Ik zei nog zelfs, maar ik ga met Olaf trouwen. Dat hielp niet.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Varekaj schreef:Een kind van 4 wat zegt "jij bent lelijk" kan imo nog niet goed vatten welke lading er aan die boodschap hangt. Die finetuning missen ze nog. Uiteraard moet je ze daarop corrigeren dat je zoiets absoluut niet at random gaat rondstrooien, maar kan je het hen echt kwalijk nemen? Iedereen weet dat ze op die leeftijd rond de periode van Sinterklaas een kleurling ook sneller bestempelen als zwarte piet in het openbaar.
Laurora schreef:Van de week kwam mijn buurmeisje (5) vragen of ze naar mijn terrarium mocht kijken. Ik had een goede bui, dus oke.
ziet ze het bakje met gedroogde meelwormen staan, pakt het op en vraagt "wat is dit?"
ik vertel haar dat het meelwormen zijn. Ze begint heftig met het bakje te schudden waarop ze vraagt "waarom worden ze niet wakker?"
ik: "omdat ze dood zijn"
Buurmeisje:![]()
![]()
![]()
![]()
tsja en toen moest ze huilen
Ik heb me heel braaf ingehouden en ben pas in lachen uitgebarsten toen ze al weer naar huis was
Sizzle schreef:Ik heb een jaar 2 terug voor de ogen van mijn dochter (toen 3) een muis doodgemaakt die aangegeten was door een kat. Ze had me geroepen dat ik er een zielige muis in de tuin zat. Het eerste wat ze zei toen hij dood was: nu is het een vleesje!
Over het algemeen wordt er naar een hoop omheen getut en gesust vind ik. Dood hoort nou eenmaal bij het leven.