[HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 08:51

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 10:24

Kerstavond is hier niet bepaald goed afgelopen. De kinderen (2 stuks) gedroegen zich voorbeeldig. Het waren de oma en een oom die hele tijd gezag van mama zaten te ondermijnen en later de mannen die zodanig zaten te bulderen dat de vrouwen geen gesprek meer konden voeren.

Was zo ontzettend blij om nadien in mijn stille auto te kunnen stappen! Heb er nog hele dag nadien hoofdpijn van gehad.

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 11:13

Varekaj schreef:
Kerstavond is hier niet bepaald goed afgelopen. De kinderen (2 stuks) gedroegen zich voorbeeldig. Het waren de oma en een oom die hele tijd gezag van mama zaten te ondermijnen en later de mannen die zodanig zaten te bulderen dat de vrouwen geen gesprek meer konden voeren.

Was zo ontzettend blij om nadien in mijn stille auto te kunnen stappen! Heb er nog hele dag nadien hoofdpijn van gehad.

Herkenbaar.
Een vriendin van mij doet enorm haar best om haar kinderen te leren zich te gedragen in restaurants. Daarom wil ik best een lunchroom in met haar en kids. Probeert zij haar ukkies te leren stil te zitten en rustig hun pannenkoeken op te eten, gaan omstanders zich ermee bemoeien en die kinderen opjutten om van tafel naar de speelhoek te gaan en ze hoefden echt niet hun hele bord leeg te eten hoor, wat was mamma streng. {:)-:(

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 13:39

Dammie schreef:
Varekaj schreef:

Herkenbaar.
Een vriendin van mij doet enorm haar best om haar kinderen te leren zich te gedragen in restaurants. Daarom wil ik best een lunchroom in met haar en kids. Probeert zij haar ukkies te leren stil te zitten en rustig hun pannenkoeken op te eten, gaan omstanders zich ermee bemoeien en die kinderen opjutten om van tafel naar de speelhoek te gaan en ze hoefden echt niet hun hele bord leeg te eten hoor, wat was mamma streng. {:)-:(

Wauw, dat is toch gewoon onbeschoft?

Brainfail

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 15:34

Sws dat mensen zich bemoeien als iemand 'streng' is voor zijn kind.

Opvoeden mag tegenwoordig niet meer want dan is het sielugh voor dat kind. 8)7

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 15:41

Ik ben niet heel streng voor O, maar ook ik heb last van mensen die vinden dat hij 'kind mag zijn'. Hij mag kind zijn maar binnen het redelijke. Gillen doe je als je moeder je besluipt wanneer je een boekje zit te lezen maar niet in een café, ook geen kindvriendelijk café.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 15:56

Lieveli :')

Hier ging het idd ook om het eten. De oudste zit zodanig aan zijn spelcomputer gelijmd dat hij gewoon zijn eten ervoor laat staan.
Bij het voorgerecht heeft oma achter de rug van mama om haar lege bord gewisseld met het zijne.
Bij het hoofdgerecht zelfde situatie, alleen hield mama hem nu al een havik in het oog. Gaan oma en oom dus heel pleidooi voeren dat hij heus wel na 2 happen van tafel weg mag, ook echt tegen hem zeggen "ga maar jongen je mag van ons mama moet zo streng niet zijn".
Hij is blijven zitten en heeft zijn bord leeggegeten, maar de sfeer was er toen eventjes ver te zoeken.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 16:10

Brainfail schreef:
Sws dat mensen zich bemoeien als iemand 'streng' is voor zijn kind.

Opvoeden mag tegenwoordig niet meer want dan is het sielugh voor dat kind. 8)7

owh ik heb inderdaad een vriendin waar iedereen commetaar heeft dat ze zo streng zijn... nou eerder consequent dan streng vind ik zelf. de rest van der familie mag ze juist beter dingen leren kwa gedragen :')

dat lijkt me echt vervelend dat als je dan al kinderen hebt en ze eindelijk luisteren zijn er weer anderen die zich er mee gaan bemoeien. oma die veel snoep geeft oom piet die ze op de banken en vensterbank laat spelen, en tantie miep die ze door de hele restaurant laat rennen bij wijze van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 16:18

Eerlijk is eerlijk, het is niet de hoofdreden waarom ik geen kinderen wil. Maar de manier waarop mijn schoonvader oa met de kinderen van de familie omgaat en de verhalen die ik van mijn vriend hoor hoe hijzelf was als "opvoeder"... Geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om van die man ook maar 1 letter opvoedkundig advies aan te horen en evenmin om erover te peinzen om daar een kind bij achter te laten.

Edit: ofwel worden ze dus strontverwend en ondermijnt hij je hele eigen opvoedkundige aanpak en visie, ofwel is hij nog van het type "oude stempel" waar brullen tegen een kind en fikse tik nog doodnormaal is.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 26-12-18 16:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 16:19

Varekaj schreef:
Lieveli :')

Hier ging het idd ook om het eten. De oudste zit zodanig aan zijn spelcomputer gelijmd dat hij gewoon zijn eten ervoor laat staan.
Bij het voorgerecht heeft oma achter de rug van mama om haar lege bord gewisseld met het zijne.
Bij het hoofdgerecht zelfde situatie, alleen hield mama hem nu al een havik in het oog. Gaan oma en oom dus heel pleidooi voeren dat hij heus wel na 2 happen van tafel weg mag, ook echt tegen hem zeggen "ga maar jongen je mag van ons mama moet zo streng niet zijn".
Hij is blijven zitten en heeft zijn bord leeggegeten, maar de sfeer was er toen eventjes ver te zoeken.

Ohh ik zou dan echt klappen uit gaan delen hoor. Meer om t feit dat men scheiteigenwijs is en niet luistert naar wat jouw regels zijn. Ik zou echt pislink zijn :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 17:08

Hier ook zo schoonfamilie. Al meerdere keren met mijn schoonmoeder als 2 bloedhonden tegen over elkaar gestaan. Zij gaat dit en zij gaat dat met mijn kind en ik heb er niets over te zeggen. Joh mens. Laatst onze neefjes ook gewoon potten choco, speculoospasta en dergelijke laten leeglepelen. Als mijn schoonzus er wat van zegt: Grootouders zijn er om te verwennen. Wil nu constant dat wij Esmé er laten logeren en is dan boos als wij dat niet willen.

Dat mens is vermoeiender dan mijn eigen kind. Maar dan wel klagen dat de neefjes altijd zo druk zijn. Joh, hoe zou dat komen...

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 17:25

Dit weegt ook mee voor mij in geen kinderen willen. Ik zou het misschien nog wel bij mijn eigen ouders brengen, hoewel moeders ook wel heel erg van “alles mag, daar zijn ze kind voor” en het vetmesten is. Maar naar de koude kant... Nee.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 17:44

Het is hier tamelijk ontploft met de koude kant dus ook het jaarlijkse bezoekje is nu klaar. BLIJDSCHAP!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 17:55

Mijn moeder en stiefvader zouden ook verwennen, maar die stellen vast en zeker grenzen waar nodig. Schoonma idem, daar twijfel ik geen seconde aan. Helaas is schoonpa "wil is wet en ik doe lekker mijn eigen zin", dus al hou je een pleidooi van een uur... die vaagt je regels als zijnde onzin aan de kant en doet lekker zijn eigen ideetjes.

Kan alleen maar oorlog geven.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 18:02

Ik vind mijn neefje en eigenlijk nog meer mijn nichtje vervelend, dus die willen ook niet eten wat er op tafel staat, mogen tussendoor van tafel en spelen spelletjes waarvan je al weet dat er ruzie komt. Gelukkig zijn ze elk jaar met kerst een stukje ouder en minder vervelend.

Ik denk overigens -objectief bekeken- dat het eigenlijk best meevalt met ze maar ik heb er gewoon echt niks mee.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 18:03

lieveli schreef:
Het is hier tamelijk ontploft met de koude kant dus ook het jaarlijkse bezoekje is nu klaar. BLIJDSCHAP!

Details pls

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 18:37

MarlindeRooz schreef:
lieveli schreef:

Details pls

De hele tokkiefamilie weet dat ik zwanger ben terwijl wij het nog even voor onszelf wilden houden. Zelfs de gekke ex van de stiefvader van mijn partner was op de hoogte. Godsamme.

En ik stond al niet in het favoriete lijstje omdat ik mezelf constant verwijder uit alle familieapps, kom nooit op de babyshowers en genderreveals, nodig ze nooit uit en nu heb ik ook nog op een onaardige manier verteld dat ze de paasei kunnen krijgen.

Dat boek is dicht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 18:42

Topper. Zo mensen kun je missen als kiespijn.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 18:46

Ja echt zo. Blij dat mijn partner dat milieu is ontgroeid, pfoe.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 18:50

Niets tegen je beslissing, ik ken je familie niet en ze lijken me niet de gezelligste, maar dat nr 2 onderweg is staat al even op internet toch?
Weet niet zeker of dat klein voor je houden is :P

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 18:54

Ik ken niemand uit mijn 'echte' leven die op bokt zit. Dus dat is niet zo'n probleem maar je kind de kans ontnemen om het zelf tegen zijn broers en zussen te zeggen vind ik vals.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 18:55

watchthesky schreef:
Dit weegt ook mee voor mij in geen kinderen willen. Ik zou het misschien nog wel bij mijn eigen ouders brengen, hoewel moeders ook wel heel erg van “alles mag, daar zijn ze kind voor” en het vetmesten is. Maar naar de koude kant... Nee.

Oh ik moet er ook echt niet aan denken om mijn kids (als die er ooit komen) bij mijn schoonouders achter te laten := Vooral schoonmoeders. Echt zo'n halve tokkie die lekker ordinair loopt te schreeuwen altijd.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 19:22

Dat is niet aardig inderdaad.
Mijn moeder zou het echter ook van de daken schreeuwen, we hebben tot ruim 3,5 maand gewacht. M‘n broer was de eerste die het ‚wist‘ (geraden had) aangezien we spontaan zijn gaan trouwen en ik hem als getuige gevraagd heb :')

Kerst is voor de meeste hier waarschijnlijk niet de leukste tijd neem ik aan. Doorgaans zijn er altijd dan wel ergens een paar kinderen bij.
Mijn man heeft de hele kerst gewerkt, ook heel gezellig :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 19:24

Hier komt er een nicht met oud en nieuw met haar 2 onopgevoede kinderen. Nachtmerrie. Onze hond bijt naar haar zoon. No way dat wij onze hond weg doen die avond. Die zoon heeft het zelf gezocht. Vorig jaar met oud op nieuw heeft hij onze hond beslopen om er dan vol achter te springen. Hond heeft haar zelf onder geplast van de schrik toen. Sindsdien bijt ze naar hem. Kan haar geen ongelijk geven. Daarna natuurlijk groot drama want de hond was niet meer lief.

Tegen dat onze hond wat doet tegen kinderen moet je als kind zijnde echt al heel erg ver gaan. Het is gewoon een onopgevoed rotjoch. Is uiteraard ook niet op zijn plaats gezet...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 20:02

Dieren voelen het wel aan :+

Mijn poes gister ook , naar 1tje is ze lief en de ander doet wild en jaagt haar op en daar slaat ze gerust na . Ik geef dan gerust een beloning aan de poes :+