Rare opmerkingen van klanten!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 20:36

MieLo schreef:
Ik had afgelopen zaterdag een klant die naar me toekwam en vroeg of wij ook vegetarische kaas hadden :=

is geen rare vraag heeft te maken met stremsel :P

lenaa_tje

Re: Rare opmerkingen van klanten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 20:37

Ik werk niet in een winkel was alleen een jaar terug met me oma boodschappen doen, was ze haar riem stuk gegaan, dus stond ze zo met de broek op de knieën. Ik vraag me nog steeds af of de kassières dat nog weten haha

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 20:44

lenaa_tje schreef:
MieLo schreef:
Ik had afgelopen zaterdag een klant die naar me toekwam en vroeg of wij ook vegetarische kaas hadden :=

daar kwam ik toen dus inderdaad ook achter, maar al mijn collega's hadden zoiets van: bestaat dat dan? :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 23:00

DeSa schreef:
Hoe wil je dat voor elkaar gaan krijgen? :P

Heel makkelijk, plantaardig stremsel gebruiken.

Vandaag kwam een vrouwtje naar me toe of ik een stokbrood wou snijden. Tuurlijk. Komt ze bij me staan naast de machine (staat op de grens van winkelvloer/afdeling) en kwam gezellig kletsen. Want ja ze was jarig en dan was dit natuurlijk veel makkelijker ect.ect. aan het einde van dr verhaaltje wenst ze me een prettige dag en gaan weg. Ik er achter aan 'Mevrouw, wilt u uw stokbrood nog mee?'

Stond vanmiddag in de rij bij de praxis. Aan de mensen voor ons werd gevraagd of ze airmails spaarden. Waarop ze doodserieus de AHbonuspas uit dr beurs pakt en zegt "Nee, maar ik wil wel hier korting mee krijgen" :=

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 23:06

Oh vandaag was ik giftig :( .

Ik stond in een winkeltje met allerlei prulletjes, waaronder een aantal breekbaar. Net aan de kassa met wat vriendinnen iets aan het afrekenen, toen er een moeder met 2 schoolkinderen binnen kwam. Opeens hoor ik vooraan de deur plots "kedengeleng". Oei, iets gevallen. Mevrouw wilde eerst al doen alsof ze niets gemerkt had en gewoon doorwandelen. Maar met 2 kinderen 'mama mama je hebt dat omgestoten!' achter je aan huppend gaat dat niet zo discreet als je denkt.
Zei ze eerst nog "oh nee hoor, dat ben ik niet geweest" "jawel mama!"
Toen kwam een verkoper kijken, wat zegt ze: "Ja, we hebben iets omgestoten, maar we weten niet wie het geweest is!"

Eh, en wat maakt het uit als jij het nu bent geweest of een van je kinderen? >;) . Jij gaat de schade moeten vergoeden.

Dus de verkoper "tsja mevrouw, u gaat het toch moeten betalen..."

"Je denkt toch niet dat ik daarvoor ga betalen!" en plots sleurde ze haar kinderen snel de deur uit en verdween tussen het volk.

Wel echt, zo onbeschoft :r . Het ging maar over een prulglas, ze zag er nu niet bepaald uit alsof ze dat niet zou kunnen vergoeden. Bah, ik heb er nog altijd spijt van dat ze zo snel verdwenen was en ik heb nog nooit zo hard de neiging gehad om iemand in een volle straat voor schut te zetten :x .

greensleaves

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 23:18

Judith_ schreef:
DeSa schreef:
Hoe wil je dat voor elkaar gaan krijgen? :P

Heel makkelijk, plantaardig stremsel gebruiken.

Vandaag kwam een vrouwtje naar me toe of ik een stokbrood wou snijden. Tuurlijk. Komt ze bij me staan naast de machine (staat op de grens van winkelvloer/afdeling) en kwam gezellig kletsen. Want ja ze was jarig en dan was dit natuurlijk veel makkelijker ect.ect. aan het einde van dr verhaaltje wenst ze me een prettige dag en gaan weg. Ik er achter aan 'Mevrouw, wilt u uw stokbrood nog mee?'

Stond vanmiddag in de rij bij de praxis. Aan de mensen voor ons werd gevraagd of ze airmails spaarden. Waarop ze doodserieus de AHbonuspas uit dr beurs pakt en zegt "Nee, maar ik wil wel hier korting mee krijgen" :=

Word je daar niet kniftig van? Mensen die op je afdeling komen? Ik wist nooit dat ik zo territoriaal was, tot iemand "mijn XD"' afdeling op kwam wandelen. Naast dat het onveilig is ivm gladde vloer en hete ovens vind ik het om de een of andere reden echt irritant als mensen dat doen.

Meest rare opmerking van een klant was: "heb jij ook roze kaplaarzen aan? Ja, het regent zo hard en ik wilde graag kaplaarzen hebben maar ze hadden geen roze in mijn maat.". Nou komen er wel meer "speciale" mensen in de AH waar ik werk, maar deze was volgens mij gewoon onder de invloed van iets. Z'n maat stond me ook aan te kijken van: laat maar lekker kletsen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 23:36

Oohja daar kan ik echt niet tegen. Wat nu als iemand uit glijd over het putje, mis grijpt en het kaasmes vast grijpt? Ik vind het helemaal niks, onbeleeft en gevaarlijk, mensen op de afdeling. Nu stond deze mevrouw net op de grens en kan het nog wel. Maar wel hebben serieus mensen gehad die over de hele afdeling kwamen omdat ze een collega niet geloofde en zelf de kaas wouden bekijken, of zelf even een brood pakken (wat een klantenbestelling is)

Soms zou ik willen dat ik dit bordje bij de ingang mocht op hangen:

(grapje natuurlijk...)
Afbeelding

Soms zijn die kinderen wel heel vervelend :=

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 23:38

vandaag tijdens de lunch in het hotel (werk in de F&B)
Ik: Meneer, lust u een kopje RUNDERboullion of champignonsoep?
Meneer: Is dat vegetarisch?
Ik: Nee, in de RUNDERboullion zit RUND :')

zn collega's hadden het echt niet meer...ik ook niet :P

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 23:39

Zelfs de champignongsoep is zelden vegetarisch :D

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 23:42

Ja i know, maar in dit geval wel (eet zelf ook geen vlees)

Ank89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 23:44

Ik werk als verkoopster bij een bakkerij en een opmerking die ik heel vaak naar mijn hoofd krijg:

Ik: spaart u de zegeltjes?
Klant: Nee, ik spaar alleen maar geld.

Die opmerking ben je ook zo beu :Y)

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 23:59

lenaa_tje schreef:
MieLo schreef:

Eigenlijk wel rare vraag. Vegetarisch is geen vlees/vis/gevogelte. Kaas valt onder zuivelproduct. Veganistische kaas had wel gekund. Dat is uit mijn hoofd, niks wat onderdeel van een dier is geweest. Kaas (stremsel)...bouillon (vaak dierlijk vet) dat soort. ;)

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 00:15

Met vegetarische kaas bedoelt men de biologische kaas, daar wordt gebruik gemaakt van vegetarisch stremsel.
Bij de ingrediënten staat ook vegetarische stremsel vermeldt.

Stremsel is normaal een dierlijk product, dus niet voor vegetariërs.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 00:15

Dat bedoelde ik er ook mee te zeggen ;) Je snapt m.

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 00:16

Ik werk zelf op de kaasafdeling van de AH, dus weet waar ik het over heb :D

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 00:20

Vandaag komt een klant furieus terug, die statische folie voor op je raam kleeft bij haar niet!!!

Ik: Heeft u de ruit goed ontvet?
Klant (stampvoetend): JA met azijn.
Ik: Ok, en heeft u het raam een beetje vochtig gemaakt?
Klant: JA JA JA en het blijft niet zitten!
Ik: En heeft u het beschermlaagje van de folie afgehaald?
*Klant verschiet van kleur en stamelt* Besche-ermlaagje?
Ik: Ja beschermlaagje mevrouw, die over de statische kant heen zit :)

Klant was erg snel buiten...

Sjee het meest eenvoudige product, dat ook gewoon niet stuk kan gaan, en dan nog miserie :D

Elegant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 00:25

Vandaag kwam er een wat oudere man in de winkel en die had ongeveer een kwartier aan uitleg over kattenvoeding gekregen, maakte uiteindelijk een keus en zette de zak op de kassabalie.
''Zo'' zei hij. ''Nu heb ik eindelijk het juiste voer voor mijn cavia...''
Was geen grapje, de man was enigzins warrig, wel grappig en zielig tegelijk. Hoop dat -welk beest hij dan ook thuis uiteindelijk mag hebben- het voer te eten vindt. :D

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 00:25

:')

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 00:27

Zo ken ik er ook nog 1 van toen ik nog bij Blokker werkte :D

Klant komt boos terug: "Hij DOET het NIET" (Klant laat intussen niet zien waar het over gaat)
Ik: "Wat doet het precies niet meneer?"
Klant: *grabbelt uit tasje* "Dit, hij doet het niet!"
Ik: *kijkt "Meneer, u bent vergeten het plasticje bij de batterij weg te halen" *Plukt plastic weg "Nu doet hij het wel."
Klant: "Ja maar... Net deed hij het echt niet... Doet hij het wel goed dan... Ik wil eigenlijk gewoon een nieuwe..."

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 00:31

Eleandra schreef:
@Zap
Ja maar wat als ze niet weten waar het snoep ligt? Ik vraag ook wel eens waar de koffiemelk staat bijvoorbeeld. Kijk, ik snap ook wel dat dat bij de koffie staat, maar ik kan niet ruiken waar de koffie staat.

Nou, dat is nog niet eens science fiction, binnen een paar jaar kan je wel ruiken waar de koffie staat, want winkels willen met geuren gaan werken om de verkoop aan te zwengelen. Dus op de broodafdeling geurt het dan naar vers brood, bij de confituur naar aardbeien, en bij de koffie... naar koffie! :Y)

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 00:32

Haha ja dan geloven ze het niet :')

ik heb zo van de zomer een sproeier teruggehad van gardena die het ook niet deed.

Prima, dan test ik dat wel even.
Klant keek al even geschrokken ;)

Sproeier buiten aangesloten, en ja hoor: sproeien en draaien: ging heel fijn :D

Klant: ja maar tis altijd na 10 minuten dat hij afslaat.

Ook goed, dan wachten we.

Ding bleef het doen.

Uiteindelijk voorgesteld dat meneer hem mocht achterlaten en als hij 's avonds stilgevallen zou zijn, dat ik hem zou bellen en omruilen of geld terug, was het ineens niet meer nodig...

Typisch gevalletje van iets kopen, en dan plots niet meer willen/nodig hebben/iets goedkoper merk willen...

Of een zaklamp die het "soms" niet deed, ik heb die dus 100 keer of zo aan en af gelegd en ding deed het iedere keer weer, klant keek ook best sip maar ik ben niet gek :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 00:37

xKatleentjex schreef:

Ik stond in een winkeltje met allerlei prulletjes, waaronder een aantal breekbaar. Net aan de kassa met wat vriendinnen iets aan het afrekenen, toen er een moeder met 2 schoolkinderen binnen kwam. Opeens hoor ik vooraan de deur plots "kedengeleng". Oei, iets gevallen. Mevrouw wilde eerst al doen alsof ze niets gemerkt had en gewoon doorwandelen. Maar met 2 kinderen 'mama mama je hebt dat omgestoten!' achter je aan huppend gaat dat niet zo discreet als je denkt.
Toen kwam een verkoper kijken, wat zegt ze: "Ja, we hebben iets omgestoten, maar we weten niet wie het geweest is!"

Eh, en wat maakt het uit als jij het nu bent geweest of een van je kinderen? >;) . Jij gaat de schade moeten vergoeden.

"Je denkt toch niet dat ik daarvoor ga betalen!" en plots sleurde ze haar kinderen snel de deur uit en verdween tussen het volk.

Wel echt, zo onbeschoft :r . Het ging maar over een prulglas, ze zag er nu niet bepaald uit alsof ze dat niet zou kunnen vergoeden. Bah, ik heb er nog altijd spijt van dat ze zo snel verdwenen was en ik heb nog nooit zo hard de neiging gehad om iemand in een volle straat voor schut te zetten :x .

Heeft die vrouw zeker erg onbeleefd afgehandeld, maar bij ons in de supermarkt is het wel zo dat alles wat binnen de winkel kapot gaat door de winkel betaald wordt hoor. Vind het van de verkoper dus ook redelijk onbeleefd dat ze laat betalen.

Elegant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 00:45

Niet echt raar maar gewoon de eeuwige; ''Heb je de korting er wel vanaf gehaald!?'' ....zucht.... (je smile er weer op;) ''Ja hoor mevrouw, die gaat er automatisch van af.''

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 00:50

__Charlotte schreef:
xKatleentjex schreef:

Heeft die vrouw zeker erg onbeleefd afgehandeld, maar bij ons in de supermarkt is het wel zo dat alles wat binnen de winkel kapot gaat door de winkel betaald wordt hoor. Vind het van de verkoper dus ook redelijk onbeleefd dat ze laat betalen.

Nou...ik vind het eigenlijk niet meer dan logisch dat JIJ betaald voor iets wat JIJ breekt. Vooral als je het had kunnen voorkomen...

dakplaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 01:05

.. en ergens tegenop botsen is te voorkomen, maw; de vrouw gooit bewust iets kapot?

Je hebt niet gezien hoe het gebeurde, ergens achter blijven hangen met je tas is zo gepiept. Ik heb het natuurlijk ook niet gezien, maar zoals het hier staat vind ik het niet terecht dat de vrouw betalen moest. Vooral niet als het maar een prulding is. Dat die vrouw vervolgens niet netjes reageerd is een tweede..