Waar waren we gebleven... oja kracht berekening van de vloer. Conclusie was dat hij wel verstevigd moest worden, met een stalen staander om het kozijn te ontlasten en extra hout tegen de liggers aan gelijmd.
Dit hebben we laten doen, en gaf een hoop rust toen dat gedaan was. Een zoals je verderop kunnen lezen, was het maar goed ook.
Gang ziet er nu dus zo uit:
Stalen staander, deur kan nog gewoon open al lijkt dat niet zo:

Verstevigde balken:

We hebben ze meteen gevraagd of ze ook de badkamer konden doen, en dat kon wel. Daarvoor moest wel de wc beneden eerst gedaan worden, want vanaf daar moest de afvoer naar boven. En omdat de pot direct op de afvoer stond betekende dat flink wat werk, wat Gerard helemaal alleen heeft gedaan!

Zwager heeft geholpen met tegelen, voegen en afwerking moet nog maar gelukkig hebben we nu in ieder geval weer een toilet in huis want toen Gerard bezig was moeten we steeds naar de caravan lopen

Het klusbedrijf heeft samen met Gerard al een boel gedaan aan de badkamer. Gerard heeft de af- en toevoeren en het electra gedaan, het klusbedrijf heeft een mooi wandje gezet met deurkozijn. En een klus van ons is pas compleet als er een last minute aanpassing komt, en in dit geval is dat we in navolging van de keuken ook hier een rij glasblokken in de muur zetten.
Een paar fotos hoe het er op dit moment uitziet boven:
Vanaf de gang beneden gezien, stapeltje blokken wordt nog iets hoger, tien in totaal dacht ik.

Rechts dus de wc, en helemaal recht net buiten beeld komt de douche/stoomcabine. De pijp die je achter het hout omhoog ziet lopen is voor de beluchting van het riool.

Hier komt de wastafel met de kraan direct uit de muur in plaats van op de wastafel.

Vanaf de overloop gezien, bijna klaar...

Morgen is laatste dag voor de vakantie dat er iemand van het klusbedrijf komt, en die maakt de muren verder af en maakt de vloer vlak. Een dat laatste gaat nog tegenvallen.. Er moet echt een flinke laag egaline op, ze schatten zo'n 2 a 3 centimeter. Maar goed dus dat de boel verstevigd is beneden...

Wij kunnen dan in onze vakantie het agnes plafond erin zetten, gipsplaten tegen de muren zetten, afwerken en behangen, meubels ophangen en de pvc klik vloer leggen natuurlijk.
We hebben echt hele mooie meubels uitgezocht vind ik, dus kan niet wachten tot ik het eindresultaat kan laten zien hier.