Algemeen Corona-topic #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 23:11

Hier ook files. Je mag alleen door de drive nu.

pien_2010

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 23:35

Bigone dat is wel heel erg veel! Heftig 106. Dat vind ik heel erg om te horen. Zijn ze dan niet goed beschermd?

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 23:39

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 23:45

Princess_ schreef:
purny schreef:
Komen jullie uit Engeland? Hier houd je vrijwel overal rechts aan...

Het gaat hier over lopen over een weg waar auto's rijden. Daar loop ik ook links.

Dit dus idd
Als er geen stoep is of andere veilige optie langs de weg te lopen met relatief snel verkeer
Is het veiliger om links te lopen zodat je verkeer op jouw weghelft ziet aankomen

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 23:46

tienus63 schreef:
Besmettingsgraad in duitsland loopt gestaag op tot 1.

Bron: liveblog nos.

https://nos.nl/l/2331851

Volgens de Telegraaf is die waarde in Nederland momenteel 0,8.
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1558348 ... s-gestegen

Ik moet eerlijk zeggen dat het me niet verbaast. Twee week geleden was het Pasen en veel mensen zijn toch bij elkaar op bezoek gegaan. Verder was het mooi weer en waren er meer mensen op straat.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 23:55

Ik denk dat het slechte weer komende week wel heel erg gaat helpen. Als er nu een piek komt door Pasen etc, wordt die daarna wat minder misschien door de regen. Dan hebben mensen toch veel minder zin om er op uit te gaan

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 00:29

Verwacht juist eerder het tegenovergesteld. Bij nat koud weer gaan spontaan meer mensen snotteren en binnenhuis bevinden de meeste besmettingen.

Juist doordat iedereen zoveel buiten was de afgelopen dagen zijn er minder besmettingen geweest.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 01:00

Blussem schreef:
Verwacht juist eerder het tegenovergesteld. Bij nat koud weer gaan spontaan meer mensen snotteren en binnenhuis bevinden de meeste besmettingen.

Juist doordat iedereen zoveel buiten was de afgelopen dagen zijn er minder besmettingen geweest.

Hoezo bevinden zich in huis de meeste besmettingen? Ik kom buiten toch echt wel meer verschillende mensen tegen dan in mij huis hoor...

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 01:13

In warme zonnige buitenlucht kan het virus zich bijna niet verspreiden. Binnen huis waar de lucht kwaliteit minder goed is en in gebouwen waar airco/lucht behandeling zit die de lucht circuleert kan het virus zich juist heel goed verspreiden. Dit is ook de rede dat de griep uitbraken bijna altijd in de winter zijn.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 07:37

Je bedoelt denk ik dat het virus minder snel verspreid als de lucht droger is zoals afgelopen weken met het mooie weer.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 07:38

Sonja_vR schreef:
Dit dus idd
Als er geen stoep is of andere veilige optie langs de weg te lopen met relatief snel verkeer
Is het veiliger om links te lopen zodat je verkeer op jouw weghelft ziet aankomen

Ja, maar nogmaals alleen als je daar dan ook wat mee doet.
En niet stug blijft doorlopen omdat jij vindt dat jij daar goed loopt. Je loopt nl nog steeds tegen het verkeer in. En mag overig verkeer niet belemmeren. Oftewel, de berm in als er iets aankomt!
Als mensen dat nou gewoon zouden doen is er niets aan de hand. *\o/*

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 07:41

sureido schreef:
Ik denk dat het slechte weer komende week wel heel erg gaat helpen. Als er nu een piek komt door Pasen etc, wordt die daarna wat minder misschien door de regen. Dan hebben mensen toch veel minder zin om er op uit te gaan

Dan duiken ze deze regenachtige week vast met z'n allen Ikea in. Mensen zijn net lemmingen.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 07:45

elnienjo schreef:
sureido schreef:

Dan duiken ze deze regenachtige week vast met z'n allen Ikea in. Mensen zijn net lemmingen.

Ik hoop toch dat daar echt strenge regels voor zijn. Er zijn zat bouwwinkels in ieders omgeving maar bij de Ikea komen mensen van ver buiten de provincie.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 07:51

elnienjo schreef:
sureido schreef:

https://www.ikea.com/nl/nl/stores/?itm_ ... eninghours
Vanaf vandaag weer open

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 07:53

Raket, wat rot dat je weer klachten lijkt te krijgen. Ik hoop dat het niet doorzet. Wat een lange nasleep zo zeg :(:)

Zwager van (naam even kwijt) stapjes vooruit... Kleintjes. Heftig dat een Hand optillen al zo'n mijlpaal is. Wel verder voorzichtig positief dus. Sterkte!

Verder about friezenfan. Als ik een irritante buur met harde muziek zou hebben dat vaker voorkomt zou ik mij ook groen 3n geel ergeren en ook korter lontje hebben. En mij extra irriteren als er dan ook teveel volk zit. Maar de politie bellen zou ik niet snel doen. Als het heel erg lang duurt en echt buiten proporties is, zou ik even aanbellen met de vraag of het misschirn iets zachter kan. Maar is het een 1malig feestje denken;ach... Ik ga wel even een rondje wandelen of binnen zitten. Maar ben wel ook echt gevoelig voor muziek en herrie zelf... :o Al heb ik nooit geklaagd. Dan maar even niet in de tuin.

Ikea zou vandaag weer open gaan. Ben benieuwd.... Ik zou wel kantoor meuk willen hebben om thuis te werken. Maar ben bang voor drukte dus laat het maar zo.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 08:02

Tancreda4 schreef:
Ikea zou vandaag weer open gaan. Ben benieuwd.... Ik zou wel kantoor meuk willen hebben om thuis te werken. Maar ben bang voor drukte dus laat het maar zo.

Je kan het voor 10 euro laten verzamelen en dan kan je het ophalen :)

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 08:08

Needje schreef:
Als de mensen die links lopen om verkeer aan te zien komen daar dan ook wat mee doen en Even de berm in stappen.... maar nee. Dát gebeurt dan weer niet.

Nee, dat gebeurt niet. Ik sta natuurlijk niet in de berm, waarom. Tegenligger(auto/fietser/motor etc) zie ik aankomen en zij mij, en we passeren elkaar gewoon zonder dat ik van de weg af gedrukt wordt.
Als je met het verkeer mee loopt(rechts) dan ga je toch ook de berm niet in als je verkeer hoor naderen.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 08:19

Ik wel ja. Voor mijn eigen veiligheid.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 08:21

Dochter mag deze week weer naar de manege. Alle lessen buiten. Er mag 1 ouder mee, die moet helpen opzadelen en opstijgen. Dan de bak uit en de auto in of een uurtje wandelen want je mag niet langs de bakrand staan. Dus boek mee dan maar. O ja en je mag niet eerder dan 10 minuten voor aanvang van de les er zijn, en je moet 10 minuten na de les ook weer weg zijn. Dus dat wordt doorpezen en hopen dat de pony niet al te vies is. Maar top dat het weer mag *\o/*

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 08:24

CharleyT schreef:
Needje schreef:
Als de mensen die links lopen om verkeer aan te zien komen daar dan ook wat mee doen en Even de berm in stappen.... maar nee. Dát gebeurt dan weer niet.

Nee, dat gebeurt niet. Ik sta natuurlijk niet in de berm, waarom. Tegenligger(auto/fietser/motor etc) zie ik aankomen en zij mij, en we passeren elkaar gewoon zonder dat ik van de weg af gedrukt wordt.
Als je met het verkeer mee loopt(rechts) dan ga je toch ook de berm niet in als je verkeer hoor naderen.

Heeft met breedte van de weg te maken. Als er al geen twee auto’s elkaar met ruimte kunnen passeren is het wel netjes om in de berm te stappen als er ook een auto van de andere kant komt wanneer je links loopt.
Wanneer je rechts loopt kan de auto achter je vaart minderen, maar toch blijven rijden en om jou heen rijden als er geen tegenliggers meer aankomen.
Als je links loopt en er komt tegenliggend verkeer zet jij de auto die jouw tegemoet komt gewoon stil omdat jij in tegenovergestelde richting loopt.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 08:31

Tsja, in de omgeving hier allemaal polderwegen.En daar is het 's avonds een ''drukte'' met hardlopers, wandelaars, fietsers, racefietsers, auto's.
En nagenoeg altijd houdt de auto aan wiens kant gelopen wordt even in als er een tegenligger komt. Niemand hoeft de berm in dus, best netjes eigenlijk.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 08:34

Ikea die aanmoedigt om online te bestellen :P En dan zijn er best nog wat artikelen waarbij je het niet online mag bestellen om duistere redenen, en vervolgens een levertijd van een week of 3 :P

SusanH wat fijn dat ze weer mag *\o/*

Dat ouders er niet bij mogen zijn hoor je vaker tegenwoordig, ik vind dat wel apart hoor....
Begrijpelijk dat ze niet willen dat ouders zich er tegenaan gaan bemoeien tijdens de les, maar je wilt als ouder toch wel mee krijgen wat er gebeurt in de les....zodat je daar thuis weer mee verder kan / het beter begrijpt als je kind het er over heeft... Mag je dan helemaal niet kijken :?

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 08:35

Blussem schreef:
In warme zonnige buitenlucht kan het virus zich bijna niet verspreiden. Binnen huis waar de lucht kwaliteit minder goed is en in gebouwen waar airco/lucht behandeling zit die de lucht circuleert kan het virus zich juist heel goed verspreiden. Dit is ook de rede dat de griep uitbraken bijna altijd in de winter zijn.

Oh echt? Het virus doet het anders prima in Australië.
En als je je aan de maatregelen houdt kom je nu ook niet in contact met veel mensen.

Maar volgens jou werkt het gewoon hetzelfde als griep?

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 08:36

pmarena schreef:
Ikea die aanmoedigt om online te bestellen :P En dan zijn er best nog wat artikelen waarbij je het niet online mag bestellen om duistere redenen, en vervolgens een levertijd van een week of 3 :P

SusanH wat fijn dat ze weer mag *\o/*

Dat ouders er niet bij mogen zijn hoor je vaker tegenwoordig, ik vind dat wel apart hoor....
Begrijpelijk dat ze niet willen dat ouders zich er tegenaan gaan bemoeien tijdens de les, maar je wilt als ouder toch wel mee krijgen wat er gebeurt in de les....zodat je daar thuis weer mee verder kan / het beter begrijpt als je kind het er over heeft... Mag je dan helemaal niet kijken :?

Dit bepaalt de manege nu niet maar zijn de regels vanuit knhs/fnrs.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 08:38

Cobiie , maar is dat ook geen kwestie van op tijd afremmen?
Ik kom regelmatig wandelaars tegen die links lopen tegen mijn rijrichting in en ik sta maar zelden stil
Anticiperen en op tijd gas los/remmen
Dan kan iedereen gewoon rustig aan door