Welke "unpopular opinions" heb jij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 19:22

Niet iedereen kiest voor kinderen en dat is prima. (Bedankt, je redt de wereld) maar het zijn niet alleen ‘onze kinderen’ maar het is ook de volgende generatie. Waarom boeit dat zo weinig?

En of je nou kinderen haat, jezelf kindvrij of kindloos noemt, je kunt het toch gewoon oké vinden en door gaan met je leven.

Als je niet voor andermans kinderen wilt betalen, dan heb je pech. Ik betaal ook voor TBS-ers, gevangene, werklozeuitkeringstrekkers en rokende mensen met COPD. Deal er maar mee. Dat ‘mijn belastingscenten!!’ vind ik sowieso een irritante uitspraak. Jij doet vast ook dingen waar ‘ik’ aan mee moet betalen en me niet interesseert.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 19:24

Schuur_ schreef:
Ik weet dat de belasting die over mijn loon gaat ook naar de ziekenkas gaat, een pensioen (dat ik waarschijnlijk niet zal kunnen ontvangen omdat de kas leeg is over 35 jaar) maar baal er ook van dat dit gaat naar andermans kinderen, bewust werklozen en anderen onder die categorie.

Als alleenstaande vrouw betaal ik overal de hoofdprijs voor. Mijn grondbelasting is met 10% gestegen, ik betaal net zoveel viir mijn miniem aantal vuilzakken als een gezin dat een hele kar krijgt. Krijg geen korting in winkels of sportclubs. Laat staan op nutsvoorzieningen. Een vriendin die 4 kinderen heeft krijgt om en bij de 2000 euro per maand kinderbijslag (BE) en haar man nog een hoop korting op de belasting omdat hij kinderen ten laste heeft. Verder zijn ze gratis verzekerd en gaan ze van het ene kamp naar het andere tussen de sportclubs door. Ze betalen 1 abonnement bij de gym voor 2 personen enz enz. Met alle dokterafsoraken en zwangerschappen, operaties voor de kinderen Incl brillen, buisjes, krukken en plaatser kan ik er zeker van zijn dat ze hun geld er al flink uit hebben gehaald. Maar owee als ik een afspraak wil voor sterilisatie. 1. Ik kom al niet binnen bij een gyn want die hebben liever zwangere mensen want dat is kassa, eeuwige wachtlijst dus en 2. Ik mag het uit eigen zak neerleggen

Ik vind het allemaal prima en werk lekker door maar mag ik dan ook aub even steigeren als er gezegd wordt dat er gratis opvang moet zijn?

Ik verhuis naar België, daar loont het blijkbaar om kinderen te hebben. :')

Dit is in NL niet zo hoor. Wel gratis zorgverzekering maar bij lange na niet zoveel kinderbijslag en ook geen gratis brillen en sportclub lidmaatschappen :=

Dat de zorg voor kinderen gratis is vind ik alleen maar goed, anders worden die straks de dupe van ouders die niks voor ze kunnen betalen. Volgens mij krijgen hier de minima gezinnen wel zwemles en sportclubs enzo.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 19:26

Giolli schreef:
Niet iedereen kiest voor kinderen en dat is prima. (Bedankt, je redt de wereld) maar het zijn niet alleen ‘onze kinderen’ maar het is ook de volgende generatie. Waarom boeit dat zo weinig?

En of je nou kinderen haat, jezelf kindvrij of kindloos noemt, je kunt het toch gewoon oké vinden en door gaan met je leven.

Als je niet voor andermans kinderen wilt betalen, dan heb je pech. Ik betaal ook voor TBS-ers, gevangene, werklozeuitkeringstrekkers en rokende mensen met COPD. Deal er maar mee. Dat ‘mijn belastingscenten!!’ vind ik sowieso een irritante uitspraak. Jij doet vast ook dingen waar ‘ik’ aan mee moet betalen en me niet interesseert.

Dat is inderdaad zo, ik vind kinderbijslag op zich ook geen probleem maar gratis kinderopvang slaat natuurlijk nergens op.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 19:38

chanicha schreef:
WoW Berdien wat een zure opmerking!
Wie denk jij dat er later aan je bed staat als je in het ziekenhuis komt te liggen of wie er in de winkel staat om je te helpen.

Hoezo zuur? Ik geef alleen aan dat er imo meer dan genoeg naar kinderen gaat, en dat ik gratis opvang echt een stap te ver vind gaan. Wil je kinderen, dan zul je er zelf toch ook echt voor moeten betalen. Of keuzes maken. Maar je kunt niet alles bij de belastingbetaler weghalen. Want ik heb inderdaad liever dat dat geld naar de zorg gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 19:42

Shaggy09 schreef:
Alles kan natuurlijk, maar ik zie helaas toch vaak papa de kostwinner en mama thuis of parttime. Maar ik heb nog niet veel (jonge) gezinnen om me heen dus misschien ligt het daar aan.

Maar ik ben helemaal voor.

Hier werkt mijn vriend ook full time en ik part time. Reden is simpel. Als ik part time werk verlies ik €400 in vergelijking met een full time loon. Mijn vriend verliest dan €1000 (bonussen nog niet meegerekend) Mijn Paritair comite is op dat vlak veel voordeliger dan het zijne, terwijl dat van hem voordeliger is qua bonussen. €600 is niet niets en beïnvloed zeker onze keuze. Hij mag gerust een dag thuis blijven dat ik weer extra ga werken, maar dat is dan weer minder interessant voor ons dochter.

Verootje: Jij hebt nogal hoge verwachtingen over België. Ik wou dat het was zoals jij zei. De kinderbijslag is hoger, maar wij hebben dan weer geen toeslag voor de opvang bv.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 20:04

verootjoo schreef:
Ik verhuis naar België, daar loont het blijkbaar om kinderen te hebben. :')

:D Dat is ook zo !
Vanaf 2 is het leuk. Vanaf 3 wordt het interessant en 4 of meer is de hoofdprijs :=

Zorgverzekering stelt hier niks voor. Voor 60 euries per jaar ben je aangesloten en verzekerd. :+
Als alleenstaande dan.
Een gezin met kinderen heeft nog vermindering.

Als alleenstaande zonder kinderen betaal je hier in belgie ook overal de volle pot. En zelfs meer :x

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 20:07

Schuur_ schreef:
Gratis opvang = betaald door de overheid = betaald door belastingen = betaald door oa mijn loon. Nee bedankt, ik wil niet 40+ uur werken zodat een ander kinderen kan kweken. Je maakt ze zelf dus zorgt/betaald er ook maar zelf voor.

Ik erger me trouwens als mensen me kinderloos noemen. Net alsof ik wat mis. Nee ik ben heerlijk kindvrij. Net zoals mijn hond ongediertevrij is. Waar ik trouwens geen toeslag viir krijg om hem naar de opvang te brengen zodat ik fulltime kan werken.

_/-\o_ :D

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 20:38

Grappig, mensen met een hoog Roald Dahl-gehalte. _O-

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 20:39

Kuggur schreef:
Onpopulaire mening die ik heb en die volledig irrelevant is voor bokkers; "Poolvossen zijn niet schadelijk, en zouden niet verdelgd moeten worden".

Ik ben dat vrouwen/kinderen gebeuren wel zat.

Dus ik ben heel benieuwd hoe het met de poolvossen zit?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 20:41

Giolli schreef:

Ik heb niks tegen kinderen hoor maar feit is wel dat ze nou eenmaal veel geld kosten en ik het belastinggeld liever ergens anders naar toe zie gaan (de ouderen die al hun hele leven gewerkt hebben bijvoorbeeld). Als je aan kinderen begint dan weet je dat je oppas/opvang moet hebben en als het niet uit kan dat je minder gaat werken of de kinderen naar een opvang gaan dan moet je misschien nog niet aan kinderen beginnen.. Als je opvang gratis maakt en allerlei andere voordelen gaat geven dan is de drempel om kinderen te krijgen nog lager en al die Delano's en Priscilla's die er dan nog bij komen zijn echt niet onze geweldige toekomst waar we het van moeten hebben. De basis eerst voor jezelf goed op orde hebben zou eigenlijk een criteria moeten zijn en dat is nu al lang niet altijd het geval.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 20:42

Sanet schreef:
Kuggur schreef:
Onpopulaire mening die ik heb en die volledig irrelevant is voor bokkers; "Poolvossen zijn niet schadelijk, en zouden niet verdelgd moeten worden".

Ik ben dat vrouwen/kinderen gebeuren wel zat.

Dus ik ben heel benieuwd hoe het met de poolvossen zit?

Ja ik ook wel.

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 20:45

pmarena schreef:
Als er dan al iets gratis gedaan moet worden, dan misschien vroeger 2 dagdelen zodat alle kinderen wat meer kunnen wennen aan een soort schools sfeertje. Uiteraard wel gewoon vrijblijvend :j

Dit is toch al zo? Bij de peutergroep dan voor kinderen van 2 tot 4 jaar. Niet gratis, maar dat kost bij ons dan 2.50 euro per uur.

Ik zou overigens ook niet meer gaan werken als de kinderopvang gratis is. Hooguit meer uitgeven :-). Maar ik heb geen kinderen om ze zo min mogelijk te zien en rijk mee te worden.

Wel vind ik het niet meer dan logisch dat je voor kinderen geen eigen bijdrage bij de verzekering betaalt.

Oh sorry. We gaan over op de poolvossen, lees ik nu :-)

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 20:45

dees_daan schreef:
Giolli schreef:

Ik heb niks tegen kinderen hoor maar feit is wel dat ze nou eenmaal veel geld kosten en ik het belastinggeld liever ergens anders naar toe zie gaan (de ouderen die al hun hele leven gewerkt hebben bijvoorbeeld). Als je aan kinderen begint dan weet je dat je oppas/opvang moet hebben en als het niet uit kan dat je minder gaat werken of de kinderen naar een opvang gaan dan moet je misschien nog niet aan kinderen beginnen.. Als je opvang gratis maakt en allerlei andere voordelen gaat geven dan is de drempel om kinderen te krijgen nog lager en al die Delano's en Priscilla's die er dan nog bij komen zijn echt niet onze geweldige toekomst waar we het van moeten hebben. De basis eerst voor jezelf goed op orde hebben zou eigenlijk een criteria moeten zijn en dat is nu al lang niet altijd het geval.

Oh sorry, ik kom er nog even op terug.
Ik ben het absoluut niet eens met de stelling dat kinderopvang gratis zou moeten zijn! Ik reageerde alleen op de mensen die het beu zijn dat ‘hun belastinggeld altijd naar kinderen van een ander gaan’

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 20:51

dees_daan schreef:

Daar ben ik het wel mee eens. Maaar... De basis op orde krijgen in nederland is behoorlijk lastig. Vooral als alleenstaande. En stel zijn heeft aanzienlijk veel voordelen en blijkbaar is de stap naar kindertjes dan vaak te snel gezet. Sommige mensen denken ook niet zo goed na over het hele gezinnetje of samen een relatie hebben.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 20:51

dees_daan schreef:

Veel ouderen, metname de vrouwen, hebben helemaal niet gewerkt buiten het huishouden. Daarbij leveren ouderen ook in de toekomst niet veel meer op.
Kinderen zijn de belastingbetalers van de toekomst.
Kinderen gaan straks zorgen dat als wij oud zijn ook verzorgd kunnen worde, eten hebben etc.
Beter investeren in de toekomst dan in het verleden. :Y)

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 21:03

Berdien schreef:
chanicha schreef:
WoW Berdien wat een zure opmerking!
Wie denk jij dat er later aan je bed staat als je in het ziekenhuis komt te liggen of wie er in de winkel staat om je te helpen.

Hoezo zuur? Ik geef alleen aan dat er imo meer dan genoeg naar kinderen gaat, en dat ik gratis opvang echt een stap te ver vind gaan. Wil je kinderen, dan zul je er zelf toch ook echt voor moeten betalen. Of keuzes maken. Maar je kunt niet alles bij de belastingbetaler weghalen. Want ik heb inderdaad liever dat dat geld naar de zorg gaat.

Om jouw lijn door te trekken: ik wil niet dat "mijn belastinggeld" in de zorg wordt besteed aan mensen die door eigen slechte levensstijl kwalen en ongemakken hebben opgelopen. Sorry, had je maar gezonder moeten leven. :o

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 21:09

Schuur_ schreef:
. Een vriendin die 4 kinderen heeft krijgt om en bij de 2000 euro per maand kinderbijslag (BE)

Ik spiek eens af en toe in dit topic (vooral omdat het mij zo verbaasd dat een topic met een titel gewoon schreeuwt voor drama en rellen reeds 100 pagina's kan bestaan en nog steeds niet op slot is :') ) , maar ik las dit en vroeg me even af: hoe? Hoe ik ook tel ik kom bij lange na niet in de buurt van 2000 euro in de maand. Als ik er vanuit ga dat alle kinderen in het oude systeem zitten en gewoon bijslag krijgen, kom ik nog maar aan zo'n 770 per maand als je geen kinderen met bv handicap hebt. En bij dat laatste ben je maar wat blij met elk centje extra.

Anoniem

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 21:15

Ik kan mij enkel voorstellen dat mevrouw 4 zwaar gehandicapte kinderen krijgt om daaraan te komen. €2000 is echt van de gekke en kan enkel als ze in de hoogste schaal van extra toeslag zit door handicap.

Ik krijg voor mijn dochter bv €94 per maand.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 21:22

Ik vind dat opvang gratis moet idd, om het voor beide ouders interessant te maken om te gaan/blijven werken. Nu gebeurt het vaak dat het niet loont om te gaan werken en dat vind ik krom.

Kinderen dumpen vind ik erg lelijk om te zeggen. Nou gaat die van mij niet 5 dagen naar de opvang maar ik vind werken wel belangrijk, ook als je het makkelijk van 1 salaris redt. Wat ga je anders doen als je man omdondert of oprot? Je moet toch eten en wonen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 21:31

Camgirlen ofzo.

Nee op zich hebben we dat wel dicht getimmerd al is het voor mijn financieel prettiger als hij doodgaat dan bij me weggaat.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 21:33

:') hier is het ook financieel aantrekkelijk als er iemand doodgaat := als dat gebeurt met een van ons komt het gewoon goed voor die ander en de kids.

En uit elkaar gaan, tja, dat zien we dan wel weer.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 21:37

Ik ga straks wel weer werken maar ben nu echt volledig content met koffie drinken in hipstercafés en ukelele leren spelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 21:39

fransje23 schreef:
dees_daan schreef:

Veel ouderen, metname de vrouwen, hebben helemaal niet gewerkt buiten het huishouden. Daarbij leveren ouderen ook in de toekomst niet veel meer op.
Kinderen zijn de belastingbetalers van de toekomst.
Kinderen gaan straks zorgen dat als wij oud zijn ook verzorgd kunnen worde, eten hebben etc.
Beter investeren in de toekomst dan in het verleden. :Y)

Daar heb je wel een punt. Maar ik zie het niet als investeren. We zijn gelukkig wel wat verder dan ze toen waren en iedereen verdiend een goed verzorgde oude dag, zolang het nog lastig is om mensen op tijd te verschonen denk ik niet dat er nog zo nodig meer mensen bij hoeven dat we bijna geld toe gaan geven..
Mensen zouden wat beter over kinderen na moeten denken en gratis opvang gaat daar niet aan bijdragen..
Als je het puur op belastinggeld zou willen baseren dan kan je sterilisatie ook gratis maken want dat is goedkoper dan de kinderbijslag betalen elke maand..

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 21:50

MarcoBorsato schreef:
Ik ga straks wel weer werken maar ben nu echt volledig content met koffie drinken in hipstercafés en ukelele leren spelen.

Lijkt me heerlijk maar ik ben wat dat betreft alleen. Dus dat is voor mijn geen optie. Als ik dood ga zit Cruz er wel goed bij.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 21:57

Ik neem hem wel als jij dood bent en dan wil ik je moeder als mijn moeder en je zus als mijn zus. Ik wil je leven.