door een mazzeltje gisteravond laat beide katten kunnen opsluiten in de garage. De schichtige snapt blijkbaar niet hoe het kattenluikje werkt dus die zat vanochtend nog binnen. Net het luikje dus maar op standje opsluiten gezet zodat de dames vandaag veilig binnen kunnen doorbrengen. Hopelijk wordt ze hier niet nog banger van, maar een bange kat met vuurwerk buiten en in de buurt van een snelweg vind ik echt niet veilig.
Nu hopen dat we de paarden ook kunnen helpen met minder stress vanmiddag/vanavond. Al denk ik dat het hier vooral het carbid schieten vanmiddag is wat ze wat stress zal geven.
We zitten net naar de zorgverzekering te kijken en zien ineens dat bij de verzekering die we op het oog hebben ook een pakket zit waarbij een buikwand correctie tot de mogelijkheden behoort. Ik heb 10 jaar geleden een maagverkleining gehad en de verzekering destijds wees alle plastische chirurgie af, ben er daardoor eigenlijk nooit mee verder gegaan, maar heb wel flink last van vel, smetplekken etc. Dus nu kan ik gelijk dat pakket kiezen of me eerst mentaal voorbereiden en volgend jaar dat pakket kiezen. Zo stom dat we dit nu pas vinden waardoor je dit soort dingen in een halfuurtje moet beslissen.
chanicha
Geplaatst: Gisteren, 10:30
Hier is het ook al vanaf 8 uur deur met knallen Waar halen die jongens het geld vandaan? Gisterenavond en de avond daarvoor ook al, lijkt wel oorlogsgebied
Het vuurwerk valt hier tot nu toe ontzettend mee, maar nu heb ik weer ontzettende buikpijn, waarschijnlijk een voedselvergiftiging
SpikkelFire
Geplaatst: Gisteren, 11:02
Ik kom ook klagen over het vuurwerk. Kat 1 zit al dagen onder de bank, is nu in een kleedje in de kast gaan liggen. Kat 2 is gelukkig nergens bang voor en ligt in de krabpaal te chillen.
Dacht net gelukkig steken ze het ver weg af, komt er een groepje jochies aangelopen en gaat er toch een bom af, dat er gewoon iets omvalt in huis.
Hoopte dat de katten nog heel even naar buiten konden, maar heb het Luik dicht gedaan.
En ojah het is glad en moet eigenlijk naar stal 20 minuten over dijkjes die vast niet gestrooid zijn.
Foaly
Geplaatst: Gisteren, 11:02
Ik zei net dat het hier nog meeviel en prompt ging er van alles af
Maar nu is het weer stil, het is hier wel eens veel erger geweest. Of ze bewaren alles voor vanavond
SpikkelFire
Geplaatst: Gisteren, 11:04
Foaly schreef:
Ik zei net dat het hier nog meeviel en prompt ging er van alles af
Maar nu is het weer stil, het is hier wel eens veel erger geweest. Of ze bewaren alles voor vanavond
Ik had precies hetzelfde Het scheelt dat het wandelende groepjes zijn, geknal klinkt alweer verder weg dan net.
MarlindeRooz
Geplaatst: Gisteren, 11:06
Ik heb m’n uitlaathondje opgehaald. En rijd het dorp in. Het eerst wat ik zag was een grote blauwe rookwaas.
Suzanne F.
Geplaatst: Gisteren, 11:16
MarlindeRooz schreef:
Ik heb m’n uitlaathondje opgehaald. En rijd het dorp in. Het eerst wat ik zag was een grote blauwe rookwaas.
Ik zie mijn auto bijna niet meer. Vast niet goed voor mijn lak.
Hier voelt het een beetje als stilte voor de storm...het is gewoon stil. Heel af en toe gaat er iets af, maar verder hoor ik geen vuurwerk
MarlindeRooz
Geplaatst: Gisteren, 11:19
Oh bah zeg.
Ik rijd zo lekker naar het bos met Senna. Maar die vermaakt zich tot zover uitstekend met alle speeltjes.
Loretta
Geplaatst: Gisteren, 11:22
Alle andere feestdagen vind ik mooi. Vooral kerst. Maar oud en nieuw daar heb ik toch wel zo'n gruwelijke hekel aan. Ik hoop dat het vuurwrkverbod volgend jaar echt in gaat en dat er dan ook streng gestraft wordt op het bezit van vuurwerk.
Ook overal die brandstapels vanavond heb ik een pest hekel aan. Vooral omdat sommige idioten er echt van alles op gooien wat giftig is en dat het ook binnenshuis een stank wordt ondanks dat alle ramen goed afgesloten zijn.
Snoraly
Geplaatst: Gisteren, 11:23
Ik ben ook elk jaar strontchagrijnig op deze dag Vroeger maakte ik dan plannen waar ik vervolgens geen zin in had. Nu wel gewoon lekker thuis met de katten en mijn vriend, na werk kom ik mijn huis iig niet meer uit vandaag.
Myfairytale
Geplaatst: Gisteren, 11:36
Hier ook chagrijnig, maar puur uit angst. We wonen heerlijk buitenaf, maar toch vond een of andere t*ringidioot het een goed idee om iets met een énorme knal af te steken bij ons weiland. Paarden staan godzijdank op de paddock en honden waren binnen, maar de zon schijnt en wilde zo graag nog even lekker naar buiten met ze (op eigen erf). Maar durf niet meer.
Als ze het verd*mme nou gewoon netjes vanaf 18:00 uur doen, zoals het officieel voorgeschreven is... maar nee, gewoon overal schijt aan hebben en de belastingbetaler maar lekker op laten draaien voor alle schade.
Carbid is er ook veel, maar verder weg en zijn meer doffe dreunen.
Mijn schoonmoeder komt zo langs om wat op de halen. En ze wil wel graag haar kleinzoon nog zien voor het nieuwe jaar. Ze zou dus om half 12 komen en ze is er nog steeds niet. Ik was niet van plan om hem voor haar wakker te houden.
Blij als alle feestdagen achter de rug zijn en weer alles als normaal is
denisesilver
Geplaatst: Gisteren, 11:59
Hier wordt vooralsnog alleen aan de andere kant van de snelweg ergens in het dorp wat afgestoken. Verder zijn de beesten er goed onder. Alleen de mijne is een zenuwpees, maar zolang de andere twee rustig staan, is er niets aan de hand. Ik ben wel een stalkat kwijt, maar dat is al de hele week. Zij eet nog weleens van twee walletjes, dus ze zal wel weer tevoorschijn komen.
Ik laat alleen mijn rondje wandelen schieten. Durf dat toch niet aan.
Echt slecht geslapen vannacht twee of drie keer eruit geweest. Raar gedroomd. Toch maar even de magnesium achterwege laten de komende tijd.
Eergisteren op een Facebook pagina gevraagd waar ik in Amsterdam de Vegters rolletjes kan vinden. Want onze AH verkoopt ze niet, dus wil ze heel graag dan in Amsterdam gaan halen.
Veel berichten op gekregen dat ik ze bij bepaalde Albert Heijnen kan halen, ook gelukkig hier dichtbij al moet je er wel even voor reizen. (Vlakbij Amstel Station)
Verteld aan mijn vader, en die wou wel even gaan kijken bij de verschillende winkels hier in het dorp. Albert Heijn XL, Jumbo, Vomar allemaal geen Vegters rolletjes te koop.
Heb in de avond nog tegen mijn vader gezegd laat anders maar zitten, dan moeten we het volgend jaar maar doen maar dan online.
Prima, maar hij was aan het wandelen gisteren dus hij is ook langs de AH vlakbij het Amstel Station geweest. Terwijl er mensen zijn die hebben gezegd die heeft het... en dan krijg ik van mijn vader te horen van niet.
En ik erger er nu al gewoon dagen van dat mensen roepen dat ze er zijn, maar eigenlijk gewoon niet verkocht worden.
Zijn net echt een stuk of tien (voor mijn gevoel) sportvliegtuigjes opgestegen. Echt wat een takkeherrie. En altijd uit de richting recht over ons huis heen ipv parallel aan de snelweg.
_San87_
BKB 2024 winnaar 2D
Geplaatst: Gisteren, 12:08
Polarize schreef:
Hier voelt het een beetje als stilte voor de storm...het is gewoon stil. Heel af en toe gaat er iets af, maar verder hoor ik geen vuurwerk