Mode 'blunders'

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 16:54

Met een lavendeltakje zet je niet meteen een statement neer toch?
Bovendien is die te bedekken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 16:55

Goof schreef:

Nee precies, maar dan is het dus niet gelijk dat tattoo's niet representatief kunnen zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 16:57

Goof schreef:

Dat. Tattoos en piercings moet een ieder zelf weten. Als ze maar uit en/of bedekt kunnen worden wanneer dat van je verlangd wordt.

Er zijn een aantal hotels waar ik graag kom en daarin zal je niemand met zichtbare tattoos of piercings zien. Wel met een keurig nette jurk / pantalon aan en het haar gewoon goed en net verzorgd.

Als ze in hun vrije tijd bij tattoo bob rondhangen moeten ze dat zelf weten, alleen neem het niet mee naar je werk. Je gaat toch ook niet in je rijbroek naar je werk (even stalruiters / stalhulpen daar gelaten natuurlijk :') ) omdat dat nou eenmaal is wie je bent en de rijbroek er zo netjes uit ziet (voor een rijbroek dan) :+

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 16:59

Het gaat erom, terugkomende op die juf, dat ze dan te bedekken zijn.
Ik heb zelf op een school gewerkt waar dat gewenst was bij contact met ouders.
Een bedekte tattoo heeft dus niets te maken met wel of niet representatief, je ziet hem dan toch niet :D

Overigens kan ik me aan (kleine) tattoos niet storen hoor. Afhankelijk van de plek op het lichaam trouwens.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 17:29

Ik heb gewerkt bij een bedrijf waar gezichtspiercings en zichtbare tattoos niet mochten.
Let wel, ik werkte in de schoonmaak, buiten kantooruren en in de fabriekshallen, had dus geen contact met mensen van buitenaf.
Had je al een gezichtspiercing of zichtbare tattoo bij sollicitatie dan werd je er niet op afgewezen, maar was er een andere sollicitant die minstens net zo goed als jij uit de bus kwam dan ging degene zonder piercing/tattoo voor.
Toen ik daar aan kwam zetten met zwart haar met een blauwe gloed erin werd er aangegeven dat dit het maximum was qua 'uitspattingen', fellere haarkleur of een gekleurde lok mocht niet.
Overigens stond er niets over in de arbeidsovereenkomst en bijgevoegde regels, enkel iets over bedrijfskleding en dat die netjes gewassen moest zijn.
Was het een representatieve functie geweest (zoals wat Gast3289 beschrijft bijvoorbeeld) dan had ik het volledig begrepen maar bij schoonmaakwerk (en zeker buiten kantoortijden) vind ik zoiets wel een beetje overdreven.

donnar

Re: Mode 'blunders'

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 18:21

Ik ben een aantal weken terug in Brugge geweest met mijn vriend, daar in een winkel stond een meisje achter de kassa met knalblauw haar, tunnels tatoeages etc. Ik vond het geweldig! Heb haar nog een complimentje gegeven over haar haar

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 18:39

Voor mij valt of staat het echt met de kleding eerlijk gezegd. Representatief vind ik netjes verzorgd, haar verzorgd (in welke kleur dan ook, en wel goed geverfd, niet vlekkerig/vaal geverfd), makeup/gezicht netjes (lippenstift, mascara, helemaal geen makeup vind ik in die chique settings ook niet passen), kleding gewassen, indien nodig gestreken, goed passen, passende schoenen eronder. En of er dan nette en subtiele piercings/tatoeages bij aanwezig zijn, dat vind ik echt zo totaal niet storend.
mensen moeten eens wat minder snel zich aangevallen/beledigd/beter voelen dan/van anderen.

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 19:49

In mijn beroep is het niet verboden, maar we zijn aan het begin van de opleiding wel gewaarschuwd. Voor jou geld misschien dat je je röntgenfoto prima door zo'n iemand kan laten maken; klik. (even los van het feit dat sieraden om hygiënische redenen wel verboden zijn)

Maar denk dan ook even aan het overgrote deel van de patiënten, namelijk de ouderen. Die zijn er, hoewel er ook steeds meer acceptatie is, niet altijd van gediend. En het is geen goed begin als de patiënt begint met "goh, heb je in een stopcontact gezeten ofzo". Of in het ergste geval vragen om een ander, want dat recht hebben ze gewoon.
De jongere generatie is er, naar mijn idee, wel heel open en minder bevooroordeeld over. Maar dat geldt gewoon lang niet voor iedereen.

Ik vind zeker dat je je mag kleden en verfen en piercen wat je ook wilt. Maar in bepaalde beroepen vind ik het gewoon niet meer onder verzorgd en representatief vallen. En dan praat ik niet over subtiel/bedekbaar, hier een kleine piercing, daar een subtiele tattoo en een donkerpaarse haarkleur die tegen rood aan zit vind ik juist mooi. Achter de kassa, in een winkel, dierenverzorger oid alles prima, maar van een hotel, in het ziekenhuis of een chic restaurant verwacht je toch iets anders dan iemand met een groene hanenkam of een kop vol piercings of een tattoo over zijn/haar gezicht. Als jij weet dat het niet heel gewaardeerd wordt en je het toch lekker doet..
Het sleutelwoord hier is "te". Te veel, te fel, te schrikbarend... Je kan jezelf naar mijn mening ook prima uiten en ondertussen ook subtiel blijven naar de buitenwereld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 19:55

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 20:54

Ik heb van de zomer in de thuiszorg gewerkt en echt niet dat ik daar m'n armen constant ging bedekken. Geen enkele keer commentaar op gehad, alleen maar positief eigenlijk.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 22:43

Ik ben verplicht mijn armen te bedekken mocht ik daar een tattoo hebben.
Maar dat heb ik niet.
Dus lekker korte mouwen.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 23:24

Jans schreef:
Wat tattoo's betreft, ik vind het voorbeeld van dokter David Ores altijd mooi (runt o.a. een non-profit artsenpraktijk in NY).
https://www.theodysseyonline.com/tattoo ... ofessional
http://www.crainsnewyork.com/article/20 ... -all-folks
[ Afbeelding ]

Precies, netjes te bedekken!

Ik denk dat het inderdaad met neutraliteit te maken heeft voor mij. Muv tunnels, die vind ik er om de een of andere reden altijd vies uitzien (schijnen meer mensen te hebben, niet per se met die tunnels, maar met gaten in het algemeen, zo'n sponsplant bijvoorbeeld).

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 08:22

Het ligt ook aan de sector denk ik.

Ik ben bedrijfsadviseur in de agrarische sector en weet zeker dat bijna al mijn klanten me er op af zouden rekenen als ik zichtbare tattoo's of piercings.

Ik heb ooit bij een klant aan tafel gezeten die het over een "concurrent"had waar hij geen zaken mee wilde doen. ik citeer:

Toen zat er zo'n vent hier en die die die had gewoon een ring...om zijn duim.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 08:28

donnar schreef:
Ik ben een aantal weken terug in Brugge geweest met mijn vriend, daar in een winkel stond een meisje achter de kassa met knalblauw haar, tunnels tatoeages etc. Ik vond het geweldig! Heb haar nog een complimentje gegeven over haar haar

In Engeland is het zelfs algemeen geaccepteerd. Ik denk dat we hier in Nederland gewoon nog erg achterlopen wat dat betreft. Natuurlijk is de gedachtengang dat het netjes moet zijn, niet te opvallend (dus niet met dood en verderf-plaatjes in je gezicht achter een balie staan), maar het mag hier wel wat soepeler naar mijn idee.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 08:29

Jans schreef:
Wat tattoo's betreft, ik vind het voorbeeld van dokter David Ores altijd mooi (runt o.a. een non-profit artsenpraktijk in NY).
[ Afbeelding ]

Ooit reden we bij ons in de familie alleen maar motor en kwamen toen onderweg ook een paar motorrijdende artsen tegen. Toen ze hun jas uitdeden zaten ze vol onder de tattoos, geweldig! Maar net als de foto: niets te zien als ze in hun werkjasje zouden lopen.
Zo zitten de meeste Japanse kantoorlui ook vol gekleurd, maar zie je er door de kleding niets van.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 08:37

Ik vind schoon en verzorgd belangrijker dan de kleur die het heeft. Onverzorgde handen en slecht taalgebruik en omgangsvormen bv zou ik bijzonder storend vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 09:26

Shenavallie schreef:
donnar schreef:

In Engeland is het zelfs algemeen geaccepteerd. Ik denk dat we hier in Nederland gewoon nog erg achterlopen wat dat betreft. Natuurlijk is de gedachtengang dat het netjes moet zijn, niet te opvallend (dus niet met dood en verderf-plaatjes in je gezicht achter een balie staan), maar het mag hier wel wat soepeler naar mijn idee.

Eh... Dat ligt er nog steeds aan welke functie in welk bedrijf je hebt, imo zijn Engelsen juist stijver wat dat betreft :+ Ik woon in Engeland en een vriendin van me is receptioniste op mijn werk. Toen ze met "zeemeerminhaar" aan kwam zetten, was onze MD daar niet zo blij mee hoor :+ Ze moest het toen ook veranderen.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 10:44

Kan je zeemeerminhaar omschrijven? Ik heb er niet echt een beeld bij en google helpt ook niet :+ :D

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 10:45

Probeer eens mermaid hair :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 10:46

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 10:46

Ik denk dat ik direct naar huis gestuurd word :)

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 11:10

Oh dat! ja nu herken ik het, dat heb ik vaker voorbij zien komen op stal bij de pubers, die doen dat bij zichzelf en ook met de manen en staart van de pony's. Heb ook al een keer een compleet paars met roze shetlander voorbij zien komen op stal :') Nu weet ik hoe het heet :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 11:54

Haha ja dat ja :D Ze had het inderdaad zelf gedaan en het was best goed gelukt maar op je 25e, zeker als receptioniste, vind ik het toch niet zo professioneel :=

YellowLeaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 14:04

Shenavallie schreef:
Jans schreef:
[ Afbeelding ]

Ooit reden we bij ons in de familie alleen maar motor en kwamen toen onderweg ook een paar motorrijdende artsen tegen. Toen ze hun jas uitdeden zaten ze vol onder de tattoos, geweldig! Maar net als de foto: niets te zien als ze in hun werkjasje zouden lopen.
Zo zitten de meeste Japanse kantoorlui ook vol gekleurd, maar zie je er door de kleding niets van.

Japanners hebben over het algemeen juist heel weinig tattoos. Je wordt in de meeste zwembaden en wellness er om geweigerd. Evenals dat het niet geaccepteerd wordt in veel sportscholen. In Japan worden tattoos geassocieerd met de maffia en hun turbulente geschiedenis.

Anyway, modeblunders voor mij zijn:
- Haarbanden en diademen
- 3/4 leggings
- Slecht passende kleding
- Gigantische merknamen

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 15:05

Ik vind dat tweede mermaid hair best mooi, maar helaas heb ik het nog nooit zo subtiel gezien. Meestal ziet het eruit alsof er een My Little Pony overheen heeft gepoept.