Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Schuur_ schreef:Ik weet dat de belasting die over mijn loon gaat ook naar de ziekenkas gaat, een pensioen (dat ik waarschijnlijk niet zal kunnen ontvangen omdat de kas leeg is over 35 jaar) maar baal er ook van dat dit gaat naar andermans kinderen, bewust werklozen en anderen onder die categorie.
Als alleenstaande vrouw betaal ik overal de hoofdprijs voor. Mijn grondbelasting is met 10% gestegen, ik betaal net zoveel viir mijn miniem aantal vuilzakken als een gezin dat een hele kar krijgt. Krijg geen korting in winkels of sportclubs. Laat staan op nutsvoorzieningen. Een vriendin die 4 kinderen heeft krijgt om en bij de 2000 euro per maand kinderbijslag (BE) en haar man nog een hoop korting op de belasting omdat hij kinderen ten laste heeft. Verder zijn ze gratis verzekerd en gaan ze van het ene kamp naar het andere tussen de sportclubs door. Ze betalen 1 abonnement bij de gym voor 2 personen enz enz. Met alle dokterafsoraken en zwangerschappen, operaties voor de kinderen Incl brillen, buisjes, krukken en plaatser kan ik er zeker van zijn dat ze hun geld er al flink uit hebben gehaald. Maar owee als ik een afspraak wil voor sterilisatie. 1. Ik kom al niet binnen bij een gyn want die hebben liever zwangere mensen want dat is kassa, eeuwige wachtlijst dus en 2. Ik mag het uit eigen zak neerleggen
Ik vind het allemaal prima en werk lekker door maar mag ik dan ook aub even steigeren als er gezegd wordt dat er gratis opvang moet zijn?
Giolli schreef:Niet iedereen kiest voor kinderen en dat is prima. (Bedankt, je redt de wereld) maar het zijn niet alleen ‘onze kinderen’ maar het is ook de volgende generatie. Waarom boeit dat zo weinig?
En of je nou kinderen haat, jezelf kindvrij of kindloos noemt, je kunt het toch gewoon oké vinden en door gaan met je leven.
Als je niet voor andermans kinderen wilt betalen, dan heb je pech. Ik betaal ook voor TBS-ers, gevangene, werklozeuitkeringstrekkers en rokende mensen met COPD. Deal er maar mee. Dat ‘mijn belastingscenten!!’ vind ik sowieso een irritante uitspraak. Jij doet vast ook dingen waar ‘ik’ aan mee moet betalen en me niet interesseert.
chanicha schreef:WoW Berdien wat een zure opmerking!
Wie denk jij dat er later aan je bed staat als je in het ziekenhuis komt te liggen of wie er in de winkel staat om je te helpen.
Shaggy09 schreef:Alles kan natuurlijk, maar ik zie helaas toch vaak papa de kostwinner en mama thuis of parttime. Maar ik heb nog niet veel (jonge) gezinnen om me heen dus misschien ligt het daar aan.
Maar ik ben helemaal voor.
verootjoo schreef:Ik verhuis naar België, daar loont het blijkbaar om kinderen te hebben.
Schuur_ schreef:Gratis opvang = betaald door de overheid = betaald door belastingen = betaald door oa mijn loon. Nee bedankt, ik wil niet 40+ uur werken zodat een ander kinderen kan kweken. Je maakt ze zelf dus zorgt/betaald er ook maar zelf voor.
Ik erger me trouwens als mensen me kinderloos noemen. Net alsof ik wat mis. Nee ik ben heerlijk kindvrij. Net zoals mijn hond ongediertevrij is. Waar ik trouwens geen toeslag viir krijg om hem naar de opvang te brengen zodat ik fulltime kan werken.
Giolli schreef:Niet iedereen kiest voor kinderen en dat is prima. (Bedankt, je redt de wereld) maar het zijn niet alleen ‘onze kinderen’ maar het is ook de volgende generatie. Waarom boeit dat zo weinig?
En of je nou kinderen haat, jezelf kindvrij of kindloos noemt, je kunt het toch gewoon oké vinden en door gaan met je leven.
Als je niet voor andermans kinderen wilt betalen, dan heb je pech. Ik betaal ook voor TBS-ers, gevangene, werklozeuitkeringstrekkers en rokende mensen met COPD. Deal er maar mee. Dat ‘mijn belastingscenten!!’ vind ik sowieso een irritante uitspraak. Jij doet vast ook dingen waar ‘ik’ aan mee moet betalen en me niet interesseert.
pmarena schreef:Als er dan al iets gratis gedaan moet worden, dan misschien vroeger 2 dagdelen zodat alle kinderen wat meer kunnen wennen aan een soort schools sfeertje. Uiteraard wel gewoon vrijblijvend
dees_daan schreef:Giolli schreef:Niet iedereen kiest voor kinderen en dat is prima. (Bedankt, je redt de wereld) maar het zijn niet alleen ‘onze kinderen’ maar het is ook de volgende generatie. Waarom boeit dat zo weinig?
Ik heb niks tegen kinderen hoor maar feit is wel dat ze nou eenmaal veel geld kosten en ik het belastinggeld liever ergens anders naar toe zie gaan (de ouderen die al hun hele leven gewerkt hebben bijvoorbeeld). Als je aan kinderen begint dan weet je dat je oppas/opvang moet hebben en als het niet uit kan dat je minder gaat werken of de kinderen naar een opvang gaan dan moet je misschien nog niet aan kinderen beginnen.. Als je opvang gratis maakt en allerlei andere voordelen gaat geven dan is de drempel om kinderen te krijgen nog lager en al die Delano's en Priscilla's die er dan nog bij komen zijn echt niet onze geweldige toekomst waar we het van moeten hebben. De basis eerst voor jezelf goed op orde hebben zou eigenlijk een criteria moeten zijn en dat is nu al lang niet altijd het geval.
dees_daan schreef:Ik heb niks tegen kinderen hoor maar feit is wel dat ze nou eenmaal veel geld kosten en ik het belastinggeld liever ergens anders naar toe zie gaan (de ouderen die al hun hele leven gewerkt hebben bijvoorbeeld). Als je aan kinderen begint dan weet je dat je oppas/opvang moet hebben en als het niet uit kan dat je minder gaat werken of de kinderen naar een opvang gaan dan moet je misschien nog niet aan kinderen beginnen.. Als je opvang gratis maakt en allerlei andere voordelen gaat geven dan is de drempel om kinderen te krijgen nog lager en al die Delano's en Priscilla's die er dan nog bij komen zijn echt niet onze geweldige toekomst waar we het van moeten hebben. De basis eerst voor jezelf goed op orde hebben zou eigenlijk een criteria moeten zijn en dat is nu al lang niet altijd het geval.
dees_daan schreef:Ik heb niks tegen kinderen hoor maar feit is wel dat ze nou eenmaal veel geld kosten en ik het belastinggeld liever ergens anders naar toe zie gaan (de ouderen die al hun hele leven gewerkt hebben bijvoorbeeld). Als je aan kinderen begint dan weet je dat je oppas/opvang moet hebben en als het niet uit kan dat je minder gaat werken of de kinderen naar een opvang gaan dan moet je misschien nog niet aan kinderen beginnen.. Als je opvang gratis maakt en allerlei andere voordelen gaat geven dan is de drempel om kinderen te krijgen nog lager en al die Delano's en Priscilla's die er dan nog bij komen zijn echt niet onze geweldige toekomst waar we het van moeten hebben. De basis eerst voor jezelf goed op orde hebben zou eigenlijk een criteria moeten zijn en dat is nu al lang niet altijd het geval.
Berdien schreef:chanicha schreef:WoW Berdien wat een zure opmerking!
Wie denk jij dat er later aan je bed staat als je in het ziekenhuis komt te liggen of wie er in de winkel staat om je te helpen.
Hoezo zuur? Ik geef alleen aan dat er imo meer dan genoeg naar kinderen gaat, en dat ik gratis opvang echt een stap te ver vind gaan. Wil je kinderen, dan zul je er zelf toch ook echt voor moeten betalen. Of keuzes maken. Maar je kunt niet alles bij de belastingbetaler weghalen. Want ik heb inderdaad liever dat dat geld naar de zorg gaat.
Schuur_ schreef:. Een vriendin die 4 kinderen heeft krijgt om en bij de 2000 euro per maand kinderbijslag (BE)
fransje23 schreef:dees_daan schreef:Ik heb niks tegen kinderen hoor maar feit is wel dat ze nou eenmaal veel geld kosten en ik het belastinggeld liever ergens anders naar toe zie gaan (de ouderen die al hun hele leven gewerkt hebben bijvoorbeeld). Als je aan kinderen begint dan weet je dat je oppas/opvang moet hebben en als het niet uit kan dat je minder gaat werken of de kinderen naar een opvang gaan dan moet je misschien nog niet aan kinderen beginnen.. Als je opvang gratis maakt en allerlei andere voordelen gaat geven dan is de drempel om kinderen te krijgen nog lager en al die Delano's en Priscilla's die er dan nog bij komen zijn echt niet onze geweldige toekomst waar we het van moeten hebben. De basis eerst voor jezelf goed op orde hebben zou eigenlijk een criteria moeten zijn en dat is nu al lang niet altijd het geval.
Veel ouderen, metname de vrouwen, hebben helemaal niet gewerkt buiten het huishouden. Daarbij leveren ouderen ook in de toekomst niet veel meer op.
Kinderen zijn de belastingbetalers van de toekomst.
Kinderen gaan straks zorgen dat als wij oud zijn ook verzorgd kunnen worde, eten hebben etc.
Beter investeren in de toekomst dan in het verleden.