Wat heb jij vandaag op te biechten?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Picopico

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 12:11

soeboenoe schreef:
Biecht: ik vind het dan wel heel grappig om te lezen dat kleine en grote mensen dezelfde struggles hebben, maar dan precies andersom.

Broeken is voor mij ook drama, altijd te lang als je geen maatje 34 bent. Als iets hoog hangt/staat/ligt kan ik er niet bij en een bank vinden waar zowel mijn vriend 1.86 en ik 1.62 beiden lekker op zitten is zoeken naar de bekende naald in de hooiberg :+

Waar vind je die broeken? Ik ben klein (1.60) en heb maat 34/36, maar broeken in die maat zijn altijd te lang. Kortere broeken zijn altijd minimaal maat 40. Ik heb dus altijd de keuze: of goede breedtemaat, maar te lang of goede lengtemaat, maar te wijd :+

Verder vind ik het stiekem heerlijk om klein te zijn. Nooit problemen met te krappe plaatsen in het vliegtuig, ik pas gewoon in een bed van 1.80 (vrij standaard buiten Europa), op vakantie steek ik niet boven iedereen uit. Ideaal.

Ik "schrik" soms als ik iemand (geen kind) zie die duidelijk kleiner is dan ik. Ben dat niet gewend ofzo :+

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 12:14

Picopico schreef:
Ik "schrik" soms als ik iemand (geen kind) zie die duidelijk kleiner is dan ik. Ben dat niet gewend ofzo :+

Oké, nog een biecht van een reus... (ik zie mezelf op een concert trouwens niet als een reus, ik voel me dan altijd aangenaam klein)

Maar als ik volwassenen die ruim onder de 1.60m komen zie (met normale verhoudingen! Want bij mensen met vormen van dwerggroei o.i.d. heb ik dat totaal niet), dan voelt dat op de een of andere manier eng. Het is niet dat ik me er awkward bij voel, maar ik vind het oprecht eng als ze dan contact met mij maken. Niet eng op een manier dat ik weg ga rennen hoor :') Maar ze komen zo buitenaards over :o

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 12:15

Biecht: ik vind het heerlijk om maar 1.57 te zijn. Krijg voor mijn gevoel meer voor elkaar en kom met meer weg dan een groter iemand :Y)

mysa
correspondent/vertaler

Re: Wat heb jij vandaag op te biechten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 12:17

Vind ik juist niet, men ziet mij niet staan af en toe. Vooral op de markt. Of ik ben niet brutaal genoeg. Kan ook.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 12:22

Picopico schreef:

Dit herken ik, maar andersom. Ik ben 1.83 en kwam laatst in de supermarkt een vrouw tegen die zowat een kop groter was dan ik. Gebeurt praktisch nooit en ik stond haar volgens mij echt aan te gapen :')

Ik zou graag kleiner willen zijn, niks aan dit.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 12:26

mysa schreef:
Vind ik juist niet, men ziet mij niet staan af en toe. Vooral op de markt. Of ik ben niet brutaal genoeg. Kan ook.

Dat kan ik me eerder voorstellen. Ik denk niet dat er iets is waar ik mijn zinnen op heb gezet, wat ik niet voor elkaar heb gekregen.

Denk dat het voor elkaar krijgen van zaken en dingen meer te maken heeft met je instelling dan met je lengte.

Ik weet nog dat ik jaren geleden op koninginnenacht (zolang geleden dus al) in Groningen op de grote markt stond te feesten met een groepje. En achter mij was een meisje die graag meer ruimte wilde en die liep mij de hele tijd aan de kant te beuken. Echt met grof geweld. Alleen wel met de rug naar mij toe. En ik deed gewoon hetzelfde want ja met lengte komt ook wel wat gewicht natuurlijk.
Op een gegeven moment zijn we er kennelijk beide klaar mee en draaien we ons tegelijk om. Ik ben verre van agressief en wilde alleen een kwaaie blik werpen. Maar het meisje moest zover om hoog kijken (ik denk niet groter dan 1.60m) dat ze heel erg schrok en meteen wegrende.

Was voor mij wel even een bevestiging dat lengte een soort van angst kan inboezemen. Al heb ik mijn lengte daar nooit voor gebruikt.

Volgens mij kunnen de meeste kleine mensen ook heel goed omgaan met lange mensen. Ik heb alleen één keer een akelig moment meegemaakt. Het voelde alsof er even geprikkeld werd.
Ik was 18 en ging voor het eerst afrijden, kwam het lokaal binnen om mijn examinatrice te ontmoeten en dit was een hele kleine vrouw. Ze gaf me een hand, niet een uitgestoken hand, ze ging heel dicht naar me toe. Ik weet even de juiste uitdrukking niet. Maar het was op een heel akelige manier alsof ze me even wilde vertellen dat ze hier de baas was.
Needless to say dat ik er zo onzeker en ongemakkelijk van werd dat ik totaal niet meer kon communiceren en rijden :') Keihard gezakt dus :')

Picopico

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 12:32

Kimberley_ schreef:
Biecht: ik vind het heerlijk om maar 1.57 te zijn. Krijg voor mijn gevoel meer voor elkaar en kom met meer weg dan een groter iemand :Y)

Inderdaad. Mensen vinden je dan "schattig" ofzo. Wat ik verder echt blóéd irrtant vind. Heb dan gelijk geen respect meer voor die persoon (zij in feite ook niet voor mij).

Uit onderzoek is trouwens gebleken dat korte mensen gemiddeld iets langer leven dan lange mensen :Y)

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 12:38

Kimberley_ schreef:

Dan biecht ik op dat ik het dus echt vreselijk vind. Ik word er altijd mee gepest (ja, continu opmerkingen erover maken noem ik pesten). Je ziet nooit iets met concerten, mensen kijken over je heen en lopen je dus ook gerust omver. Of je word behandeld als kind, want je bent klein dus je zal wel jong zijn.

Nee echt, ik zou er een moord voor doen om 10cm langer te zijn #)

Dat mensen je schattig vinden herken ik ook, kansloos gewoon. Ik ben nog steeds gewoon een normaal volwassen mens hoor :=

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 12:42

Ghostattack schreef:
Kimberley_ schreef:

Dan biecht ik op dat ik het dus echt vreselijk vind. Ik word er altijd mee gepest (ja, continu opmerkingen erover maken noem ik pesten). Je ziet nooit iets met concerten, mensen kijken over je heen en lopen je dus ook gerust omver. Of je word behandeld als kind, want je bent klein dus je zal wel jong zijn.

Dat mensen je schattig vinden herken ik ook, kansloos gewoon. Ik ben nog steeds gewoon een normaal volwassen mens hoor :=

Daar heb ik dus geen last van. Maar misschien compenseert mijn mond het ook grotendeels haha

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 12:43

Ghostattack schreef:
Kimberley_ schreef:

Dat kan ik mij zo goed voorstellen.

Zo werd ik altijd spijker of spaghetti of soepstengel genoemd omdat ik enorm slank was.
Tegenwoordig doet het me niks meer. Maar vroeger vond ik dat erg vervelend.

Wel zeg ik tegen mijn vrienden groep, wie het echt niet leuk vind, moet dat echt zeggen. Want iemand kwetsen is het laatste wat ik wil namelijk.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 12:45

Picopico schreef:
Kimberley_ schreef:

Inderdaad. Mensen vinden je dan "schattig" ofzo. Wat ik verder echt blóéd irrtant vind. Heb dan gelijk geen respect meer voor die persoon (zij in feite ook niet voor mij).

Uit onderzoek is trouwens gebleken dat korte mensen gemiddeld iets langer leven dan lange mensen :Y)

Dat krijg je als je kop boven het maaiveld uit komt... :P Die gaat er af!!

Nee maar ff serieus, ik begrijp volkomen dat je het respect voor die mensen verliest hoor! Is ook gewoon niet tof.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 12:51

maralyn schreef:

Zo werd ik altijd spijker of spaghetti of soepstengel genoemd omdat ik enorm slank was.

Wel zeg ik tegen mijn vrienden groep, wie het echt niet leuk vind, moet dat echt zeggen. Want iemand kwetsen is het laatste wat ik wil namelijk.

Ik ben wel gepest (en flink ook helaas), maar nooit om mijn lengte, maar ik denk dat het komt omdat het in mijn geval niet echt opvalt omdat ik wel flinke rondingen heb die mijn lijf goed in proportie brengen.
Toch voel ik me er (nog steeds) vaak onzeker door. Maar ik denk dat bijna iedereen wel iets heeft of heeft gehad in het leven waarbij ze denken: "Als dat nu anders zou zijn, dan zou ik me tenminste normaal voelen."

Alleen bestaat normaal volgens mij helemaal niet...

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 12:56

Janine1990 schreef:
maralyn schreef:

Ik ben wel gepest (en flink ook helaas), maar nooit om mijn lengte, maar ik denk dat het komt omdat het in mijn geval niet echt opvalt omdat ik wel flinke rondingen heb die mijn lijf goed in proportie brengen.
Toch voel ik me er (nog steeds) vaak onzeker door. Maar ik denk dat bijna iedereen wel iets heeft of heeft gehad in het leven waarbij ze denken: "Als dat nu anders zou zijn, dan zou ik me tenminste normaal voelen."

Alleen bestaat normaal volgens mij helemaal niet...

Normaal is natuurlijk een definieerbaar begrip.

Wel goed dat we het met z'n allen delen. Voelen we ons wat minder alleen ofzo.

Ik ken persoonlijk ook een dame die ook zo is gepest, collega van mij.
Nu het bespreekbaar is gemaakt, voelt het al anders. Precies door de reden wat jij zegt. Iedereen heeft iets om onzeker over te geraken.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 12:56

Janine1990 schreef:

Nee maar ff serieus, ik begrijp volkomen dat je het respect voor die mensen verliest hoor! Is ook gewoon niet tof.

_O-

Nog een lengte biecht dan: Ik maak soms misbruik van mijn lengte omdat ik dan korting kan fixen voor entree. Ben wel nog steeds een gierige Hollander he O:)

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 13:01

Ik ben een vrij normale lengte...
Maar ik heb hele korte benen en een lang bovenlijf... dat gaat met kleding ook vaak niet helemaal goed. Zeker jumpsuits... dat is echt òf veel te groot òf cameltoe garantie _O-

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 13:04

Ghostattack schreef:
Janine1990 schreef:

_O-

Nog een lengte biecht dan: Ik maak soms misbruik van mijn lengte omdat ik dan korting kan fixen voor entree. Ben wel nog steeds een gierige Hollander he O:)

Wat voor entree heb je het dan over?

Gierig zijn mag overigens bijna altijd... Behalve als je uit eten gaat en gaat splitten... Is dat een biecht? :')

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 13:06

Meestal musea in het buitenland! :)) Het is me 1 keer gelukt om op kinderprijs (tot 12 jaar) naar binnen te komen. Note... ik ben 26 :+

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 13:09

Ghostattack schreef:
Meestal musea in het buitenland! :)) Het is me 1 keer gelukt om op kinderprijs (tot 12 jaar) naar binnen te komen. Note... ik ben 26 :+

Whahaah hoe dan!?

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 13:11

Vrouw achter de kassa (ik was met mijn vader): 1 adult, 1 child?
Ik: *knikt hevig ja *

Ze vroeg niet om mijn id, ze nam direct aan dat ik wel onder de 12 moest zijn :')

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 13:17

Ghostattack schreef:

Ze vroeg niet om mijn id, ze nam direct aan dat ik wel onder de 12 moest zijn :')

:oo

Ik heb je profiel en website gecheckt... HOE DAN!!! :')

Aan je gezicht kan ik duidelijk zien dat je echt wel volwassen bent, en zeker boven de 23!

Mij word nog wel een enkele keer om ID gevraagd als ik drank haal.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 13:22

Ik ben laatst met mn 30e verjaardag nog om m'n id kaart gevraagd vanwege een 2% radler :+

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 13:23

Sintara schreef:
Ik ben laatst met mn 30e verjaardag nog om m'n id kaart gevraagd vanwege een 2% radler :+

Ik vond dat met m'n 30e wel fijn... :D Word je toch even 5/6 jaar jonger geschat...

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 13:24

Sintara schreef:

Dat voelt toch wel heel lekker, eerlijk is eerlijk.

Ik in april ook. Word 28 dit jaar.

Had een donker bruin bier omdat ik suddervlees ging maken.

Ik moest serieus m'n id zoeken :')

Keizerinnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 13:57

Ben blij dat ik niet in een supermarkt werk of elders waar ik idd moet inschatten of iemand wel of niet oud genoeg is voor alcohol. Ben daar zo slecht in :')

Picopico

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 14:24

Ghostattack schreef:

O, dit overkomt mij ook weleens. En dan ben ik aan de ene kant beledigd dat ze me de helft jonger schatten, maar aan de andere kant is die korting ook aanlokkelijk :=

Keizerinnnn schreef:
Ben blij dat ik niet in een supermarkt werk of elders waar ik idd moet inschatten of iemand wel of niet oud genoeg is voor alcohol. Ben daar zo slecht in :')

Ik heb in een supermarkt gewerkt (gelukkig niet veel achter de kassa) en dan blijkt die persoon soms 28 te zijn en die is dan vet beledigd. In my defence: officieel hoor je t/m 25 om een ID te vragen en hoe zie je het verschil tussen iemand van 25 en 28 :+

Maar het kan altijd erger. In de USA werd mijn oma zelfs nog om een ID gevraagd toen ze een biertje wilde bestellen. Ze was toen 78 :')