Ergernis in het verkeer

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 21:17

MairiMacBran schreef:
Niet zozeer een ergernis in het verkeer, maar wel ergernis tegenover de mensen die beslissen dat je de weg op mag; het CBR. Mijn schoonvader is net voor zijn 75-jaar-keurig geweest, wat een ongelofelijke wassen neus weer.
Hij had zo dement als een deur kunnen zijn, of op een andere manier volkomen ongeschikt om in een auto te stappen, het enige wat ze hebben gedaan is een simpele ogentest. Schoonvader had de derde rij uit zijn hoofd geleerd, want die vragen ze altijd, en dus glansrijk door de test en mag weer vijf jaar lang de weg op. En effe meer dan 200 euro aftikken voor twee minuten…Mijn schoonmoeder moet volgend jaar en is echt een gevaar op de weg. Maar zij kan ook nog best die derde regel uit haar hoofd leren, dus mag straks ook weer de weg onveilig maken.
Onze zoon met autisme moest van het CBR een verklaring van een psychiater hebben om rijgeschikt verklaard te worden. Ook zoiets onnozels. Zo’n psychiater kan in vijf minuten nooit beoordelen in hoeverre zijn autisme een rol speelt in het verkeer.
Geen wonder dat er zoveel mensen rondcrossen die je het liefst nooit meer in een auto zou willen zien, zo gevaarlijk. Die keuring slaat nergens op.

Herkenbaar.
Mijn opa hoefde dan niet naar het cbr maar naar de huisarts voor een keuring. Met een zielig verhaal kreeg hij het toch voor elkaar dat zijn rijbewijs weer verlengd werd.
Stok doof, merkte helemaal niet van wat er om hem heen gebeurde en slechte reactie vermogen.
Mijn broer stond ooit naast hem voor een stoplicht. Hij zwaaien, raam open en roepen, toeteren. Geen reactie helemaal niets. Hij bleef stom voor zich uit staren :+
Levensgevaarlijk. Nu rijd hij gelukkig ongeveer 2 jaar al geen auto meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 21:25

MairiMacBran schreef:
Niet zozeer een ergernis in het verkeer, maar wel ergernis tegenover de mensen die beslissen dat je de weg op mag; het CBR. Mijn schoonvader is net voor zijn 75-jaar-keurig geweest, wat een ongelofelijke wassen neus weer.
Hij had zo dement als een deur kunnen zijn, of op een andere manier volkomen ongeschikt om in een auto te stappen, het enige wat ze hebben gedaan is een simpele ogentest. Schoonvader had de derde rij uit zijn hoofd geleerd, want die vragen ze altijd, en dus glansrijk door de test en mag weer vijf jaar lang de weg op. En effe meer dan 200 euro aftikken voor twee minuten…Mijn schoonmoeder moet volgend jaar en is echt een gevaar op de weg. Maar zij kan ook nog best die derde regel uit haar hoofd leren, dus mag straks ook weer de weg onveilig maken.
Onze zoon met autisme moest van het CBR een verklaring van een psychiater hebben om rijgeschikt verklaard te worden. Ook zoiets onnozels. Zo’n psychiater kan in vijf minuten nooit beoordelen in hoeverre zijn autisme een rol speelt in het verkeer.
Geen wonder dat er zoveel mensen rondcrossen die je het liefst nooit meer in een auto zou willen zien, zo gevaarlijk. Die keuring slaat nergens op.

Ik ben zelfs afgekeurd geweest door een psychiater die heel m'n verhaal heeft verdraaid. Kost klauwen vol met geld. Nu ben ik uit eindelijk voor altijd goedgekeurd 2de zag niet in waarom ik niet zou kunnen rijden. En blijkt maar weer, sta al 3 jaar schadevrij met 23 en nu 2.5 jaar rijbewijs. Maar wel even 1.5 ton gereden binnen die tijd als het niet meer is.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 22:28

Marije_1997 schreef:
MairiMacBran schreef:

Ik ben zelfs afgekeurd geweest door een psychiater die heel m'n verhaal heeft verdraaid. Kost klauwen vol met geld. Nu ben ik uit eindelijk voor altijd goedgekeurd 2de zag niet in waarom ik niet zou kunnen rijden. En blijkt maar weer, sta al 3 jaar schadevrij met 23 en nu 2.5 jaar rijbewijs. Maar wel even 1.5 ton gereden binnen die tijd als het niet meer is.

Heb een epileptische aanval gehad in eind 2019 en begin 2020. Beiden in mijn slaap. Geen voorgeschiedenis, niet bij mij of mijn familie. Sinds begin 2021 pas mijn rijbewijs terug en mag begin 2023 op herkeuring.

Daar zou ik mee kunnen leven, maar: eind 2019 scheurde een gast (beginnend bestuurder)met 120 door ons dorp. Maximale snelheid 50. Zijn straf? 6 maanden rijontzegging.

Dus als je je als een gek gedraagt wordt je minder hard bestraft dan wanneer je 2x een epileptische aanval in je slaap hebt die met medicatie volledig onder controle is. Leuk man! :roll:

luuntje

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 10:01

Cowboy datis toch raar.

Zo’n snelheidsduivel zouden ze (op eigen kosten) opnieuw zijn/haar rijbewijs moeten laten halen.

Mijn buurman heeft ook 1x een epileptische aanval gehad. En mocht ook maanden geen auto meer rijden.
Gelukkig kreeg hij wel na verloop van tijd zijn rijbewijs terug.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-21 09:09

Ik had vd week een of andere mafklapper dat leek helemaal nergens op.
Reed een zwaar beladen vrachtwagen met daarachter 3 auto’s, ik als laatste.
Kwamen een dorp uitrijden en 80 weg dus die vrachtwagen was nog aan het optrekken maar ging niet gigantisch langzaam ofzo, 1e auto haalt in, oké prima maar hij was er net voorbij en moest vervolgens echt vol in de remmen omdat hij linksaf wou 8)7
Vrachtwagen moest ook echt vol in de ankers, dan denk ik echt, hoezo ga je inhalen terwijl je ietsjes verderop links af moet?
Het is dat er geen tegemoetkomend verkeer kwam anders had die vrachtwagen die kerel hartstikke dood gereden, die kon dat nooit meer afremmen.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-21 09:19

Dat is niet eens meer maf te noemen. Die is gewoon levensmoe 8)7

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-21 11:53

Gisteravond in het pikkedonker een bestuurder zonder verlichting. Hoe dan...

Domino_2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-21 15:08

Vanochtend op weg naar stal een bejaarde dame tegengekomen die echt niet meer kon rijden. We draaien vanaf een stoplicht een 80 km weg op. Mw. blijft 60 rijden. Ik doe mijn knipper aan om haar in te halen, gaat ze zelf links rijden, want twee kilometer verderop moest ze naar links de snelweg op. En mij had ze niet opgemerkt.

Eenmaal op de snelweg bleef ze 60 rijden. Toen ik haar inhaalde (ik moest een andere kant op dan zij) zag ik dat ze met haar neus bijna tegen de voorrruit zat.

Het was dat ik haar nummerplaat niet had gezien, anders had ik de politie gebeld.

MairiMacBran

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-21 16:31

Daar stikt het hier van. Veel ouwetjes die voor hun boodschappen etc. toch echt de weg op moeten vinden ze zelf. Ze rijden gevaarlijk langzaam, gaan bij elke bocht of tegenligger op de rem, slingeren en zijn bang voor de berm dus rijden midden op de weg. Inhalen durf ik ze niet, want als ze iets aan zien komen schrikken ze en geven een slinger aan het stuur en op de weggetjes hier is geen enkele uitwijkmogelijkheid.

Of je hebt juist de ouwe scheurijzers die zonder ook maar iets op te merken veel te hard rijden, inhalen waar dat beslist niet kan, en alles wat kleiner is dan een trekker of vrachtwagen over het hoofd zien. Dat type chauffeur heb je uiteraard ook veel onder jonge gastjes, maar die hebben meestal nog een functionerend reactievermogen.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 19:35

Hmm, een luchtballon die +/- 30 meter boven de A7 hangt. Lijkt me niet helemaal de bedoeling? :')

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 20:04

Anders werkt de lasergun van de agent erin niet waarschijnlijk :')

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 20:11

Exitium schreef:
Anders werkt de lasergun van de agent erin niet waarschijnlijk :')

_O-

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 20:12

Nayomie schreef:
Hmm, een luchtballon die +/- 30 meter boven de A7 hangt. Lijkt me niet helemaal de bedoeling? :')

Hoezo zou dat niet de bedoeling kunnen zijn?

Als die een mooie landingsplek net naast de de A7 gespot heeft kan en mag dat best.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 20:30

Optiwolk schreef:
Nayomie schreef:

Hoezo zou dat niet de bedoeling kunnen zijn?

Als die een mooie landingsplek net naast de de A7 gespot heeft kan en mag dat best.

Bij knooppunt Joure lijkt me dit nu niet echt de plek. Naast dat het best afleidend kan zijn, zit je daar met diverse op en afritten. Hij vloog overigens precies boven de A7. :P

Exitium :')

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 20:56

Die mannen hebben geen stuur in hun mandje zitten, als de wind daar net boven gaat …

Maar wel dikke afleiding voor het verkeer ja, zit zelf ook altijd te koekeloeren als ik er eentje zie

Merexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 21:24

Afbeelding

Die luchtballon komt mij bekend voor :+

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 21:29

Merexa schreef:
[ [url=m/Yyib0p.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dat was weer een ander, vloog wel in die buurt ook overigens. Had die ook gezien :') Die ik bedoel was de luchtballon met de grote G van Groningen erop.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 21:31

Verdwaalde agent dan :')

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 21:34

Exitium schreef:

Geheim agent? Inspector Gadget?

Merexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 21:37

Nayomie schreef:
Merexa schreef:
[ [url=m/Yyib0p.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dat was weer een ander, vloog wel in die buurt ook overigens. Had die ook gezien :') Die ik bedoel was de luchtballon met de grote G van Groningen erop.

Ah, het was dus niet eens de enige. Er vliegen wel vaker wat luchtballonnen over, maar gisteravond was het behoorlijk windstil. Uiteindelijk hebben ze deze wel weer verder de lucht in gekregen maar deze hing ook erg laag en was dichterbij dan het lijkt op de foto. Ik was even bang dat ze bij mij gingen landen.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 21:40

Cowboy55 schreef:
Exitium schreef:

Geheim agent? Inspector Gadget?

Ah, vandaar de G :')

Merexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 21:41

:')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 09:12

Mensen worden altijd zo spastisch van ballonnen had laatst in ouwsterhaule bijna een ongeluk door een malloot die zo der stuur omgooid. Ze zijn leuk, maar ben blij als ze weer opgeruimd zijn. Wij hebben er altijd last van

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 09:16

Maar dan is degene die haar stuur zo omgooit het probleem toch? :) of zie ik dat verkeerd?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 10:24

Avalanche81 schreef:
Maar dan is degene die haar stuur zo omgooit het probleem toch? :) of zie ik dat verkeerd?

Ja maar ik moest beter uit m'n doppen kijken, als dat mens even gespiegeld had zag ze dat ik wou inhalen. Gelukkig werken m'n remmen