Algemeen Corona-topic #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 19:36

brokjes schreef:
Maar hoe is het daar zo ontzettend uit de hand gelopen? Deze praktijken zijn niet in Azië geweest toch?

Te laat met maatregelen nemen. Het komt echt op een paar dagen aan of je de complete chaos krijgt of een gewone chaos zeggen de wetenschappers.
En toch best veel 65-plussers daar.
Laatst bijgewerkt door Pandora2 op 20-03-20 19:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Loretta

Re: Algemeen Corona-topic #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 19:41

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 19:43

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 19:44

Europa gaat op dit gebied toch echt even compleet de mist in... :x
Als het er echt op aankomt, is het ieder voor zich.
Laatst bijgewerkt door Pandora2 op 20-03-20 19:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 19:44

Pandora2 schreef:

Er is 0,0 samenwerking binnen de EU.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 19:45

Destination schreef:
Loretta schreef:
Belgie heeft de grens al dichtgegooid. Nu wil Duitsland dat ook doen.

https://www.ad.nl/binnenland/duitse-pol ... iBTPKWh_pw

Nee, Duitsland wil dit niet. Er zijn slechts enkele Duitse politici in de grensstreek die dit zouden willen.

Ik snap hun zorgen heel goed.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 19:46

Loretta schreef:
Pandora2 schreef:

Het grappige is dat nu iedereen de samenwerking mist en dat voor deze crisis de mensen willen dat ieder land zijn eigen beslissingen neemt en dat 'Europa' zich niet teveel moet bemoeien.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 19:46

Ik snap de zorgen, maar het betreft alleen de grensstreek waar hierover worst gesproken. Op nationaal niveau is het nog niet op zo’n manier ter sprake gekomen, dat ze zeer binnenkort dicht gaan. Dus nee, Duitsland wil dit niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 19:48

brokjes schreef:
Maar hoe is het daar zo ontzettend uit de hand gelopen? Deze praktijken zijn niet in Azië geweest toch?

Uit Wuhan kwamen toch ook zulke vreselijke berichten?
Hier een verhaal over een paar families in Wuhan, waar verplicht heel snel gecremeerd moest worden en mensen geen afscheid kunnen nemen. Afschuwelijk.
https://www.trouw.nl/a-b1abd2aa

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 19:49

Destination schreef:
Ik snap de zorgen, maar het betreft alleen de grensstreek waar hierover worst gesproken. Op nationaal niveau is het nog niet op zo’n manier ter sprake gekomen, dat ze zeer binnenkort dicht gaan. Dus nee, Duitsland wil dit niet.

Die zullen ook wel hun landelijke politici wijzen op het feit dat er toeristisch verkeer tussen beide landen is. Ik denk niet dat hier het laatste woord over gezegd is. Belgie zat mrt exact hetzelfde probleem en die zit nu op slot voor Nederlanders.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 19:50

Uit t artikel lijkt te blijken dat Duitsland hun eigen inwoners binnen wil houden.. maar ik neem aan dat het reizen van Duitsers beperkt is? Of dat er daar ook een advies gegeven wordt als 'ga niet ergens heen waar je niets te zoeken hebt?' Of is dat niet zo?

Op slot klinkt zo drastisch... er wordt geadviseerd om niet veel te reizen en geen 'vreemden' te tegen te komen.. Blijkbaar moeten mensen tegen zichzelf beschermd worden..
Snap ik ook wel weer gezien ik gister een jongedame op NPO1 nogal overtuigd hoorde zeggen "Fok de politie, ik ga helemaal niet binnen blijven, ik loop buiten als ik dat wil" ... #niveautjehoor :')
Laatst bijgewerkt door Cer op 20-03-20 19:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 19:51

Loretta schreef:
Destination schreef:

Die zullen ook wel hun landelijke politici wijzen op het feit dat er toeristisch verkeer tussen beide landen is. Ik denk niet dat hier het laatste woord over gezegd is. Belgie zat mrt exact hetzelfde probleem en die zit nu op slot voor Nederlanders.

Het zal wellicht op termijn gebeuren, maar ik verwacht sowieso niet in het weekend. Het is te simpel om te zeggen dat Duitsland dit wil, dan mis je de nuance.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 19:52

Nou Hornbach feestje is hier vanaf vanmorgen over mochten nog maar beperkt aantal bezoekers naar binnen. Hebben ze goed geregeld zelf met hun kudde gedrag. :')

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 19:53

Cer schreef:
Uit t artikel lijkt te blijken dat Duitsland hun eigen inwoners binnen wil houden.. maar ik neem aan dat het reizen van Duitsers beperkt is? Of dat er daar ook een advies gegeven wordt als 'ga niet ergens heen waar je niets te zoeken hebt?' Of is dat niet zo?

Ik type nu op mijn telefoon, dus even heel kort.
- In alle deelstaten zijn alleen de noodzakelijke winkels open.
- De federale overheid raadt ten zeerste af om nu op vakantie te gaan, dit geldt voor zowel binnen- als buitenland.
- Enkele deelstaten gaan verder (zoals Beieren) en daar mag je nu alleen nog maar met een briefje de straat op.
- Veel deelstaten en steden hebben een samenscholingsverbod. In Rheinland-Pfalz is dit bijvoorbeeld 5 personen, in Keulen 2. Dit geldt niet voor werkcollega’s en familie.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 19:56

Marie_Anne schreef:
brokjes schreef:

Uit Wuhan kwamen toch ook zulke vreselijke berichten?
Hier een verhaal over een paar families in Wuhan, waar verplicht heel snel gecremeerd moest worden en mensen geen afscheid kunnen nemen. Afschuwelijk.
https://www.trouw.nl/a-b1abd2aa

Ik denk dat ze bedoelen op het dodenaantal. Hoe kan het zo uit de hand lopen in Italië waarbij er 100'en doden per dag bijkomen en in China niet.

In China konden ze op 11 dagen een heel ziekenhuis uit de grond halen, hier in Europa krijgt men dat gewoon niet klaar om op zo'n korte tijd zo'n dingen te doen

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 19:56

Destination schreef:
Het zal wellicht op termijn gebeuren, maar ik verwacht sowieso niet in het weekend. Het is te simpel om te zeggen dat Duitsland dit wil, dan mis je de nuance.

Dat is dan niet helemaal goed geformuleerd. Maar dat het in de lucht hangt is toch wel duidelijk. Ik begrijp dat dit voor de grensregio een heel groot probleem vormt.

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 19:59

Jadeleigh263 schreef:
Ik weet niet of het al gedeeld was, maar Amerikanen slaan massaal kogels in sinds de coronacrisis. Ik weet niet wat ze denken daarmee te kunnen doen? Virusdeeltjes neer knallen? Want bij een lockdown zou je in ieder geval niet meer buiten mogen komen om te schieten. 8)7

Dan ben ik toch blij dat wij hier voor WC-papier zijn gegaan... :+

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b742b321/

Houd het topic niet bij maar wilde toch even uitleg geven hierover aangezien er weer lekker lacherig over word gedaan...

Maar de gevangenissen hier laten momenteel gevangenen weer vrij ivm covid, en mensen vinden dat geen fijn idee. Daarnaast heeft de politie aangegeven dat ze niet meer komen tenzij het een leven of dood situatie betreft. Dus criminele activiteiten stijgen nogal. Veel mensen vinden dit geen veilig gevoel en willen gewoon in staat zijn om zich zelf te beschermen...

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 20:03

Libera schreef:
Jadeleigh263 schreef:
Ik weet niet of het al gedeeld was, maar Amerikanen slaan massaal kogels in sinds de coronacrisis. Ik weet niet wat ze denken daarmee te kunnen doen? Virusdeeltjes neer knallen? Want bij een lockdown zou je in ieder geval niet meer buiten mogen komen om te schieten. 8)7

Houd het topic niet bij maar wilde toch even uitleg geven hierover aangezien er weer lekker lacherig over word gedaan...

Maar de gevangenissen hier laten momenteel gevangenen weer vrij ivm covid, en mensen vinden dat geen fijn idee. Daarnaast heeft de politie aangegeven dat ze niet meer komen tenzij het een leven of dood situatie betreft. Dus criminele activiteiten stijgen nogal. Veel mensen vinden dit geen veilig gevoel en willen gewoon in staat zijn om zich zelf te beschermen...

Dat klinkt als the purge maar dan zonder moorden maar wel alle andere criminele activiteiten, bbrr eng

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 20:07

Libera schreef:
Maar de gevangenissen hier laten momenteel gevangenen weer vrij ivm covid, en mensen vinden dat geen fijn idee.

Dat gaat toch om non-violent offenders? Kleinere dingen over het algemeen? Heel veel mensen in de gevangenis hebben niet zo heel veel gedaan en zijn ook bij terugkeer echt niet zomaar een gevaar.

Wapens maken wel de meeste situaties aanzienlijk gevaarlijker (niet veiliger!)

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 20:09

PSvanLot schreef:
Loretta en Pandora2 schreef:

Het grappige is dat nu iedereen de samenwerking mist en dat voor deze crisis de mensen willen dat ieder land zijn eigen beslissingen neemt en dat 'Europa' zich niet teveel moet bemoeien.

Klopt!
EU is niet bevoegd voor volksgezondheid, dus kàn ook helemaal niets doen.
Hopelijk doet dit inzien wat het nut is van Europese samenwerking en de EU :list:

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 20:10

Shadow0 schreef:
Libera schreef:
Maar de gevangenissen hier laten momenteel gevangenen weer vrij ivm covid, en mensen vinden dat geen fijn idee.

Dat gaat toch om non-violent offenders? Kleinere dingen over het algemeen? Heel veel mensen in de gevangenis hebben niet zo heel veel gedaan en zijn ook bij terugkeer echt niet zomaar een gevaar.

Wapens maken wel de meeste situaties aanzienlijk gevaarlijker (niet veiliger!)

Nonviolent offender stelen nog steeds je huis leeg, of je auto...
Maakt eigenlijk helemaal niet uit waarom ze daar zaten, mensen voelen zich gewoon niet veilig bij het idee dat ze vrij gelaten worden. Ze zitten er natuurlijk niet omdat ze onschuldig zijn.

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 20:12

Libera schreef:
Jadeleigh263 schreef:

Met hier bedoel jij in Amerika toch? In nl is dat namelijk zeker niet het geval.

Wel worden er in nl minder gevangen opgenomen. Dus de zelfmelders bijvoorbeeld moeten later komen ipv nu. Het laatste wat je wilt is corona in een gevangenis

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 20:13

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 20:13

Libera schreef:
Jadeleigh263 schreef:

Ik snap dan wel dat mensen dan meer wapens halen als het een wezenlijk onderdeel van hun gevoel van veiligheid is. Ik bedoel, Duitsers hebben een veilig gevoel wanneer ze een hele voorraad wc-papier hebben en dat wordt ook niet allemaal gebruikt deze crisis :+

Ik vond het echt een goede toespraak van de koning, een heel duidelijk verhaal. Fijn ook dat hij verschillende groepen mensen benoemd heeft en meer over gevoelens praatte dan over feiten.

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 20:14

Daks schreef:
Libera schreef:

Met hier bedoel jij in Amerika toch? In nl is dat namelijk zeker niet het geval.

Wel worden er in nl minder gevangen opgenomen. Dus de zelfmelders bijvoorbeeld moeten later komen ipv nu. Het laatste wat je wilt is corona in een gevangenis

Uhm ja... het ging over Amerika namelijk? Of hamsteren mensen in NL nu ook ammunitie?