MieLo schreef:Ik had afgelopen zaterdag een klant die naar me toekwam en vroeg of wij ook vegetarische kaas hadden
is geen rare vraag heeft te maken met stremsel

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
DeSa schreef:Hoe wil je dat voor elkaar gaan krijgen?
Judith_ schreef:DeSa schreef:Hoe wil je dat voor elkaar gaan krijgen?
Heel makkelijk, plantaardig stremsel gebruiken.
Vandaag kwam een vrouwtje naar me toe of ik een stokbrood wou snijden. Tuurlijk. Komt ze bij me staan naast de machine (staat op de grens van winkelvloer/afdeling) en kwam gezellig kletsen. Want ja ze was jarig en dan was dit natuurlijk veel makkelijker ect.ect. aan het einde van dr verhaaltje wenst ze me een prettige dag en gaan weg. Ik er achter aan 'Mevrouw, wilt u uw stokbrood nog mee?'
Stond vanmiddag in de rij bij de praxis. Aan de mensen voor ons werd gevraagd of ze airmails spaarden. Waarop ze doodserieus de AHbonuspas uit dr beurs pakt en zegt "Nee, maar ik wil wel hier korting mee krijgen"
lenaa_tje schreef:MieLo schreef:Ik had afgelopen zaterdag een klant die naar me toekwam en vroeg of wij ook vegetarische kaas hadden
is geen rare vraag heeft te maken met stremsel
Eleandra schreef:@Zap
Ja maar wat als ze niet weten waar het snoep ligt? Ik vraag ook wel eens waar de koffiemelk staat bijvoorbeeld. Kijk, ik snap ook wel dat dat bij de koffie staat, maar ik kan niet ruiken waar de koffie staat.
xKatleentjex schreef:Oh vandaag was ik giftig.
Ik stond in een winkeltje met allerlei prulletjes, waaronder een aantal breekbaar. Net aan de kassa met wat vriendinnen iets aan het afrekenen, toen er een moeder met 2 schoolkinderen binnen kwam. Opeens hoor ik vooraan de deur plots "kedengeleng". Oei, iets gevallen. Mevrouw wilde eerst al doen alsof ze niets gemerkt had en gewoon doorwandelen. Maar met 2 kinderen 'mama mama je hebt dat omgestoten!' achter je aan huppend gaat dat niet zo discreet als je denkt.
Zei ze eerst nog "oh nee hoor, dat ben ik niet geweest" "jawel mama!"
Toen kwam een verkoper kijken, wat zegt ze: "Ja, we hebben iets omgestoten, maar we weten niet wie het geweest is!"
Eh, en wat maakt het uit als jij het nu bent geweest of een van je kinderen?. Jij gaat de schade moeten vergoeden.
Dus de verkoper "tsja mevrouw, u gaat het toch moeten betalen..."
"Je denkt toch niet dat ik daarvoor ga betalen!" en plots sleurde ze haar kinderen snel de deur uit en verdween tussen het volk.
Wel echt, zo onbeschoft. Het ging maar over een prulglas, ze zag er nu niet bepaald uit alsof ze dat niet zou kunnen vergoeden. Bah, ik heb er nog altijd spijt van dat ze zo snel verdwenen was en ik heb nog nooit zo hard de neiging gehad om iemand in een volle straat voor schut te zetten
.
__Charlotte schreef:xKatleentjex schreef:Oh vandaag was ik giftig.
Ik stond in een winkeltje met allerlei prulletjes, waaronder een aantal breekbaar. Net aan de kassa met wat vriendinnen iets aan het afrekenen, toen er een moeder met 2 schoolkinderen binnen kwam. Opeens hoor ik vooraan de deur plots "kedengeleng". Oei, iets gevallen. Mevrouw wilde eerst al doen alsof ze niets gemerkt had en gewoon doorwandelen. Maar met 2 kinderen 'mama mama je hebt dat omgestoten!' achter je aan huppend gaat dat niet zo discreet als je denkt.
Zei ze eerst nog "oh nee hoor, dat ben ik niet geweest" "jawel mama!"
Toen kwam een verkoper kijken, wat zegt ze: "Ja, we hebben iets omgestoten, maar we weten niet wie het geweest is!"
Eh, en wat maakt het uit als jij het nu bent geweest of een van je kinderen?. Jij gaat de schade moeten vergoeden.
Dus de verkoper "tsja mevrouw, u gaat het toch moeten betalen..."
"Je denkt toch niet dat ik daarvoor ga betalen!" en plots sleurde ze haar kinderen snel de deur uit en verdween tussen het volk.
Wel echt, zo onbeschoft. Het ging maar over een prulglas, ze zag er nu niet bepaald uit alsof ze dat niet zou kunnen vergoeden. Bah, ik heb er nog altijd spijt van dat ze zo snel verdwenen was en ik heb nog nooit zo hard de neiging gehad om iemand in een volle straat voor schut te zetten
.
Heeft die vrouw zeker erg onbeleefd afgehandeld, maar bij ons in de supermarkt is het wel zo dat alles wat binnen de winkel kapot gaat door de winkel betaald wordt hoor. Vind het van de verkoper dus ook redelijk onbeleefd dat ze laat betalen.