Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 12:59

PeerAppel schreef:
Lienek schreef:
Verschrikkelijk en dan betaal je er ook nog meer voor dan de rest waarschijnlijk!!

Pff ik zou gisteren weer naar belgie reizen vanwege stage. Ik reis vanaf hilversum en dan utrecht en rotterdam overstappen. Hele reis gechecked of er geen vertragingen of spoorveranderingen zijn en het moment dat ik uit stap in rotterdam staat op het scherm dat de trein naar brussel niet rijdt en je anders moet reizen met als gevolg langere reistijd en kans vast te komen op een station waar niemand me op kan halen. Heb nu maar compensatie aangevraagd want ben weer terug naar hilversum gereisd en ga vandaag weer een poging wagen.. heb serieus in alle weekenden dat ik heen en weer reis nog maar 2x zonder vertraging kunnen reizen. Is toch belachelijk :/

Ik heb dit gisteravond echt de hele tijd op de schermpjes in de trein zien staan en ook de NS app gaf het aan. :j

Gister een leuke tour door Nederland gehad ivm werkzaamheden op Amersfoort. Moest eerst vanaf Groningen naar Bijlmer en vanaf daar naar Maastricht. Dus van noordoost naar middenwest naar zuidoost. :Y) Duurde niet eens langer dus ik vond het helemaal niet erg!

Klopt die van breda was dat die op de schermpjes stond. Op de app van ns international stond niks over mijn trein dit kwam namelijk door een aanrijding. Dus niet vanwege de werkzaamheden die geplanned stonden!

PeerAppel

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 13:18

Aha, dat is wel heel erg balen dan! Al begonnen aan de 2e poging?

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 13:37

PeerAppel schreef:
Aha, dat is wel heel erg balen dan! Al begonnen aan de 2e poging?

Zodra mijn vriend klaar is met werken poging 2, dan heb ik mijn vervoer naar het station namelijk haha!

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 20:58

Vandaag maar eens een ticket voor de thalys geboekt. Poging 2 en reis eerste klas. Ben wel toe aan wat luxe na gisteren haha

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 21:01

Ik moest net van A'dam Zuid naar Schiphol en in de reisplanner stond: "let op wijzing: trein is korter dan normaal en kan drukker zijn" ofzo. Nou, korter was die hoor. En drukker. Klein Sprintertje :+ Het was bijna schattig. Helaas moest ik wel staan _O- Gelukkig maar een klein stukje :=

Succes Lienek!! Hopelijk valt het mee!

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 21:02

_O- Ja die ic vanuit Heerlen ging niet naar schiphol.
Was me toch een drukke trein daardoor die wel vanuit weert naar eindhoven ging. Ik was vandaag 3 uur later thuis omdat eerst 3 bussen vol waren, toen had de trein vertraging en toen miste ik ook nog eens mijn sprinter -O-

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 21:05

Santigo_ schreef:
_O- Ja die ic vanuit Heerlen ging niet naar schiphol.
Was me toch een drukke trein daardoor die wel vanuit weert naar eindhoven ging. Ik was vandaag 3 uur later thuis omdat eerst 3 bussen vol waren, toen had de trein vertraging en toen miste ik ook nog eens mijn sprinter -O-

Waarom pakte je de sprinter niet? Die van Weert - Eindhoven reed toch normaal? Tenminste ik had de trein om half 4 en behalve dat het opeens veel drukker op het spoor was en de trein van Tilburg op het zelfde stuk stopte, was er niks veranderd :D

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 21:07

IC vanuit maastricht reed ook normaal. Dus die hebben we vanaf sittard gepakt. Is ook normaal mijn aansluiting, maar iedereen vanuit de ic van heerlen kwam er nog eens even bij in weert :')

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 21:08

O vandaar :')
Ik was er voor een sollicitatiegesprek, dus was gewoon maar op de gok naar spoor 3 gelopen. Dacht zie wel wat er aan komt rijden.. :+
Nou toen stond die Sprinter er dus al, pas bij de laatste deur kon ik erin overigens. Werd al gefloten maar de conductrice was zo lief om nog even te wachten tot ik de trein ingestrompeld was met m'n kruk... :')

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 21:09

Er was een stroomstoring tussen Weert en Eindhoven. Dus de ic vanuit heerlen die normaal langs Zuid en Schiphol komt, die reed niet verder als weert.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 21:11

Oh, draaaamaa als een keer de trein niet helemaal 100% rijd, meteen super grote drukte :') De trein vrijdagavond vanaf 11/11 van Maastricht was ook chaos. Echt overal zaten en stonden mensen, je kon niet meer lopen door de trein..

Ik heb ook klasgenootjes uit Weert (beetje vage types..) en die pakken altijd ipv de IC naar Weert de sprinter terwijl de sprinter op 34 of 04 aanrijd en de IC om 31 of 01. Ik snap dat gewoon echt niet.. Ik zelf moet er in Maarheeze uit dus vandaar dat ik de sprinter moet pakken.

En waarom ik me hier aan erger weet ik niet, misschien omdat het van die rare types zijn :')

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 21:15

Ik pak ook liever de ic dan ja... Het is dat ik er ook na Sittard in hoensbroek uit moet, anders pakte ik de sprinter ook niet. Ze zijn allemaal al zo lekker druk altijd in de spits inderdaad, ik heb al een paar keer vanaf sittard moeten staan :oo

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 21:19

Haha ja maar niet alleen in de spits.. Soms moet ik op zaterdag om 11 uur staan omdat de trein gewoon veel te kort is. Daar irriteer ik me ook aan, dan denk ik waarom moeten er nu net zoveel mensen de trein pakken :') Ik en openbaar vervoer is een brok irritatie. Zelfs dat de conducteur eeeeeeeelke keer controleert in de sprinter en in de IC nooit. Echt waar slaat het op denk ik van mezelf. :+

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 21:23

@fohadie: vervelende situatie. Wat je zou kunnen doen is het verhaal zoals je het hier geschreven hebt ook doorsturen naar de NS, en dan afsluiten met de vraag of het misschien niet toch mogelijk is om de toeslag voor de 1e klas terug te krijgen?
(Ik ben gewoon groot voorstander van het doorgeven van dit soort dingen aan de vervoerders, zodat ze er ook wat mee kunnen. Bijvoorbeeld door het een volgende keer iets meer te controleren, maar misschien vergoeden ze het werkelijk, en dan is het staan nog wel net zo vervelend en lastig, maar heb je tenminste niet het geld zinloos uitgegeven.)

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 21:24

Nee in de ic is de conducteur al tussen sittard - roermond geweest sureido _O- Ze zijn buiten de spits ook vaak druk ja, vanavond bleef zelfs het laatste treindeel in eindhoven achter van de ic naar heerlen, midden in de spits :roll: Trein stond volgepropt weer eens

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 21:35

sureido schreef:
Haha ja maar niet alleen in de spits.. Soms moet ik op zaterdag om 11 uur staan omdat de trein gewoon veel te kort is. Daar irriteer ik me ook aan, dan denk ik waarom moeten er nu net zoveel mensen de trein pakken :') Ik en openbaar vervoer is een brok irritatie. Zelfs dat de conducteur eeeeeeeelke keer controleert in de sprinter en in de IC nooit. Echt waar slaat het op denk ik van mezelf. :+

Gek is dat he! In de Sprinter controleren ze echt bijna elke keer, terwijl je rustig 5 uur lang in 2 verschillende IC's kunt zitten en niet gecontroleerd word.

Ik had op 11/11 de 21.27 IC vanuit Maastricht. Wat een drama was dat. :') Gelukkig was al het carnavalsgespuis er bij Ehv eindeelijk uit.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 21:43

Ja, ik zit altijd Maarheeze - Ehv, dat is een kwartiertje, en heen en terug behalve de trein van half 8 's ochtends wordt gecontroleerd, maar ik kan dan vanuit Eindhoven naar Amsterdam of Den Haag overal heen zonder er eentje tegen te komen. Nu heb ik gratis OV maar toch haha.

Haha, ik had de IC vanuit Maastricht naar Weert om 20.57 (20.27 en 20.57 was samengevoegd, waarom??????) en ik was wel een lid van het carnavalsgespuis :')

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 21:52

Ik op het Vrijthof ook hoor. :') Maar was eerste keer carnaval ooit, dus wel wennen. Al het Limburgs in de trein ook hahaha. Erg leuk!
Vond het alleen wat minder toen ik aankwam en de eerste deuren geblokkeerd werden door NS-medewerkers. Raakte flink in paniek, want ik moest die trein echt hebben, omdat ik anders mijn een-na-laatste aansluiting naar Groningen zou missen. Gelukkig was er verderop nog plek. :)

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 22:00

Hahah, ja, dat was bij ons ook inderdaad, en voorin was het naar mijn idee niet heel druk.. En wij echt rennen want dat was de trein van 27 en het was ondertussen al 40 ofzo.. En toen zaten we ergens op een trap tussen superveel mensen, reed ie pas om 57 aan :') Was dus verplaatst. Het was echt druk.. Overal zaten mensen!

Groningen helemaal ja? Ik vond de muziek echt niet leuk want ik vier carnaval áltijd in Brabant, vind dat veel leuker als Limburg (waar het voasteljoavend ofzo iets is). Denk dat ik volgend jaar 11/11 in Den Bosch ga vieren.. Was wel een leuk feestje! Maar kon helemaal niks meezingen. *D Maar de discussie waar carnaval het leukst is zal altijd blijven tussen Limburg en Brabant.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 22:01

Lienek schreef:
Vandaag maar eens een ticket voor de thalys geboekt. Poging 2 en reis eerste klas. Ben wel toe aan wat luxe na gisteren haha

Eerste klas zit heeeel fijn. Hapjes zijn overigens niet echt denderend :+

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 22:03

Vasteloavend hahaha. Logisch dat je niet mee kon zingen als Brabander, bijna alles was Limburgs. :') In de trein kwam ik wat Eindhovenaren tegen die eerlijk toegaven dat ze persoonlijk carnaval in Limburg leuker vonden, omdat het nog echt dat bepaalde genre liedjes is ofzo? Terwijl dat in Brabant dus blijkbaar minder is. En iets met het verkleden, dat dat in Limburg nog zo gek mogelijk gaat en in Brabant ook om mooi etc.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 22:06

Ja, als je echt Limburgs kan is het misschien wel leuker inderdaad! En het verkleden is wel echt over de top in ieder geval op het Vrijthof. Ik woon best dicht bij Limburg en vind dat mooi zijn nog wel meevallen hier, maar bijvoorbeeld in Weert vond ik dat wel weer erg.. Denk dat ook de oudere generatie meer als 'lelijk' verkleed gaat en dat de 15-jarigen zo mooi mogelijk proberen! Het moet ook allemaal korter natuurlijk. :')

Edit: Misschien is het ook maar goed dat ik niet mee kan zingen want ik klink net als een schorre kat.

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 22:25

Kinke schreef:
Lienek schreef:

Eerste klas zit heeeel fijn. Hapjes zijn overigens niet echt denderend :+

Wilde net mijn ergenis over het avond eten gaan typen. Recht uit de koeling zo koud en echt ronduit smerig. Service overigens wel top. Ik kan alleen geen stopcontact naast mijn stoel vinden

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 22:48

Ik vlucht met carnaval zo mogelijk lekker de randstad in _O- verschrikkelijk haha

Ah bah Lienek. dat zou je ook niet verwachten eigenlijk :=

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 10:02

Wát een drukte op Amersfoort richting Utrecht vanmorgen zeg :oo
Heb wel het idee dat ze meer materieel hebben op dit traject. Het perron stond letterlijk vol maar toch een zitplekje gehad! :)