Algemeen Corona-topic #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 20:56

Komen jullie uit Engeland? Hier houd je vrijwel overal rechts aan...

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 20:57

Ik lees stilletjes mee maar ik heb links geleerd, zodat het verkeer je ziet aankomen. :)

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 20:57

purny schreef:
Komen jullie uit Engeland? Hier houd je vrijwel overal rechts aan...

Het gaat hier over lopen over een weg waar auto's rijden. Daar loop ik ook links.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 20:58

Lopend niet rechts houden, ik heb ook links lopen buiten bb kom geleerd. Vanwege de veiligheid

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 21:08

Leuk Monique , nieuwe carrière !

Pindabear

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 21:10

Ik zou ook links gaan lopen.

Hier vandaag lekker rustig buiten. Regelmatig lekker voor in de tuin in het zonnetje gezeten. M’n buren in hun eigen tuin erbij.. buurman van paar huizen verderop stond er ook bij, maar dan op de stoep met dus ook paar meter afstand. Evengoed dus een gezellige dag gehad.
Schuin tegenover ons zijn ze de hele dag al samen bij hun in de achtertuin met 5 andere personen van 4 huishoudens. En allemaal zonder de 1,5 meter afstand. Zoiezo zijn ze daar elke dag wel samen met een ander gezin uit de buurt, ik maak me er maar niet te druk om. Het is hun domme keuze om het te doen en als ze ziek worden dan vind ik dat ze dan ook niet moeten gaan zeuren.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 21:11

Dan ben ik daar tekort geschoten... Maar goed dat ik niet over weggetjes loop dan

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 21:15

Als de mensen die links lopen om verkeer aan te zien komen daar dan ook wat mee doen en Even de berm in stappen.... maar nee. Dát gebeurt dan weer niet.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 21:20

bigone schreef:

Ha, heb vorig jaar heel veel geschilderd, ook best wat verkocht via een boerderijwinkel in Nederland. Maar na een val in oktober heb ik heel lang last van mijn schouder gehad. Beetje angst om weer te beginnen, maar wel genoten vandaag.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 21:27

MoniqueT schreef:
Hier nog steeds niet van huis, maar eindelijk mooi weer om lekker buiten te kunnen zitten met 22 graden. Heb een coronaschilderij gemaakt (inspiratie van een Facebookpost hoor). Om vier uur begon het hard te waaien, daarna te onweren en geloof het of niet: fikse hagelbuien en de hele tuin en alle daken spierwit! Nu, zonnetje, wolken, regenboog, heel mooi!

Nog mijn Spaanse les online gehad en nu gewoon moe van best een intensieve dag. Het kan nog :-)

[ [url=m/xBQYXy.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik vind hem erg leuk !!

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 21:29

MoniqueT schreef:
bigone schreef:

Ha, heb vorig jaar heel veel geschilderd, ook best wat verkocht via een boerderijwinkel in Nederland. Maar na een val in oktober heb ik heel lang last van mijn schouder gehad. Beetje angst om weer te beginnen, maar wel genoten vandaag.

Wauw had je dat schilderij zelf gemaakt, dat had ik even gemist. Heel gaaf!

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 21:32

MizzMontana schreef:

Wauw had je dat schilderij zelf gemaakt, dat had ik even gemist. Heel gaaf!

Pindabear

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 21:33

Wauww wat een super mooi schilderij Monique

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 21:34

Needje schreef:
Als de mensen die links lopen om verkeer aan te zien komen daar dan ook wat mee doen en Even de berm in stappen.... maar nee. Dát gebeurt dan weer niet.

Haha nee idd, ze lopen wel eens tegen m’n auto aan als ik al stil sta omdat ik er niet langs kan vanwege tegenliggers :')
Ze kijken je dan aan alsof je ze aanrijdt ofzo maar als ik al stilsta kan ik ze niet ontwijken :+

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 21:38

Leuke stijl heb je zeg, mooie kleuren, leuk plaatje...zou hem zo ophangen +:)+

Waarom zou je als wandelaar überhaupt de berm in "moeten" op een plek waar je gewoon mag lopen?
Lijkt me ook niet lekker als het een modderzooitje is :P

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 21:40

Ik vind het tegen het verkeer in lopen echt heel raar. Heb daardoor ooit bijna een voetganger verongelukt.

Kreeg een tegenligger en moest plotseling de berm in, de voetganger bleef doorlopen en ik kon niet met vol geweldig remmen. We kwamen daardoor heel snel dicht bij elkaar en het ging maar net goed.
Als ik haar op de rug had gehad hadden we langzaam door kunnen rijden.

Heb ook weleens mensen gehad die heel boos werden omdat ze de berm in moesten omdat we met 2 auto's maar net op de weg konden blijven.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 21:42

Ik ga altijd de berm in zelf, ook hardlopend altijd achterom kijken of tegemoet komers wel om mij heen kunnen. Zo niet zal ik altijd zorgen dat ik op tijd ver genoeg de berm in ben.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 22:00

Ik woon aan deze dijk, vanuit de foto gezien sta ik voor mijn huis.
Het pad wat je links ziet is een onderdijk, bedoeld voor aanwonenden.
Mijn idee is dus ook links. Ik loop hier meerdere keren per dag met de hond, en sinds de corona crisis is het aanzienlijk drukker geworden met wandelaars (avondvierdaagse is er niets bij :') ). Je moet dus gewoon
slalommen....
Het is idd buiten de bebouwde kom

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 22:37

verootjoo schreef:
Needje schreef:

Haha nee idd, ze lopen wel eens tegen m’n auto aan als ik al stil sta omdat ik er niet langs kan vanwege tegenliggers :')
Ze kijken je dan aan alsof je ze aanrijdt ofzo maar als ik al stilsta kan ik ze niet ontwijken :+

Dit inderdaad, heb ik ook enorm vaak. Ik woon in een straat zonder stoep, doorgaande weg binnen bebouwde kom. Iedereen loopt op de weg waar ook een berm is, en niemand stapt ook maar met 1 voet de berm in. En de verontwaardigde blikken!

Geweldig leuk schilderij Monique!

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 22:39

NOS kopt nu dat in Duitsland de besmettingsgraad gestegen is naar 1.0.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 22:50

stukje uit ad live:
20:42
Morgen opent de Zweedse meubelgigant IKEA landelijk weer haar deuren. In de Bredase vestiging werden vandaag de laatste puntjes op de i gezet. Zo mogen er maximaal 600 klanten tegelijkertijd winkelen en is het restaurant in de vestigingen dicht. Dus geen Zweedse balletjes in room- of bessensaus. ,,We promoten de heropening bewust niet. We blijven aanmoedigen aankopen online te blijven doen."

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 22:50

speurneusc schreef:
stukje uit ad live:
20:42
Morgen opent de Zweedse meubelgigant IKEA landelijk weer haar deuren. In de Bredase vestiging werden vandaag de laatste puntjes op de i gezet. Zo mogen er maximaal 600 klanten tegelijkertijd winkelen en is het restaurant in de vestigingen dicht. Dus geen Zweedse balletjes in room- of bessensaus. ,,We promoten de heropening bewust niet. We blijven aanmoedigen aankopen online te blijven doen."

Niet promoten? Het was vorige week toch al bekend dat ze open gingen?

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 22:58

Druk in verbouwing en vandaag daardoor toch naar de Gamma geweest. Wat ik daar trof was geweldig! Beveiliging bij de deur. Geen echtparen en kinderen naar binnen. 1 persoon per gezin toegedaan. Een oase van rust en ruimte. Zo kan het ook!

En ik denk dat Ikea daar ook zo’n rol in gaat spelen hoop ik op een creatieve manier.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 23:05

Bij ons is de Mac Donalds weer open gegaan, schijnt een hele file gegeven te hebben :')
Het is niet eens lekker _O-

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 23:10

Las net dat er in Engeland inmiddels 106 zorgmedewerkers zijn overleden. Hun families krijgen 60.000 pond als tegemoetkoming. Deze helden konden niet thuisblijven zegt Johnson. Misschien is het juist goed om dit bekend te maken , kan me niet voorstellen dat in ons land geen slachtoffers zijn gevallen onder medisch personeel dus hoop dat het nog word verteld zodat er duidelijk word dat zij dood zijn en er nog meer volgen wanneer mensen de regels aan hun laars lappen .