Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #14

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-25 19:29

Telpeva schreef:
1st world problems,
Van die vochtige doekjes in een hersluitbare verpakking, die niet netjes per stuk eruit komen maar dat je er meteen een heleboel te pakken hebt, dat je weer terug in het pak propt, en dat die dan slecht sluit vanwege die domme bobbel

Ohhhhh zo herkenbaar

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-25 19:31

Telpeva schreef:
1st world problems,
Van die vochtige doekjes in een hersluitbare verpakking, die niet netjes per stuk eruit komen maar dat je er meteen een heleboel te pakken hebt, dat je weer terug in het pak propt, en dat die dan slecht sluit vanwege die domme bobbel

Geen idee of het werkt. Maar kwam deze afgelopen week toevallig tegen.

https://www.tiktok.com/@handigetips.com ... 9791602977

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-25 19:38

Polarize schreef:
Is 23 te jong om je baarmoeder eruit te laten halen? Ik hoef toch geen kinderen en als ik later dat wel wil ben ik toch lesbisch _O-
Vandaag 3 broeken in de was kunnen gooien, binnen 4 uur van elkaar. Elke keer doorgelekt, en ook niet een beetje. En dat door tampon + menstruatie ondergoed heen. Ik ben er zo klaar mee. Heb het nog niet eens over de pijn gehad :')

Zou het dan bij een knoopje erin houden, als je de hele boel eruit laat houden kom je meteen in de overgang :')

Helaas wordt je dan ook nog steeds ongesteld, maargoed. In ieder geval geen risico meer op kinderen. :+

(De kans dat ze dat op jouw leeftijd doen is overigens nul, je laten steriliseren als vrouw is ongelooflijk moeilijk want wat als je niet bestaande partner nog heel misschien kinderen zou willen? :x)

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-25 19:47

Challenge accepted :+

Afbeelding

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-25 19:47

xPabloBokt schreef:
Polarize schreef:
Is 23 te jong om je baarmoeder eruit te laten halen? Ik hoef toch geen kinderen en als ik later dat wel wil ben ik toch lesbisch _O-
Vandaag 3 broeken in de was kunnen gooien, binnen 4 uur van elkaar. Elke keer doorgelekt, en ook niet een beetje. En dat door tampon + menstruatie ondergoed heen. Ik ben er zo klaar mee. Heb het nog niet eens over de pijn gehad :')

Zou het dan bij een knoopje erin houden, als je de hele boel eruit laat houden kom je meteen in de overgang :')

Helaas wordt je dan ook nog steeds ongesteld, maargoed. In ieder geval geen risico meer op kinderen. :+

(De kans dat ze dat op jouw leeftijd doen is overigens nul, je laten steriliseren als vrouw is ongelooflijk moeilijk want wat als je niet bestaande partner nog heel misschien kinderen zou willen? :x)

Damn die ongesteldheid wil ik juist vanaf :') ben elke maand 3-4 dagen niet functioneel door de pijn en hoeveel bloed ik verlies.

Risico op kinderen heb ik toch niet, lesbisch zijn is een hele goeie anticonceptie :j

T is echt vreselijk hoe moeilijk ze erover doen, ik vroeg het laatst aan mijn moeder omdat ze na mij ook een knoopje heeft laten leggen en ze moest mijn vader om toestemming vragen

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-25 19:50

Telpeva schreef:
Challenge accepted :+

[ Afbeelding ]

+:)+

Ik ben benieuwd!

xPabloBokt
Fotograaf

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-25 19:54

@Polarize, absurd hè. Te seksistisch voor woorden. Een man zouden ze dat nooit vragen..

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-25 19:56

xPabloBokt schreef:
Polarize schreef:

Van een hysterectomie ga je niet in de overgang. Daarvoor moeten de eierstokken eruit.

Een sterilisatie is lastig, een hysterectomie zonder medische indicatie onmogelijk :)).

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-25 19:57

Aah, ik dacht dat je daardoor ook meteen in de overgang kwam. De kans is wel eerder lees ik, maar dat is maar 1 tot 3 jaar :+ my bad.

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-25 20:03

Dus misschien toch maar het traject in om voor die endo diagnose te gaan in plaats van vage "ja misschien heb je het, zoveel pijn is niet normaal." opmerkingen van de huisarts :')

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-25 20:10

xPabloBokt schreef:
Polarize schreef:

Ik kan echt niet wachten tot ik ooit in aanmerking kom. Dat gaat echt gevierd worden :+
Maar 27 zonder partner dus compleet kansloos.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-25 20:10

Polarize schreef:

Ik zou hier mee naar een gynecoloog gaan. Is niet normaal dat je zoveel bloed verliest!

Ik moet over twee jaar mijn spiraaltje laten vervangen en dan ga ik het balletje van een hysterectomie ook opgooien. Wil geen kinderen en heb PCOS dus de mogelijkheid dat ik überhaupt zwanger kan raken is klein. Maar ik ben tegen die tijd 29, dus de kans zal wel klein zijn dat ze er in meegaan.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-25 20:12

Ja maar als je jong bent valt het vast allemaal mee. Zal vast nog niet zo erg zijn.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-25 20:13

denisesilver schreef:
Polarize schreef:

Ik zou hier mee naar een gynecoloog gaan. Is niet normaal dat je zoveel bloed verliest!

Ik moet over twee jaar mijn spiraaltje laten vervangen en dan ga ik het balletje van een hysterectomie ook opgooien. Wil geen kinderen en heb PCOS dus de mogelijkheid dat ik überhaupt zwanger kan raken is klein. Maar ik ben tegen die tijd 29, dus de kans zal wel klein zijn dat ze er in meegaan.

Waarom zou je een hysterectomie krijgen bij PCOS?

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-25 20:16

Normaal verlies ik niet zo extreem, dan is het wel veel, maar nog binnen de "gewoon" normen, dus ik hou dit alleen even in de gaten. Als ik volgende maand ook zoveel verlies is het even een afspraak, want ik durf amper mn huis uit door het risico op doorlekken.
Voor de pijn zelf ben ik wel eens eerder naar de huisarts geweest, maar die overtuigen dat het echt erg genoeg is dat ik er verder onderzoek naar wil laten doen is ook nog eens een hele uitdaging :')

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-25 20:16

Polarize zou om een verwijzing naar de gynaecoloog vragen.
Is niet goed zoveel bloedverlies.

Ha die doekjes die er met 5 tegelijk uit deverpakking komen herken ik.
Of ze drogen uit.

Al een maand verkouden.
Ben er klaar mee.

TheNovelist

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-25 21:28

Telpeva schreef:
1st world problems,

Ik voel deze pijn

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-25 22:18

Dat zeg ik niet, San. Die PCOS zorgt er voor dat ik een spiraaltje moet, omdat ik anders een aantal dagen in de maand compleet ben uitgeschakeld door menstruatiepijn. Maar ik mag eigenlijk helemaal geen hormonen door een cholesterol afwijking.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-25 22:27

Polarize, als het ‘meer dan normaal’ bloedverlies blijft kun je in overleg met HA of gyn gaan of je voor de zwaarste dagen bloedingremmende medicijnen (tranexaminezuur) mag. Ik heb dat nu ook en wát een verademing. Geen hormonen of ding in m’n baarmoeder maar gewoon mijn natuurlijke cyclus minus het idiote bloedverlies. Anticonceptie is niet nodig, vriend is gesteriliseerd. Ik ben ontzettend blij en dankbaar dat mijn HA verder wilde kijken en samen met de gyn hier op uit kwam :j

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-25 22:28

denisesilver schreef:
Dat zeg ik niet, San. Die PCOS zorgt er voor dat ik een spiraaltje moet, omdat ik anders een aantal dagen in de maand compleet ben uitgeschakeld door menstruatiepijn. Maar ik mag eigenlijk helemaal geen hormonen door een cholesterol afwijking.

Okay. Zo kwam het op mij over, excuus.

Waarom denk je in aanmerking te komen voor een hysterectomie?

melanie0906

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-25 22:36

Polarize schreef:
Normaal verlies ik niet zo extreem, dan is het wel veel, maar nog binnen de "gewoon" normen, dus ik hou dit alleen even in de gaten. Als ik volgende maand ook zoveel verlies is het even een afspraak, want ik durf amper mn huis uit door het risico op doorlekken.
Voor de pijn zelf ben ik wel eens eerder naar de huisarts geweest, maar die overtuigen dat het echt erg genoeg is dat ik er verder onderzoek naar wil laten doen is ook nog eens een hele uitdaging :')

Ik herken het helaas maar al te goed. Ik ben nog steeds opzoek naar een wondermiddel of gewoon iets dat helpt mag ook. Ik kan op de ergste momenten wel huilen van de pijn. Nog niks gevonden dat helpt dus als je nog iets ter advies krijgt graag! Ik heb trouwens de gynaecoloog al uitgespeeld..

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-25 22:39

Berdien schreef:
Polarize, als het ‘meer dan normaal’ bloedverlies blijft kun je in overleg met HA of gyn gaan of je voor de zwaarste dagen bloedingremmende medicijnen (tranexaminezuur) mag. Ik heb dat nu ook en wát een verademing. Geen hormonen of ding in m’n baarmoeder maar gewoon mijn natuurlijke cyclus minus het idiote bloedverlies. Anticonceptie is niet nodig, vriend is gesteriliseerd. Ik ben ontzettend blij en dankbaar dat mijn HA verder wilde kijken en samen met de gyn hier op uit kwam :j

Oh wauw dat klinkt als een top uitkomst voor mij, ik onthoud het even!
Door wat andere dingen werkt de pil absoluut niet voor mij, en daardoor durf ik prikpil al helemaal niet aan.

Voor nu is het maar even hopen dat ik in ieder geval normaal de Nacht door kom, anders heb ik geen pyjamabroeken meer over :+

melanie0906

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-25 22:41

Polarize schreef:
Berdien schreef:

Oh wauw dat klinkt als een top uitkomst voor mij, ik onthoud het even!
Door wat andere dingen werkt de pil absoluut niet voor mij, en daardoor durf ik prikpil al helemaal niet aan.

Voor nu is het maar even hopen dat ik in ieder geval normaal de Nacht door kom, anders heb ik geen pyjamabroeken meer over :+

De prikpil werkt volgens mijn gynaecoloog met de zelfde hormonen als een spiraal dus dat is wel degelijk anders :)

Ik ben blij als het weer dinsdag is en ik naar de tandarts terug kan. Mijn kaak doet echt zo verschrikkelijk zeer niet normaal…

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-25 22:46

Ik gebruik de prikpil al zeker (meer dan) 20 jaar, dus als je vragen hebt stuur gerust een pb. :)

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-25 22:49

Misschien heb je er al aan gedacht, maar eventueel nog een (oude) handdoek onder je leggen wanneer je gaat slapen als extra om je bed schoon te houden?

Bij mij is het goddank minder heftig geworden in de loop van de jaren