Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

RoosG

Re: Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 13:41

Jaaa zojuist contract getekend! Gelijk weer even langs gegaan om alles op te meten. Nu voer ik het gelijk in in Floorplanner.

En even tijd vrijmaken om alles qua inschrijven en verzekeringen te regelen.

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 14:06

Ik mis de zelf vullende koelkast van mn ouders :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 14:08

Tof Roos :D , leuk leuk nu word het stressen en dan relaxen in je casa :D

Awh Liz :(:) , went hoor :j

Woon nu anderhalf jaar op mezelf , en nu ga ik voor de 2de keer voor het eerst op mezelf >;) :o? _O-

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 14:45

LizMD schreef:

Dat ken ik :Y)
Gisterenavond is mijn wokavontuur mislukt :+ had de biefblokjes te lang laten bakken en te veel woksaus erin geknalt waardoor het behoorlijk pittig geworden was. Mn ouders hebben altijd een backup in huis dan als in diepvriespizza of iets in die trant. Ik had dus niks :Y) kon ik dus weer naar de supermarkt terwijl ik al lekker in mn pyjama zat :Y)

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 14:51

Oke, ik wist niet dat er zóveel mensen konden reageren op een huis: lees 517 reacties en wij stonden op plek 470 :+ wordt hem niet zeg maar :')

Reeltje_5

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 15:02

Hahahaha ik zal dat probleem niet zo snel hebben :') hier doen ze niet zo vaak boodschappen en kopen alleen wat nodig is niks extra. En bovendien heb ik 2 broers die altijd de koelkast leegsnaaien. Meestal ga ik al minimaal 1x per week naar de supermarkt :') nou dan een grote boodschap ipv een kleine, en 2 straten verder is er straks een spar voor als je iets vergeten bent of zo erg makkelijk.
Allen in het begin zal het wel wennen zijn de standaard dingen waar je niet bij na denkt. Kruiden of zo, aluminium folie, dat soort domme dingen xD

MonaLieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 15:15

Hoi allemaal!

Ik woon al ruim 5 jaar op kamers, maar inmiddels zou ik heel graag iets voor mezelf vinden. Zodra ik afgestudeerd ben, moet ik ook binnen een paar maanden mijn huidige kamer verlaten. Momenteel zit ik een vier maanden in het buitenland voor mijn scriptieonderzoek, maar daarvoor heb ik al een tijdje gereageerd op woningen via de woningbouwvereniging.

Ik heb ruim 5 jaar inschrijftijd, maar daarmee kom je nergens in Nijmegen. :') Er zijn wel redelijk wat lotingen, maar ook dat schiet niet op, want meer dan 1000 reacties op een lotingswoning is geen uitzondering. Zodra ik terug ben in Nederland ga ik het wel weer proberen, maar ik ben bang dat het nog wel even gaat duren...

Als ik het zo vergelijk met reacties hier, is Nijmegen blijkbaar wel heel dramatisch. :\

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 15:49

LizMD schreef:

Die mis ik ook al een tijdje _O-

MonaLieske: 5 jaar inschrijftijd en dan nog weinig kans op een woning? Dat is behoorlijk extreem!
Ik had met 3 jaar inschrijftijd een woning.

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 18:10

Gefeliciteerd rebecca!
Hier al twee weken niks om op te reageren
Cinderella zo extreem is dat niet ik sta al 6,5 jaar ingeschreven in een dorpje op de veluwe en dan ben ik nog regelmatig 12/18e .
Soms eens 5e of 6e

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 18:13

xNathaliee schreef:
Oke, ik wist niet dat er zóveel mensen konden reageren op een huis: lees 517 reacties en wij stonden op plek 470 :+ wordt hem niet zeg maar :')

En mocht je wel aan de beurt komem: als er 469 mensen een huid afwijzen, zal er vast iets niet helemaal zuiver zijn!

Dat wachten is zo rot he!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 18:18

Sniek piekje :

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vloer met nerfjes ^^

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 18:22

Leuk!!

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 18:34

Mooi Rebecca! Leuk die inbouwkast in de keuken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 18:37

Ja hij wist niet wat hij moest doen ermee , dus dit erin :j . Was oorspronkelijk dicht , als ik niet overnam dan moest het dicht := . Maar dat is een mooi stukje favo stukje huis wat kruidenplanten ofzo erin , de kamerdeur die hij gemaakt heeft is ook gaaf :j

Kost wat de overname , maar de vloer was al 880 euro 2 jaar terug dus voor wat ik dok best een koopje XD. Vloer kan nog 8 jaar mee of langer , alleen boven moet ik vervangen op den duur. Slaapkamer moet even een lekker vloerbedekkingkje in :D

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 22:29

Netjes hoor Rebecca. Hier is de wachttijd voor een beetje geinig appartement zo'n 8-10 jaar...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 00:22

Pff wat een wereld he , je kan beste gewoon thuis blijven wonen :P

Zo berging heb ik 6 (!!) zakken vuil uitgehaald , naar de ondergrondse container gesleept gooi er 1 in en bam storing -:(- . Dus naar de andere container sjokken met 5 zakken , maar het is weg *\o/*

Morgen verder bij de berging , heb een probleem gehad met verf en is aangekoekt met papier etc op de vloer := . Even kijken hoe ik dat weg krijg , maar verder kan ik die ruimte afstrepen :)

Dan heb ik berging check , gang check nu woonkamer nog en slaapkamer en badkamer en keuken . :roll:

En even om uit jullie droom te halen , verhuizen zuigt -O- _O-

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 06:57

Goed opgeruimd Rebecca! En die foto's zien er goed uit!

Balen dat de zelfvullende koelkast nog niet bestaat.

En wachten op een huis met die uitzichten is echt heel klote... ik weet nog hoe ellendig ik me steeds voelde. Maar het komt allemaal goed dames! Ook voor jullie is er een huisje ergens. En anders wel een rijke vent :D

Ik zie ook al heel erg op tegen het overhuizen... vooral het in en uitpakken. Dus ik ben vast begonnen met inpakken. Alles wat ik niet meer nodig heb kan ik een doos...
Inmiddels is mijn opslagtuinhuis behoorlijk vol geraakt. Ik heb van de week nog een salontafeltje geërfd en een mooie glazen servieskast gekocht en nu moest ik écht ophouden vond mijn moeder.
Ik heb ook bijna alles behalve een kledingkast en evt nog een bank of stoeltjes voor in de woonkamer. Maar dat zijn geen eerste levensbehoeften.

Lienepien95

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 08:45

Hallo allemaal,
Al heel lang lees ik hier mee maar nu zou ik graag ook reageren. Mijn vriend en ik zijn namelijk uitgenodigd om vanmiddag te gaan kijken bij een appartement :D. Gaan huren dmv tijdelijk huren, minstens 6 maanden mag je er wonen en altijd 3 maanden opzeg termijn.
Ben zeer benieuwd!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 17:48

Renske is pas het begin _O- , wat een zooi staat er bij de voordeur wat kunnen de buren wel niet denken :))

Welkom Lienepien! , hebben jullie hem of?

Lienepien95

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 19:47

Jaaa volgende week vrijdag krijgen we de sleutel al als het goed is...spannend!!!!

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 19:53

Spannend zeg!! Klinkt op zich best goed geregeld!

Waar komt al die zooi toch vandaan Rebecca? En bovenal; waar laat je het?! :o

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 19:59

Ziet er al goed uit Rebecca! :j
Lienepien gefeliciteerd! *\o/*

Ik heb donderdag gesprek met degene die over mijn CIZ-indicatie gaat, dan hoop ik te horen hoe of wat.

Lienepien95

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 20:02

(Als je het tegen mij had) Ja het is echt super goed geregeld! Het appartement waar we gaan wonen is niet heel groot maar heeft wel een mooie leefruimte (keuken en woonkamer in een). Er ligt al een erg nette vloer en de keuken is volledig ingericht. Er is een vaatwasser, oven, gasfornuis en koelkast aanwezig. We kunnen er in feite meteen intrekken als we er een bed neer zetten.
Als we wilden hadden we zelfs vandaag de sleutel al kunnen krijgen maar ik wilde het toch even graag nog met mam overleggen!

En Rebecca..wat een mooie vloer zeg!:D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 20:07

Leuk Lienepien :D

Renske als ik zeg dat mijn vader liefst hoarder is als mijn moeder hem niet remde , en verslaafd aan troep verzamelen? :P . Ik heb wat hoarder tikken , ik mag graag dingen gratis hebben en dan ligt het maar wat en stapelt het op. Maar ik kan wel heel makkelijk wegggooien en verder weggeven ,gewoon het gevoel te verzamelen dat ik leuk vind :o

Heb een inpands berghok , kan je nooit lopen zeg maar :')

Succes donderdag Lor 1 !

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 08:32

Ja Lienepien, ik had t tegen jou ;) dat is echt wel luxe :) is er ook een kans dat je er best lang woont? Of is t meestal maar een jaar bijvoorbeeld?

Ooh helpie zeg rebecca :') ik zou echt niet goed worden..