Welke “unpopular opinions” heb jij? Deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 15:53

Marije_jiplover schreef:
Niet op de Hoge Veluwe, maar op de Veluwezoom. Hoge Veluwe is niet van Natuurmonumenten.

En ze hebben vorig jaar 2 paden afgesloten met een k.u.t. smoes, maar verder is het nog open hoor.
Het artikel in de krant van van de week, was een oude koe die uit de sloot gevist is.

Excuses voor de foute benaming.
Imo neemt NM wel een beetje vreemde beslissingen, van het ene op het andere moment.
Die ruiterpaden zijn voor mensen een belangrijke, mooie route. Lang geleden reed ik op de Hoge Veluwe en toevallig werd op die dag besloten dat ruiters overal van de paden af mogen rijden, omdat uit onderzoek is gebleken dat dat heel goed is voor de natuur. Maar volgens NM moeten de ruiters geweerd worden vanwege de natuur. Op de vraag naar een goede inhoudelijke onderbouwing komt geen antwoord.

En in Groningen wordt bij een hondenlosloop gebied opeens besloten dat je niet meer dan drie honden mee mag nemen. Leuk voor de uitlaatservices, of de mensen die twee honden hebben en wel eens voor elkaar uitlaten. Dat er problemen zijn met groepen snap ik echt wel. In Amsterdam hebben ze daarom besloten maar een beperkt aantal vergunningen voor Uitlaatservices af te geven, zodat er niet teveel groepen in hetzelfde gebied lopen. Daarbij mogen uitlaatservices 8 honden mee hebben en particulieren 5.
Het antwoord van NM naar de uitlaatservices in Groningen is: "dan moet je maar in een ander gebied gaan lopen*.
Alsof er zoveel losloopgebieden zijn, en alsof het probleem dan niet ergens anders ontstaat.

rien10

Re: Welke “unpopular opinions” heb jij? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 17:59

Topsport is ruk.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 20:06

Alle topsport? Of iets specifiek?

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 20:10

rien10 schreef:
Topsport is ruk.

Ik vond Jumping Amsterdam toch wel erg tof om te zien!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 20:57

Nikass schreef:
Alle topsport? Of iets specifiek?

rien10 schreef:
Topsport is ruk.

Yups :j

Wat we nu weten over paarden(houden) zou eenieder deze reactie geven.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 21:22

Nu zeg je ja op “alle topsport?” en gelijk heb je het over paarden.

Wat is het nou :')

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 21:24

Alle topsport.
Schaatsen. Atletiek. Wielrennen. Noem maar op.
Egoïstisch, autistisch, geld- en tijd verslindend. En puntje bij paaltje; volkomen nutteloos.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 21:30

Autistisch? :o?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 21:36

Laat dat ‘top’ ook maar weg. Ik vind alle sport met competitie-element ruk :=

Bewegen daarentegen vind ik enorm belangrijk, zoals lopen, fietsen, zwemmen, bezig zijn met dieren of recreatief paardrijden, skiën etc. Maar waarom er wedstrijden voor moeten bestaan begrijp ik echt niet.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 21:40

Niobe schreef:

Ja. Egoïstische hyperfocus. Niets anders bestaat.
Wellicht is narcistisch een betere omschrijving.

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 21:46

rien10 schreef:
Niobe schreef:

Maak je autistisch nou echt synoniem aan egoïstische hyperfocus? Serieus?

Ik kan je legio onderzoeken geven waarin geconcludeerd wordt dat autisten over vergelijkbare en/of méér empathie beschikken dan neurotypische mensen. Prima dat je topsport niks vind, ik vind het ook een drama, maar hou je argument lekker daarbij. Hoe durf je dit zo te stellen.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 21:47

Tot je een teamsport doet op topniveau, dan kom je niet zo ver met je egoïstische hyperfocus trekjes...

Maar topsport is sowieso niet gezond, pushen tot de limiet, zonder echt oog te houden voor het lichaam wat het moet uitvoeren, dat gaat vroeger of later eigenlijk altijd mis.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 22:20

Topsport gaat altijd ten koste van iets.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 22:51

verootjoo schreef:
Laat dat ‘top’ ook maar weg. Ik vind alle sport met competitie-element ruk :=

Bewegen daarentegen vind ik enorm belangrijk, zoals lopen, fietsen, zwemmen, bezig zijn met dieren of recreatief paardrijden, skiën etc. Maar waarom er wedstrijden voor moeten bestaan begrijp ik echt niet.

Maar waarom zou het een probleem zijn?
En Nielojram: ik zou niet weten waarom ik die reactie zou moeten hebben?
Ik heb veel aan te merken op de paardenwereld, maar niet specifiek op de topsport.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 22:53

Marije_jiplover schreef:
Tot je een teamsport doet op topniveau, dan kom je niet zo ver met je egoïstische hyperfocus trekjes...

Maar topsport is sowieso niet gezond, pushen tot de limiet, zonder echt oog te houden voor het lichaam wat het moet uitvoeren, dat gaat vroeger of later eigenlijk altijd mis.

Niet mijn definitie van topsport :n

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 22:55

UO: mensen die zo ongenuanceerd ageren tegen topsport zijn gewoon gefrustreerd dat ze zelf nooit een beetje niveau bereikt hebben ;)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 23:00

Autistisch, narcisme en egoïsme vergelijken maakt dat ik je oliedom vindt. :j

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 23:11

Nikass schreef:
Marije_jiplover schreef:

Niet mijn definitie van topsport :n

Ik zie het toch vaak genoeg gebeuren.

Overtraining is wel een heel veel voorkomende blessure of hoe wil je het noemen, die ik bij heel veel topsporters tijdens hun carrière op zie treden, of de reden van beëindiging carrière is.

Overigens ben ik niet gefrustreerd over het nooit zelf bereiken van topsport niveau, ik mag heel graag naar sport kijken (ongeveer alle sporten behalve voetbal vind ik leuk om naar te kijken), maar ik ben zelf geen topsport materiaal, want ben totaal niet competitief ingesteld en dat is iets wat je toch wel nodig hebt voor het goed bedrijven van topsport.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 23:42

Nikass schreef:
UO: mensen die zo ongenuanceerd ageren tegen topsport zijn gewoon gefrustreerd dat ze zelf nooit een beetje niveau bereikt hebben ;)

Dat denk ik niet want van kinds af aan ben ik al niet gezegend met enig competitie gevoel :') Tot ergernis en verbazing van mijn ouders. De sportieve aanleg en de lol zien van het winnen van een wedstrijd mist bij mij volledig.

Daarom begrijp ik denk ik gewoon niet wat het nut is van al die wedstrijden. Ik heb nooit plezier gehad in het winnen van een wedstrijd, het doet me gewoon eigenlijk niks ofzo :+
Terwijl ik wel plezier kan hebben in een sport, gewoon in het bewegen en het genieten ervan.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 00:07

verootjoo schreef:
Nikass schreef:

Dat denk ik niet want van kinds af aan ben ik al niet gezegend met enig competitie gevoel :') Tot ergernis en verbazing van mijn ouders. De sportieve aanleg en de lol zien van het winnen van een wedstrijd mist bij mij volledig.

Daarom begrijp ik denk ik gewoon niet wat het nut is van al die wedstrijden. Ik heb nooit plezier gehad in het winnen van een wedstrijd, het doet me gewoon eigenlijk niks ofzo :+
Terwijl ik wel plezier kan hebben in een sport, gewoon in het bewegen en het genieten ervan.

Zo zit ik ook in elkaar, hoor! Wat ik doe doe ik omdat ik ervan geniet, ook sommige sporten. Maar geen wedstrijden, pure tijdsverspilling. :+

UO: de meeste mensen hebben/willen een veel te groot huis.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 14:01

Ik ben juist enorm competitief. Voor mij is het deel van de lol. Ik snap topsport dus ook zeker wel. Ik heb ook die drive.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 15:30

Suzanne F. schreef:
Topsport gaat altijd ten koste van iets.

Meestal je gezondheid. Fysiek, mentaal of beiden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 20:38

verootjoo schreef:

Hallelujah _/-\o_
Ik dacht dat ik daar uniek in was (my bad O:) ) Maar gelukkig/helaas. :D
Heb mijn prioriteiten, voor de ekte wereld, compleet ergens anders liggen.
(Correct taalgebruik bv }:) )

Galaika

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 21:02

rien10 schreef:
Niobe schreef:

Pardon?!

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 23:45

Marije ik geloof je absoluut hoor. Maar ik ken ook topsporters bij wie dat helemaal niet zo gaat. Dus voor mij is het niet per definitie zo. Ik zie veel problemen in de paardensport, maar in alle lagen.

Palmera: HELEMAAL MEE EENS dat mensen een veel te groot huis willen!! Ook zo irritant dat er zoveel grote huizen gebouwd worden. En dat je op funda alleen kunt aangeven welke minimale woonoppervlakte je wil, en niet de maximale.