Post NL frustratie!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 16:18

Hier klopte de bezorger vanmiddag aan ipv aan te bellen.
Ze had gezien dat ik in de gang stond en weet dat mijn honden hels tekeer kunnen gaan (heb er 1 die van 0 naar 100 in opwinding schiet bij de deurbel :+ gaat steeds beter maar we hebben nog een lange weg te gaan), nu in alle rust het pakket aan kunnen nemen. *\o/*
Had alleen totaal geen mail/melding ontvangen wb verzendstatus etc en stond op het punt de deur uit te gaan dus puur mazzel dat ze me nog thuis trof.

Exitium

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 16:20

Hier zat de bezorger alweer in de bus toen ik de deur open deed, maar heb wel alle drie de pakketjes binnen. Woensdagavond besteld, gisteravond eerste binnen, vanmiddag de tweede en net het brievenbuspakketje :D

huricane

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 23:37

Hier 3 pakketjes besteld.
1 blijft staan op bezorging 2 december, maar bezorgmoment niet gehaald, terwijl ik onze vaste postbezorgster toch al 2 keer in de straat heb zien staan.(brievenbus pakketje)
Andere wordt ook al 3 dagen geleverd, maar iedere keer bezorgmoment niet gehaald.
Voor mijn eerste pakketje al contact gehad, maar dat kunnen ze al niet meer achterhalen. Het heeft na 2 december geen scan meer gehad.
Die adviseerde om contact op te nemen met de verzender.
De verzender blijft maar zeggen wacht nog een paar dagen 8)7
Hallo!!! Post nl zegt toch dat ze het niet meer kunnen traceren {:)-:(

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 18:53

Huricane, na 3 dagen is een pakket bij PostNL uit het computersysteem. Als het echter weer opduikt en opnieuw gescand/bekendgemaakt wordt, kan het toch weer opduiken (kleine kans natuurlijk, maar toch). Het zou bijv. bij een afhaalpunt kunnen liggen maar niet goed gescand zijn, en na 14 dagen wordt het dan weer zichtbaar in het systeem als het afhaalpunt het retour meegeeft wegens niet afgehaald (wordt dan opnieuw gescand bij binnenkomst bij PostNL). Dus zo absurd vind ik het niet, al is die theorie bij een brievenbuspakketje natuurlijk iets onwaarschijnlijker.

Als het dringend is, kan je anders opnieuw bestellen, en dan geld terugvragen voor de eerste bestelling als die spoorloos blijft? Duikt die wel op, stuur je die retour.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 19:14

Hier is onderzoek gestart naar mijn pakketje. De verzender had zelf ook een pakket dat bleef staan.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 19:34

Iets via marktplaats gekocht, verkoper zegt het verzonden te hebben als brievenbus pakje, maar zonder track en trace. Maandag verstuurd, nog niet in huis. So far de 24 uur levering op brievenbus post.

Hopelijk komt het donderdag of vrijdag alsnog binnen. Zou erg leuk zijn..

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 21:29

mvdende schreef:
Iets via marktplaats gekocht, verkoper zegt het verzonden te hebben als brievenbus pakje, maar zonder track en trace. Maandag verstuurd, nog niet in huis. So far de 24 uur levering op brievenbus post.

Ik weet niet of je het weet maar het is alweer bijna kerst... Dan geldt de 24u niet meer.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 21:40

mvdende schreef:

Ja want jij bent ook de enige die iets laat versturen 8)7
Hier zit ik al 3 dagen op een herstel stuk te wachten. Hij stond voor zaterdag in de app maar tot nu toe geen kaartje gezien die ik hoor te ontvangen volgens de app.
Ouders hebben ook geen kaartje binnen, is al bijna 3 weken geleden verstuurd

huricane

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 21:50

hwn schreef:
Huricane, na 3 dagen is een pakket bij PostNL uit het computersysteem. Als het echter weer opduikt en opnieuw gescand/bekendgemaakt wordt, kan het toch weer opduiken (kleine kans natuurlijk, maar toch). Het zou bijv. bij een afhaalpunt kunnen liggen maar niet goed gescand zijn, en na 14 dagen wordt het dan weer zichtbaar in het systeem als het afhaalpunt het retour meegeeft wegens niet afgehaald (wordt dan opnieuw gescand bij binnenkomst bij PostNL). Dus zo absurd vind ik het niet, al is die theorie bij een brievenbuspakketje natuurlijk iets onwaarschijnlijker.

Als het dringend is, kan je anders opnieuw bestellen, en dan geld terugvragen voor de eerste bestelling als die spoorloos blijft? Duikt die wel op, stuur je die retour.

Pakketje was opnieuw opgestuurd, gisteren een mail gekregen van verzender.
Vanochtend in mijn post.nl app.
Vanmiddag in de brievenbus, met……het pakketje want sinds 1 december op bezorg moment niet gehaald staat, en nog steeds.
Hoe toevallig kan het zijn.
Kan een van de twee helaas niet terug sturen, is een persoonlijk bedrukt hoesje, anders had ik dat wel gedaan.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 21:58

Heb een kaart 3 keer in de app gehad maar helaas nooit aangekomen.
En inderdaad wordt in deze periode die 24 uur vaak niet gehaald. En wie weet is het pas in de avond na de leging in de bus gegooid.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 22:08

Neonlight schreef:
Heb een kaart 3 keer in de app gehad maar helaas nooit aangekomen.
En inderdaad wordt in deze periode die 24 uur vaak niet gehaald. En wie weet is het pas in de avond na de leging in de bus gegooid.

Ik heb zelf het idee dat bedrijven de post wel op tijd krijgen. Ik had namelijk 5 kaartjes verstuurd tegelijk. 2 zijn er wel aangekomen, op mijn werk en bij mijn zus. De rest volgens mij nog niet

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 22:41

Het kan er ook echt aan liggen op welke dagen jouw wijk als piekdag is aangemerkt en op welke dagen als dalwijk.

Hier in de wijk maar 2 piekdagen (woensdag en vrijdag) en de andere dagen zijn daldagen.
En met name zaterdag krijg ik heel vaak geen post, zelfs als er wel wat staat aangemeld in de app.

Ik had zelf iets verstuurd als brievenbus pakje met track en trace en dat stond op donderdag aangemeld, maar bezorgmoment niet gehaald. Vervolgens ging het direct als volgend bezorgmoment naar zaterdag, ipv naar vrijdag.

Toen ik het later aan mijn vriendin vroeg, concludeerde zij, na raadplegen app, dat zij idd nooit op woensdag en vrijdag post krijgen, al voor maanden.
Hun wijk is dus dinsdag, donderdag en zaterdag piek en op de dal dagen is die kennelijk helemaal niet bezet...

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 22:42

fohadie schreef:
mvdende schreef:

Ik weet niet of je het weet maar het is alweer bijna kerst... Dan geldt de 24u niet meer.

Er is sowieso geen 24 uur garantie, zowel via post als pakket.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 22:43

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 22:45

Neonlight schreef:
Ik dacht dat piek en daldagen niet geld bij postzegel post maar dat dat alleen is bij port betaald post?

Iets met een tekort aan bezorgers ;)

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 22:49

Officiëel hoort een brief met postzegel die je op een dag voor de buslichting op de post doet, de volgende bezorgdag bezorgd te worden.
Maar in de praktijk krijg ik ook opvallend veel van dat soort post uitsluitend op de piekdagen van mijn wijk...

Edit:
En ik krijg nog wel eens post op daldagen in de app, die dan de dag erna pas daadwerkelijk bezorgd worden.
Mijn vriendin krijgt al maanden alleen op piekdagen post in de app, ongeacht de herkomst.
En dus ook echt uitsluitend op die dagen post.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 22:53

Ik vind het vooral vervelend dat daardoor sommige rekeningen pas aankomen wanneer bijna de 2 weken betalingstermijn verstreken zijn. Hier wordt wat er in de app staat op de piekdagen de post ook niet altijd bezorgd, en komt het de volgende piekdag.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 00:57

Exitium schreef:
Neonlight schreef:
Ik dacht dat piek en daldagen niet geld bij postzegel post maar dat dat alleen is bij port betaald post?

Iets met een tekort aan bezorgers ;)

Precies. De piekdagen krijgen voorrang dus als er onderbezetting is dan schuiven ze met wijken om de piekwijken zoveel mogelijk bezorgd te krijgen.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 12:19

Hier duurt de standaard postbezorging momenteel gerust een dag of 3-5, dan zie je op dag 1 een foto van een kaart in de app en 4 dagen later zit 'ie in de brievenbus. Ik kan me er wel heel druk om gaan maken maar daar heb ik toch echt alleen mezelf mee, de postbezorger komt soms op de gekste tijdstippen nog langs dus het is gewoon echt heel druk. En de gladheid en kou zal niet meehelpen deze dagen.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 15:02

Yessy schreef:
Hier duurt de standaard postbezorging momenteel gerust een dag of 3-5, dan zie je op dag 1 een foto van een kaart in de app en 4 dagen later zit 'ie in de brievenbus. Ik kan me er wel heel druk om gaan maken maar daar heb ik toch echt alleen mezelf mee, de postbezorger komt soms op de gekste tijdstippen nog langs dus het is gewoon echt heel druk. En de gladheid en kou zal niet meehelpen deze dagen.

Hier is het brievenbuspakket nog niet eens in de app verschenen.

Moet zaterdag ochtend mee, dus hoop dat het echt vandaag of morgen binnen komt.

En de volgende keer ga ik echt niet meer akkoord met verzenden zonder track en trace.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 17:48

Track & trace is leuk, maar daarmee voorkom je dit ook niet ben ik bang. Het enige verschil is dat je dan weet wáár je pakketje vertraagd is :+

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 18:06

En zelfs dat soms niet eens. :+

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 20:48

Neonlight schreef:

Edit: http://www.postnl.nl/versturen/brief-of ... bezorging/

Partijenpost is met piek en daldagen.

Klopt, alleen versturen veel mensen met een december postzegel en daar mogen ze wel weer langer over doen

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 21:31

Ja, dat klopt, Postnl geeft dat ook aan dat je een gewone postzegel moet plakken voor snelle levering. :j

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 09:48

Hier alleen maar complimenten voor PostNL momenteel, pakketen gaat goed, post gaat goed en gisteren werd er bij mijn ouders ineens een bloemetje bezorgd uit naam van PostNL.

Anderhalve week geleden heeft de postbode helaas de hond aangereden, compleet ongeluk waar helemaal niemand wat aan kon doen. Dus ik vind dit hartstikke netjes. :j