Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sintara schreef:Ja of het kind de klantenservice laten bellen in deze corona tijd. Ik hoor al geen eens klantenservice te doen, maar moet wel want het is te druk.. Moet je eindeloos naar zo'n kind luisteren en uitleggen wat een adres is enzo. Echt geen geduld voor
Sintara schreef:Ja of het kind de klantenservice laten bellen in deze corona tijd. Ik hoor al geen eens klantenservice te doen, maar moet wel want het is te druk.. Moet je eindeloos naar zo'n kind luisteren en uitleggen wat een adres is enzo. Echt geen geduld voor
elnienjo schreef:18 jaar lijkt me wat overdreven, maar 13 of 14 zou inderdaad wel het minimum mogen zijn.Sintara schreef:Heb ik wel eens gedaan, alleen krijg je dan vervolgens weer een Tyrannomoedersaurus die terugbelt.. Je kunt het niet snel goed doen hoor
Eigenlijk moet je in je klantenservicevoorwaarden opnemen dat de persoon die belt 18 jaar of ouder moet zijn.
Sintara schreef:Ja ze laten echt jonge kinderen bellen, soms gok ik dat ze nog geen 6 jaar oud zijn.
Dan krijg je dus gesprekken van:
Hoe heet je? Dylano.
Wat is je achternaam? Van de bergstraat.
Nee, dat is waarschijnlijk de straat waar je woont. Ja.
Maar wat is je familienaam? Mijn vader heet Piet.
... Is je moeder misschien thuis? Ja maar ik kan dit zelf.
Ok.. Stuur maar een mailtje dan regelen we het wel. Doeii
Relaxed schreef:Ik lees net dat er 1.9 miljoen is opgehaald voor de behandeling van 1 ziek kindje, ben ik de enige die dit absurd vindt?als het nou voor onderzoek naar die ziekte was had ik het begrepen, maar om 1 kindje te behandelen..
Relaxed schreef:Ik lees net dat er 1.9 miljoen is opgehaald voor de behandeling van 1 ziek kindje, ben ik de enige die dit absurd vindt?als het nou voor onderzoek naar die ziekte was had ik het begrepen, maar om 1 kindje te behandelen..
Berdien schreef:Nou dat vooral.. Waarom moet dat medicijn zo godsonmogelijk duur zijn? Ik snap best dat die ouders er voor willen gaan, ongeacht de kosten.
Varekaj schreef:Maar wat dan als er nadien nog een kind komt met een andere ziekte die een even dure behandeling vereist? Of een kind waarvoor dat medicijn ook nodig is? Gaan ze dan allemaal eeuwig blijven doneren?
elnienjo schreef:Het is een hoop geld, maar als 200.000 mensen een tientje doneren, ben je er al, en er zullen er ook zat zijn die bereid zijn om meer te doneren dan dat. Zeker als zoiets bij Hart van Nederland of zo voorbij komt, gaat het vaak hard. (Niet dat ik eraan mee zou doen, want ik ben nogal ongevoelig voor dit soort dingen.Ik snap dat een dierbare voor jezelf 2 miljoen waard is, maar zie maar 'ns anderen zover te krijgen daar in te willen investeren. Van familie en andere naasten snap ik nog wel dat ze iets bijdragen, maar zo'n hoog bedrag moet toch haast wel grotendeels door onbekenden bij elkaar zijn gebracht.
Mkango schreef:elnienjo schreef:Het is een hoop geld, maar als 200.000 mensen een tientje doneren, ben je er al, en er zullen er ook zat zijn die bereid zijn om meer te doneren dan dat. Zeker als zoiets bij Hart van Nederland of zo voorbij komt, gaat het vaak hard. (Niet dat ik eraan mee zou doen, want ik ben nogal ongevoelig voor dit soort dingen.Ik snap dat een dierbare voor jezelf 2 miljoen waard is, maar zie maar 'ns anderen zover te krijgen daar in te willen investeren. Van familie en andere naasten snap ik nog wel dat ze iets bijdragen, maar zo'n hoog bedrag moet toch haast wel grotendeels door onbekenden bij elkaar zijn gebracht.)
Overigens is het medicijn dat het kind nu krijgt ook niet goedkoop, zeker niet op de langere termijn:
“Spinraza, approved in late 2016, requires infusion into the spinal canal every four months. Its list price of $750,000 for the initial year and $375,000 annually thereafter was also deemed excessive by Icer.”
Neemt niet weg dat dit soort prijzen inderdaad schandalig zijn.