Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
MairiMacBran schreef:Dat ja. Dit soort chauffeurs zijn een gevaar op de weg. Uiteraard hou ik afstand van iemand die zo rijdt en het heeft ook niet zoveel met haast te maken. Zo langzaam rijden en onverwachte manoeuvres uithalen is gewoon gevaarlijk. Dus eng in die zin.

Berdien schreef:Ik moest woensdag van Groningen naar Nijkerk en gisteren naar Maarssen. Man man man. Een aantal had echt een abonnement op rechts inhalen en idioot rijgedrag. Schrok me de tandjes, kwam ineens iemand keihard over de linkerbaan aangestoven en die drukte hem pal achter die van mij. Toen verder drukken en slingeren. Volslagen idioot gedrag. Op dat soort momenten ben ik altijd blij dat ik nu in de Qashqai rijd en niet langer in de Up, want bij de Up dachten sommige mensen dat ze er wel dóór konden
hier ook nog altijd blij een grote auto te rijden. Van de week naar nieuwegein ook, twee rijstroken waarbij na het verkeerslicht eentje moet ritsen. Ik sta dan links want ik trek snel op gaat er iemand met zo’n 45km auto voor me staan 

(rij nu CX5)
weet je, dan maar even van de cruisecontrol af.
Cowboy55 schreef:Oudere (meestal) vrouwen op de fiets die ineens vol in de remmen gaan en de voeten aan de grond zetten/van de fiets springen. “Pas op, mogelijke springer” zeggen we dan tegen elkaar in de auto.
Heel herkenbaar dit. Ze zijn zich vaak niet bewust van hun omgeving en als ze naast elkaar fietsen bel ik als ik ze in wil halen met de fiets, maar soms horen ze je niet of ze moeten even over hun schouder kijken waarbij ze dan een slinger maken. Toevallig had ik het er gisteren nog met iemand over en dat het vaak raak is waar wij wonen, want hier zijn meerdere fietsroutes met wegen zonder fietspaden er naast. Zo is er een lange weg die parallel loopt aan de snelweg. Auto's moeten de berm in als ze elkaar passeren maar je kunt er dus ook lastig langs als je 2 mensen naast elkaar in wil halen. Soms horen ze je al niet en als je toetert blijven ze stug naast elkaar fietsen waardoor ik soms met trailer en al door de berm aan de andere kant van de weg moet omdat ze persé naast elkaar moeten blijven fietsen.