Ervaring met vinted

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 07:22

Heeft iemand van jullie hier ervaring mee? Deze dame wil vrijwel mijn hele voorraad babykleding kopen, dat is een bijna volle bigshopper maar vraagt dat ik er een klein pakket van maak. Dat past toch nooit?
Het is een Franse dus dst verklaart de slecht leesbare chat.

Afbeelding

Afbeelding

Rennie89

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 07:27

Dit is echt niet klein te krijgen :+

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 07:31

Al die Fransen willen dat volgens mij. Nu weer eentje die 12 babykledingstukken wil maar wel in klein formaat... hoe dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 07:36

Het wordt zelden (tot niet?) gecontroleerd. Ik heb het ook nog gedaan als ze het vroegen en dat is gewoon correct geleverd.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 07:42

En als ze wel controleren, voor wie zijn dan de kosten? :+

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 07:44

Ook hier in het topic heb ik wel meermaals gelezen dat mensen grotere volumes als klein pakket verzenden en dat dat prima gaat. Zelf doe ik het niet want ik zie het dan zo dat ik degene ben die fout zit als er toch gecontroleerd wordt..... Ik zou best Middel willen doen en dat scheelt maar een paar duppies toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 07:53

secricible schreef:
En als ze wel controleren, voor wie zijn dan de kosten? :+

Goede vraag. Ik vermeld wel in de chat dat ik er niet verantwoordelijk voor ben als het fout gaat. Ik weet dat het veel gebeurt.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 08:09

Ik heb idd middel aangeboden nu.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 08:21

Met Mondial Relay mag een pakket max 30 kilo wegen, als je naar hun label kijkt, voor DHL en Homerr weet ik niet uit mn hoofd.
Maar bijv. ook met post.nl een label is altijd 6,75 en mag (volgens post.nl) tot 10 kilo. Daarin is Vinted ook gewoon wat gek geloof ik..

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 09:30

Pfff het is sowieso een vervelend persoon. Nog even 0.50ct er af bieden en nu of ik het vast kan houden tot zaterdag want salaris. Her is 13e voor een tas vol babykleding.
Dahaaag :evaw:

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 10:01

Verzenden als klein zou ik zo doen, dat maakt echt geen probleem. Dat vast houden…. Tja, daar zou ik niet voor staan springen en die halve euro zou ik dan wel laten vallen.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 10:43

Hier een drammerige Franse. Gisteren gekocht vandaag ik wacht op zending dus ik reageer vandaag gaat het weg. Ruim binnen 5 dagen. Pff eerste drammer.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 10:47

Ik vind Fransen zowiezo heel erg vervelend :+

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 10:55

Ik had laatst een item verkocht en aangegeven dat ik de volgende dag kon verzenden. Meteen om 8 uur 's ochtends kreeg ik een bericht of het al verzonden was. :P

Scheelt het voor de Fransen zoveel in verzendkosten als het een klein pakket is? Ik heb dat nog niet kunnen ontdekken. Voor mij worden de verzendkosten in het overzicht niet anders. Bij zo'n pakket zou ik dat helemaal niet durven, uit angst dat ik moet bijbetalen voor het te grote/te zware pakket. Al zou je aangeven dat het op risico van de koper is. Zie dat geld maar eens te krijgen...

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 11:17

Alja schreef:
Ik vind Fransen zowiezo heel erg vervelend :+

Ik heb al een paar dingen gekocht en iets verkocht aan Fransen. Waren hele fijne transacties :j

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 11:26

Ik heb ook geen probleem met Fransen. Italianen zijn hier meestal degene die belachelijk laag bieden, of een bod doen en dan nog eens denken en besluiten dat het bod toch veel te hoog was,….

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 13:08

Ook geen problemen met Fransen en ook geen gezeur over de pakketkosten. Als ik het aanpas dan zet ik in de chat dat dit op hun uitdrukkelijk verzoek is en dat zij verantwoordelijk zijn indien er bij controle een boete of extra onkosten bij komen, en ik vraag hun akkoord. Meeste hoor je dan plots niks meer van :P

Ik vraag wel eerst met welke zender ze willen werken. Bij MR is het allemaal tot 30kg, en per formaat gaat de prijs omhoog. Bij Bpost, DHL etc gaat gewicht mee met formaat. Daar is het te nemen of te laten zoals het er staat.

mirna6308

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 13:49

hier ook een een fransen die eerst een bod doen en dan niet meer kopen. ik accepteer iederbod, meeste binnen een uur maar dan kochten ze het helaas niet..

nu die gene die steeds vroeg waneer verzend je het pakket, bleef nog steeds aandringen. nu licht het al een dag op het verzendpunt, ik ben geneigd een berichtje te sturen haha :') hier moest het dan weer snel...

ik heb er vandaag ook al weer heel wat erop gezet, ben benieuwd wat het gaat doen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 14:06

Ik kreeg net een berichtje van iemand die een baby pakje wilde kopen maar dan betalen via een tikkie en verzending met 2 postzegels. Omdat dat sneller en goedkoper zou zijn dan via Vinted :x

Hebben jullie dat wel eens mee gemaakt?

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 14:09

2 postzegels red je het nooit, dat is tot 50 gram. Scheelt wel 50 cent en de kopersbescherming...

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 14:10

@alou daar begin ik niet aan.

Dit was mijn eerste drammerige Franse. Ik heb wel veel Italianen die bieden, ik accepteer en dan is het stil.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 14:16

Alou schreef:
Ik kreeg net een berichtje van iemand die een baby pakje wilde kopen maar dan betalen via een tikkie en verzending met 2 postzegels. Omdat dat sneller en goedkoper zou zijn dan via Vinted :x

Hebben jullie dat wel eens mee gemaakt?

Ja
En doe het ook gewoon.
Filmpje van het posten en dan stopt mijn verantwoordelijkheid :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 17:41

Nou, ik ga denk ik zowat de hele kledingkast eraf halen, in zakken stoppen en naar de kringwinkel brengen. Heb een berg kledij, allemaal nog superfijn spul waar ze zelfs nog niet eens €1 voor over hebben. Heb er een ongedragen jurkje van Hollister op staan, krijg ik serieus een bod via chat "kan het voor €2 incl. verzenden" 8)7

Esmee_RSJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 17:44

Varekaj schreef:
Nou, ik ga denk ik zowat de hele kledingkast eraf halen, in zakken stoppen en naar de kringwinkel brengen. Heb een berg kledij, allemaal nog superfijn spul waar ze zelfs nog niet eens €1 voor over hebben. Heb er een ongedragen jurkje van Hollister op staan, krijg ik serieus een bod via chat "kan het voor €2 incl. verzenden" 8)7

Wat heb je er een leuke dingen tussen staan, helaas is het mijn maat niet -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 16:41

Vanochtend plots een bundel jurkjes verkocht, dus gelijk klaargemaakt voor verzenden.
Daarnet nog 2 puzzels toegevoegd, die waren in 1 minuut verkocht := Gaat wel fijn zo!

Intussen 2 extra jurkjes toegevoegd en echt een hele fikse lading eraf gehaald en naar de kledingcontainer gebracht. Dingen die al weken/maanden online stonden voor een zuchtje en nog geen animo, dat is dan echt wel einde verhaal en weg ermee.

Nu alleen nog wat vinden om de puzzels netjes in te verpakken en maandag kan alles dan gelijk naar het pakketpunt.