Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sheran

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 10:18

Ah wat leuk MarlindeRooz ❤️ en Purny ook.

Ook ik heb allang geen grootouders meer. Maar ik heb het afgelopen jaar heel vaak gedacht dat ik ontzettend blij ben dat mijn oma dit niet hoefde mee te maken.

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 11:01

ingedebruijn schreef:
Eleeke schreef:
In Duitsland zijn ze veel braver met opvolgen van maatregelen en strenger nog met hun ffp2 en heel heel veel testen en dat doet iedereen ook braaf.

Bron?

Over het braver opvolgen dan Nederlanders : mezelf. ik ben manager bij een heel groot Duits bedrijf. Zeldzaam netjes en strak volgen ze regels op geregeld strenger dan verplicht.

Daarnaast zijn de regels strenger in Duitsland : Bron Van Dissel vandaag onder andere in het informeren van de kamer.

Stukje van de regels : bron duitse overheid

Citaat:
Die Testpflicht für ungeimpfte Personen gilt in folgenden Bereichen:

Besuch in Krankenhäusern, Alten- und Pflegeheimen sowie in Einrichtungen der Behindertenhilfe. Mehr Informationen zu den aktuellen Regelungen in diesem Bereich finden Sie in der Corona-Verordnung Krankenhäuser und Pflegeeinrichtungen.
Galerien, Museen, Gedenkstätten sowie Archive, Bibliotheken und Büchereien – Personen, die lediglich Medien abholen oder zurückgeben, brauchen keinen 3G-Nachweis.
Gastronomische Angebote in Innenräumen – das Abholen von Speisen ist ohne 3G-Nachweis erlaubt.
Für externe Gäste in Betriebskantinen sowie Mensen und Cafeterien an Hochschulen und Akademien nach dem Akademiegesetz.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 12:04

Schoonvader was gelukkig negatief. Fijn om te horen. Want mijn schoonmoeder heeft wel een hele slechte weerstand en medicatie tegen de reuma. Gisteren gehoord dat vaccin dan eigenlijk niet werkt, als je medicatie tegen reuma inneemt.

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 12:07

SusanH schreef:
Schoonvader was gelukkig negatief. Fijn om te horen. Want mijn schoonmoeder heeft wel een hele slechte weerstand en medicatie tegen de reuma. Gisteren gehoord dat vaccin dan eigenlijk niet werkt, als je medicatie tegen reuma inneemt.

Mooi zo. Heb je ook het gevoel dat je een beetje waar voor je vaccinatie hebt :)

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 12:48

Hier in BE is beslist dat mensen met een verzwakte immuniteit een 3e vaccin kunnen krijgen.

Citaat:
Personen met een verzwakte immuniteit, veroorzaakt door een bepaalde aandoening of door een behandeling, zullen een derde prik met een coronavaccin kunnen krijgen. Dat heeft de Interministeriële Conferentie (IMC) Volksgezondheid beslist, kondigt Vlaams minister van Volksgezondheid Wouter Beke (CD&V) aan op Twitter.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 12:49

Pandora2 schreef:
Hier in BE is beslist dat mensen met een verzwakte immuniteit een 3e vaccin kunnen krijgen.

Citaat:
Personen met een verzwakte immuniteit, veroorzaakt door een bepaalde aandoening of door een behandeling, zullen een derde prik met een coronavaccin kunnen krijgen. Dat heeft de Interministeriële Conferentie (IMC) Volksgezondheid beslist, kondigt Vlaams minister van Volksgezondheid Wouter Beke (CD&V) aan op Twitter.

Daar zijn ze hier in NL ook nog over bezig

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 13:26

Hopelijk komt dat hier ook. Mijn huisarts gaat me daar ook voor aanmelden dan. :j

Helaas ken ik een paar mensen die meegedaan hebben met die studie hier en daar is de hoeveelheid antistoffen gewoon nul. En hopen ze dat met een derde of desnoods vierde vaccinatie de boel alsnog wordt geactiveerd. Die hebben en een afweer die niet veel tot niets doet en geen enkele bescherming tegen covid. -O-

Voor zandvoort tsja ik zal maar niet neertypen wat ik denk. _-:( Gewoon klassejustitie? Of mensen met genoeg geld die gewoon doordrukken wat ze willen. Fijne verzameling van internationale mensen samen in een tentje. De gemeente zegt ook nog het zijn maar '5000" slaapplekken. En alleen bedoeld om te slapen voor vooral de vrijwilligers (maar wel de helft bedoelt voor toeschouwers jaja)

Maar ja wel reclame maken voor luxe bungalows, ingerichte tipis 8)7

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 14:17

Ik ga nog niet voor een derde vaccinatie daarvoor vertrouw ik het nog niet genoeg. Mijn immuunsysteem is verder prima dus gun het ook meer dat de mensen met een zwak immuunsysteem en ouderen voor mij mogen. In januari was het nog andersom dat zou nu dan echt wel anders aangepakt moeten worden.

Ik twijfel sowieso of ik nog een keer ga ik bekijk liever het verloop nu nog weer even en ook hoe een derde prik verloopt bij mensen.

Stel dat corona weer wat rustiger wordt dan ga ik ook geen prik meer nemen.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 14:18

Een universitair docent wil geen ongevaccineerde studenten meer hebben... Als je niet gelooft in de wetenschap hoor je volgens haar niet in de collegebanken thuis. En terecht.

Zonder vaccinatie zijn studenten bij UT-docente Femke Nijboer niet meer welkom in de collegebanken

https://www.tubantia.nl/enschede/zonder ... ~af692c52/

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 14:29

Achterom schreef:
Een universitair docent wil geen ongevaccineerde studenten meer hebben... Als je niet gelooft in de wetenschap hoor je volgens haar niet in de collegebanken thuis. En terecht.

Zonder vaccinatie zijn studenten bij UT-docente Femke Nijboer niet meer welkom in de collegebanken

https://www.tubantia.nl/enschede/zonder ... ~af692c52/

Je kunt toch andere redenen hebben dan niet geloven in de wetenschap?

Gezien je als gevaccineerde nog gewoon besmet en besmettelijk kunt zijn... Lijkt zo'n conclusie me het verkeerd interpreteren van wetenschap.

witenbruin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 14:31

wees blij dat de mogelijkheid er zal zijn om een 3e prik te halen...
alleen voor het goede doel alles hoor :j

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 14:38

Als de mogelijkheid er is doe ik het.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 14:42

Ik neem hem denk ik niet, ik vind het wel een keer klaar. Je kan niet altijd maar dingen blijven dichtgooien en vaccineren. Kost echt enorm veel geld.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 14:44

MarlindeRooz schreef:
Ik neem hem denk ik niet, ik vind het wel een keer klaar. Je kan niet altijd maar dingen blijven dichtgooien en vaccineren. Kost echt enorm veel geld.

Een dag ziekenhuis kost 400 euro minimaal, dus prik is een stuk goedkoper.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 14:45

bigone schreef:
MarlindeRooz schreef:

Een dag ziekenhuis kost 400 euro minimaal, dus prik is een stuk goedkoper.

De meeste jongeren / gezonde mensen belanden niet in het ziekenhuis.

Daarbij is het niet alleen die prik. Maar ook het personeel, de locaties, de lockdowns... kost bakken geld.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 14:57

Ik kijk niet eens naar de kosten maar weet dat mijn afweer brak is. Griepprik moet ook steeds opnieuw en ben ik ziek van. Deze kan er dan ook wel bij. Als het beter is en wordt geadviseerd dan doe ik dat.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 15:02

Citaat:
je kan niet altijd maar dingen blijven dichtgooien en vaccineren.

wel opengooien en vaccineren....

Ik ben niet kwetsbaar (denk ikhoop ik) maar als de derde aangeraden wordt, en ik kom in aanmerking, doe maar dan. Die andere twee zitten er ook al in, dus het einde is toch al in zicht.. :')

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 15:02

Waarschijnlijk zullen alleen de risico groepen een booster krijgen.
En zolang er nog steeds mensen in het ziekenhuis konen te liggen zullen er altijd nog steeds maatregelen blijven.
Het hele mooie verhaal van 20 september? Reken er maar niet op

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 15:05

In BE gaat het om zo'n 400.000 mensen die een 3e vaccin zouden kunnen krijgen.
Mensen met HIV, bloedkanker en getransplanteerden vooral.
Aanmelden kan hier niet zoals ik het begrepen heb. Naar aanleiding van je aandoening sta je geregistreerd en wordt je vanzelf uitgenodigd voor het 3e vaccin.

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 15:19

Heel eerlijk, ik voel niet veel voor een derde prik. Ik heb mijn eerste twee keurig genomen. Niet voor mezelf, maar voor de zwakken om me heen en om de samenleving weer open te kunnen gooien straks. Maar hoeveel prikken komen er dan nog achteraan? Nog 2, 3, 4? Jaarlijks? Ik geloof absoluut in de wetenschap, en vond het ook mijn 'plicht' om me te laten vaccineren maar ik blijf niet bezig. Ik blijf er ook bij dat de kans dat ik heel ziek word van Corona niet heel groot is.

Ik zou er eerder voor zijn om die derde prikken naar landen te sturen waar nog niemand een prik gehad heeft.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 15:22

Niwla schreef:
Ik zou er eerder voor zijn om die derde prikken naar landen te sturen waar nog niemand een prik gehad heeft.

Ik denk dat dit ook het opzet zal zijn. De WHO heeft ook al aangedrongen om de armere landen eerst van de nodige vaccins te voorzien.
Daarom ook dat hier niet alle ouderen een 3e prik zullen krijgen, maar dus enkel die beperkte groep met bewezen lage afweer.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 15:32

karuna schreef:
Helaas ken ik een paar mensen die meegedaan hebben met die studie hier en daar is de hoeveelheid antistoffen gewoon nul. En hopen ze dat met een derde of desnoods vierde vaccinatie de boel alsnog wordt geactiveerd. Die hebben en een afweer die niet veel tot niets doet en geen enkele bescherming tegen covid. -O-

Ik blijf het bijzonder vinden hoe jij altijd precies die uitzonderingen kent maar los daarvan:
Was de studie wel gericht op vaccin antilichaam?
De test voor de antistoffen voor een doorgemaakte ziekte is een andere dan die voor het vaccin en hebben geen kruis reactie.
Als je test voor de vaccin werkzaamheid met een test antistoffen na ziekte dan is dat altijd 0. Die fout maken veel mensen die zelf op internet een kit bestellen.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 15:38

Eén procent belandt in het ziekenhuis

https://www.ad.nl/politiek/rivm-alle-1- ... ~af6a1517/

“Anders dan in voorgaande golven leidde de enorme infectiepiek in juli niet tot een even heftige toename in de ziekenhuizen: eerder belandde circa drie procent van de positief geteste personen in het ziekenhuis, nu was dat nog één procent, waarschijnlijk vooral omdat de helft van alle besmettingen plaatsvond in de leeftijdsgroepen tot 30 jaar. “

Waarom willen we de groep tot 30, laat staan kinderen?! Vaccineren?

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 15:56

Sizzle schreef:
karuna schreef:

Ik blijf het bijzonder vinden hoe jij altijd precies die uitzonderingen kent maar los daarvan:
Was de studie wel gericht op vaccin antilichaam?
De test voor de antistoffen voor een doorgemaakte ziekte is een andere dan die voor het vaccin en hebben geen kruis reactie.
Als je test voor de vaccin werkzaamheid met een test antistoffen na ziekte dan is dat altijd 0. Die fout maken veel mensen die zelf op internet een kit bestellen.

Of die mensen die Karuna kent zaten in de placebo groep?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 16:13

Nee hoor een aantal getransplanteerden en mensen met nu behandelde kanker en mensen met een aangeboren afweerprobleem zaten in de follow up groep door hun ziekenhuis om te zien of het vaccin iets zou doen. Antwoord voor de meesten helaas geen respons of nagenoeg geen respons op de entingen. -O- is vorige week de uitslag van geweest. Die vallen onder de 700000 mensen die de rivm ook noemde. Gewoon extra zuur dus voor ze