Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 09:08

Dat is niet helemaal waar Purny, die onderzoeken zijn aangevraagd door de fokekrs zelf, niet andersom.
heb hierboven net de link geplaatst.

Citaat:
Nertsenfokkers zien ‘verdachte bewegingen’ rond bedrijven en vragen om onderzoek
EINDHOVEN - Volgens nertsenhouders lopen er ‘s avonds en ‘s nachts soms verdachte personen rond bij hun fokkerijen. Ze hebben de overheid gevraagd om onderzoek te doen.

Wat is de intentie van mensen die zich 's avonds of 's nachts dicht bij nertsenfokkerijen ophouden, daar een tijd rondhangen om vervolgens als een dief in de nacht te verdwijnen? De ‘verdachte bewegingen’ zijn bij meerdere bedrijven gesignaleerd en voor de nertsenhouders aanleiding om bij de overheid te vragen om hier onderzoek naar te doen.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 09:10

Popstra schreef:
elnienjo schreef:
Een beurs met exotische dieren en knaagdieren? Nertsen zullen toch niet de enige dieren zijn die zo makkelijk verspreiden? Bizar dat zoiets door mag gaan.

Over nertsen gesproken, ik vind het maar vaag dat in al die bedrijven alles besmet is/raakt en geruimd moet worden.
Vraag me af of die diertjes dat virus standaard bij zich dragen!? Of lekker makkelijk want ze moesten er toch binnenkort vanaf omdat er een verbod komt op het fokken daarvan.
Over besmettingen bij ander ophok vee hoor je nooit wat.

Ik las ook al 'ns dat ze nu nertsenfokkers ervan verdenken zelf 'n besmetting naar hun stal te halen, zodat zij er ook met 'n goeie afkoopregeling vanaf kunnen. Had daar zelf ook al 'ns aan zitten denken.

_Penotti

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 09:12

Daar is geen bewijs voor Elnienjo, alleen D66 strooit met die geruchten rond.
En de afkoop regeling is niet beter dan dat ze nog tot het einde door kunnen gaan, dus weinig meerwaarde voor die bedrijven.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 09:16

Net als die uit braak van MKZ in 2001
Boeren pleegden toen zelfmoord..
Wat een drama was dat!!
Daar word overigens ook nog steeds over getwijfeld of het ruimen van alles wel echt nodig was.

Men heeft maar te buigen he voor de overheid...

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 09:20

MKZ was ook belachelijk dat ruimen, mensen lopen geen risico, dus ruimen is totaal onnodig.

Als je nu naar Denemarken kijkt, waar ook op enkele bedrijven nertsen zijn besmet, zegt Denemarken we ruimen niet.
Er is geen gevaar voor de volksgezondheid dus we gaan geen bedrijven kapot maken.
Zo kan het dus ook.

En daar komt het ook voor dus waarom zouden daar de eigenaren zelf het er in brengen? Niet.
Daarmee kun je dat gespeculeer van D66 ook meteen van de baan doen.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 09:33

Het is toch niet te snappen he!?
Mensen die hard werken hun passie ontnemen. Zulke mensen moet je juist koesteren. Mensen die hard voor hun centen werken.
Neem nu de Horeca ook in deze crisis...

Wij hebben 5 jaar terug (na jaren van lastig gevallen te zijn door inspecteurs van de belasting. Ontmoedigen heete dat... ik noemde het treiteren maar ze vonden nooit foute boekhouding)ook ons bedrijf moeten stoppen op last van de overheid. Wij hadden een Growshop. Mijn man werkte hard 6 dagen per week en we betaalden veel belasting. Je kan gewoon de boel opdoeken and that is. Geen werk meer..
Dat kan in NL

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 09:58

De bonthandel moet geld bij op het moment, de nertsenhouders krijgen een vergoeding voor elk dier en ze weten allang dat ze in 2024 moeten stoppen. Dat er nu omgerekend 1,5 miljoen per nertsenhouder gemiddeld word uitgekeerd indien ze nu stoppen is een reden waarom ze onder verdacht staan van de vele besmettingen . Ook is het zo dat er heel veel besmettingen onder mensen zijn die in contact met de nertsen zijn geweest, sommige mensen werken op meerdere fokkerijen .
Ik geloof niet dat de eigenaren hun nertsen zelf laten besmetten maar wanneer dat niet zo is dan is er eigenlijk maar één conclusie, de ertsen vormen een schakel in besmettingen en zouden allemaal geruimd moeten worden.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 10:13

Veel van die mensen die er werken zijn Polen.
Niets ten nadele van hen bedoeld, maar ze wonen wel allemaal bij elkaar.
Hier in de buurt zijn enkele Polen campings, daar wonen 5 Polen of meer in 1 chalet.
En die werken niet allemaal op hetzelfde bedrijf.

Dat zag je ook terug bij de slachterijen, daar geeft dat vee het niet door aan de mensen, maar de mensen onderling aan elkaar.

Dus dat die nertsen een schakel zijn zal waarschijnlijk niet waar zijn al willen sommige in Nederland dat graag geloven. En word daar door sommige wel op aangestuurd, naar mijn idee echt heel slecht.
Om die reden ruimt Denemarken dus ook niet. Die staan tegenover bioindustrie er wat nuchterder in dan hier in Nederland.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 10:17

Shadow0 schreef:
veerledec schreef:
Het RIVM adviseert. Het RIVM is er niet voor jou en mij, maar voor de algemene volksgezondheid.

Dat hebben ze niet zorgvuldig gedaan. Ze hebben gelogen.

Citaat:
En in dat kader is de keuze gemaakt om te zeggen dat het veilig (genoeg) was zonder mondmasker, ook al bleek toen al een bepaalde mate van onveiligheid voor de individuen uit de cijfers.

We weten helemaal niet of het 'in dat kader' gedaan is, want wat nu werkelijk de belangen en overwegingen zijn, zijn nu niet meer echt te zeggen, wel?
Het RIVM heeft aantoonbaar een heel vaak onjuiste info verstrekt. Ze hebben in dit geval gelogen over de onderbouwing van hun advies. Hoe moeten we nog weten dat daaronder wel een echte zorg voor het algemeen belang ligt? En wat die invulling van het algemeen belang dan is?

Citaat:
Ik denk overigens niet dat we het heel erg oneens zijn.

Ik denk dat wij het wel oneens zijn. Ik vind het niet aanvaardbaar om te liegen of informatie achter te houden.

Citaat:
Maar ik weet uit de berichtgeving omtrent vaccineren al langer dat er zo gewerkt wordt. Het is goedkoper en veilig om vaccinaties te combineren, dus dat wordt als norm gegeven door het RIVM. Ga je zelf op zoek naar de cijfers, dan blijkt dat het RIVM aangeeft dat dat wel betekent dat ze minder goed werken. Maar binnen de marges.

En het is zo dom en zo schadelijk... want de vertrouwensbreuken kunnen nu al bijna niet meer hersteld worden. En erger, dat zie je zowel rondom vaccinaties als rondom covid: er is bijna geen ruimte meer voor constructieve kritiek. Want kritiek betekent al heel snel dat je geassocieerd wordt (en als je pech hebt ook uitkomt bij) conspiracies en nogal nare bewegingen. Met als gevolg dat inhoudelijk zinvolle kritiek niet meer gehoord wordt. Mensen krijgen alleen nog maar meer het idee dat ze maar wordt voorgehouden (want dat is ook zo), besluitvorming verslechtert, en het wantrouwen groeit.

Integriteit is hier zo belangrijk! Het is niet erg dat er fouten gemaakt worden als die oprecht gemaakt worden en we die daarna oprecht kunnen bespreken. DIe bereidheid is er beslist!
Maar met leugens en onwaarheden en achterhouden van informatie en het niet eerlijk onderbouwen van de adviezen wordt die ruimte steeds kleiner, en ondertussen zijn er mensen ziek geworden en doodgegaan aan dit beleid - maar zijn er ook mensen die nu weten dat ze anderen hebben besmet terwijl het vermijdbaar was en ze daar geen keuze in hebben gehad. En er zijn mensen die ruzie hebben gekregen met hun werkgever omdat zij stonden op meer bescherming terwijl de werkgever naar het RIVM wees.
Zoveel vertrouwen, zoveel goodwill... verspeeld en misbruikt.

Ach, gelogen...je zou kunnen stellen dat het RIVM op een aantal momenten adviezen heeft gegeven die na voortschrijdend inzicht niet de beste adviezen bleken te zijn. Maar dat is ook inherent aan moeten adviseren over maatregelen voor iets waar we nog nauwelijks wat over weten. En dat is wrang, want dat kost levens. En ze hebben inderdaad een periode veel te weinig op de verpleeghuizen gelet.

Maar niet alleen het RIVM zit in het OMT he? Daar zit een hele club van experts, van allerlei organisaties. Van vertegenwoording van huisartsen tor microbiologie tot intensivisten tot ouderengeneeskunde. Het RIVM mag de door hun geformuleerde adviezen vervolgens uitleggen aan de kamer. Dus die staat in de kijker.

En wie is 'het RIVM'? Uiteindelijk ook maar gewoon een club mensen als jij en ik, die ook kwetsbare mensen in hun omgeving hebben. Ook dierbaren hebben verloren. En die nu voor deze moeilijke klus staan. Ik ken verschillende mensen die er werken. En bij geen enkele daarvan heb ik het idee dat diegene denkt: laten we de boel eens even lekker besodemieteren. Echt niet. Die willen dit tot een goed einde brengen. Het liefst gisteren nog.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 10:33

Popstra schreef:
Mensen die hard werken hun passie ontnemen. Zulke mensen moet je juist koesteren. Mensen die hard voor hun centen werken.

Wij hebben 5 jaar terug (na jaren van lastig gevallen te zijn door inspecteurs van de belasting. Ontmoedigen heete dat... ik noemde het treiteren maar ze vonden nooit foute boekhouding)ook ons bedrijf moeten stoppen op last van de overheid. Wij hadden een Growshop. Mijn man werkte hard 6 dagen per week en we betaalden veel belasting. Je kan gewoon de boel opdoeken and that is. Geen werk meer..
Dat kan in NL

Dat dat soort winkels überhaupt toegestaan werden/worden is natuurlijk absurd. Je weet dat je per definitie een criminele sector ondersteunt daarmee, en crimineel verdiend geld het 'witte' circuit in sluist. Het spul mag niet gekweekt (maar bij een hoeveelheid planten voor eigen gebruik wordt niet tot vervolging overgegaan) en niet verkocht (anders dan in kleine hoeveelheden door vergunningsplichtige winkels, die het niet mogen inkopen) worden.
Waarom zou je dan in vredesnaam een winkel beginnen die daar actief aan bijdraagt? En dan verbaasd zijn dat je door de overheid wordt tegengewerkt?

Overigens maakt het daarbij niet uit of jullie hard werkten of niet. Dat ontmoedigingsbeleid is echt niet ingezet omdat er iemand bang was dat growshophouders luie mensen zouden zijn ofzo. Dat is puur gedaan omdat die winkels vrijwel alleen leveren aan wietkwekers, al zal er in theorie vast ook wel eens een per ongeluk een terrariumhouder voor een zeldzame tropische plant zijn binnengestapt.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 10:38

MarryAnneR schreef:
Nou gelukkig hier gisteren getest en net uitslag. Negatief! Nog steeds een knallende koppijn maar hopelijk gaat dat snel over.
Ik had er geen last van dat ik de deur niet uit kon. Daar voelde ik mij ook echt te ziek voor.

Ik voel mij vooral opgelucht nu bij het idee dat ik niet onbewust iemand anders ziek gemaakt heb.

Ik ben ook nog steeds beroerd, terwijl ik eerder deze week negatief getest ben. Volgens mij gaat er nog een ander naar virusje rond.

@Coby: houd de website coronatest.nl goed in de gaten. Daar stond bij mij binnen 12 uur de uitslag op. Ik had toen nog geen mail oid ontvangen.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 11:30

bigone schreef:
De bonthandel moet geld bij op het moment, de nertsenhouders krijgen een vergoeding voor elk dier en ze weten allang dat ze in 2024 moeten stoppen. Dat er nu omgerekend 1,5 miljoen per nertsenhouder gemiddeld word uitgekeerd indien ze nu stoppen is een reden waarom ze onder verdacht staan van de vele besmettingen . Ook is het zo dat er heel veel besmettingen onder mensen zijn die in contact met de nertsen zijn geweest, sommige mensen werken op meerdere fokkerijen .
Ik geloof niet dat de eigenaren hun nertsen zelf laten besmetten maar wanneer dat niet zo is dan is er eigenlijk maar één conclusie, de ertsen vormen een schakel in besmettingen en zouden allemaal geruimd moeten worden.

Van 1,5 miljoen kun je toch lekker op pensioen gaan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 11:34

elnienjo schreef:

Je bedoelt van wat er nog over is nadat je hebt afgelost bij de bank, denk ik. Want wie een groot bedrijf heeft, heeft ongetwijfeld geïnvesteerd en leningen uitstaan.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 11:40

Was het maar zo mooi Elnienjo.

Dat zijn bedrijven met sheds. Die sheds kan niets anders in gehouden worden, dus zullen afgebroken moeten worden. Dat is niet gratis :+

Daarnaast heeft deze bedrijfstak enorm geïnvesteerd in grotere kooien enz, want onze overheid gaf toen aan dat ze niet gesloten zouden worden en mochten blijven bestaan.
Tonnen zijn er toen geïnvesteerd, meteen daarna kelderde de prijzen, dus van deze investering is bijna niets terug verdient.
En onze overheid zou weer eens niet zijn zoals ze zijn, zo oneerlijk als de pest en gaf toen alsnog dat verbod.
Dus dat geld kunnen ze hypotheek aflossen, de sheds afbreken en dan is het echt wel op.
daar kunnen ze geen pensioen van betalen.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 11:42

Popstra schreef:
Net als die uit braak van MKZ in 2001
Boeren pleegden toen zelfmoord..
Wat een drama was dat!!
Daar word overigens ook nog steeds over getwijfeld of het ruimen van alles wel echt nodig was.

Men heeft maar te buigen he voor de overheid...

Tenzij je Unilever, Shell of de KLM bent. Dan buigt de overheid opeens naar jou.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 11:44

safina schreef:
elnienjo schreef:

Je bedoelt van wat er nog over is nadat je hebt afgelost bij de bank, denk ik. Want wie een groot bedrijf heeft, heeft ongetwijfeld geïnvesteerd en leningen uitstaan.

Oja de bank natuurlijk. ook een partij waar de overheid alles naar laat hangen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 11:58

Natuurlijk lijkt anderhalf miljoen veel geld, maar pensioen?? De overheid zou ook moeten toestaan dat er bouwkavels komen ipv de schuren. Wanneer ze die afbreken en ergens anders er woningen voor kunnen bouwen levert het nog iets op.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 12:38

oomens schreef:
Popstra schreef:

Dat kan in NL

Dat dat soort winkels überhaupt toegestaan werden/worden is natuurlijk absurd. Je weet dat je per definitie een criminele sector ondersteunt daarmee, en crimineel verdiend geld het 'witte' circuit in sluist. Het spul mag niet gekweekt (maar bij een hoeveelheid planten voor eigen gebruik wordt niet tot vervolging overgegaan) en niet verkocht (anders dan in kleine hoeveelheden door vergunningsplichtige winkels, die het niet mogen inkopen) worden.
Waarom zou je dan in vredesnaam een winkel beginnen die daar actief aan bijdraagt? En dan verbaasd zijn dat je door de overheid wordt tegengewerkt?

Overigens maakt het daarbij niet uit of jullie hard werkten of niet. Dat ontmoedigingsbeleid is echt niet ingezet omdat er iemand bang was dat growshophouders luie mensen zouden zijn ofzo. Dat is puur gedaan omdat die winkels vrijwel alleen leveren aan wietkwekers, al zal er in theorie vast ook wel eens een per ongeluk een terrariumhouder voor een zeldzame tropische plant zijn binnengestapt.

Belasting had anders geen enkel probleem hoor met het volgens jou ,,criminele,, geld. Maar sneu dat je zo reageerd.

Zo nu weer verder ontopic

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 12:38

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 12:45

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 12:50

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 13:02

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 13:26

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 14:16

Het nertsenprobleem toont mi vooral aan dat deze pandemie ook in Nederland had kunnen ontstaan ipv in Wuhan. Een virus dat kan overspringen van dier op mens en visa versa, een land met meer productievee dan inwoners, een systeem gedreven op export en financiële belangen ipv op dierenwelzijn, verkeerde omstandigheden voor werknemers. Waar is het fout gegaan?

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 14:20

Nou, bij ons worden wilde dieren en consumptie dieren niet bij elkaar gestopt hoor.