Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

santie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 16:48

J0anieke schreef:
Ik kreeg vandaag weer een leuk bericht. Persoon deed een bod van €10 onder mijn vraagprijs, ik wilde er max €5 van af halen dus dat gezegd. Krijg ik als antwoord dat als stelregel de marktplaatsprijs meestal niet meer dan de helft van de nieuwprijs moet zijn. :+

Wat een onzin! Verkoper bepaald de prijs die hij/zij vraagt gewoon zelf. Als evt kopen het daar niet mee eens is, zoekt die gene gewoon lekker verder. Als verkoper het niet verkocht krijgt is dat zijn/haar eigen probleem. Daar heeft een ander niets over te zeggen.

belle_boef

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 17:11

Ik had een menwagen erop staan. Bood iemand €500. Voor was €1000. Gevraagd nog of hij dat niet wat laag vond. Zijn antwoord was dat die wagens niet meer waard zijn. Ik ben hem succes gewenst. 3 dagen later komt ie nogmaals met hetzelfde bod. Inmiddels de wagen verkocht voor de vraagprijs.

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 18:36

belle_boef schreef:
Ik had een menwagen erop staan. Bood iemand €500. Voor was €1000. Gevraagd nog of hij dat niet wat laag vond. Zijn antwoord was dat die wagens niet meer waard zijn. Ik ben hem succes gewenst. 3 dagen later komt ie nogmaals met hetzelfde bod. Inmiddels de wagen verkocht voor de vraagprijs.

Haha, herkenbaar.. zo een had ik er ook paar maanden terug. Ook een menwagen, kwam ook met een veel lager bod. Ik al aangegeven dat ik er de vraagprijs voor moet hebben en de wagen niet in de weg stond. Later via sms nog eens het zelfde bod. Uiteindelijk ook verkocht voor de vp

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 22:10

Vandaag iemand met een singel, dacht ik biedt er iets onder, wilde ze maar 1 euro zakken met verzenden. Dus had eerlijk gezegd dat ik er vanaf zag. Krijg ik een domme opmerking terug. Goedkoper ga je niet vinden, haha. Terwijl het een heel simpele singel was die ook voor 5 euro aangeboden wordt.. :+ .

Zag later dat ze allemaal slechte recensies had..kon niet laten daar wat van te zeggen, dat mij dat niet verbaaste ~~}>

En had vandaag ook iemand in de winkel die een schaal pakte en daarvoor idd de plaats in dat vak een ander type schaal terug plaatste omdat ze dus niet de naar het oorspronkelijke schap wilde gaan.

Vind dat zo rottig voor de medewerkers..

Dus ik: mevrouw die schaal hoort daar niet hoor..
Zij gauw terug..schaal weer in de mandje terug, zegt ze: hij lijkt erop...Heb geen antwoord gegeven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 22:19

Ik heb 2 schapen van 2 jaar oud te koop. Verwachtte er iemand dat voor de lage prijs dat ik ze te koop had, ze ook stamboek etc hebben. Dus ik antwoord dat zij dit niet hebben en daardoor de prijs ook zo laag is. Krijg ik als antwoord terug dat dat geen lage prijs is voor oude ooien. Geen idee sinds wanneer een schaap van 2 jaar oud is maar goed :+

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 06:47

DeMolenhoek schreef:
Ik heb 2 schapen van 2 jaar oud te koop. Verwachtte er iemand dat voor de lage prijs dat ik ze te koop had, ze ook stamboek etc hebben. Dus ik antwoord dat zij dit niet hebben en daardoor de prijs ook zo laag is. Krijg ik als antwoord terug dat dat geen lage prijs is voor oude ooien. Geen idee sinds wanneer een schaap van 2 jaar oud is maar goed :+

:Y) en op dit moment zijn schapen/lammeren ook nog eens "duur" in Nederland.

Ik heb voor mijn vader een nog goede kunstmeststrooier te koop staan voor achter een trekker, krijg ik een bod van 50 euro. :') Oud ijzer prijs is zelfs ruim meer als hij niet meer in goede staat zou zijn. O:)

swatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 21:02

Hier iemand die na ontvangst liet weten dat ze de artikelen ontvangen had en nu na 6 weken gaat klagen over dat ze niet tevreden is over de staat waarin een van de artikelen verkeert.
Voor garantie moet je toch echt in de winkel zijn, niet op marktplaats.
Je kunt niet een artikel voor 20% van de nieuwprijs kopen en dan nog enige garantie verwachten op marktplaats?

Ik word nu dus een beetje als een oneerlijke verkoper weggezet en dat ik ook niets uit coulance wil doen.
Stond er echt een beetje van te kijken...

Ik laat de advertenties meestal staan tot ik bericht heb dat de koper het artikel ontvangen heeft, om bij enige onduidelijkheid al te kunnen verwijzen naar de duidelijke beschrijving in de advertentie.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 21:10

Zon zeikerd had ik ook....

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 21:19

Triest figuur Swatch, in 6 weken tijd kan ze het ook zelf veroorzaakt hebben. Ik zou het lekker naast mij neerleggen.

swatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 21:24

Weet ik wel, maar leuk is het eigenlijk niet.
Dat ik veel nieuwe of zgan paardenspullen verkoop wil niet zeggen dat ik een winkel ben die garantie geeft. (Wel een bewijs dat ik lichtelijk een gat in mijn hand heb en wel eens impuls aankopen doe... :Y) )

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 21:50

Ik heb een nieuw item te koop voor €39, de nieuwprijs is €49
Het is nog nooit gebruikt en de labels zitten er nog aan.
Het kan verzonden worden met brievenbuspost voor €4,00
Krijg ik een bod van €31, dus ik doe een tegenbod van €39 inclusief verzenden.
Zegt de bieder, voor €35 inclusief verzenden is het akkoord.

-O-

Ik ben blond, maar kan echt wel rekenen hoor! |o
Dus heb de bieder maar succes gewenst met de zoektocht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 21:55

Hahaha Daphara _O-

Hier ook weer een snuggere. Letterlijk de eerste zin van de advertentie: Ramlam te koop van 3 maand oud. Eerste vraag: Hoe oud is die? :')

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 21:56

:') hahaha

Vealosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 23:43

Ik heb nog een splinternieuwe ski broek voor kinderen liggen.... Kaartje zit er nog aan, maar stiefzoonlief is toch iets groter dan verwacht :')... Zit te twijfelen om hem op marktplaats te zetten, of gewoon weg te geven... In de zomer een skibroek verkopen zal vast niks worden :').

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 07:13

Tja proberen kan altijd, maar momenteel boeken mensen überhaupt haast geen buitenlandse tripjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 08:24

Er zijn ook genoeg indoor ski pistes hoor :j Ik zou het proberen.

Baileysdream

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 08:30

serieus..
ik heb een westernzadel te koop voor 50 euro met een gratis blanket erbij
na de duizenden vragen waarom er voor die prijs geen singel bij zit.
is dit wel de klapper..
voor 6.75 verzendkosten wil ik m wel overkopen, zoveel was de verzending van een dressuurzadel ook die ik heb gekocht. schaalmodelletje denk ik.. :+

janna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 11:33

.
Laatst bijgewerkt door janna op 01-09-24 09:36, in het totaal 1 keer bewerkt

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 11:40

janna schreef:
Die wil denk ik dan 56.75 betalen?

...toch?....

Ik neem aan dat de verzendkosten meer zijn dan 6,75. Pakket zwaarder dan 10 kilo of groter dan 100cm x 50cm x50 cm

Baileysdream

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 12:11

cobiie schreef:
janna schreef:
Die wil denk ik dan 56.75 betalen?

...toch?....

Ik neem aan dat de verzendkosten meer zijn dan 6,75. Pakket zwaarder dan 10 kilo of groter dan 100cm x 50cm x50 cm

Klopt, normaal pakket is al 7.25 en deze word boven de tien kg en word 13 verzendkosten.
Wilt ze niet geloven ziet ervan af, en nu ineens wel maar via de oversteek manier.
heb zo mn vraagtekens erbij als ikdat doe of ik me geld wel zie. al 3 dagen discussies over dit met deze gebruiker. (begon al met 1 week uitproberen als het niet goed was geld terug)..

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 12:13

Met de oversteek manier krijg je je geld gegarandeerd, alleen kan het max een week duren als de ontvanger niet aanvinkt het pakket te hebben ontvangen. Maar je krijgt je geld dus echt sowieso.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 12:21

Ineke2 schreef:
Met de oversteek manier krijg je je geld gegarandeerd, alleen kan het max een week duren als de ontvanger niet aanvinkt het pakket te hebben ontvangen. Maar je krijgt je geld dus echt sowieso.

Als je bij het invullen van de bedragen bij gelijk oversteken de verzendlabel ook direct daarin laat aanmaken, dan krijg je je geld volgens mij gewoon "direct" nadat het product afgeleverd is.
Er is dan een koppeling tussen het track and trace systeem van PostNL en marktplaats.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 12:22

Baileysdream schreef:
Klopt, normaal pakket is al 7.25 en deze word boven de tien kg en word 13 verzendkosten.
Wilt ze niet geloven ziet ervan af, en nu ineens wel maar via de oversteek manier.
heb zo mn vraagtekens erbij als ikdat doe of ik me geld wel zie. al 3 dagen discussies over dit met deze gebruiker. (begon al met 1 week uitproberen als het niet goed was geld terug)..

Als je thuis het verzendlabel aanmaakt bij PostNL zijn de kosten 6,75 en niet 7,25.

Je hoeft het label niet zelf te printen, je laat gewoon een barcode scannen bij het PostNL punt die je op je telefoon dan hebt.

Baileysdream

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 12:51

Ineke2 schreef:
dat is niet helemaal waar.
heb 1 keer eerder met gelijk oversteken gewerkt, koper had op pakket niet ontvangen gedrukt en had dus zowel het product als zn geld terug. dit gemeld bij marktplaats en die wouden geen onderzoek starten (pakket was aangetekend verstuurd.)
Daarom handel ik eigenlijk niet meer via gelijk oversteken. dit ging dan wel over meer geld dan 50 euro.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 13:17

Ooo ik wist niet eens dat dat kon. Als er een verzendlabel is aangemaakt via marktplaats kun je bij marktplaats toch aantonen dat je het hebt verstuurd?

Overigens had ik dan PostNL ingeschakeld om te helpen ivm aangetekend versturen.