert.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 13:33

Sizzle schreef:
Er waren in heel Europa gisteren protesten met honderden tot duizenden mensen.
Dat staat op een gegeven moment ook niet meer in verhouding tot 2 mensen die krampachtig proberen afstand te houden in de achtertuin.

Nee, misschien moet je toch maar langzaam blijven versoepelen en zien wat het brengt. Als de patienten worden opgestapeld voor het ziekenhuis krijgen we de motivatie misschien weer terug.