Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
ingedebruijn schreef:Eleeke schreef:In Duitsland zijn ze veel braver met opvolgen van maatregelen en strenger nog met hun ffp2 en heel heel veel testen en dat doet iedereen ook braaf.
Bron?
Citaat:Die Testpflicht für ungeimpfte Personen gilt in folgenden Bereichen:
Besuch in Krankenhäusern, Alten- und Pflegeheimen sowie in Einrichtungen der Behindertenhilfe. Mehr Informationen zu den aktuellen Regelungen in diesem Bereich finden Sie in der Corona-Verordnung Krankenhäuser und Pflegeeinrichtungen.
Galerien, Museen, Gedenkstätten sowie Archive, Bibliotheken und Büchereien – Personen, die lediglich Medien abholen oder zurückgeben, brauchen keinen 3G-Nachweis.
Gastronomische Angebote in Innenräumen – das Abholen von Speisen ist ohne 3G-Nachweis erlaubt.
Für externe Gäste in Betriebskantinen sowie Mensen und Cafeterien an Hochschulen und Akademien nach dem Akademiegesetz.
SusanH schreef:Schoonvader was gelukkig negatief. Fijn om te horen. Want mijn schoonmoeder heeft wel een hele slechte weerstand en medicatie tegen de reuma. Gisteren gehoord dat vaccin dan eigenlijk niet werkt, als je medicatie tegen reuma inneemt.
Citaat:Personen met een verzwakte immuniteit, veroorzaakt door een bepaalde aandoening of door een behandeling, zullen een derde prik met een coronavaccin kunnen krijgen. Dat heeft de Interministeriële Conferentie (IMC) Volksgezondheid beslist, kondigt Vlaams minister van Volksgezondheid Wouter Beke (CD&V) aan op Twitter.
Pandora2 schreef:Hier in BE is beslist dat mensen met een verzwakte immuniteit een 3e vaccin kunnen krijgen.Citaat:Personen met een verzwakte immuniteit, veroorzaakt door een bepaalde aandoening of door een behandeling, zullen een derde prik met een coronavaccin kunnen krijgen. Dat heeft de Interministeriële Conferentie (IMC) Volksgezondheid beslist, kondigt Vlaams minister van Volksgezondheid Wouter Beke (CD&V) aan op Twitter.
Achterom schreef:Een universitair docent wil geen ongevaccineerde studenten meer hebben... Als je niet gelooft in de wetenschap hoor je volgens haar niet in de collegebanken thuis. En terecht.
Zonder vaccinatie zijn studenten bij UT-docente Femke Nijboer niet meer welkom in de collegebanken
https://www.tubantia.nl/enschede/zonder ... ~af692c52/
bigone schreef:MarlindeRooz schreef:Ik neem hem denk ik niet, ik vind het wel een keer klaar. Je kan niet altijd maar dingen blijven dichtgooien en vaccineren. Kost echt enorm veel geld.
Een dag ziekenhuis kost 400 euro minimaal, dus prik is een stuk goedkoper.
Niwla schreef:Ik zou er eerder voor zijn om die derde prikken naar landen te sturen waar nog niemand een prik gehad heeft.
karuna schreef:Helaas ken ik een paar mensen die meegedaan hebben met die studie hier en daar is de hoeveelheid antistoffen gewoon nul. En hopen ze dat met een derde of desnoods vierde vaccinatie de boel alsnog wordt geactiveerd. Die hebben en een afweer die niet veel tot niets doet en geen enkele bescherming tegen covid.
Sizzle schreef:karuna schreef:Helaas ken ik een paar mensen die meegedaan hebben met die studie hier en daar is de hoeveelheid antistoffen gewoon nul. En hopen ze dat met een derde of desnoods vierde vaccinatie de boel alsnog wordt geactiveerd. Die hebben en een afweer die niet veel tot niets doet en geen enkele bescherming tegen covid.
Ik blijf het bijzonder vinden hoe jij altijd precies die uitzonderingen kent maar los daarvan:
Was de studie wel gericht op vaccin antilichaam?
De test voor de antistoffen voor een doorgemaakte ziekte is een andere dan die voor het vaccin en hebben geen kruis reactie.
Als je test voor de vaccin werkzaamheid met een test antistoffen na ziekte dan is dat altijd 0. Die fout maken veel mensen die zelf op internet een kit bestellen.