Ergernis in het verkeer

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

luuntje

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 15:53

Wel mooi een luchtballon.
Boven de weg niet heel handig.

Zat achter een Audi, westonden stil voor de brug.
Hup op zijn mobiel scrollen.
We reden, hij trok zowaar op en zonder knippers aan te gooien ging hij maar links.
Een verkeerslicht en j hoor weer scrollen op zijn mobiel.

Vanuit mijn bus kon ik het prima zien.
Het was geen navigatie. Want dat systeem stond ook aan.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 15:59

Volgens de overheid mag je je telefoon gebruiken als je stilstaat voor een stoplicht of in de file

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 16:04

Klopt. Hoewel ik het voor een verkeerslicht nu niet bepaald verstandig vind. Genoeg mensen die ik daardoor afgeleid zie en ze het groene licht missen. :P

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 16:17

Zelfde in files, staat er opeens een auto met 100 meter vrij voor zich :')

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 16:21

Dat zag ik een paar week terug nog. Brug stond open en was inmiddels weer toegankelijk, in tegengestelde richting stond een auto nog stil op telefoon terwijl alles voor hem al ruim 300 meter aan het rijden was. Had het wel te doen met de mensen achter hem. :')

MairiMacBran

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 17:53

Suzuki alto met een middelbare mevrouw. Rijdt 50 waar je 80 mag, gaat op een rotonde ineens vol op de rem om een fietser die netjes wacht bij de haaientanden voor te laten. Rijdt vervolgens weer met een gangetje van 50 verder. Gaat al in de remmen zodra het bord met de afslag in beeld komt. Staat bijna stil op de spoorwegovergang om te kijken of er misschien een trein aan komt. Voor elke bocht gas flink terug en ze reed dus al de duizelingwekkende snelheid van 50 km per uur. Wat was ik blij dat ik het mens eindelijk kon inhalen. Eng, zo iemand op de weg.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 17:59

Toch, uit nieuwsgierigheid, waarom is dat eng na de eerste keer? Want dan zou ik denken: meer afstand en minder haast en dan hoeft het jou in elk geval niet meer te verrassen, en dan is het in feite niet anders dan wat je zou doen achter een tractor of fietsers of een bermmaaier of wat dan ook.

De eerste keer dat iemand heel onverwacht afremt is schrikken, maar daarna heb je die informatie en kun je er rekening mee houden, toch?

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 18:02

Ik denk dat ze bedoeld, eng, dat er zulke mensen op de weg rijden. Bijna stilstaan op een spoorwegovergang, is enorm gevaarlijk. Net als stil staan op een plek waar medeweggebruikers niet verwachten dat iemand stil komt te staan.

MairiMacBran

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 19:24

Dat ja. Dit soort chauffeurs zijn een gevaar op de weg. Uiteraard hou ik afstand van iemand die zo rijdt en het heeft ook niet zoveel met haast te maken. Zo langzaam rijden en onverwachte manoeuvres uithalen is gewoon gevaarlijk. Dus eng in die zin.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 23:12

MairiMacBran schreef:
Dat ja. Dit soort chauffeurs zijn een gevaar op de weg. Uiteraard hou ik afstand van iemand die zo rijdt en het heeft ook niet zoveel met haast te maken. Zo langzaam rijden en onverwachte manoeuvres uithalen is gewoon gevaarlijk. Dus eng in die zin.

Totdat de Boomers van de weg af zijn wordt het de komende jaren alleen maar erger.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 10:37

Ik vind mensen die zo langzaam rijden, maar ook op rare plekken stilstaan, veel te vroeg afremmen ook eng. In de zin van gevaarlijk op de weg.

Schoonmoeder is ook een bejaard gevaar op de weg.
Trutten met de auto, lopend achter de rollator is ze wel snel.
Ze rijdt niet zoveel auto meer gelukkig.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 11:16

Oudere (meestal) vrouwen op de fiets die ineens vol in de remmen gaan en de voeten aan de grond zetten/van de fiets springen. “Pas op, mogelijke springer” zeggen we dan tegen elkaar in de auto.

MairiMacBran

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 11:22

Of van die “steppers” bij het oversteken. Dan durven ze niet te gaan zitten en gewoon doorfietsen want geen voorrang en niet zo stabiel meer, maar ze willen ook niet stoppen. En dan gewoon doorsteppen en vriendelijk zwaaiend bedanken als je aan komt rijden en je voor ze in de remmen moet. Nee, ik geef je geen voorrang vanuit de goedheid van mijn hart, maar ik mag je ook niet platrijden hè.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 23:20

Zulke mensen hebben geluk als ik met de bus aan kom... die zwaai ik naar de overkant en ik rem nog iets eerder. Moet sowieso heel rustig rotondes over; iets met comfort voor de passagiers...
Probeer het altijd zo te timen dat we allemaal kunnen blijven rollen.

Ben met de bus sowieso wel makkelijk met voorrang geven en nemen. Zal misschien ook iets met zitpositie en verkeersinzicht te maken hebben.

Ergernis van de dag: fietsers die 2 dik door een wegversmalling bij wegwerkzaamheden klappen met hun racefiets. Ik kwam van de andere kant met de scooter. Heb een fiets met mijn linkerbeen en de brug leuning met het rechterbeen geraakt. Beide fietsers plat tegen de grond. Ik kon gelukkig de scooter wel overeind houden. Afijn, hun boden excuses aan, ik was geschrokken maar dacht dat het wel meeviel op een paar blauwe plekken na... tot ik thuis mijn broek uittrok... brugleuning was toch aardig hard aangekomen. Rotwond precies op de scheen.

Na wat creatief met gaasje en verband past mijn rijlaars niet, domper... dus dan maar chaps... vervolgens op paard drukt de beugelriem precies op die plek. Dus dat wordt rijden zonder beugels voorlopig. Jonge paard maar weer longeren....

poedersuiker...

MairiMacBran

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 05:58

Mijn man kwam afgelopen week toen hij naar zijn werk vertrok een peloton wielrenners tegen die zonder licht de kruising bij ons voor de deur over scheurden, uiteraard niet over het fietspad maar gewoon over de weg…om kwart over vijf ‘s ochtends.
Mochten ze nog blij zijn dat het slechts een Volvo was en geen loeizware oogstmachine, die had nooit op tijd kunnen stoppen.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 07:17

Ik moest woensdag van Groningen naar Nijkerk en gisteren naar Maarssen. Man man man. Een aantal had echt een abonnement op rechts inhalen en idioot rijgedrag. Schrok me de tandjes, kwam ineens iemand keihard over de linkerbaan aangestoven en die drukte hem pal achter die van mij. Toen verder drukken en slingeren. Volslagen idioot gedrag. Op dat soort momenten ben ik altijd blij dat ik nu in de Qashqai rijd en niet langer in de Up, want bij de Up dachten sommige mensen dat ze er wel dóór konden :x

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 09:11

Berdien schreef:
Ik moest woensdag van Groningen naar Nijkerk en gisteren naar Maarssen. Man man man. Een aantal had echt een abonnement op rechts inhalen en idioot rijgedrag. Schrok me de tandjes, kwam ineens iemand keihard over de linkerbaan aangestoven en die drukte hem pal achter die van mij. Toen verder drukken en slingeren. Volslagen idioot gedrag. Op dat soort momenten ben ik altijd blij dat ik nu in de Qashqai rijd en niet langer in de Up, want bij de Up dachten sommige mensen dat ze er wel dóór konden :x

Panda's roepen dat gedrag óók vaak op.

Néé! Je kan echt niet dóór mijn Pandatje heen!

Meestal vliegen ze er dan rechts voorbij, wurmen zich precies tussen een vrachtwagen rechts (die ik aan het inhalen ben) en dan flikkeren ze hem wéér voor mijn Panda.

Geduld is er niet meer. Als ik die vrachtwagen voorbij ben, en ik niet binnen 30 seconden wéér op een vrachtwagen stuit op rechts, dan ga ik echt wel terug naar rechts. Maar rijdt er een treintje vrachtwagens op rechts, dan blijf ik tegenwoordig gewoon links rijden, óókal is het gat tussen 2 vrachtwagens groot genoeg om er tussen te passen. Want ga ik naar rechts, kom ik met geen mogelijkheid meer terug naar links als het een beetje druk is en je vast zit tussen 2 vrachtwagens. En ik rijd graag 100 en geen 80 achter de vrachtwagens.

Tegenwoordig rijdt ik wél 105 op de teller als ik links rijdt. Anders gaan ze héél erg zitten bumperkleven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 09:14

Ja hier in de regio kom je af en toe pareltjes tegen :x hier ook nog altijd blij een grote auto te rijden. Van de week naar nieuwegein ook, twee rijstroken waarbij na het verkeerslicht eentje moet ritsen. Ik sta dan links want ik trek snel op gaat er iemand met zo’n 45km auto voor me staan :')

Note: die moet daar op de ventweg.. _O-

Berdien, nog blij met je QQ? Ik had er hiervoor eentje en vond dat echt een heerlijke auto! Kind is nog steeds QQ fan _O- (rij nu CX5)

Namira542

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 09:17

Ik wil mij ook voegen bij dit topic. Want ik heb heeeel veeel ergernissen op de weg :')

Vanmorgen onderweg naar school nog, dikke bak onder de kont, moet met man en macht nog even voor mij komen met invoegen op de autoweg en gaat vervolgens 77 rijden... _-:(

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 09:22

Als ik een snelle auto op de snelweg zie rijden, en er zit zeker 30 seconden tussen twee vrachtwagens (wat echt wel veel is), ga ik gewoon naar rechts. Scheelt een hoop stress en frustratie want dat zijn veelal klevers. :j weet je, dan maar even van de cruisecontrol af.

Ik heb trouwens ook een hekel aan dat soort situaties, Hanafukubi. Ik weet dat ik nu een snelle auto onder de kont heb zitten die snel optrekt dus ik ga sneller links staan om in te halen. Gaat er zo vaak iemand voor me staan die lang niet zo snel wil/kan optrekken. Doe-dit-gewoon-niet. :')

Merexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 10:05

Cowboy55 schreef:
Oudere (meestal) vrouwen op de fiets die ineens vol in de remmen gaan en de voeten aan de grond zetten/van de fiets springen. “Pas op, mogelijke springer” zeggen we dan tegen elkaar in de auto.

:') Heel herkenbaar dit. Ze zijn zich vaak niet bewust van hun omgeving en als ze naast elkaar fietsen bel ik als ik ze in wil halen met de fiets, maar soms horen ze je niet of ze moeten even over hun schouder kijken waarbij ze dan een slinger maken. Toevallig had ik het er gisteren nog met iemand over en dat het vaak raak is waar wij wonen, want hier zijn meerdere fietsroutes met wegen zonder fietspaden er naast. Zo is er een lange weg die parallel loopt aan de snelweg. Auto's moeten de berm in als ze elkaar passeren maar je kunt er dus ook lastig langs als je 2 mensen naast elkaar in wil halen. Soms horen ze je al niet en als je toetert blijven ze stug naast elkaar fietsen waardoor ik soms met trailer en al door de berm aan de andere kant van de weg moet omdat ze persé naast elkaar moeten blijven fietsen.

Hier in de binnenstad is het ook een ergernis dat mensen de weg gewoon gebruiken als 2e voetpad en ik er soms niet langs kan omdat mensen in een groep aan mijn kant blijven lopen voor mij terwijl er fietsers of nog meer voetgangers van de andere kant komen. Ook haaientanden worden veel genegeerd. Super irritant..

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 11:02

Anne hoe gaat het met je gewonde been?

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 13:36

luuntje schreef:
Anne hoe gaat het met je gewonde been?

Auw...

Likje honingzalf erop en een knap verbandje en vanavond maar weer eens kijken.

Ik genees altijd wel heel snel gelukkig.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 17:19

Anne sterkte.
Hopelijk geneest het snel.

Merexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 23:09

Pff ik kwam vanmiddag op de fiets vanaf mijn werk zoals elke dag en er is een voetpad langs een lang stuk fietspad. Er liep een vrouw met haar rug naar mij toe. Zonder om te kijken draait ze 90 graden naar links en loopt het fietspad op, echt een meter voor mij. -:(-
Dus ik echt vol op de rem en die maakten lekker veel lawaai met een slippende band geluid, dus die dame schrok zich rot en riep "Oh godver.." maar ik fietste maar gewoon door. Hopelijk heeft ze haar lesje geleerd.