Rare opmerkingen van klanten deel II

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Optiwolk

Re: Rare opmerkingen van klanten deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 12:18

Als het op de eigen prijslijst zo aangeduid staat zou het niet mogen uitmaken of ik van de streek ben of niet. Zij moet haar product kennen.
Voor 't zelfde geld was ik NIET van de streek, had ze gevraagd of dat ham en kaas ik en had ik kunnen zeggen dat dat zo op de prijslijst stond ;)

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 13:44

Hier in de buurt hebben we zelfs een broodjeszaak die 't Smoske heet, dus ik ken het wel, maar inderdaad, dat heet in het grootste deel van NL een broodje gezond. :j
(Niet dat dat nou heel gezond is... :+)

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 13:53

In nederland krijg je alleen nergens mayo op je broodje gezond.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 13:58

Bij Bufkes wel een soort mayosaus :j

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 14:04

Bij 't Smoske ook en wij deden dat thuis ook al lang voor dat die zaak bestond. :j

0316Meisjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 21:34

us remolade saus!!

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 00:13

Een broodje gezond wordt vaak gesmeerd met mayo ipv boter dus dat gaat niet helemaal op.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 00:15

Daarbij is er sowieso weinig gezond aan een gezond. Kaas is vet, ham is zout. Vaak zit er een lekker eitje op: cholesterol verhogend. Gesmeerd met roomboter of mayo, ook niet gezond maar lekker vet. Meestal ook nog een lekker wit pistoletje, waar je lijf dus ook niets aan heeft. Dat beetje sla, 2 plakjes komkommer en wat wortelrasp maken dat niet meer goed.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 00:59

Nog nooit van gehoord dat je op een broodje gezocht mayo smeert ipv boter. Voor de sla deden wij wel soms wat slasaus erover heen.

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 01:02

Gebeurt heel veel! Panos Breda sowieso, om een voorbeeld te geven. Ik geloof op mijn werk ook.

Ik wilde nog on-topic gaan maar heb geen rare gasten gehad vandaag gelukkig.

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 07:43

Ik had gister een mevrouw en die wilde een keukenweegschaal terugbrengen omdat ie het niet deed. (Bij mij ging ie gewoon aan maargoed)
Dus ik ging even kijken wat voor verpakking erom zat in de winkel , en er hoorde dus ook nog een gebruiksaanwijzing bij. Aangezien hij in mijn ogen gewoon werkte, zeg ik tegen die vrouw of ze toevallig die gebruiksaanwijzing nog heeft. Helemaal zuchten chagerijnig en verbaast dat die erbij moet zijn.
Ja anders kunnen we hem niet meer verkopen. Nou goed dan ging ze haar man wel even bellen ...
Pfff. Dat kan je toch bedenken? Of niet ? Haha

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 10:10

Vjestagirl schreef:
Daarbij is er sowieso weinig gezond aan een gezond. Kaas is vet, ham is zout. Vaak zit er een lekker eitje op: cholesterol verhogend. Gesmeerd met roomboter of mayo, ook niet gezond maar lekker vet. Meestal ook nog een lekker wit pistoletje, waar je lijf dus ook niets aan heeft. Dat beetje sla, 2 plakjes komkommer en wat wortelrasp maken dat niet meer goed.

Sorry, maar dat een ei cholesterolverhogend is, is zon 10 jaar geleden al ontkracht. De onverzadigde vetzuren in een ei compenseren heeeel ruimschoots. Mayonaise is vet, maar alleen onverzadigde vetzuren. Dus ei en mayonaise zijn eerder cholesterolverlagend dan verhogend...
Een broodje gezond kan over het algemeen prima gezond zijn, mits goed samengesteld.

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 12:47

Van het ei en de mayo geen idee, maar mijn dietiste zegt dat een in een broodje gezond even veel calorieen zit als in een broodje kroket, dus het is niet heel gezond.

NogSteedsGek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 13:51

Mij is ooit verteld dat het ongezonde van een broodje "gezond" het vele en dubbele beleg is. Normaal beleg je 2 a 3 broodjes met dezelfde hoeveelheid beleg. (en kaas, en ham etc.)

Littera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 15:20

Ik snap ook niet waarom het een broodje gezond heet. :')

Even een ontopicbericht tussendoor:

Vorige week moest ik vullen, omdat er te weinig vullers waren en ook heel weinig mensen in de winkel, waardoor een collega en ik konden bijspringen. Ik stond rustig te vullen toen een klant van Aziatische komaf me een beetje aarzelend en verlegen aansprak. Hij praatte ontzettend onduidelijk Nederlands, dus ik verstond nauwelijks iets, maar toen hij wees naar de lege plek waar eigenlijk een bepaalde soort peper moest staan, besefte ik dat dat waarschijnlijk die peper wilde kopen. :j
Ik vroeg maar aan de klant of hij nog andere boodschappen uit de winkel moest hebben, wat zo was, en stelde voor dat hij die eerst ging halen, want de kans was groot dat ik de peper nog zou tegenkomen tijdens het vullen.
Zo gezegd, zo gedaan, ware het niet dat meneer na twee minuten alweer naast me stond, deze keer met een product in zijn handen. :P Hij keek me nogal hopeloos aan maar zei niets. :P Dat product was in de actie, dus ik vroeg maar of hij een vraag over de actie had. Haalde hij een folder van de winkel uit zijn zak, of ik even wilde kijken of de foto van het actieproduct en het product zelf met elkaar overeenkwamen, want hij had niet zulke goede ogen. _/-\o_ (nou ja, dat haalde ik eruit, het kan zijn dat ik het verkeerd verstond, maar hij knikte in elkaar geval een paar keer en ging weer weg)
Niet veel later kwam hij alweer terug, deze keer met al zijn boodschappen, maar ik was de peper nog niet tegengekomen. Ik vond het zo'n aandoenlijke man (jullie hadden hem eigenlijk moeten zien, hij deed heel veel moeite om Nederlands te spreken en zei ook continu sorry) dat ik de resterende dozen (het waren er niet heel veel) ter plekke heb opengemaakt en uiteindelijk de speciale peper tegenkwam. :j
Hij heeft wel vier keer 'dankuwel' gezegd en ging met een big smile afrekenen. :D

Misschien niet zo heel speciaal voor mensen die er niet bij waren, maar ik vond het bijzonder hoe die man zijn best deed zodat ik hem kon begrijpen en hoe blij hij was met die stomme peper. :P

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 15:36

Ah dat is lief! Hoe blij een mens kan worden van een peper en een aardige winkelmedewerker:)

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 19:43

Even terug leven inblazen:

Ik ben sinds donderdag terug gestart op m'n vaste vakantiejob - een lingeriewinkel.
We hebben net een nieuwe serie Marlies Dekkers binnen gekregen, €55,-/€60,- voor een BH. Voor Marlies is dit erg goedkoop.
Het is momenteel ook koopjesperiode in België trouwens, essentieel voor dit verhaal.

Kwam er een klant binnen, de nieuwe collectie hing net op:
* Oh die vind ik mooi! Hoeveel kost die?
- Secondje mevrouw, hij is net nieuw binnen, even de prijslijst nemen. €55 of €60, afhankelijk van uw maat.
* Oh. Doen jullie mee aan de solden?
- Ja mevrouw, dat (wijst aan) zijn onze solden aan 20%, die aan 30%. Niet-Marlies-Dekkers-solden hangen daar.
* Is deze in solden?
- Nee mevrouw, hij is net nieuw binnen van gisteren. Ik mag geen korting geven op stuks jonger dan 6 maand.
* Kan ik toch geen kortingske krijgen?
- Nee Mevrouw dat kan niet.
* Jamaar hij is zo mooi en ik wil hem echt hebben ... (kwader) en het zijn solden dus ik wil korting!
- Mevrouw voor een Marlies heeft deze een erg nette prijs. Bovendien MAG ik daar geen korting op geven.
* Maar ik wil solden!
- (zucht) Dit zijn onze afgeprijsde modelletjes maar deze kan ik echt niet goedkoper aanbieden hoor!
* stormt de winkel uit

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 19:51

Ik vraag me dan toch af welke letter van het woord "NEE" sommige mensen nou niet snappen... :')

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 19:51

De n, de eerste e of de tweede e

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 19:52

Of, optiwolk, waar werk jij? Dat is echt geen geld voor md!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 19:59

Ik had afgelopen vrijdag ook best iets geks. Er kwam een meneer binnen die zich helemaal ging voorstellen aan mij en vroeg of ik ook in *plaatsnaam* woon en of ik een vriend heb en getrouwd ben. Ik dacht echt HELPP gelukkig vroeg een andere klant om hulp dus kon ik haar gaan helpen.

Cocodox

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 20:25

Ik had een tijdje terug iets meegemaakt joh achter de kassa :')
Kwam er een klant met 2 zakjes muntgeld aanzetten, 1 zakje bevatte alleen maar 5centjes en het andere 10centjes.
De 5centjes waren bij elkaar (collega erbij geroepen om mee te tellen haha) 3 euro,
de 10centjes 4 euro.
Mijn collega pakt de 10centjes mee naar een andere kassa om ze om te wisselen voor 2 muntjes van 2, bij elkaar dus gewoon 4 euro.
Mevrouw aan de kassa moest 16nogwat euro betalen, ik had dus de 4 euro en de 3 euro, ze legde zelf nog een briefje van tien neer.
Dus ik haar iets van 20 cent ofzo teruggegeven, werd ze helemaal leip, want nu kreeg ze haar 4 euro niet terug die mijn collega had meegenomen.
Ik begreep haar theorie niet, dus ik maar uitleggen dat ze gewoon 17 euro had gegeven en ik haar het wisselgeld teruggaf, klopte perfect en toch maar doorzeuren dat ik het fout deed.
Mijn collega er dus tegenin ook van ja ik laat me niet belazeren joh dit klopt gewoon. (ze was bang dat het om een wisseltruck ging dus stond mij meteen bij)
Na 10 minuten sloeg mevrouw aan mn kassa zich voor dr hoofd: "Och natuurlijk, nu snap ik het, oh ik ben er ook helemaal niet met de kop bij!"

Deze mevrouw kwam 3 uurtjes later terug de winkel ingestormd met 2 grote luxe rozen voor mij en mijn collega en bood haar excuses aan wat ik echt super lief en netjes vond! :D

Oh, en elke zaterdag komt er wel een oudere man die me dan weer laat weten hoe lief hij mij wel niet vindt en hoe mooi ik er die dag uit zie :')
"Die bril staat je geweldig! Weetje al dat ik je super lief vind? Je bent echt tof hoor!" Hahah!
Ik noem hem de man van het complimentenleven :P

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 20:42

secricible schreef:

Te ver om er om te komen, Belgje ;)
Is een nieuwe serie die uitgekomen is, even in je plaatselijke store kijken of hij al geleverd is.
Het is zelfs al de herfstcollectie.

Zitosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 20:53

Ik sta sinds een dikke maand ook achter de kassa en ik vind het eigenlijk heel erg fijn werken! Ik kreeg het kassawerk snel onder de knie en heb eigenlijk tot nu toe 1 ontevreden klant gehad :P Ik had een verkeerde PLU ingegeven waardoor ze kalfsescalope mee had voor €730. Daar stond ik dan "Mevrouw, dat is dan 771 euro en 28 cent.. alstublieft dit klopt niet! Ik roep er even mijn supervisor bij." We hebben haar hele aankoop moeten annuleren, vervolgens vroeg mijn gerante om alles opnieuw uit haar tas te halen zodat ik het correcte kon scannen, ze was woedend. Ze had het vorige week ook al voorgehad, waardoor ik mijn twijfels heb of het wel door de verkeerde PLU komt, of door de barcode die op het kaartje nààst haar klantenkaartje stond.. Het blijft een raadsel :+ maar mijn gerante kon er gelukkig wel mee lachen! :P

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 21:00

Optiwolk schreef:
secricible schreef:

Te ver om er om te komen, Belgje ;)
Is een nieuwe serie die uitgekomen is, even in je plaatselijke store kijken of hij al geleverd is.
Het is zelfs al de herfstcollectie.

Ja, hier zit een flagship store van md. Maar over het algemeen betaal ik wel een iets hogere prijs daar ;)